Jos saisit tietää, että olet hyvin vihattu työpaikallasi
etkä onnistuisi saamaan uutta työtä, mitä tekisit?
Kommentit (52)
Ei kiinnostaisi hevon helvettiä mitä muut työntekijät ajattelisivat minusta.
En välittäisi mitään. Aina on niitä, jotka eivät pidä. Koulussa oli sellaisia, työpaikalla, naapureissa, seurakunnissa, harrastuksissa. Kaikissa paikoissa on myös mukavia.
Kyllä minua ahdistaisi, kovastikin. Jos minua oikeasti aivan vihattaisiin töissä, niin kyllä se olisi melko vaikea tehdä tiivistä tiimityötä, jossa luottamus on tärkeä osa turvallista työn tekemistä. Tietysti pitäisi katsoa peiliin, että mitä teen väärin tai mitä voisin tehdä toisin, jotta tilanne paranisi.
Suomessakin olisi enemmän veronmaksajia, jos työpaikoissa ei olisi niin huono ilmapiiri.
Kyllä mä vähän miettisin, että mistä se viha johtuu? Hoidanko työni kunnolla, oikeasti kunnolla vai olenkohan kuvitellut että puhumalla sitä sille ja tätä tälle pääsen taas selittämällä siitäkin hommasta luistamaan. Asioita ei tarvitse hoitaa, kun tarpeeksi kauan antaa roikkua niin ne ratkeaa itsestään. Kuulostaako tutulta? Jos kuulostaa niin tässä voisi olla vastaus, miksi vihataan. Sitä kautta voisi miettiä, onko se ansaittua ja ehkä voisiko asennemuutos itsessä muuttaa sitten sitä vihaamistakin.
Työpaikan kultapossukerhoon pääsee puhumalla p:tä, syömällä kunnian siltä jolle se kuuluu, syyttämällä muita virheistä ja nuoleskelemalla johtoa, joten... ehkä olisin vain hitsin tyytyväinen, etten kuulu tuohon puttepossuposseen.
Olisin kauhuissani.
Se olisi peiliin katsomisen paikka, mitä teen väärin.
Kokemuksesta tiedän sanoa että nämä työpaikkojen oikeasti vihatut - ei niitä kiinnosta paskaakaan. Niillä on omat säännöt ja jos joku pahoittaa siitä mielensä niin se on voi voi. Häntä ei kiinnosta kissan paskan vertaa mitä joku hänestä miettii.
Siis, jo on lapsellinen juttu.
Jos olet työpaikallasi vihattu... No, onko se mun ongelma, jos joku vihaa. Ongelma on sen, joka kokee jotakin kielteistä subjektiivista tunnetta jotakuta kohtaan.
Tiedätkö mitä, tässä taannoin yks kerrostalonaapuri sellainen päihdetyyppi tuli huutaan, että tiedätkö kuinka moni tässä talossa vihaa sinua. No, mitäpä minua liikuttaa, mitä tollanen tyyppi tulee kertomaan. En ole tietääkseni mitään näille tyypeille tehnyt, ja kaiken lisäksi jätkä puhuu omiaan muutenkin, joten mitäpä se mua liikuttaa jos se sekopää minua vihaa. Ja kaiken lisäksi, tyyppi onkin nyt sitten - huh huh, kun kiva - muuttanut talosta veks. Varmaan sossu pisti ongelman kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työpaikallasi vihattu... No, onko se mun ongelma, jos joku vihaa. Ongelma on sen, joka kokee jotakin kielteistä subjektiivista tunnetta jotakuta kohtaan.
Tiedätkö mitä, tässä taannoin yks kerrostalonaapuri sellainen päihdetyyppi tuli huutaan, että tiedätkö kuinka moni tässä talossa vihaa sinua. No, mitäpä minua liikuttaa, mitä tollanen tyyppi tulee kertomaan. En ole tietääkseni mitään näille tyypeille tehnyt, ja kaiken lisäksi jätkä puhuu omiaan muutenkin, joten mitäpä se mua liikuttaa jos se sekopää minua vihaa. Ja kaiken lisäksi, tyyppi onkin nyt sitten - huh huh, kun kiva - muuttanut talosta veks. Varmaan sossu pisti ongelman kiertoon.
Ei ole yksi eikä kaksi kerta kun joku on pistänyt huhumyllyn pyörimään jostain henkilöstä ja sitä kautta saanut koko työyhteisön vihaamaan.
Väitän että suurinta osaa loukkaa tosi paljon mikäli paljastuisi että on vihattu henkilö töissä.
Ja sit on sinä, joka ei välitä mitä susta puhutaan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yksi eikä kaksi kerta kun joku on pistänyt huhumyllyn pyörimään jostain henkilöstä ja sitä kautta saanut koko työyhteisön vihaamaan.
Väitän että suurinta osaa loukkaa tosi paljon mikäli paljastuisi että on vihattu henkilö töissä.Ja sit on sinä, joka ei välitä mitä susta puhutaan selän takana.
Vihattu. En oikein ymmärrä miten työpaikalla voi olla vihattu. Ongelma on kyllä jossain muualla kuin siinä jota ns. vihataan. Ongelma on siinä joka tuntee sitä vihaa eli katetutta tai pelkoa!
Ja yleensä sellaiset tyypit, jotka näitä vihatunteitaan selittävät ihan oikeasti tarvitsisivat jonkinlaista työnohjausta ja psykologista apua tunteidensa selvittämiseen. Se mitä sinä tunnet, se on sinun tunteesi, ja sun pitää itse selvittää minkä takia tunnet jotakin ja onkohan kyseessä kuitenkin jokin muu kuin se mitä nyt oitis ajattelet.
