Mitä valheita sinulle on yritetty syöttää? Kerro typerin vale joka sinulle on kerrottu!
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Että saamme euroopan halvat hinnat kun äänestämme kyllä euroon liittymiselle.
Tämä on aika nolo ja valtion toimesta
"Neutraaleja" eu infoa lähetettiin kotiin niin pitkään että mummot ja typerät alkoivat uskoa tuota. Ja kun gallupit näytti yli 50 pros niin äkkiä äänestys päälle
Oli kyllä niin suuri valhe, kun tämä nykyinen vihervasemmisto hallitus pääsi hilkulla valtaan, Li Andersson valehteli kettumaisesti hymyillen: "Nyt laitetaan Suomi kuntoon ja lakkautetaan aktiivimalli".
Vierailija kirjoitti:
Että Suomeen tulee työvoimapula kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle. Tätä jankattiin 2000-luvun alusta ainakin 2010 asti, mutta edelleen on työttömiä kortistossa. Joko ne on kovia luita ja ovat vieläkin töissä, tai sitten eivät olleetkaan niin korvaamattomia ja erinomaisia kuin monesti väittävät, eli tekivät niin mitättömiä hommia, että heidän tilalleen ei tarvinnut palkata ketään
Nyt itse niissä hommissa burnoutin partaalla, olen sitä mieltä että on vain aina säästetty, eikä ole palkattu eläkkeelle jääneen tilalle uutta. Niin nykyiset tekee kolmen työt. Kaikki on ihan sekopäisyyteen asti puhki.
Naapurissa oli kahdeksan henkeä kahden huoneen mökissä, joten lapset paikkasivat puutteita mielikuvituksellaan. Ikäiseni, noin kymmenen vanha Jaana selitti minulle, että vain hän pääsee eräälle muutaman kilometrin päässä umpimetsässä olevalle hevostallille käymään. Tuolloin, 70-luvulla, rämmittiin paikkakunnan metsät niin tarkasti, että pystyin väittämään, ettei niissä mitään talleja ollut. Jaana selitti totisena, että kyllä siellä on: sitä tallia ei löydetä, koska se on maan pinnalla vain öisin, ja päiväksi se laskeutuu maan alle. Juttu on jäänyt mieleeni sen vuoksi, että Jaanan mukaan talli katosi näkyvistä päiväsaikaan verotussyistä.
Minä en tajunnut verotussyistä mitään, eikä takuulla tajunnut Jaanakaan. Voin vain kuvitella, miten olen yrittänyt saada selitystä isältä ja äidiltä.
Tuolla tallilla muuten säilytettiin Jaanan ja hänen siskonsa kultapukuja. Niitä oli monta. Olen melko varma siitä, että Jaana osittain uskoi omiin tarinoihinsa.
Eräs tuttu, varakas rouva valehtelee lapsistaan aivan älyttömästi. Suurin osa paremmin tuntevista tietää totuuden, muttei henno sanoa, että turhaan pitää meitä tyhmänä. Kumpikin lapsi on ns. epäonnistunut elämässä ja asuvat keski-iässä äitinsä kanssa. Hän antaa ymmärtää, että poika tekee jotain tosi hyväpalkkaista hommaa ja menestyy. Oikeasti on sairaseläkkeellä mt-ongelmista ja saa takuueläkettä. Tytär taas on kestotyötön ja senkin pää fiiraa. On selittänyt, ettei tytär enää mene töihin, koska hoitaa heidän perheen sijoituksia ja se on kamala homma. Oikeasti sijoituksia ei ole niin paljoa, että se kokopäivätyö olisi ja lisäksi tytär on tumpelo raha-asiossa. Äitinsä ne jutut tekee eli joskus ostaa osakkeita. Enimmäkseen vaan seuraa pörssikursseja ja nostaa osinkoa kerran vuodessa.
Kukaan ei kysy lapsista, mutta selittää oma-aloitteisesti ihan huttua...
Minä olen aina ollut uskovinani ihmisten jutut, koska se on tosi helppo tapa tehdä heidät iloisiksi. Numeron 46 tallijuttu on hyvä esimerkki ihan alkuajoista, ja sittemmin olenkin saanut enemmän kuin osani ihmisten mielikuvituksen tuotteista.
