Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
541/3667 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo enää ensikertalainen nii ärsyttää jos jää esim parista pisteestä kiinni haastattelukutsun saaminen :/ On musta vähä epäreilua et miks pitäs saaha enemmän pisteitä ku ensikertalainen kerta paikkojaki on paljon vähemmän meille tarjolla.

Vierailija
542/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo enää ensikertalainen nii ärsyttää jos jää esim parista pisteestä kiinni haastattelukutsun saaminen :/ On musta vähä epäreilua et miks pitäs saaha enemmän pisteitä ku ensikertalainen kerta paikkojaki on paljon vähemmän meille tarjolla.

eikö sen näin pidä mennäkin? teillä jo tutkinto plakkarissa, joten olisi epäreilua jos teille olisi yhtä ”helppoa” päästä sisään kuin niillä jotka hakee ensimmäistä kertaa sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö sen näin pidä mennäkin? teillä jo tutkinto plakkarissa, joten olisi epäreilua jos teille olisi yhtä ”helppoa” päästä sisään kuin niillä jotka hakee ensimmäistä kertaa sisään.

Minustakin epäreilua. Itse esimerkiksi olen kerran 6 vuotta sitten ottanut korkeakoulupaikan vastaan, mutta ala oli totaalisen väärä ja lopetin opinnot. Nyt olen menettänyt sen ensikertalaisuuden.

Vierailija
544/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin epäreilua. Itse esimerkiksi olen kerran 6 vuotta sitten ottanut korkeakoulupaikan vastaan, mutta ala oli totaalisen väärä ja lopetin opinnot. Nyt olen menettänyt sen ensikertalaisuuden.

Jos sen sijaan oisin ennen vuotta 2014 ottanut paikan vastaan ja keskeyttänyt, sitä ei enää katsottaisi🤯

Vierailija
545/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole ensikertalainen ja jännään tuloksia. Viime vuonna pääsin sisälle psykologiaan mutta tajusin että se ei olekaan ihan oma juttu ja nyt tein vakava-kokeen. Oli tosi erilainen koe kun mihin oli psykaan päntätessä tottunut, olisi kiva tosiaan nähdä jo oikeat vastaukset.

Vierailija
546/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on epäreilua, sillä harvalla alta 20 vuotiaalla on kirkkaana mitä töitä tekee lopun elämää. Ne arvot mitkä oli 20 vuotiaana voi viedä uupumukseen 40 vuotiaana. Ymmärrän, että ensikertaisilla pitää olla suurempi oikeus päästä kouluun, mutta minusta sen voisi porrastaa jotenkin. Esim. ensimmäisen hakukohteen jonossa tottakai kiilaa edelle, mutta kolmannen kohdalla on kyllä todella epäreilua, että vie sellaiselta paikan joka ei enää ole ensikertalainen ja se voi hänellä olla ensimmäinen vaihtoehto.

Tai sitten avoimen väylän kautta pitäisi päästä enemmän ei-ensikertalaisia, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta alaa kohtaan ja vievät opintonsa päätökseen.

Tuskin se on sen ensikertalaisenkaan etu, että saa jonkun paikan mitä ei edes halua, mutta ottaa kun ei päässyt minne halusi. Yhteiskunnan varoja menee hukkaan kun se lopettaa opinnot tai valmistuu alalle mitä ei tee päivääkään. Minusta pitäisi antaa enemmän painoarvoa myös iän ja kokemuksen tuomalle järjelle. Jo työllistymisen vuoksi, sillä korkeakoulutetut työttömät ei ole kenenkään etu.

Vierailija
547/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin viime vuonna opiskelupaikan vastaan koska en halunnu välivuotta ja tajusin että väärä ala. Nyt sitte uudestaa hakemaan ja vaikeempi päästä sisään. Tavallaan rangaistaan siitä että ei osannu ekalla kerralla valita oikein.

Vierailija
548/3667 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan oo kaikilla tutkintoa. Varmaan valtaosa on jättänyt kesken jonkun ja hakee nyt uuteen. Tietenki ensikertalaisia enemmän mut on vähä epäreilua kuinka vähä loppuusa otetaan muita esim 100 ensikertalaista ja 40 muuta kuulostaa aika hurjalta.

Vierailija
549/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on hermot kireällä kun jännittää! Vielä 3 päivää!! Herran tähden sitä pettymystä jos tulee, että omalta osalta leikki jäi siihen... Vuosi taas odottaa!

Vierailija
550/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kiristää kiristää! No, korkeintaan 3 päivää, jos tulokset eivät ole myöhässä.

Vierailija
551/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tuli todistusvalinnan yhteydessä sänhköposti, jossa luki että 8.6 pitäisi tulla tulokset pääseekö soveltuvuuskokeeseen vakavan kautta.

Vierailija
552/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, minkä verran vakava ja soveltuvuuskoe painottuvat lopullisessa valinnassa? Vai tehdäänkö valinnat soveltuvuuskokeisiin päässeiden välillä vain soveltuvuuskokeen perusteella? Ja onko tässä eroa hakukohteiden välillä?

Vierailija
553/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytin taktiikkana, että vastaan vain jos olen varma. Vastasin yli 80 kysymykseen, mutta näin valmennuskurssin käyneenä tiedostin, että jos vastaisin väärin, siitä lähtisi myös sen oikean vastauksen piste, eli tavallaan -2 pistettä. Vastaamatta jättäminen oli näissä tilanteissa minun mielestä turvallisinta. Uskoisin, että maksimoimalla ne oikeat saattaisi pärjätä parhaiten ja arvailulla mentäisiin suohon, mutta eipä sitä tiedä riittävätkö ne noin 80 vastausta mihinkään. Pian saadaan tietää!

Tämä on oikea taktiikka! Miinuksia ei yleensä ihan kokonaista pistettä mene, mutta joka tapauksessa ihmiset tosiaan hassusti laskevat, että "Kokeessa oli 30 tehtävää, oikeasta vastauksesta saa +1 pistettä ja väärästä -1 pistettä. Vastasin 5 väärin, saan siis 25 pistettä."

Ei saa, saa 20 pistettä. 25 x +1 p + 5 x -1 p = 25+ -5 = 25-5=20 p

Yli 80 pistettä riittää varmasti!

Vierailija
554/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tulokset tuleeki jo tiistaina. Jostaki luin ennen et vasta 9.6. Tarkistin sähköpostin nii siellä oliki 8.9. No hyvä että ei tarvii enää jännäillä kauaa! Kova ahdistus iski nyt.

Vierailija
555/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho tulokset tuleeki jo tiistaina. Jostaki luin ennen et vasta 9.6. Tarkistin sähköpostin nii siellä oliki 8.9. No hyvä että ei tarvii enää jännäillä kauaa! Kova ahdistus iski nyt.

Joo! Vakavan sivuilla luki että 9.6 mutta nopealla vilkaisulla ei taida lukea enää. Aika jännnnnääää!

Vierailija
556/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Vakavan sivuilla luki että 9.6 mutta nopealla vilkaisulla ei taida lukea enää. Aika jännnnnääää!

Eikun se olikin opintopolussa se 9.6. Ja on vieläkin. Tiedä sit kumpi on virheellinen.

Vierailija
557/3667 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran tähden tiistaina! Nyt jännittää vielä enemmän xD

Vierailija
558/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa tänään se päivä!

Vierailija
559/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäksi venyy tämä päivä ja varmasti huominenkin, kun odottaa tuloksia niin hirveästi. Tulispa tulokset heti aamusta, niin ei tarvitsisi enää koko huomispäivää kärvistellä epätietoisuudessa. Aargh

Vierailija
560/3667 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo oikeat vastaukset julkaistu ennen varsinaisia tuloksia vai vasta niiden jälkeen? 

Ketju on lukittu.