Juu, on minullekin tultu kertomaan, että esimies sanoi sitä sitä liittyen minun työtehtävääni. No, mut tässäk kohtaa mun piti kuitenkin ruveta funtsimaan, että no, miks ei se esimies itse tule kertomaan, miksi tämän asian kertoo minulle työtoveri. Miksi hänen pitää olla sanansaattaja? No, hetken päästä kävikin sitten ilmiselväksi, tämä sanansaattaja teki samaa muissakin asioissa, kertoili samaan tyyliin muitakin asioita, siis joku toinen sanoi ja se sanominen kohdistui sitten johonkin kolmanteen henkilöön, tai joku teki jotakin sellaiseen tehtävään liittyen mihin tämä sanansaattaja itsekin osallistuu siis jokin virhe oli sen jonkun toisen tekemää. Siis aina asiana oli jotakin jota joku on sanonut tai tehnyt...
Samanlaiseen tyyppiin olen törmännyt lähemmissä kuin työsuhteissa. Ja juu, lopulta sitten paljastui kuinka paljon puppua se tyyppi ehti syöttää... ja tuli uskotuksi... En tiedä ymmärsikö se tyyppi itse puhuvansa puppua vai ei, mutta....
Aina pitää itse käyttää aivoja, ei pidä uskoa mitä sanotaan. Ei pidä mennä mukaan etenkään tuollaisiin puheisiin että jotakuta vihataan. Työpaikalla vihataan... Kyllä on ongelmaa...... ja mikähän se perimmäinen ongelma on!
Eikös muuten työpaikoilla nykyään ole meininki, että ihmisen persoonaan tai ihmiseen sinänsä ei mennä, vaan ongelmat pitää ratkoa asiapohjalta. Ongelma ei ole ihminen vaan jokin asia. Jos mennään ihmisiä ja työkavereita persoonina ronkkimaan, silloin mennään jo asiattomaan käytökseen joka taas on osa työpaikkakiusaamista.
Mä vihaan tota.... Niin, jo on kypsää työyhteisökäyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän että suurinta osaa loukkaa tosi paljon mikäli paljastuisi että on vihattu henkilö töissä.Ja sit on sinä, joka ei välitä mitä susta puhutaan selän takana.
Huhujen levittäminen työkaverista on asiatonta käyttäytymistä. Työsuojeluasia! Mitä pikemmin asiaa lähtee selvittämään - juu, sääntöjen mukaan pitää ensin keskustella sen huhujen levittäjän kanssa, kertoa että tuo ei ole oikein että noin teet, sitten jos ei auta, esimies, jos ei auta, työsuojelu. Työpaikalla pitää voida tehdä töitä, ilman että joku rupeaa leikkimään ja pitämään peliä ihmisten kanssa.
Kylläpä täällä on paljon vahvoja ihmisiä, joita ei muiden mielipiteet hetkauta. Samalla kuitenkin seurataan muotitrendejä, toivotaan tykkäyksiä somessa ja arvostellaan turhien julkkisten tekemisiä... joo, ei yhtään kiinnosta ympäröivien ihmisten mielipiteet....
Veikkaanpa, että jos omalle kohdalle sattuisi niin, että eristettäisiin jostakin tietystä yhteisöstä niin voisi se aika pahalta tuntua.
Tässähän ei ole kyse vain siitä, että joku ei tykkää, vaan siitä, että tämä viha aiheuttaa elämään ylimääräistä vaivaa. Esimerkiksi se ettei sinulle kerrota asioita ja joudut niitä selvittelemään. Et voi purkaa ajatuksiasi kenellekään, koska kukaan ei halua jutella kanssasi. Kaikki puheesi ja ehdotuksesi sivuutetaan, jos niitä edes kuunnellaan. Olet kaikille vain ilmaa tai jotain arvotonta saastaa. Kyllä se aika paljon omaa elämää vaikeuttaa vaikka ei niistä mielipiteistä välittäisikään.
Jos asiasta jotenkin erikseen saisi tietää, ei varmaan olisi vaikuttanut päivittäiseen elämään. Silloin ei väliä. Veikkaan, ettei liittyisi minuun ihmisenä vaan enemmän työpaikan olosuhteisiin, kilpailuun ja työtehtäviin.
Taitaa olla taas joku viha ongelmainen Tarja asialla.
Tunnen itseni vikoineen päivineen, enkä olisi kovinkaan yllättynyt. En käy töissä siksi, että olisin kiva kaveri, josta kaikki tykkää.(vihaan näitä perseen nuolijoita)
Aina on niitä jotka ei pidä ja joiden kanssa kemiat ei kohtaa eikä juttuun tule. Mutta on onneksi heitäkin, vähemmän kuitenkin itselläni, joiden kanssa tullaan juttuun. Kateus on kauhea tauti! Jos työpaikka ei olisi mikään huippu, etsisin uuden paremman. Kyllä töissä pitää pystyä viihtymään ja saada olla itsensä!
Eikö jengi uskalla edes anonyymina kertoa totuutta? En usko, että yksikään ihminen pystyisi täysin sivuuttamaan tuollaista tietoa olkiaan kohauttaen. Juu ei varmaan haittaisi yhtään ....
Se olisi nautinnollista. Tekisin työni hyvin ja olisin kuin Jeesus. Ottaisin muiden vihan ja synnit niskoille. Se antaisi voimaa.