Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun huono kyseenalainen maine

Vierailija
08.04.2021 |

Mulla on huono maine. Oon sekoillut elämässäni nuorempana paljon päihteiden kanssa ja siitä on tullut julkista, musta puhutaan paljon pahaa. Ketään en oo koskaan kuitenkaan satuttanut enkä ollut paha kellekään. Vieläkin kun mut googlettaa saattaa löytää musta pahan puhumis keskusteluja. Nää mun sekoilut oli kun olin tulin täysi-ikäiseksi josta on nyt lähemmäs 10 vuotta.

Tänä päivänä musta ei nää päälle päin että jotain tämmöstä taustaa olisi mutta aina kaikki lopulta kuulee jostain että ai sulla onkin tollanen tausta. Oon ihan normaali aikuinen asiallinen ihminen nykyään.

Mun ongelma on että mulla on tosi vaikea olla mun menneisyyden takia. Tuntuu että ihmiset kattoo mua aina kieroon, pitää epäluotettavana ja huonompana. Loppuuko tämä koskaan? Saako koskaan anteeksi näitä sekoiluijaan? Vuosia kuluu ja näyttöä on että asiat on hanskassa mutta tunne että selän takana puhutaan ja kieroon katotaan jatkuu.

Onko kellään mitään vastaavaa? Itselle tää on tosi traumaattista ettei menneisyyttään pääse pakoon, nuoruuden idiootti juttuja kun ne edelleen netistä löytää. Mitä mä voin tehdä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut vakavasti harkitsemaan nimen vaihdosta, mutten haluaisi tehdä sitä. Mutta jos päädyn siihen niin miten esim mun todistukset yms mitä tarvitsen työnhaussa? Miten niihin nimi saadaan vaihdettua? Mitä vaihtoehtoja mulla enää on? Ei tässä meinaa enää jaksaa ja itkettää aina töidenkin jälkeen. Tuntuu että mua vihataan kaikkialla.

T. Ap

Vierailija
2/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Eikö mitään neuvoja? Eikö kukaan muu täällä ole saanut julkisesti p*skaa niskaan netin aikakautena ja kärsii siitä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan vaihto ja nimen vaihto samaan aikaan ei siinä muu varmaan auta tuossa vaiheessa.

Vierailija
4/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä pystyyn vaan ja jatkat elämää rohkesti! Mullakin on tililläni kaikenlaista epämääräistä sekoilua, tuoreempiakin kuin sun täysikäistymises aikaiset ja en voi edes luvata että ne on loppu :D mutta olen huomaavinani että ihmiset puhuu vaan viihteen nimessä kun itsellään on tylsää ja tasaista, ei ne silti yleensä vihaa juorun kohteita, ja toisekseen on niitä muitakin sekoilijoita, emme vaan kuule kuin itsestämme puhuttavan. Jos synnittömiä on, niin tylsää niillä on ainakin oltava, en vaihtais sellaiseen!

Vierailija
5/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voivat olla hyvin julmia. Ymmärrystä tuskin kannattaa odottaa. Maine on ja pysyy, ja ainoa tapa hoitaa ongelma on muuttaa uudelle paikkakunnalle.

Vierailija
6/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos olet julkisuuden henkilö- silloin sinun naamasi tunnetaan. Vaikka vaihtaisit nimeään taikka muuttaisit toiselle paikkakunnalle- se ei auta!

Vierailija
7/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä pystyyn vaan ja jatkat elämää rohkesti! Mullakin on tililläni kaikenlaista epämääräistä sekoilua, tuoreempiakin kuin sun täysikäistymises aikaiset ja en voi edes luvata että ne on loppu :D mutta olen huomaavinani että ihmiset puhuu vaan viihteen nimessä kun itsellään on tylsää ja tasaista, ei ne silti yleensä vihaa juorun kohteita, ja toisekseen on niitä muitakin sekoilijoita, emme vaan kuule kuin itsestämme puhuttavan. Jos synnittömiä on, niin tylsää niillä on ainakin oltava, en vaihtais sellaiseen!

Mä oon yrittänyt ajatella näin ja yrittänyt miettiä että kun ne googlettaa mut ne ymmärtää että se on juoruilua ja että tämmöstä tää nyt netissä on ja että ne on vanhoja asioita ja jos tuntevat mut tänä päivänä tietävät etten ole enää sellainen. Silti hirveät alemmuus kompleksit. Nytkin olisi hakea yhtä työtä ja pelkään edes yrittää kun tiedän että taas mut googlataan ja kaikki tuo p*ska lävähtää silmille. Kiusallista olla töissä tai mennä minne vaan uuteen paikkaan kun kerron nimeni tai he pian kuulevat musta jossain niin tuntuu että kaikesta tulee ihan kiusallista kun harvemmin multa mitään kysytään suoraan mun menneisyydestä. En tiedä pitää kai alkaa tästä lähtien julistaa joka paikassa heti ekana että hei olen ex narkomaani ja toitottaa sitä joka paikassa 24/7 ja että olen paikkakuntani nolo pikku julkkis heh heh niin ei tarvitse sitten kenenkään enää miettiä.

Ap

Vierailija
8/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että tekin varmaan ootte törmänneet keskusteluihin musta netissä tai jopa osallistuneet niihin mutta hei uudet työtoverit älkää huoliko ei haittaa yhtään mua vaan nolottaa koko ajan ja että kysykää suoraan jos joku kiinnostaa. Mut ei tääkään ihan normaalia oo, sit ne miettivät että kuka mä oikein luulen olevani.

Vierailija
9/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos olet julkisuuden henkilö- silloin sinun naamasi tunnetaan. Vaikka vaihtaisit nimeään taikka muuttaisit toiselle paikkakunnalle- se ei auta!

En ole julkisuuden henkilö enkä ikinä ole julkisuutta halunnut ja itseasiassa säälin jokaista julkkista, voin vain kuvitella miltä se tuntuu. Mutta tälläisenä yksityishenkilönä en ole saanut samoja bonareita mitä julkkiksen elämään kuuluu, samat minukset vain.

Ap

Vierailija
10/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, ei ole neuvoja. Sano suoraan tarvittaessa, että hölmöilit nuorena ja nyt tekisit asiat toisin. Ei menneitä voi muuttaa mutta virheistään voi ottaa opiksi.

Vierailija
11/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt ajatella näin ja yrittänyt miettiä että kun ne googlettaa mut ne ymmärtää että se on juoruilua ja että tämmöstä tää nyt netissä on ja että ne on vanhoja asioita ja jos tuntevat mut tänä päivänä tietävät etten ole enää sellainen. Silti hirveät alemmuus kompleksit. Nytkin olisi hakea yhtä työtä ja pelkään edes yrittää kun tiedän että taas mut googlataan ja kaikki tuo p*ska lävähtää silmille. Kiusallista olla töissä tai mennä minne vaan uuteen paikkaan kun kerron nimeni tai he pian kuulevat musta jossain niin tuntuu että kaikesta tulee ihan kiusallista kun harvemmin multa mitään kysytään suoraan mun menneisyydestä. En tiedä pitää kai alkaa tästä lähtien julistaa joka paikassa heti ekana että hei olen ex narkomaani ja toitottaa sitä joka paikassa 24/7 ja että olen paikkakuntani nolo pikku julkkis heh heh niin ei tarvitse sitten kenenkään enää miettiä.

Ap

Ok, tämä avasi hieman paremmin tilannettasi. Oletko yrittänyt olla yhteydessä niiden sivustojen ylläpitäjiin poistaaksesi noita kys. kirjoituksia? Mun mielestä tuollainen nimittäin on nettikiusaamista ja ehkä myös kunnianloukkaus tai yksityistietojen levittämistä. Ihan alaarvoista joka tapauksessa, etkä sinä tai kukaan ansaitse moista lokaamista. Netti on kyllä sieltä itsestään!

Vierailija
12/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella on toiminto, että voi pyytää tekstillä poistamaan tiedot ja perustella, osa varmaan poistuu. Se lukee ohjeissa. Tai itse jonkin sivuston ylläpitäjälle ja jos ei poistu, voit kysyä vielä jostain lakiteknisiä neuvoja. Lisäksi voit käyttää somessa eri nimeä, ellei ole vaatimus koko nimestä, sukunimen tosin voi vaihtaa virallisestikin jos uskaltaa. Voit myös tavata avarakatseisempia ihmisiä jotka eivät tuomitse ja välttää ikäviä kommentoijia. Teoriassa jos kertoisit vaikka treffikumppanille päässeesi joskus irti niistä piireistä (ehkä olet varattu) ja et ole satuttanut ketään, sopiva ihminen ilahtuisi, ei tuomitse. Silloin jokin muu ratkaisee.

Vierailija
13/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, tämä avasi hieman paremmin tilannettasi. Oletko yrittänyt olla yhteydessä niiden sivustojen ylläpitäjiin poistaaksesi noita kys. kirjoituksia? Mun mielestä tuollainen nimittäin on nettikiusaamista ja ehkä myös kunnianloukkaus tai yksityistietojen levittämistä. Ihan alaarvoista joka tapauksessa, etkä sinä tai kukaan ansaitse moista lokaamista. Netti on kyllä sieltä itsestään!

Olen ollut, osa on poistunut mutta osa ei. Ja joo kyllä menee kiusaamisesta ja kunnianloukkauksesta mutta ei tässä oikeen mitään voi tehdä muuta kun yrittää kestää tämä. :( Kyllä huomaa että netti ei unohda.

Ap

Vierailija
14/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut miettiä hetki ennen niitä päihdesekoiluja silloin nuorempana? Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Vierailija
15/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut miettiä hetki ennen niitä päihdesekoiluja silloin nuorempana? Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

HV

Vierailija
16/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kärsin semmosesta maineesta että mua ei haluta mihinkään ja oon ulkopuolinen kaverisuhteita.

Oon vaa päättäny olla välittämättä ja kirjoitan ylös tuntemuksia joskus kävin psykologille heti ku näytin ihmisille ettei mua hetkauta ni yhtäkkiä mun seura kelpasikin

Tää kuulostaa tosi surulliselta. Mun kuitenkin täytyy pystyä käymään töissä, en voi vaan olla kotona kun nykypäivänä elän niin että kuulun tähän yhteiskuntaan. Kumpa voisikin piiloutua vaan kotiin, varmaan niin käykin sitten kun en enää jaksa. Hullua että vaikka päässyt elämässään yli tosi isoista jutuista ja ongelmista niin sitten ihmisten tuomitsevaisuus on se mikä lannistaa lopullisesti.

Ap

Vierailija
17/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olisin itse tuossa tilanteessa, niin lähtisin varmaan ulkomaille. Riippuu tietty iästäsi ( vanhemmalla iällä vaikeampaa), mutta ulkomaillahan voi asua vaikka 5 vuotta ja palata kotiin. Työskennellä tai opiskella tutkinnon. Lisäksi voit kait ottaa Googleen yhteyttä, ja pyytää heitä poistamaan hakutuloksia, jos ensimmäisenä nimeäsi hakiessa tulee joku Suomi24-keskustelu, jossa sinua parjataan tunnistettavalla nimellä. EU on taannut tämän hakutulosten muokkausoikeuden, voit ihan lainmukaisesti ottaa yhteyttä Googleen ja vaatia heiltä toimia tämän suhteen.

Vierailija
18/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olisin itse tuossa tilanteessa, niin lähtisin varmaan ulkomaille. Riippuu tietty iästäsi ( vanhemmalla iällä vaikeampaa), mutta ulkomaillahan voi asua vaikka 5 vuotta ja palata kotiin. Työskennellä tai opiskella tutkinnon. Lisäksi voit kait ottaa Googleen yhteyttä, ja pyytää heitä poistamaan hakutuloksia, jos ensimmäisenä nimeäsi hakiessa tulee joku Suomi24-keskustelu, jossa sinua parjataan tunnistettavalla nimellä. EU on taannut tämän hakutulosten muokkausoikeuden, voit ihan lainmukaisesti ottaa yhteyttä Googleen ja vaatia heiltä toimia tämän suhteen.

Tuossa joku tuollainen Googlen hakemuslomake https://www.google.com/webmasters/tools/legal-removal-request?complaint…;

Jos tuolla ei onnistu, niin en vielä lannistuisi, vaan ottaisin suoraan soittamalla yhteyttä Googlen Suomen maakonttoriin.

Vierailija
19/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mutta en mä saa tehtyä tekemättömäksi. Enkä mä enää tiedä miten voin elää paremmin, olla parempi? Mä vierottauduin, kuntoutin itseni, opiskelin ja käyn töissä. Oon ihan normaali ihminen normaaleilla unelmilla ja kiltti ja ystävällinen muille. En mä tiedä enää mitä tehdä. Mitä te ajattelette ihmisistä joilla on ollut vaikeeta joskus teidän työkavereina, opiskelukavereina tai vastaavina? Täälläkin tuntuu olevan tosi ymmärtäväistä porukkaa mutta jotenkin se ei vain sitten tosi elämässä näy ainakaan itselleni että ihmiset kyllä myös ymmärtää.

Ap

Vierailija
20/75 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla suku ja perhe eivät unohda ja latistavat aina, kun olen vähääkän tekemisissä. Heitä en pakoon pääse edes sulkemalla konetta, puhelinta ym. Olen nuorempana juonut alkoholia ja tehnyt lieviä rikoksia. Olen myös ollut erittäin seksuaalisesti holtiton humalassa. On kurjaa kuulla näistä aina, kun nykyään olen perheellinen reippailua ja salia harrastava keski-ikäinen perheenäiti ja onnellisesti naimisissa ja kiva normaali elämä. Mieheni tietää menneisyyteni ja sovimme, että voi kysyä mitä vaan ja kerron rehellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme