VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Oisin varmaan hyvästä varasijasta yhtä innoissani kun suoraan opiskelupaikan saamisesta 😂 Ei oo vielä toivo menetetty esim varasijasta 5.
Toki en oo ensikertalainen että ei ole kun tyyliin 25 paikkaa varattuna muille et onko se 5 niinkään hyvä sittenkää 🤔
Kävin opintopolussa ihan mielenkiinnosta kahtomassa että onko ilmestyny viivoja nii ei vaa lukee se tylsä opiskelija valinta kesken. Voisko jotaki jo tapahtua? Haluun kyllä tulokset jo viimestään perjantaina kiitos 😂 En halua oottaa 9.7 asti.
Oliko jollain vaikea vastata sovareissa jos ei oo opeksi hakenut? Mä en siis ole ja tuntu että kysymykset kohdistui kouluun...
Hain siis opoksi ja en välttämättä koulussa olisi töissä, aikuisten parissa oon ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Oliko jollain vaikea vastata sovareissa jos ei oo opeksi hakenut? Mä en siis ole ja tuntu että kysymykset kohdistui kouluun...
Joo tuntu et koe oli esim kohdistettu luokanopettajille enemmän kuin muille.
Niin ja ei mitään päiväkotiin liittyen. Ei toi koe ihan ole loppuun asti mietitty
Mainitse koulumaailman moninaisuudesta, koulussa on tilanne että... Jne.
Ite siinä sovarissa kokoajan ajattelin viime talven työpaikkaani, ku olin ohjaajana yhellä koululla. Nii jotenki ne kaikki tilanteet ja tapaukset heijastin ajatuksissani sinne koululle ja niihin työkavereihin ja -ympäristöön. En tiiä oliko siitä enemmän hyötyä vai haittaa… en toki vastauksissani maininnu että olin siellä töissä, paitsi ekassa kun kysyttiin että mitkä tilanteet elämässä on vaikuttanu siihen et hakee opettajaksi nii siinä mainitsin että olin koululla töissä…
Kerroitteko te mihin ootte hakemassa tai kysyttiinkö teiltä? Multa ei kysytty, mutta kerroin sen koska se musta helpotti myös kertomaan omasta lähtökohdastani vastauksia. Eli että en ole menossa opettajaksi
Siis toki kaikki kasvatusalalle menossa mutta olisi hieman voinut olla alakohtaisia kysymyksiä mustakin
Jännittää tulokset ihan älyttömästi. Hain Helsinkiin vaka-opeksi ja sain VAKAVAsta vähän yli 49 pistettä. En osaa yhtään arvioida kuinka sovari meni. Onkohan noilla pisteillä mitään mahiksia vai joko pitää heittää kaikki toivo menemään?
Vierailija kirjoitti:
Jännittää tulokset ihan älyttömästi. Hain Helsinkiin vaka-opeksi ja sain VAKAVAsta vähän yli 49 pistettä. En osaa yhtään arvioida kuinka sovari meni. Onkohan noilla pisteillä mitään mahiksia vai joko pitää heittää kaikki toivo menemään?
Vakava-pisteitä ei huomioida enää tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Katotaanko muka vakavan pisteitä enää edes esim jos kahdella hakijalla on samat pisteet ja vaan toinen voi päästä? Minun käsittääkseni niillä vakavan pisteillä ei tee enää mitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakava-pisteitä ei huomioida enää tässä vaiheessa.
Sinäänsä vähä epäreilu tilanne ku miettii et vakaan on tarvinnu vaan sen 20 pistettä ja joku on vetässy sellaset 90 eikä sillää oo mitää väliä enää :D
Samaa mieltä. Ja sit muutaman minuutin soveltuvuuskoe voi epäonnistua...ja aiemmalla onnistumusella ei ole mitään väliä
Vierailija kirjoitti:
Joo Vakava-pisteitä ei enää huomioida, ollaan kaikki samalla viivalla sovarien tulosten kanssa.
Ja täytyy muistaa, että suinkaan kaikki eivät ole päässeet soveltuvuuskokeisiin vakava-kokeen, vaan todistusvalinnan kautta!
Haen yleiseen kasvatustieteeseen ja myöskin vaan mua tentattiin sovareissa koulumaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Haen yleiseen kasvatustieteeseen ja myöskin vaan mua tentattiin sovareissa koulumaailmaan.
Eihä yleisissä ole sovareita?
Varaudun siihen että en pääse mihinkään. Ahdistavaa vaan odottaa sitä tietoa.