Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
1881/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä ne tulokset niin pääsee pettymään nopeammin. Ehkä sit kerkeää vielä nauttia loppukesästä..

Varaudu roikkumaan koko kesä varasijoilla. Minä roikuin siellä viime kesän ja jäin niukasti ilman opiskelupaikkaa. Nähtäväksi jää miten menee tämä kesä :)

Varaudun siihen että en pääse mihinkään. Ahdistavaa vaan odottaa sitä tietoa.

Vierailija
1882/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin varmaan hyvästä varasijasta yhtä innoissani kun suoraan opiskelupaikan saamisesta 😂 Ei oo vielä toivo menetetty esim varasijasta 5.

Toki en oo ensikertalainen että ei ole kun tyyliin 25 paikkaa varattuna muille et onko se 5 niinkään hyvä sittenkää 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin opintopolussa ihan mielenkiinnosta kahtomassa että onko ilmestyny viivoja nii ei vaa lukee se tylsä opiskelija valinta kesken. Voisko jotaki jo tapahtua? Haluun kyllä tulokset jo viimestään perjantaina kiitos 😂 En halua oottaa 9.7 asti.

Vierailija
1884/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jollain vaikea vastata sovareissa jos ei oo opeksi hakenut? Mä en siis ole ja tuntu että kysymykset kohdistui kouluun...

Vierailija
1885/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain siis opoksi ja en välttämättä koulussa olisi töissä, aikuisten parissa oon ajatellut.

Vierailija
1886/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko jollain vaikea vastata sovareissa jos ei oo opeksi hakenut? Mä en siis ole ja tuntu että kysymykset kohdistui kouluun...

Joo tuntu et koe oli esim kohdistettu luokanopettajille enemmän kuin muille.

Vierailija
1887/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei mitään päiväkotiin liittyen. Ei toi koe ihan ole loppuun asti mietitty

Vierailija
1888/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse koulumaailman moninaisuudesta, koulussa on tilanne että... Jne.

Vierailija
1889/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite siinä sovarissa kokoajan ajattelin viime talven työpaikkaani, ku olin ohjaajana yhellä koululla. Nii jotenki ne kaikki tilanteet ja tapaukset heijastin ajatuksissani sinne koululle ja niihin työkavereihin ja -ympäristöön. En tiiä oliko siitä enemmän hyötyä vai haittaa… en toki vastauksissani maininnu että olin siellä töissä, paitsi ekassa kun kysyttiin että mitkä tilanteet elämässä on vaikuttanu siihen et hakee opettajaksi nii siinä mainitsin että olin koululla töissä…

Vierailija
1890/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitteko te mihin ootte hakemassa tai kysyttiinkö teiltä? Multa ei kysytty, mutta kerroin sen koska se musta helpotti myös kertomaan omasta lähtökohdastani vastauksia. Eli että en ole menossa opettajaksi

Vierailija
1891/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toki kaikki kasvatusalalle menossa mutta olisi hieman voinut olla alakohtaisia kysymyksiä mustakin

Vierailija
1892/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää tulokset ihan älyttömästi. Hain Helsinkiin vaka-opeksi ja sain VAKAVAsta vähän yli 49 pistettä. En osaa yhtään arvioida kuinka sovari meni. Onkohan noilla pisteillä mitään mahiksia vai joko pitää heittää kaikki toivo menemään?

Vierailija
1893/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää tulokset ihan älyttömästi. Hain Helsinkiin vaka-opeksi ja sain VAKAVAsta vähän yli 49 pistettä. En osaa yhtään arvioida kuinka sovari meni. Onkohan noilla pisteillä mitään mahiksia vai joko pitää heittää kaikki toivo menemään?

Vakava-pisteitä ei huomioida enää tässä vaiheessa.

Vierailija
1894/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katotaanko muka vakavan pisteitä enää edes esim jos kahdella hakijalla on samat pisteet ja vaan toinen voi päästä? Minun käsittääkseni niillä vakavan pisteillä ei tee enää mitää.

Vierailija
1895/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakava-pisteitä ei huomioida enää tässä vaiheessa.

Sinäänsä vähä epäreilu tilanne ku miettii et vakaan on tarvinnu vaan sen 20 pistettä ja joku on vetässy sellaset 90 eikä sillää oo mitää väliä enää :D

Vierailija
1896/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ja sit muutaman minuutin soveltuvuuskoe voi epäonnistua...ja aiemmalla onnistumusella ei ole mitään väliä

Vierailija
1897/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Vakava-pisteitä ei enää huomioida, ollaan kaikki samalla viivalla sovarien tulosten kanssa.

Vierailija
1898/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy muistaa, että suinkaan kaikki eivät ole päässeet soveltuvuuskokeisiin vakava-kokeen, vaan todistusvalinnan kautta!

Vierailija
1899/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen yleiseen kasvatustieteeseen ja myöskin vaan mua tentattiin sovareissa koulumaailmaan.

Vierailija
1900/3667 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen yleiseen kasvatustieteeseen ja myöskin vaan mua tentattiin sovareissa koulumaailmaan.

Eihä yleisissä ole sovareita?

Ketju on lukittu.