Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
581/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi92 kirjoitti:

Mulla 73.67 pistettä, mitäs muilla?

Mistä näit omat pisteesi? Näkyykö yleisen kasvatustieteen pisteetkin jo?

Vierailija
582/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ensikertalainen ja sain vakavassa 65.68 pistettä ja pääsin jatkoon sovariin varhaiskasvatuksen puolella. Näkyykö jossain pisterajat ja oikeat vastaukset jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö kasvatustieteiden pisteet??? Onko niissä yleensä alemmat rajat pliis vastatkaa

Vierailija
584/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!!!! Ouluun, Jyväskylää ja Joensuuhun sovari varhaiskasvatuksen opettajaan!!! Pisteet 33.69. Ei riittänyt pisteet luokanopeen mut ei haittaa yhtään. Pelotti ihan hirveesti et koe ei menny läpi nii onneks meniki

Vierailija
585/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslapsi92 kirjoitti:

Mulla 73.67 pistettä, mitäs muilla?

Mistä näit omat pisteesi? Näkyykö yleisen kasvatustieteen pisteetkin jo?

Jyväskylän luokanopettajaksi hain ja pisteet luki soveltavien kutsusähköpostissa

Vierailija
586/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet löytää myös ihan googlettamalla vakava 2021 pisterajat

Vierailija
587/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulokset yleisen kasvatustieteen suhteen tulee? Tietääkö joku?

Vierailija
588/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutama pelkää välivuosia. Itse olen kolmekymppinen hakija, en enää ensikertalainen ja eri asteiden tutkintoja on monta. Korkeakouluihin olen hakenut monesti, päässyt ja suurimman haaveammattini toteuttanut, tehnyt töitä.

Jos välivuosi tulee, mieti vain tarkkaan, mihin sen käytät, ja mitä se voi antaa tulevia ammattihaaveita ajatellen. Avoin yliopisto, kansanopisto jne. Korkeakouluun hakiessa voi laittaa samalla paperit vastaavaan amistutkintoon, esim. Varhaiskasvatus +lastenhoitaja, opettaja+ koulunkäynninohjaaja jne... Voi tutkia, onko syksyllä täydennyshakuja tai alkaako jokin tammikuussa. Parantaa mahdollisuuksia päästä alaan kiinni, ja samalla näkee todellisuutta. Kun on esim. päiväkodissa alan opiskelijana tai sijaisuuksissa, näkee ja kokee, mitä se arki on, ja onko se se oma juttu. Kun hain ensimmäisiä kertoja, olin jälkeenpäin ajatellen "laput silmillä" ja näin vain sen yhden vaihtoehdon, mihin haluan päästä. Vähitellen työ- ja opintokokemusten myötä käsitys asioista on laajentunut, ja lopulta olen onnellinen, että johonkin en päässyt, tai en päässyt heti vaan oli ne välivuodet.

Miksi haen taas? Olen tehnyt itselleni tärkeää kulttuurialan työtä 10 vuotta, ja tullut huomanneeksi, että se vie kaiken, mutta antaa jotain muuta kuin mitä tarvitsen. Ei ole vapaa-aikaa, rahaa, säännöllistä toimeentuloa, lupausta työn jatkumisesta. On satunnaisia onnen hetkiä, loputon suhde Kelaan ja työkkäriin, sekä varatyöt 1 ja 2. Unelmat muuttuu.

Vierailija
590/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisterajat ovat TODELLA matalat, paitsi parit toiskertalaisten pisteet.

Vierailija
591/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 20 pistettä oli sen varhaiskasvatuksen pisteraja. Sain itse 60, eli 40 pistettä yli pisterajan. Olipas vaikea vakava, mutta nyt pitää unohtaa se ja alkaa valmistautua sovariin :) Näytti olevan 4 eri vaihetta ja 5 minuuttia varattu yksittäiseen vaiheeseen, saas nähdä mitä sieltä tulee 🙈

Vierailija
592/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan jos ei aio osallistua sovareihin tuleeko tästä ilmottaa johonkin ?

Vierailija
593/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wou! 72,3 pistettä ja kutsu tuli, luokanope Turku. Kasvatustieteeseen on aiemmin vaadittu selvästi enemmän kuin luokanopen soveltuvuuteen pääsyyn, eli en uskalla toivoa sitä vielä, voisikohan siihen päästä varasijalta jos en "sovellu" luokanopeksi...

Vierailija
594/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tuli erkalle ja varhaiskasvatukseen Ouluun pistein 65,5! Nyt vaan harrastamaan itsetutkiskelua :D

Joku oli maininnut ylempänä, että on VAKAVA-ryhmä Whatsappissa, niin mites sinne pääsisi?! Vertaistuki ois tarpeen.. :')

Vierailija
595/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä omat pisteet näkee jos ei oo saanu sähköpostia?

596/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vastaukset tulleet siis sovareihin meneville, mutta yleisen kasvatustieteen tuloksia ei ole vielä tiedossa? En löytänyt ainakaan niihin mitään pisterajoja tai ole saanut mitään tietoa 😊

Vierailija
597/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kaikkiin hakukohteisiin erkkapedaan ja luokanopettajaks pistein 73,84! Onnea kaikille jatkoon päässeille ja ketkä ette päässeet jatkoon niin ens vuonna pääsette!

Vierailija
598/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39338 kirjoitti:

Onko vastaukset tulleet siis sovareihin meneville, mutta yleisen kasvatustieteen tuloksia ei ole vielä tiedossa? En löytänyt ainakaan niihin mitään pisterajoja tai ole saanut mitään tietoa 😊

Joo. Ne ei ole koskaan tulleet tässä yhteydessä. Jos haki alemmilla toiveilla opettajaksi, saa tässä kohtaa tietää pisteensä, mutta ei sitä, pääseekö sillä sisään.

Tulokset tulevat kerralla sitten juhannuksen tietämillä (tai sen jälkeen).

Vierailija
599/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu tuli erkalle ja varhaiskasvatukseen Ouluun pistein 65,5! Nyt vaan harrastamaan itsetutkiskelua :D

Joku oli maininnut ylempänä, että on VAKAVA-ryhmä Whatsappissa, niin mites sinne pääsisi?! Vertaistuki ois tarpeen.. :')

Veikkaan, että tuolla tarkoitetaan erään valmennusyrityksen ryhmää.

Vierailija
600/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä itseäkin ihmetyttää, kun sähköpostia ei ole vieläkään tullut. Tuntuu, että useimmat jo saaneet.

Ketju on lukittu.