Parikymmentä vuotta sitten eräs satunnainen kollegani tarjoili minulle valtavan määrän itsekehua ilmeisesti siinä uskossa, että otin sen tosissani ja katsoin häntä ylöspäin. Kuulin monta kertaa esimerkiksi sen, että hän oli niin kaunis, ettei kukaan koskaan uskonut sitä, että hän oli myös erittäin älykäs. Kun hän kävi matkustelemassa Lontoossa, hänellä oli tapana pubikäynneillään tilata viski ja sikari. Usein kävi niin, että pubin miehet kerääntyivät rinkiin ihmettelemään ja ihastelemaan sitä, että "noin kaunis ja vetää viskiä ja sikaria". Minä näin hänessä neljääkymppiä lähestyvän, varsin rouviintuneen, itsetunto-ongelmaisen, pienen ja pulskan takiaisen, mutta ehkäpä pubin miehet näkivät toisin.
Että olen narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä. Uskon sitten kun lukee diagnoosikoodistossa.
Mulla oli lukiossa kaveri, joka keksi ihan uskomattomia tarinoita viikottain. Ei siis koskaan mitään ilkeää, mutta oman elämänsä tapahtumia väritti aika isosti. Esim. "Piti mennä bussilla Helsinkiin, mutta kuski ilmoitti puolessa matkassa, ettei huvita ajaa Helsinkiin ja ajoikin Tampereelle". Tai että "Sain tehtäväksi painaa nappia josta koulun välituntikellot soi, mutta niistä kaiuttimista alkoikin kuulumaan Darudea!". Sitten kun epäili, että eihän tuollainen voi olla totta, niin tämä tyttö aivan kirkkain silmin jatkoi tarinaa.
Jotenkin tosi surullista, kai sekin jonkunlainen mt-ongelma oli. Harmi, koska hän oli muuten mukava ja positiivinen tyttö. Nykyään seurailen häntä vain somessa ja tuntuu, että hänelle aina sattuu ja tapahtuu mitä kummallisempia asioita. Tuskinpa ovat totta.
Viisikymppinen kollegani selitti minulle olevansa avoimessa avoliitossa, oli ollut jo parikymmentä vuotta. Sääntö oli kuulemma se, että vieraissa sai käydä mielin määrin, kunhan ei kertonut siitä kotona.
Mitä paremmin opin tuntemaan pariskunnan, sitä selvemmin näin, että tarinassa ei ollut totuuden häivääkään. Rouva vahti miestään kuin haukka ja piti tämän visusti tossunsa alla. Ripitys kuului ikkunalasien läpikin välillä. Mies olisi varmaan lähtenyt viettämään poikamiespäiviä, mutta hänellä ei ollut rahaa ja vaimolla sitä oli paljon.
"Ruotsin kieli kuuluu yleissivistykseen."
Silloinen miespuolinen kaveri oli kertoillut ympäriinsä että me olemme hänen kanssaan muhinoineet. No joo, ei kerrottu suoraan minulle tätä, mutta aika paljon sain kärsiä tästä, kun ihastukseni ei halunnut seuraani koska luuli minun vehtailevan tämän miehen kanssa. Kyllä ärsytti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomeen tulee työvoimapula kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle. Tätä jankattiin 2000-luvun alusta ainakin 2010 asti, mutta edelleen on työttömiä kortistossa. Joko ne on kovia luita ja ovat vieläkin töissä, tai sitten eivät olleetkaan niin korvaamattomia ja erinomaisia kuin monesti väittävät, eli tekivät niin mitättömiä hommia, että heidän tilalleen ei tarvinnut palkata ketään
Nyt itse niissä hommissa burnoutin partaalla, olen sitä mieltä että on vain aina säästetty, eikä ole palkattu eläkkeelle jääneen tilalle uutta. Niin nykyiset tekee kolmen työt. Kaikki on ihan sekopäisyyteen asti puhki.
Myös uudet tietokoneohjelmat, robotit ja digitalisaatio ovat vähentäneet paljon työpaikkoja. Niiden myötä on tullut uudenlainen tapa tehdä työtä. Asiakkaiden toivotaan hoitavan asiansa verkossa, mahdollisimman paljon itsepalveluna. Säästetään palkkakuluissa, kun työntekijöitä tarvitaan paljon vähemmän.
Muistan itsekin nuo puheet tulevasta työvoimapulasta. Siitä puhuttiin uutisissa monta kertaa, mutta ei sitä ole tullut eikä näillä näkymin tule.
Että (rekisteröityjen) koirien kasvattaja tukisi myötä- ja vastoinkäymisissä. Samantien kun koira sairastui, liki kymmenen vuoden kaveruus lensi romukoppaan.
Että jokaiselle löytyisi se romanttinen joku. Itseasiassa koko rakkaus on yhtä vedätystä.
Meien poika lukee joka sunnuntai Hesaria kaksi tuntia kun se on yleissivistävää. Poika on n 10v.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut uskovinani ihmisten jutut, koska se on tosi helppo tapa tehdä heidät iloisiksi. Numeron 46 tallijuttu on hyvä esimerkki ihan alkuajoista, ja sittemmin olenkin saanut enemmän kuin osani ihmisten mielikuvituksen tuotteista.
Parikymmentä vuotta sitten eräs satunnainen kollegani tarjoili minulle valtavan määrän itsekehua ilmeisesti siinä uskossa, että otin sen tosissani ja katsoin häntä ylöspäin. Kuulin monta kertaa esimerkiksi sen, että hän oli niin kaunis, ettei kukaan koskaan uskonut sitä, että hän oli myös erittäin älykäs. Kun hän kävi matkustelemassa Lontoossa, hänellä oli tapana pubikäynneillään tilata viski ja sikari. Usein kävi niin, että pubin miehet kerääntyivät rinkiin ihmettelemään ja ihastelemaan sitä, että "noin kaunis ja vetää viskiä ja sikaria". Minä näin hänessä neljääkymppiä lähestyvän, varsin rouviintuneen, itsetunto-ongelmaisen, pienen ja pulskan takiaisen, mutta ehkäpä pubin miehet näkivät toisin.
Tämä onkin ihan toimiva systeemi silloin kun tämä valehtelija ei ole lähipiiriä niin, että häntä on pakko kuunnella ja katsella. Rasittavaa siitä tulee silloin kun huomaat että palturinpuhujalle sinä olet vain hyväuskoinen hölmö jolle voi syöttää kaikenlaista ihan omaksi huviksi! Itse laitoin välit poikki kaveriin, koska en enää jaksanut kuunnella kenenkään mielikuvitusjuttuja mukatotena. Katson mieluummin elokuvia tai luen kirjoja kuin kuuntelen samanlaisia tarinoita jotka joko saattavat olla osittain totta, tai sitten ihan tuulesta temmattuja.
Vierailija kirjoitti:
Meien poika lukee joka sunnuntai Hesaria kaksi tuntia kun se on yleissivistävää. Poika on n 10v.
Meien???
Vierailija kirjoitti:
Jaa no ei ole monta päivää kun yksi armeijasta eläkkeelle jäänyt sanoi että entisellä työpaikallaan alkaa olla pula edessä nyt kun hänen ikäluokkansa jää eläkkeelle.
Ei mulle ole kauheasti syötetty typeriä valheita. Aina joskus kyllä tajuan, että joku kertoo valkoisen valheen, mutta en pidä sitä pahana. Merkittävimpänä tulee mieleen ystäväni ex-miehen valheet. Eivät ne olleet varsinaisesti typeriä, mutta niistä tuli ankea olo. Hän siis valehteli ystäväni psyykkisestä tilasta, väitti siis ystävääni itsetuhoiseksi, kun heillä oli kriisi ja ystäväni lähti kotoa. Olen todella anteeksiantavainen ihminen, mutta tätä en pysty antamaan anteeksi. Tällä miehellä on siis varmasti jonkinlainen persoonallisuushäiriö, narsistinen persoonallisuus tmv. Heidän suhteensa oli toisaalta täynnä rakkautta ja toisaalta tukahduttava ja täynnä henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa. Toisaalta kyllä tajuan, että mieskin on vain oman ympäristönsä tuote, hänellä on erittäin vaikea perhetausta.
Siedän hyvin sen, että joku kertoo valkoisen valheen. Mutta sitä en siedä, että joku soittaa mulle ja kertoo vilpittömästi olevansa huolissaan vaimostaan, koska hän on itsetuhoinen jne., vaikka oikeasti kysymys ei ole mistään sellaisesta, vaan kaikki on pelkkää valetta. Se, että muunnellaan totuutta niin pitkälle, jotta voidaan manipuloida toisia ihmisiä, on vain ja ainoastaan kuvottavaa.
Pomo väitti meille, että oli alkanut kävellä töihin, siksi että oli alkanut kuntoilla.
Oli saanut tuomion rattijuoppoudesta ja mennyt kortti. Yksi työkaveri tarkisti käräjäoikeuden tiedoista, kun meillä oli vähän etiäinen asiasta.