Orpo haluaa rokotepassit, joilla pääsisi ravintolaan ja teatteriin – Marin tyrmää: "Kohtuutonta---IL
Demarit on aina vastaan, sano kuka tahansa mitä tahansa.
Vaikka rokotuspassi ei ehtisi olla kauaa voimassa, Orpon mielestä sitä mahdollisuutta ei pitäisi jättää hyödyntämättä, koska ei ole varmuutta, kauanko epidemia kestää.---IL
Kommentit (438)
"Sehän on aivan normaali käytäntö eläinpuolella. Mihinkään tilaisuuteen ei pääse jos et ole rokotettu"
Noin sanoo kokoomuksen kansanedustaja. Hän vertaa suomalaisia eläimiin. Tämä kommentti sensuroitiin aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tosiaan pitää herätä haluatteko nähdä todella pimeän yön nousun
Niinhän sitä luulisi. Mutta ei.
Meikäläiset tekee kaiken oikein maskipäässä rokotejonossa.
Onkohan Suomi jo valmistellut ensi vuoden leiritykset
Herätys lampaat. Nyt kannattaisi herätä, tässä aletaan pikkuhiljaa ollaa fasismin nousun äärellä.
Aika monia muitakin rokotuksia suositellaan otettaviksi jotta tartuntataudit saadaan pysymään kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Otan rokotteen sitten kun se suojaa minua ja sitä myöten myös muita. Tämän hetkistä rokotetta en tule näillä tiedoin ottamaan.
Sitten vielä kiinnostaisi tietää, mistä olet tällaista tietoa saanut. Et varmaan ainakaan uutisista, joissa on kerrottu, että rokotteen on nyt havaittu a) suojaavan ihmistä itseä ja b) vähentävän tehokkaasti myös tartuttavuutta.
Tässä ollaan jaettu ihmiset kahteen "leiriin", syrjitään niitä jotka ei halua ottaa rokotetta jossa mitä erilaisempia myrkkyjä , lisäksi rokotepassi syrjii tiettyjä ihmisiä,ei ole oikein,tässä on takana jotain suurempaa,korona vaan tekosyy. Silti ihmiset tyytynyt siihen et perusoikeudet viedään ja ei enää yksityisyyttä.
Tasa -vertaisuus -laki estää sen. Kaikilla ei mahdolisuus rokotus,kun muut sairaudet ja niihin pioloogiset ymm.lääkeet.Mutta niiden ansio voi elää normi elämää.Kaikilla ei edeleen ole älypuhuhelin.Joten paperi palaako taskussa kantaa,oon rokotettu.Saako siihen kalvon suoraan terveysasemalta,ettei heti hajoa?
Miettikää myös tätä kohta teiltä vaaditaan kolme rokotusta vuodessa jos ette suostu joudutte leirille. Muistakaa että Sanna tietää rokotteiden vaarallisuudesta on kirjoittanut siitä blogiinsa ei kukaan kirjoita tuollaista jos ei ole tutkinut asiaa. Miksi valitsi pimeän tien vaikka olisi voinut kertoa asioista ja estää tämän suomessa
Vierailija kirjoitti:
Tässä ollaan jaettu ihmiset kahteen "leiriin", syrjitään niitä jotka ei halua ottaa rokotetta jossa mitä erilaisempia myrkkyjä , lisäksi rokotepassi syrjii tiettyjä ihmisiä,ei ole oikein,tässä on takana jotain suurempaa,korona vaan tekosyy. Silti ihmiset tyytynyt siihen et perusoikeudet viedään ja ei enää yksityisyyttä.
Eihän sulta ole viety oikeuksia, ei rokotetta ole pakko ottaa, mutta toki valinnoilla on seurauksia. Jos minulla ei ole ajokorttia, en saa ajaa autoa. Jos minulla ei ole passia, en voi matkustaa jne. Omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa kaikilla on kännykässä sosiaalisen krediitin appi. Jos trollaavat paikallisella vauvafoorumilla, niin tili menee pakkaselle.
Olen kuullut, että jotkut terveydenhuollon henkilöstöstä ovat suositelleet keuhkokuumerokotteen ottamista, mikä vähentäisi koronaoireita. Onko kukaan muu kuullut tällaisesta? Samoin influenssarokotteen ottaminen saattaa lieventää koronaoireita. Miksi sitä ei sitten annettu systemaattisesti kaikille suomalaisille, kun niitä koronarokotteita ei edes saada.
