Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

1321/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös mahdollista että jännityksessä ei ole kuullut ,jotain sivulauseita.

Minä en muista , että olisi mainittu yksityiselämän tilanteen olleen keksitty

En mäkään ja Helsingin yo:n koe.

Vierailija
1322/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on vissiin muutama jo aikasemmin sanonut, että muisteli vaikean perhetilanteen olleen keksitty. Tein itse Helsingissä ja mulle jäi vahvasti se kuva, että siitä mainittiin.

Voikohan näissä olla pieniä eroja? Ainakin kysymyksissä on ollu, mutta onkohan toissa tapauksissa myös.

Niin en tiedä, mä muistelen että siinä lopussa tuli jotenkin hirveällä tahdilla kunnon vyöry niitä tapahtumia, joista yksi liittyi tähän perhetilanteen valheellisuuteen. Olisi varmaan voinut pyytää häntä toistamaan kuvauksen, mutta lähdin vaan purkamaan ajatuksia sen kokonaiskuvan perusteella jonka sain. Mut tosiaan siinä lopussa tuli monta juttua samassa lauseessa hirmu tahtia 😅

Jep! Mä alan kohta olee 100% varma, että tilanteen valheellisuus mainittiin. Mistä olisin saanut muuten sellaisen kuvan tai olettanut niin? En oleta, että ihmiset ovat valehtelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on hakijoita, jotka teki HY:n kokeen niin, kysyttiinkö ekalla pysäkillä toisessa kysymyksessä monikossa eli mitkä asiat ei vaan yhtä tapahtumaa.

Vierailija
1324/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt pohdin et onko ensimmäisessä keskustelussa kuullut väärin , että jokin jos on onkin sanonut joitakin merkityksellisiä kokemuksia.

Meillä meni alussa aikaa passin näytössä ja nimen säätämisessä , kun käytin ystävän parempaa konetta oli siellä automaattisesti nimenä hänen nimensä eikä minun. Sit pohdin että voitiinko minulle ajan puutteen vuoksi sanoa , merkityksellinen kokemus , mutta jos näin, tämä harmittaa, sillä jäädyin siihen ,että pitäisi olla ja valita yksi kokemus ja mikä yksi olisi sellainen😟

Vierailija
1325/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellanen kuva, että perhetilanteesta sanottiin jotakin, että käy ilmi , että sekään ei ole varmaa ?

Vierailija
1326/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt pohdin et onko ensimmäisessä keskustelussa kuullut väärin , että jokin jos on onkin sanonut joitakin merkityksellisiä kokemuksia.

Meillä meni alussa aikaa passin näytössä ja nimen säätämisessä , kun käytin ystävän parempaa konetta oli siellä automaattisesti nimenä hänen nimensä eikä minun. Sit pohdin että voitiinko minulle ajan puutteen vuoksi sanoa , merkityksellinen kokemus , mutta jos näin, tämä harmittaa, sillä jäädyin siihen ,että pitäisi olla ja valita yksi kokemus ja mikä yksi olisi sellainen😟

Ainakin tämän keskutelun perusteella on ollut myös niitä, keneltä kysyttiin vain yksi asia. Mä luettelin sellaisen kasan asioita, niin kai siihen olisi sanottu, että sai valita vain yhden, jos asia olisi näin ollut?

Itselle olisi ollut mahdotonta sanoa yksi asia. Luettelin juuri työkokemuksen alalta, omat opettajat, opinnot avoimessa näin muutaman mainitakseni.

Vierailija
1327/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellanen kuva, että perhetilanteesta sanottiin jotakin, että käy ilmi , että sekään ei ole varmaa ?

Okei, missä teit kokeen? Hyvä tietää, että en ollut läheskään ainoa, joka muistelee asian olleen näin.

Vierailija
1328/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kysymykset hivenen vaihdelleet eri päivinä? Eli niitä oli vähän muokattu, että jos joku on saanut selville, niin saadaan selville asia.

Vierailija
1329/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, missä teit kokeen? Hyvä tietää, että en ollut läheskään ainoa, joka muistelee asian olleen näin.

Turun yliopisto

Vierailija
1330/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauhea harmitus, useamman pisteen kysymyksistä. Harmittaa.

Vierailija
1331/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kysymykset ovat olleet niin samanlaisia, että itse en usko ,että niitä on muuteltu. Uskon että jännitys ja paine vaikuttaa siihen miksi muistamme asiat eri tavalla ja se mihin oma mieli on assosioitunut kysymystä kuullessa.

