Orpo haluaa rokotepassit, joilla pääsisi ravintolaan ja teatteriin – Marin tyrmää: "Kohtuutonta---IL
Demarit on aina vastaan, sano kuka tahansa mitä tahansa.
Vaikka rokotuspassi ei ehtisi olla kauaa voimassa, Orpon mielestä sitä mahdollisuutta ei pitäisi jättää hyödyntämättä, koska ei ole varmuutta, kauanko epidemia kestää.---IL
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Edelleen rokotetut voivat yhtälailla levittää koronaa, mutta eivät itse sairastu vakavasti. Rokotusjärjestyksestä ja aikataulusta ei voi itse päättää. Miksi siis rokotetut olisivat ns. parempaa väkeä ja pääsisivät ainoastaan yleisötilaisuuksiin?
Tai sairastuvat vakavasti, kun kohtaavat muunnoksen, johon heidän rokotteensa ei tepsikään...
Aivan typerää.Stasin touhua.Ketään ei kiristä minua työntämään ties mitä pskaa, jonka joku on hätäisesti keittänyt kokoon suoniini.NYT joku tolkku siihen politiikkaankin.PRKL!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ou jee, tervetuloa kuulkaa Tanskan malliin!
On tämä tosi hienoa, kun et pääse kouluun, kampaajalle tai parturiin, kahvilaan edes ulkoterassille, hierojalle, kosmetologille jne. jne. ilman rokotetodistusta tai todistusta siitä, että olet viimeisen 12 viikon aikana sairastanut koronan, tai negatiivista testitulosta, joka ei saa olla yli 72 h vanha...Täällä sitä kuulkaa hypätään testissä monta kertaa viikossa, että voi elää edes jotakuinkin normaalia elämää ja kehtaa astua ulos kadulle huolitellun näköisenä! Ensin jonotetaan netissä testiajanvaraukseen tunti-pari, sitten yritetään saada aika matsaamaan kampaaja-ajan kanssa, sitten jonotetaan ajanvarauksesta huolimatta testipaikan jonossa, seuraavaksi ihmetellään digitaalisen todistuksen hidasta latautumista kampaajan tai kahvilan ovella. Screenshotti ei kelpaa.
”Hei Maija, käydäänkö lounaalla tänään?” -”Öööö... pitää käydä testissä ensin, sopisko ylihuomenna?” -”No mun testi on silloin jo vanhentunut...”.
Odotan vain, että todistus aletaan vaatia myös kaupassa käyntiä varten!
Tämä testirumba maksaa Tanskalle 100.000.000 kruunua joka ikinen päivä. Puhumattakaan menetystä työajasta erilaisiin jonotuksiin kuluneen ajan myötä ja lopuksi ajeltaessa autolla lähimpään testipaikkaan, joka joillakin voi olla kymmenien kilometrien päässä ja parhaassa tapauksessa auki 2 x viikossa!
Jotta vaatikaa vaan koronapasseja ja muita todistuksia, tämä on ihan huippua!
”Hallituksessa on oltu innoissaan muun muassa Tanskassa suunnitellusta passijärjestelmästä”, Kiuru sanoo.
Mitä lie tarkoittaa? Onko teillä siellä jokin muukin passi-järjestelmä, mistä hallitus nyt on innoissaan, kun kuvailemasi kaltaisen passijärjestelmän kuitenkin Marin tyrmäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että jotkut terveydenhuollon henkilöstöstä ovat suositelleet keuhkokuumerokotteen ottamista, mikä vähentäisi koronaoireita. Onko kukaan muu kuullut tällaisesta? Samoin influenssarokotteen ottaminen saattaa lieventää koronaoireita. Miksi sitä ei sitten annettu systemaattisesti kaikille suomalaisille, kun niitä koronarokotteita ei edes saada.
Tänään uutisoitiin alfa-tv:ssä, että Kiina aikoo rokottaa kiinalaiset kesäkuun loppuun mennessä, niin mistäs ne saavat sellaisen määrän rokotteita? On niillä se omakin rokotus, mutta todennäköisesti hamuavat nyt rokotteita myös EU:n alueelta. Toinen rosmo on varmaan Biden, joka lupaa rokottavansa kaikki jenkit muutaman kuukauden sisällä. Ei me tulla niitä rokotteita tänne saamaan kesä-heinäkuunkaan aikana, paitsi jos nyt painostetaan Marinia hommaamaan Saksasta sputnikit, kun Saksa alkaa valmistaa Sputnikia siellä. Tai sitten Marinin hallitus voisi käydä neuvotteluja Intian kanssa, mistä voisi hyvällä säkällä saada melko tehokkaita (84%) rokotteita, joista ei ole todettu edes sivuvaikutuksia. Esitin kysymyksen Ilta-Sanomien keskustelupalstalla taannoin, mutta ei ole johtanut toimenpiteisiin hallituksen osalta. Kyseisten rokotteiden nimet ovat Covishield ja Covaxin.
Meille vinkattiin työterveydestä ottamaan influenssarokote siksi, että ainakaan ei sairastuisi samaan aikaan sekä influenssaan että koronaan.
Ihan sama mulle, en ole koskaan käynyt teatterissa yhtä yläasteen luokkaretkeä enempää, ja ravintoloitakaan en harrasta, mäkkäriin nyt ei tarvitsekaan päästä...
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Matkailua varten kehitteillä oleva EU:N rokotetodistus edellyttää kahta rokoteannosta ja lapsilla alle 48h negatiivista koronatestiä tai tartuntatautilääkärin kirjoittamaa todistusta sairastetusta taudista.
Mm... Mitähän tämäkin sitten nelihenkiselle perheelle maksaa? Vuosittain uusittava rokote= vuosittain uusittava passi per/hlö? omakustanteiset testit? näennäisesti saamme vapautemme takaisin mutta ei taida keskivertoperheellä olla siihen vapauteen varaa kun koronattomuuden todistaminen vie naurettavan osuuden koko lomabudjetista.
Ensin kokoomus ja SDP vaativat koronarokotuspassia, sitten he vaativat, että tiedot liitetään maksukortteihin (voivat sitten halutessaan sulkea ihmisten kortteja) ja seuraava askel on tämä, mikä on nyt nähtävissä Usan Bostonissa:
https://gab.com/SomeBitchIKnow/posts/106034055489378545
Boston hospital set to offer 'prefrential care based on race' Koska kokoomus ehdottaa tätä? Kokoomushan esitti jo verkkouutisissa esimerkiksi sen teorian, että valkoiset vihaavat aasialaisia, mutt saivat sen verran negaa päälleen, etteivät jatkaneet sitä. Usassa on menty jo niin pitkälle, että valkoisia syytetään myös mustien viimeaikaisista ampumisista. Minkä perusteella äärivasemmisto Bidenin asetuksella aikoo kerätä a s eet pois valkoisilta.
Kannattaa pitää kokoomusta silmällä ja tuoda heidän tavoitteensa esiin kaikkialla somessa. Hallituspuolueet eivät itse nyt tuo näitä asioita asioita esiin, vaan ovat antaneet syntipukin roolin kokoomukselle, jotta heidän oma kannatuksensa vaaleissa ei vaarannu.
Jos riskiryhmät nyt on turvassa niin eiköhän lopeteta tuo naurettava maskien käyttö vaikka ensin.
Alkaa kyllästyttää tämä oman terveyden riskeeraaminen (ahdistus, päänsärky, ihon kuumotus) toisten suojelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ou jee, tervetuloa kuulkaa Tanskan malliin!
On tämä tosi hienoa, kun et pääse kouluun, kampaajalle tai parturiin, kahvilaan edes ulkoterassille, hierojalle, kosmetologille jne. jne. ilman rokotetodistusta tai todistusta siitä, että olet viimeisen 12 viikon aikana sairastanut koronan, tai negatiivista testitulosta, joka ei saa olla yli 72 h vanha...Täällä sitä kuulkaa hypätään testissä monta kertaa viikossa, että voi elää edes jotakuinkin normaalia elämää ja kehtaa astua ulos kadulle huolitellun näköisenä! Ensin jonotetaan netissä testiajanvaraukseen tunti-pari, sitten yritetään saada aika matsaamaan kampaaja-ajan kanssa, sitten jonotetaan ajanvarauksesta huolimatta testipaikan jonossa, seuraavaksi ihmetellään digitaalisen todistuksen hidasta latautumista kampaajan tai kahvilan ovella. Screenshotti ei kelpaa.
”Hei Maija, käydäänkö lounaalla tänään?” -”Öööö... pitää käydä testissä ensin, sopisko ylihuomenna?” -”No mun testi on silloin jo vanhentunut...”.
Odotan vain, että todistus aletaan vaatia myös kaupassa käyntiä varten!
Tämä testirumba maksaa Tanskalle 100.000.000 kruunua joka ikinen päivä. Puhumattakaan menetystä työajasta erilaisiin jonotuksiin kuluneen ajan myötä ja lopuksi ajeltaessa autolla lähimpään testipaikkaan, joka joillakin voi olla kymmenien kilometrien päässä ja parhaassa tapauksessa auki 2 x viikossa!
Jotta vaatikaa vaan koronapasseja ja muita todistuksia, tämä on ihan huippua!
”Hallituksessa on oltu innoissaan muun muassa Tanskassa suunnitellusta passijärjestelmästä”, Kiuru sanoo.
Mitä lie tarkoittaa? Onko teillä siellä jokin muukin passi-järjestelmä, mistä hallitus nyt on innoissaan, kun kuvailemasi kaltaisen passijärjestelmän kuitenkin Marin tyrmäsi?
Ja että oikein innoissaan. Voi jumalauta, innoissaan ihmisten kontrolloimisesta ja kiristämisestä. Anna mun kaikki kestää. Tämän ku olis kristallipallosta nähny muutama vuosi sitten niin ei olisi uskonut näkemäänsä. Ja että osan mielestä tämä on hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lähtee PS myös Kokoomuksen kelkkaan! Odottakaas vaan.
Ei lähde. Mutta ps:n täytyy pitää melko matalaa profiilia, jotta ei saa hallitusta, kokoomusta tai mediaa kimppuunsa. Ei Halla-aho voi huudella, että varokaa rokotteita, sehän olisi verrattavissa capitolin hyökkäyksen järkevyyteen 6.1. Mitä sillä saavutettiin, vaikka olivat oikeassa, Trump hävisi.
Matalaa profiilia nyt vaaleihin saakka, sen jälkeen tilanne on ihan eri, jos saadaan se keskusta ulos kuntavaalien tuloksen perusteella, kuten Halla-aho on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle, en ole koskaan käynyt teatterissa yhtä yläasteen luokkaretkeä enempää, ja ravintoloitakaan en harrasta, mäkkäriin nyt ei tarvitsekaan päästä...
Jos kansaa tarpeeksi pitkään jakaa kahtia niin kyllä alkaa vaikuttaa kaikkiin, minä -kuplassa eläviinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää myös tätä kohta teiltä vaaditaan kolme rokotusta vuodessa jos ette suostu joudutte leirille. Muistakaa että Sanna tietää rokotteiden vaarallisuudesta on kirjoittanut siitä blogiinsa ei kukaan kirjoita tuollaista jos ei ole tutkinut asiaa. Miksi valitsi pimeän tien vaikka olisi voinut kertoa asioista ja estää tämän suomessa
Kiva pääsenkö mä leirille? :)
Edellisistä seurakunnan leireistä onkin jo yli 40 vuotta. Mutta ei hätää. Olen melkoinen sissi. Nukun hyvin huonoissakin olosuhteissa teltassa tai yhteismajoituksessa. Rämmin sujuvasti suolla ja metsässä. Syön puuroa, ja voin olla viikkojakin ilman ruokaakin, vararavintoa on kerättynä sen verran paljon. Toivottavasti pääsee kuitenkin uimaan ja saunomaan, jos tulee kylmä keli. Iltanuotiolla laulan kiltisti kaikki yhteislaulut. Ja olen tottunut kovaan fyysiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvin surullista. Meillä on tomppeleilla peräti kaksi puoluetta...
Orpokaan tuskin on tietämätön siitä, että rokotuspassia on todellakin työstetty koko kuluva vuosi. Nyt hän vain näki tilaisuuden tulleen ja kiljahti kiekumaan siitä kuin se olisi hänen ideansa, tai kokoomuksen...
Naurahdin ääneen kun hän sanoi, että voisi päästä festareille kun on passi. Joo, todellakin kaikki rokotetut, joita ovat yli 60-vuotiaat, joissain kunnissa yli 80-vuotiaat. Isäni pääsisi, hän on 85, mutta hän inhoaa henkeen ja vereen "kaikkea pitkätukkien jyskettä, jossa hakataan kattiloita yhteen."
Orpo on ehkä tyhmin mies, jonka tiedän.
Jos kokoomuksen kannatus on tarpeeksi korkea kuntavaaleissa, kokoomuksen johto ei vaihdu.
Tämä tiedoksi niille, jotka ajattelevat äänestävänsä jotain kunnollista vanhanajan kokoomuslaista. Ei sillä ole muuta merkitystä, kuin että Orpo saa vahvan mandaatin jatkaa touhujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kansaa tarpeeksi pitkään jakaa kahtia niin kyllä alkaa vaikuttaa kaikkiin, minä -kuplassa eläviinkin.
Minäpä taas luulen että suomalaisista 95% on noita minäitte-ihmisiä, joille riittää oma seura tiukan tullen.
Vierailija kirjoitti:
Jos riskiryhmät nyt on turvassa niin eiköhän lopeteta tuo naurettava maskien käyttö vaikka ensin.
Alkaa kyllästyttää tämä oman terveyden riskeeraaminen (ahdistus, päänsärky, ihon kuumotus) toisten suojelemiseksi.
+Mask-acne= Maskne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen rokotetut voivat yhtälailla levittää koronaa, mutta eivät itse sairastu vakavasti. Rokotusjärjestyksestä ja aikataulusta ei voi itse päättää. Miksi siis rokotetut olisivat ns. parempaa väkeä ja pääsisivät ainoastaan yleisötilaisuuksiin?
Kysy sitä Urpolta. Syynä se, että edes jotkut pääsevät, jotta yrittäjät pääsee töihin.
Urpon takia alan taas boikotoimaan yksityisyrittäjiä. Olin jo palannut kampaajalle ja käynyt ostamassa ravintolasta noutoruokaa. Nyt riitti! En ota rokottamattomana riskiä, että rokotetut pyörivät Orpon kehotuksesta yrityksissä tartuttamassa vielä rokottamattomia.
Älä nyt pienyrittäjille Orpon tyhmyyttä kosta :D.
Orpo ei puheistaan huolimatta tue yksityisyrittäjiä, Halla-aho tukee. Orpo tukee globaaleja suuryrityksiä. Hän esittää nyt vaalien alla ajavansa pienyrittäjyyttä, mutta jos luette verkkouutisia, ainoa mielenkiinnon kohde on vuoden ajan ollut pienpanimot. Perussuomalaiset ovat koko ajan vaatineet, että ravintoloita täytyy kohdella eri tavalla, esim. sen perusteella, onko paikkakunnalla koronaa tai millainen ravintola on kyseessä, jne. PS tyrmättiin tästä täysin ja syytetiin, että PS haluaa levitää koronaa. Näin viime vuonna.
Vasta nyt kokoomus on alkanut puhua samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä taas luulen että suomalaisista 95% on noita minäitte-ihmisiä, joille riittää oma seura tiukan tullen.
:D Niin no totta tuokin.
Vierailija kirjoitti:
"Sehän on aivan normaali käytäntö eläinpuolella. Mihinkään tilaisuuteen ei pääse jos et ole rokotettu"
Noin sanoo kokoomuksen kansanedustaja. Hän vertaa suomalaisia eläimiin. Tämä kommentti sensuroitiin aikaisemmin.
Ja sitä eläimen rokotustako et voi väärentää? Kirjoitat vaan itse eläimen passiin rokotettu ja päivämäärän. Ei niitä kukaan tarkista sen kummemmin esim. näyttelyissä. Siksi en niissä käykään.
Urpon takia alan taas boikotoimaan yksityisyrittäjiä. Olin jo palannut kampaajalle ja käynyt ostamassa ravintolasta noutoruokaa. Nyt riitti! En ota rokottamattomana riskiä, että rokotetut pyörivät Orpon kehotuksesta yrityksissä tartuttamassa vielä rokottamattomia.