Tänään uutisoitiin alfa-tv:ssä, että Kiina aikoo rokottaa kiinalaiset kesäkuun loppuun mennessä, niin mistäs ne saavat sellaisen määrän rokotteita? On niillä se omakin rokotus, mutta todennäköisesti hamuavat nyt rokotteita myös EU:n alueelta. Toinen rosmo on varmaan Biden, joka lupaa rokottavansa kaikki jenkit muutaman kuukauden sisällä. Ei me tulla niitä rokotteita tänne saamaan kesä-heinäkuunkaan aikana, paitsi jos nyt painostetaan Marinia hommaamaan Saksasta sputnikit, kun Saksa alkaa valmistaa Sputnikia siellä. Tai sitten Marinin hallitus voisi käydä neuvotteluja Intian kanssa, mistä voisi hyvällä säkällä saada melko tehokkaita (84%) rokotteita, joista ei ole todettu edes sivuvaikutuksia. Esitin kysymyksen Ilta-Sanomien keskustelupalstalla taannoin, mutta ei ole johtanut toimenpiteisiin hallituksen osalta. Kyseisten rokotteiden nimet ovat Covishield ja Covaxin.
Kohta lähtee PS myös Kokoomuksen kelkkaan! Odottakaas vaan.
Edelleen rokotetut voivat yhtälailla levittää koronaa, mutta eivät itse sairastu vakavasti. Rokotusjärjestyksestä ja aikataulusta ei voi itse päättää. Miksi siis rokotetut olisivat ns. parempaa väkeä ja pääsisivät ainoastaan yleisötilaisuuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvin surullista. Meillä on tomppeleilla peräti kaksi puoluetta...
Orpokaan tuskin on tietämätön siitä, että rokotuspassia on todellakin työstetty koko kuluva vuosi. Nyt hän vain näki tilaisuuden tulleen ja kiljahti kiekumaan siitä kuin se olisi hänen ideansa, tai kokoomuksen...
Naurahdin ääneen kun hän sanoi, että voisi päästä festareille kun on passi. Joo, todellakin kaikki rokotetut, joita ovat yli 60-vuotiaat, joissain kunnissa yli 80-vuotiaat. Isäni pääsisi, hän on 85, mutta hän inhoaa henkeen ja vereen "kaikkea pitkätukkien jyskettä, jossa hakataan kattiloita yhteen."
Orpo on ehkä tyhmin mies, jonka tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen rokotetut voivat yhtälailla levittää koronaa, mutta eivät itse sairastu vakavasti. Rokotusjärjestyksestä ja aikataulusta ei voi itse päättää. Miksi siis rokotetut olisivat ns. parempaa väkeä ja pääsisivät ainoastaan yleisötilaisuuksiin?
Valittu kansa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy sitä Urpolta. Syynä se, että edes jotkut pääsevät, jotta yrittäjät pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis lyhyesti. Riskiryhmät eivät ole omiin suojelutalkoisiinsa osallistuneet mitenkään. Sen on tehneet terveet lapset, nuoret ja aikuiset. Ja nyt kun nämä vuodepotilaat ja monisairaat ikäihmiset on rokotettu, halutaan heidät ensimmäisenä käyttämään niitä palveluja jotka näiltä nuorilta ja terveiltä on viety, rokotteitahan he ei tule saamaan. Kokonaan toinen kysymys kannattaako heidän riskit huomioiden sellaista ottaakaan.
Ja tämä on reilu järjestys? Miltä minä perusterve aikuinen suojelen näitä rokotettuja riskiryhmiä enää?
Unohdit mainita, että rokote edelleenkin suojaa heitä itseään saamasta vakavaa muotoa. Siinä missä ennen olisivat saaneet selkeät oireet saavat ne nyt lievinä mitä eivät siis edes itse välttämättä huomaa. Liikkuvat vapaasti ja tartuttavat kaikki muut. Ne muut, jotka ovat tässä heitä suojelleet vuoden verran. Kyllä, reilua.
Päinvastoin tiukat rajoitukset pitäisi pitää voimassa kunnes _kaikki_ halukkaat on rokotettu. Rokotetuille korostaa, että suojelua pitää jatkaa. On nyt heidän vuoro suojella nuorempia.
Muistakaa että Orpo päästi sisäministerinä ne 35 000 irakilaista ammattisotilasta maahamme viime hallituksen aikana. Vuosien jälkeen sanoi, että olisi hän voinut pistää rajan kiinnikin.
Toinen idioten on Haavisto, jonka takia kylmän pohjoisen maan kansa maksaa maltaita sähkölämmityksestään.
Nyt tosiaan pitää herätä haluatteko nähdä todella pimeän yön nousun