Toisaalta, jos on tullut kiire , voisiko haastattelija esimerkiksi sitoa kaksi kysymystä yhteen, mistä syystä joku muistaa vastanneensa kahteen ja toinen kolmeen kysymykseen ? Tai olisiko haastattelija voinut jättää jonkun kysymättä ,mikäli on saanut siihen puheliaalta kokelaalta vastauksen jo edellisissä kysymyksissä?

Vierailija
1332/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vilpin mahdollisuus on suuri, jos kolmena päivänä kysytään samoja kysymyksiä. Silloin jollakin voi olla tiedossa kaikki kysymykset etukäteen?

Vierailija
1333/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vilpin mahdollisuus on suuri, jos kolmena päivänä kysytään samoja kysymyksiä. Silloin jollakin voi olla tiedossa kaikki kysymykset etukäteen?

Uskon myös että kysymykset ovat hieman vaihdelleet, itselläni on melko hyvä muisti ja esim. minulle ei mainittu että se perhetilanne olisi keksitty. Samoin ei sanottu että olisi ottanut kunnian itselleen, vaan että ei maininnut työtä esitellessä että oma työpanoksensa oli hyvin pieni.

Voi olla, että näihin on tarkoituksella haettu pieniä eroja, juuri siksi että esim. kaverit ei pääse antamaan toisilleen vinkkejä tai kysymykset leviämään netissä tms., vaan tilanne pysyy tuoreena uusille haastattelijoille.

Vierailija
1334/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon myös että kysymykset ovat hieman vaihdelleet, itselläni on melko hyvä muisti ja esim. minulle ei mainittu että se perhetilanne olisi keksitty. Samoin ei sanottu että olisi ottanut kunnian itselleen, vaan että ei maininnut työtä esitellessä että oma työpanoksensa oli hyvin pieni.

Voi olla, että näihin on tarkoituksella haettu pieniä eroja, juuri siksi että esim. kaverit ei pääse antamaan toisilleen vinkkejä tai kysymykset leviämään netissä tms., vaan tilanne pysyy tuoreena uusille haastattelijoille.

Siis tarkoitan että uusille haastateltaville.

Vierailija
1335/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, juuri samalla tavalla kuin sinäkin: että työpanos oli pieni,olematon ja että ei maininnut sitä.

Vierailija
1336/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin tulokset mahtavat siis tulla? vasta silloin 9.7. mennessä vai?

Vierailija
1337/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vähän säälittävää, jos muutan Etelä-Suomesta opiskelemaan Lappiin yleistä kasvatustiedettä? Jotenkin must vaan tuntuu siltä, että kaikki pitää mua sit ihan luuserina, koska en päässy mihinkään lähemmäs :D Jyväskylään varasijal 20., että sinne tuskin pääsen. Rovaniemi on kyl hieno paikka ja siel on niin kaunis luonto, laskettelukeskukset lähellä yms.

Vierailija
1338/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole säälittävää , ihanaa että olet saanut opiskelupaikan ,onnea💪

Vierailija
1339/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin haluaisi uskoa, että kysymyksiä olisi vaihdeltu eri päivinä. Eihän se olisi reilua hakijoidenkaan kannalta? Sotkisiko se myös arviointia? Tuollainen sivujuonne tarinassa olisi muuttanut kyllä omankin vastaukseni. Nyt elin siinä käsityksessä, ettei vaikea elämäntilanne ollut keksittyä vaan ihan todellinen asia, mikä vaikutti työpanokseen. Saattaa tietysti olla, että kovassa jännityksessä jäi vain jotain tärkeää kuulematta. Oli miten oli, niin kyllä kysymysten pitäisi noudatella yhteistä linjaa.

Totta on myös tuo, että vastauksista voi välittyä erilaisia tulkintoja, jotka voivat kertoa hakijan persoonasta paljonkin. Mietin sitä tunnepysäkkiä, että tuskin kyse oli vain siitä osaako hakija tunnistaa oikean/sopivan tunteen. Ehkä ne heijastelivat hakijan omia reaktiotapoja asioihin, niin kuin joku täällä jo mainitsikin? :D

1340/3667 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymykset ei ole vaihdellu niin miten on mahdollista että puolet täällä muistaa kysymykset eri lailla? Onko muka niin iso osa voinu mokata...

Ketju on lukittu.