Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhefarssi jossa lapset kärsivät

Vierailija
09.04.2021 |

Yhdellä sukulaiselle on sellainen. Teki juopon miehen kanssa 2 lasta, ovat nykyään 12v ja 10v. Erosi ja otti 4 lapsen viikonloppuisän. Nyt heillä yhteinen kohta 3v lapsi plus vauva tulossa
Miehellä edellisistä liitostaan 2 aikuista lasta. Ja toisesta liitosta 7v ja 4v lapset. Miten joku voi elää näin? Nämä 12v ja 10v eivät ole onnellisia, kun äiti aina lisääntyy. On kolmekymppinen eli kerkiää vielä useiden miesten kanssa lapsia tekemään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö miten tämä nyt naisen viaksi kääntyy? Naisella on ihan tavallinen "vaihdoin huonon miehen parempaan ja sain vielä lisää lapsia". Miehellähän tässä on kolmas liitto ja lasten äiti menossa?

Toki tuohon settiin kuuluu nyt aika paljon lapsia ja joululahjat yms. voivat olla aika tiukassa, kun menee kerralla paljon rahaa.

Vierailija
22/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa olet luetellut lähinnä lukuja. Mistä tiedät mitä mieltä isommat lapset ovat? Olet siis kysynyt heidän mielipidettään ja selvittänyt perheen tilannetta?

Kyllä, näin olen tehnyt. Olen jutellut lasten kanssa. He eivät saa harrastaa, koska ei ole rahaa. Kaupasta ei koskaan saa ostaa mitään, kun ei ole rahaa yms.

Oma lapseni voisi kyllä sanoa samaa. Koronan takia hän ei saa aloittaa uutta harrastusta. Kaupassa hän haluaisi ostaa kaiken, joten täytyy vähän rajoittaa. Rahaa meillä on ihan hyvin käytössä. Lapseni mielestä olen tyhmä, koska tabletilla ei saa olla mielinmäärin ymsyms. Lapset osaavat joskus olla hieman dramaattisia. Mutta olet siis sitä mieltä että perheessä on silti vikaa? Ja pystyt perustamaan mielipiteesi johonkin perusteltuun syyhyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa olet luetellut lähinnä lukuja. Mistä tiedät mitä mieltä isommat lapset ovat? Olet siis kysynyt heidän mielipidettään ja selvittänyt perheen tilannetta?

Kyllä, näin olen tehnyt. Olen jutellut lasten kanssa. He eivät saa harrastaa, koska ei ole rahaa. Kaupasta ei koskaan saa ostaa mitään, kun ei ole rahaa yms.

Oma lapseni voisi kyllä sanoa samaa. Koronan takia hän ei saa aloittaa uutta harrastusta. Kaupassa hän haluaisi ostaa kaiken, joten täytyy vähän rajoittaa. Rahaa meillä on ihan hyvin käytössä. Lapseni mielestä olen tyhmä, koska tabletilla ei saa olla mielinmäärin ymsyms. Lapset osaavat joskus olla hieman dramaattisia. Mutta olet siis sitä mieltä että perheessä on silti vikaa? Ja pystyt perustamaan mielipiteesi johonkin perusteltuun syyhyn?

Nämä lapset eivät saaneet harrastaa ennen koronaakaan ja esim jogurttipurkin osto tuntuu olevan liian kallis.

Vierailija
24/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Tällaisia on hyvä pureksia keskustelupalstalla, niin saa erilaisia näkökulmia. Saat ap sinäkin purettua huoltasi anonyymisti. Totuushan on ettei oikein kukaan pidä lasten puolta tällaisissa onnenetsijäsuhdedraamoissa.

Vierailija
25/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on vaikka millaisia perheitä. On onnellisia ydinperheitä mutta myös onnettomia. Onnellisia uusperheitä mutta myös onnettomia. Semmosta se nyt vaan on. Parempi kun ihmiset keskittyisi vain omiin asioihin. Sitten jos lapset ovat vaarassa tai heitä kohdellaan huonosti tms. niin sitten vois alkaa puuttumaan.

Tälläiset läyhäävät sukulaiset pahimpia.

Vierailija
26/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että toi tietyllä tavalla holtiton lisääntyminen saa kannatusta ja hyväksyntää. Eikö olisi parempi elää ensin yhdessä muutaman vuoden ja mahdollisesti (jos on pakko) tehdä lisääntyminen lapsia. En ymmärrä mikä itsetarkoitus on lisääntyä, kun on jo lapsia. Se, että "pitää" olla se yhteinen aiheuttaa vielä pahimmassa tapauksessa sen, että yhteiset lapset ovat etusijalla ja entisistä liitoista ns kakkosluokan kansalaisia. Ensin liitto pitäisi olla kestävällä pohjalla ja JOS on pakko, niin sitten lisää lapsia. Olen sitä mieltä, että toi tapaus on sellainen, että lapset kärsii.

Vierailija
27/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Tällaisia on hyvä pureksia keskustelupalstalla, niin saa erilaisia näkökulmia. Saat ap sinäkin purettua huoltasi anonyymisti. Totuushan on ettei oikein kukaan pidä lasten puolta tällaisissa onnenetsijäsuhdedraamoissa.

Näin se juuri on. Lapset unohdetaan. He eivät pysty pitämään puoliaan, koska ovat vielä lapsia. Ovat täysin aikuisten armoilla. Isäni perusti lennossa uuden perheen ja jätti äitini ja meidät lapset. Äiti oli niin rikki, ettei kyennyt huolehtimaan edes itsestään. Isään välit katkesivat kokonaan pitkäksi aikaa. Sosiaalityöntekijä kävi meillä kerran ns. muodon vuoksi. Kyseli meiltä lapsilta jotakin äidin ollessa läsnä. No voiko siinä silloin kertoa mitä oikeasti ajattelee. Ei voi. Näin kuitattiin kaikki meidän toiveemme ja tunteemme. Olimme enemmän tai vähemmän heitteillä vuosikausia.

Vierailija
28/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna-Riikka Siitosen leski on hyvä esimerkki siitä, miten nämä asiat voisi hoitaa. Aikuisilla on oma suhde, mutta ei leikitä väkisin uusperhettä. Miksi tällainen kuvio ei ole yleisempää?

Vierailija
29/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä lapset eivät saaneet harrastaa ennen koronaakaan ja esim jogurttipurkin osto tuntuu olevan liian kallis.

Okei, no voi voi. Oletko kysynyt lapsilta, että miten voisit auttaa heitä hankalassa tilanteessa?

Vierailija
30/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna-Riikka Siitosen leski on hyvä esimerkki siitä, miten nämä asiat voisi hoitaa. Aikuisilla on oma suhde, mutta ei leikitä väkisin uusperhettä. Miksi tällainen kuvio ei ole yleisempää?

Aika harvalla lapsiperheellä on mahdollisuutta pitää montaa asuntoa ja elämiä erossa toisistaan.

Aikuisten lasten kanssa ihan eri asia.

Vierailija
31/31 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla lapsiperheellä on mahdollisuutta pitää montaa asuntoa ja elämiä erossa toisistaan.

Aikuisten lasten kanssa ihan eri asia.

Rahan ei pidä olla lasten hyvinvointia tärkeämpää. Täytyy vain etsiä sellainen ratkaisu, että tulee muutenkin toimeen. Onko syyt tosiaan taloudelliset, että heti pitää ottaa uusi ukko tai heila siihen tilalle. Sanoisin, että aika säälittävää jos näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi