Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
1281/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiinkö kaikilla tosiaan moninaisuudesta eikä erityisyydestä? 

Minulla haastattelija puhui erityisyydestä ja moninaisuudesta.

Mä muistelin ainakin että haastattelija kertoi mitä moninaisuus on ja mainitsi just erityisyydestä. Pysäkki kuitenkin oli moninaisuudesta. Se erityisyys tuli esille vaan sivulauseessa. Ainakin näin Oulussa.

Vierailija
1282/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistelin ainakin että haastattelija kertoi mitä moninaisuus on ja mainitsi just erityisyydestä. Pysäkki kuitenkin oli moninaisuudesta. Se erityisyys tuli esille vaan sivulauseessa. Ainakin näin Oulussa.

Tampereella erityisyys mainittiin useasti. Taisi tulla jokaisen ko. pysäkin kysymyksem kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei kerrottu, mitä moninaisuus tarkoittaa. Tai sitten oon vaan missannut sen…

Vierailija
1284/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan eri päivinä ollu hieman eri kysymykset? Alkaa taas epäilyttää, kun näkee muiden kysymyksiä.

Vierailija
1285/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei kerrottu, mitä moninaisuus tarkoittaa. Tai sitten oon vaan missannut sen…

Jos oikein muistan, niin multa kysyttiin että minkälaista moninaisuutta on koulussa, tai jotain sinne päin. Ei sitä kyllä mitenkään selitetty.

Vierailija
1286/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelin et haastattelija tosi lyhyesti selitti moninaisuuden ja sitten kysy just tän et mitä moninaisuutta on koulussa.

Vierailija
1287/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luettelin joitakin moninaisuuden muotoja mutta sitten vastasin että koko luokka on heterogeeninen joukko oppijoita ja jokainen on erityinen ja erilainen , oliko tyhmästi sanottu ?

Toivottavasti ei ollut tyhmästi sanottu, sillä minähän tuossa kohdin keskityin lähinnä juurikin tuohon jokaisen erityisyyteen ja erilaisuuteen. En itse ainakaan haluaisi, että minut tai lapseni oppijana lokeroitaisiin esim. uskonnon tai kotitaustan perusteella. Toki kaikki nuo vaikuttaa, mutta ei samanlainen tausta kenestäkään automaattisesti samanlaista tee.

Vierailija
1288/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä muu auta kuin odottaa tuloksia.

Vierailija
1289/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös et onkoha ollu etu siinä et haastattelu on ollu esim klo 10 aamulla eikä klo 16 iltapäivällä? Haastattelija voinu olla iloinen aamulla ja sit iltapäivällä tylsistyny. Toki ei tällänen saisi vaikuttaa mut mietityttää.

Mulla oli aamusta haastattelu ja koin että suurin osa haastattelijoista oli mukavia. Onko joillakin iltapäivän tekijöillä fiilis et olivat tylyjä?

Vierailija
1290/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös et onkoha ollu etu siinä et haastattelu on ollu esim klo 10 aamulla eikä klo 16 iltapäivällä? Haastattelija voinu olla iloinen aamulla ja sit iltapäivällä tylsistyny. Toki ei tällänen saisi vaikuttaa mut mietityttää.

Mulla oli aamusta haastattelu ja koin että suurin osa haastattelijoista oli mukavia. Onko joillakin iltapäivän tekijöillä fiilis et olivat tylyjä?

Mä tein iltapäivällä ja kaikki oli tosi mukavia! En tiedä oliko hymyili sitten siitä, että vastailin jotain tyhmää, en tiedä.

Vierailija
1291/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul meni toi ykkönen ihan huonosti ,jännityksen vuoksi enkä saanut avattua motivaatiotani. SapettAA

1292/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul meni toi ykkönen ihan huonosti ,jännityksen vuoksi enkä saanut avattua motivaatiotani. SapettAA

Sama 😔

1293/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä se moninaisuuden ensimmäinen kysymys ei ainakaan minun mielestäni vaatinut listaamaan erilaisia moninaisuuden ilmenemismuotoja, vai olenko ollut niin kuistilla sen kysymyksen kohdalla että olen vastannut täysin kysymyksen ohi?

Ja sitten aloinkin miettimään: tuijotitteko te herkeämättä kameraa? Minä tajusin jälkikäteen että aina kysymyksen kuultuani aloin tuijottelemaan seiniä. Toivottavasti vuorovaikutusta ei painoteta kauhean paljoa. En nimittäin oikein osaa noissa webbikamerakeskusteluissa olla kovin luonteva

Vierailija
1294/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoitte siihen että miten aiotte edistää oikeudenmukaisuutta?

Minä puhuin arvoista ja asenteista, omien käyttäytymismallien tiedostamisesta ym. Mutta jälkeenpäin tuli mieleen että olis varmaan ollu syytä mainita opetussuunnitelman merkitys 🙄

Vierailija
1295/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoitte siihen että pmiten aiotte edistää oikeudenmukaisuutta?

Minä puhuin arvoista ja asenteista, omien käyttäytymismallien tiedostamisesta ym. Mutta jälkeenpäin tuli mieleen että olis varmaan ollu syytä mainita opetussuunnitelman merkitys 🙄

Mä mietin ja et oisko pitänyt mainita erilaiset / valikoidut opetusmenetelmät takaamaan oikeudenmukaisuutta?

Vierailija
1296/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku joka viime vuonna ei päässyt? Millaisia vastauksia oli ja mitä pisteitä tuli?

Mä tein sen kokeen viime vuonna ja menin sinne aika valmistautumatta ja sain päälle 80 pistettä :D Mut vastasin ihan perus asioita esim ku kysyttii siintä et onks suomen koulutusjärjestelmä oikeudenmukainen ni ihan liibalaabaa koska olin vähä sillee joo mut ei? Yllätyin kyl itekki et sain siintä silti noin niiku korkeet pisteet.

Pääsin tosin vaa yhes hakukohteessa haastatteluun ja pisteet ei sit riittäny sinne ku sinne oli lähespä korkeimmat pisterajat sisäänpääsys... Ku taas tänä vuonna pääsin kaikis sovarii ni tuntuu et ei oo kyl näillä vastauksilla mitää toivoa :D

Jotenki ehkä koin sen viime vuoden helpommaks ku oli vaa ne 4 kysymystä ku nyt se oli aikamoista tykitystä mut sain kyl kaikissa muissa jotai ihan järkevää vastattua paitsi se moninaisuuspysäkki meni varmaa ihan penkin alle.. Ja ehkä tän vuoden perustuu selvästi enemmä siihen MAP mallii ni kyl tol kokeel sai selvästi enemmä näkökulmia esille verrattuna viime vuoden neljään kysymykseen. Ei tässä auta ku tuloksia odotella :)

Vierailija
1297/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoitte siihen että miten aiotte edistää oikeudenmukaisuutta?

Mä en vastannut mitään oikeudenmukaisuudesta. Mun mielestä kysyttiin jotain muuta, mutta voi olla että oon itse jännityksessä muuttanut kysymystä.

Vierailija
1298/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku joka viime vuonna ei päässyt? Millaisia vastauksia oli ja mitä pisteitä tuli?

Mä tein sen kokeen viime vuonna ja menin sinne aika valmistautumatta ja sain päälle 80 pistettä :D Mut vastasin ihan perus asioita esim ku kysyttii siintä et onks suomen koulutusjärjestelmä oikeudenmukainen ni ihan liibalaabaa koska olin vähä sillee joo mut ei? Yllätyin kyl itekki et sain siintä silti noin niiku korkeet pisteet.

Pääsin tosin vaa yhes hakukohteessa haastatteluun ja pisteet ei sit riittäny sinne ku sinne oli lähespä korkeimmat pisterajat sisäänpääsys... Ku taas tänä vuonna pääsin kaikis sovarii ni tuntuu et ei oo kyl näillä vastauksilla mitää toivoa :D

Jotenki ehkä koin sen viime vuoden helpommaks ku oli vaa ne 4 kysymystä ku nyt se oli aikamoista tykitystä mut sain kyl kaikissa muissa jotai ihan järkevää vastattua paitsi se moninaisuuspysäkki meni varmaa ihan penkin alle.. Ja ehkä tän vuoden perustuu selvästi enemmä siihen MAP mallii ni kyl tol kokeel sai selvästi enemmä näkökulmia esille verrattuna viime vuoden neljään kysymykseen. Ei tässä auta ku tuloksia odotella :)

Mun mielestä viime vuonna oli ihan helppoja kysymyksiä ja niitä oli vähän. Tosin aika oli todella lyhyt, että aika nopeasti muodostettiin hakijasta kuva.

80p on tosi hyvä. Paljonkohan sitten pitäisi olla esimerkiksi Turkuun tai Helsinkiin? Muistaako joku viime vuoden rajoja?

Vierailija
1299/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä motivaatiopysäkillä oli se toinen kysymys? Liittyikö se johonkin oman elämän käännekohtaan tai merkitykselliseen tapahtumaan? Entä se ryhmätyö, jossa joku oli antanut pienimmän panoksen?

Vierailija
1300/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh, hetken eilen oli kokeen jälkeen niin iso helpotuksen tunne! Aattelin että jes, nyt se on tehty ja menipä hienosti. Joopa joo neljältä aamuyöllä pohtiessa ei tuntunut enää yksikään vastaus hyvältä. Mä en muistaakseni maininnut esim sen yhen tyypin perhetilanteesta mitään, siis en tiedä miks ihmeessä mullekin jäi semmonen käsitys että se olikin jotenkin ns. tekosyy 😅 vaikka ei niin varmasti ollut. Siihen someriitaan sanoin, että en puuttuisi suoraan heidän yksityisasioihin, mutta miettisin suoria toimia yhteishengen parantamiseen... Ehhh... Moninaisuuteen liittyviin kysymyksiin sekavaa hölötystä. Nyt vielä tajusin, että kun kysyttiin miltä tuntuisi, kun tää johtaja ei antaisi tunnustusta projektista, niin vastasin että varmaan hämmennystä ja turhautumista. Joo eli just ne tunteet jotka sekunti sitten oli toisessa tehtävässä, way to go ..

Ketju on lukittu.