Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
701/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain soveltaviin kokeisiin osallistujille tulokset tulee 8.6, muille 9.7.

Vierailija
702/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku millasilla pisteillä on aiempina vuosina päässyt jkl opon soveltuvuuskokeisiin? Millaiset ne on verrattuna yleiseen? Pääsin jkl yleiseen mutta opoon ei oo tullut vielä kutsua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette katsoneet yleiseen kasvatustieteeseen (jyväskylän ja lapin yliopistojen pisterajat)? Opintopolku vai Vipunen? 

Vierailija
704/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa tästä? Itse pääsin soveltuvuuskokeisiin yhen pisteen erolla minimistä. Tarkoittaako tämä että olen nyt lähössä huonommista lähtökohdista soveltuvuuskokeeseen?

Lisäksi kiinnostaisi tietää kuinka suuri osa soveltuvuuskokeisiin kutsutuista saa opiskelupaikan?

Ja onko vinkkejä miten valmistautua kokeeseen?

Kiitos!

Vierailija
705/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hoksasitte käydä opintopolussa vai tuliks sähkäriin???

Vierailija
706/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa tästä? Itse pääsin soveltuvuuskokeisiin yhen pisteen erolla minimistä. Tarkoittaako tämä että olen nyt lähössä huonommista lähtökohdista soveltuvuuskokeeseen?

Lisäksi kiinnostaisi tietää kuinka suuri osa soveltuvuuskokeisiin kutsutuista saa opiskelupaikan?

Kiitos!

Ei, pelkkä sovari ratkaisee tästä eteenpäin. Korkeintaan tasapisteissä katsotaan Vakavaa.

Vierailija
707/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kaikkialle on tulokset jo tulleet?

Vierailija
708/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä luulette, onkohan ihan mahdottomuus päästä 31. varasijalta jyväskylän yleiseen? vähän kyl näyttää siltä 😂

Vierailija
709/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne kaikkialle on tulokset jo

tulleet?

Yleinen lappi ja Jkl

Vierailija
710/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on ihan järkyttävän pitkä. :D

Vierailija
711/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut vain yleiseen jkl, oulu ja rollo joten minulla ei sovareita ja jkl ja rollon tulokset silti tulleet. Olen itse katsonut pisterajat opintopolusta ja sinne jkl ytti tosiaan 75 ja jotain molemmilla (ensikertalaiset ja muut)

Vierailija
712/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ettei vakava vaikuta lopulliseen pistemäärään. :D Se meni niin hyvin.

Vierailija
713/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

k kirjoitti:

mitä luulette, onkohan ihan mahdottomuus päästä 31. varasijalta jyväskylän yleiseen? vähän kyl näyttää siltä 😂

Luulen että tähän tepsii sama kun rolloonkin että varasijat liikkuu kun muutkin yliopistot julkaisee tuloksia. Mutta toki jkl on aika suosittu että sinne toki on tunkua enemmän kuin Lappiin. Hankala sanoa. Toivotaan että pääset!

Vierailija
714/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muutkin yllättyneitä siitä, että esim yleiseen on tänä vuonna korkeammat sisäänpääsyrajat kuin viime vuonna, vaikka otetaan tuplasti enemmän hakijoita verrattuna viime vuoteen ja koetta epäiltiin etukäteen niin vaikeaksi, että se pudottaisi pisterajoja?

Vierailija
715/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Ei, pelkkä sovari ratkaisee tästä eteenpäin. Korkeintaan tasapisteissä katsotaan Vakavaa.

Tasapisteissä VAKAVA-koe ei ratkaise millään lailla, vaan sitten vaikuttaa se, miten on pärjännyt soveltuvuuskokeen eri osioissa.

Vierailija
716/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muutkin yllättyneitä siitä, että esim yleiseen on tänä vuonna korkeammat sisäänpääsyrajat kuin viime vuonna, vaikka otetaan tuplasti enemmän hakijoita verrattuna viime vuoteen ja koetta epäiltiin etukäteen niin vaikeaksi, että se pudottaisi pisterajoja?

Miten niin on? Viime vuonna esim jkl raja oli yli 80 p? Ja tuo lapin yleinen tulee varmaan laskeen vähintään 10 p jos ei enemmänkin. Minusta rajat on samalla tasolla ku viime vuonnakin

Vierailija
717/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin on? Viime vuonna esim jkl raja oli yli 80 p? Ja tuo lapin yleinen tulee varmaan laskeen vähintään 10 p jos ei enemmänkin. Minusta rajat on samalla tasolla ku viime vuonnakin

Viime vuonna max pistemäärä oli myös enemmän, 116. Tänä vuonna 106. Jos lasketaan kuinka monta prosenttia on pitänyt saada kokeesta oikein päästäkseen opiskelemaan jkl yleiseen, viime vuonna 62%, tänä vuonna 70%.

Vierailija
718/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa spekulaatioissanne yleisen kasvatustieteen pisterajoista huomioon että suurimmat kaupungit kuten helsinki ja turku (ja tampere jos sinne hakenut eri kokeella kuten itse) ei oo julkassu vielä muuta kun todistusvalinnat. Viime vuonna itse pääsin opiskelemaan toiselle alalle joltain varasijalta 30 ja mun jälkeen raja aleni vielä noin 10 pistettä. Eli todellakin tilanne tulee muuttumaan paljon jos lopullisia pisterajoja miettii. Vaikka jkl on toki suosittu niin ensisijaisia hakijoita ja aloituspaikkoja sinne suht vähän verrattuna vaikka helsinkiin, mikä myös tulee vaikuttamaan.

Vierailija
719/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

k kirjoitti:

Mitkä sun pisteet oli?

Vierailija
720/3667 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulle ole tullut. Olin jo etukäteen melko varma, etten soveltuvuuskokeeseen pääse ja kun ei ole tänään kutsua tullut, niin ihan olen jo kirveeni kaivoon heittänyt.

Itseäni kiinnostaa, että ovatko avoimen väylän ja muut samoissa ryhmäkeskusteluissa? Vai onko zoom-versiossa ryhmäkeskusteluja?

Ketju on lukittu.