VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Kyllä asiaa on tutkittu, mutta väitän että ei noin lyhyessä ajassa voi ennustaa kunnolla soveltuuko opettajaksi. Tämä katkerana kun jäin itse pisteen päähän. 😅
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Ja jos jää muutaman pisteen vaille hyväksytyn rajaa, niin onko täysin soveltumaton alalle? Työkokemusta on, mutta kyllä hämäsi tuo tahti vähän vanhempaa ihmistä, kun jäi vähän odottamaan, että mitä ehtii sanoa. Onnea vain kaikille nuorille ja nopeille! :)
Ei. Silloin ei vain mahtunut mukaan.
Soveltumattomaksi katsotaan - siinä hetkessä, ensi vuonna voi olla eri tilanne - se, joka saa alle 40 p ja/tai alle 4 p jostakin yksittäisestä osa-alueesta.
Onko liikkunu varasijat tänään?
Turun yleinen liikkunut tänään kaksi sijaa minulla. Päivittyykö opintopolku kerran päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jei, tänään on varasijat liikkunu Turkuun, oon nyt 3. vara lo ja 6. yleinen 😅 nyt voi toivoa, et jos joka päivä liikkuis yhden, ni ilon päivä ois 9.7., jolloin niiden tulosten piti muutenkin tulla.
Liikkui taas, tänään 2. vara lo ja edelleen 6. vara yleinen. Pliis vielä 2! Tää on vielä jännempää kuin tulosten julkistamisen odottaminen.
Tänään ei liikkunut :( no onhan tässä vielä aikaa..
Eipä ole liikkunut tänäänkään. Nämä mun varasijat 2. lo ja 6. yleinen Turussa siis ei-ensikertalaisten jonoissa. Ja alunperin olin varasijoilla 4 ja 10, et onhan tässä vähän liikuttu. Jaa-a, olikohan tää tässä... Yhtä pistettä vaille tuo lo. Kovin pitkään tätä epävarmuutta kestää, elokuun puolelle, mutta kai se vaan on joka päivä tarkistettava. Onneks tulee viikonloppu.
Onneksi olkoon paikkansa jo saaneille ja hyvää viikonloppua kaikille! Ens viikolla taas.
Ei liikettä mulla tänään näissä Turun.
Osaisko joku neuvoa, kun käsitin et joku ois kattonut vipusesta et moniko paikoista on jo otettu vastaan, niin miten ja mistä sen näkee sieltä? En löydä sellaista tietoa, kun oon yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Osaisko joku neuvoa, kun käsitin et joku ois kattonut vipusesta et moniko paikoista on jo otettu vastaan, niin miten ja mistä sen näkee sieltä? En löydä sellaista tietoa, kun oon yrittänyt.
Tietokoneella voi suodattaa sieltä vasemmasta laidasta. Mobiilina ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneella voi suodattaa sieltä vasemmasta laidasta. Mobiilina ei toimi.
Toimii myös mobiilissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varasijalta 4 joensuun varhaiskasvatukseen pomppas aamulla paikka! jihuu törmäillään kanssaopiskelijat siellä!<3
Mäki pääsin varalta! Oli kiva herätys aamulla ku kävi opintopolussa. Nähdään syksyllä! 😊
hei mahtavaa onnea siitä! syksyllä näemme
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/mobile/mXL.aspx?doc=https%3A%2F%2F…
Valitse syksy yhteishaku. Mobiilistakin näkyy paikkojen vastaanotto. Välttämättä vipunen ei ole aina ihan ajantasalla. Viime vuonna siis 2020 ainakin oli jäänyt tilastoihin selviä virheitäkin, joten kannattaa tarkistaa hakuyliopiston hakijapalveluista, ovat aina vastanneet ystävällisesti sekä puheluihin että sähköposteihin. Useampaan yliopistoon olen ollut yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta suurin osa opiskelupaikoista on tullut. Ja se tarkoittaa, että ne jotka ovat päässeet ovat päässeet sinne minne pisteet ovat riittäneet. Jos joku peruu nyt opiskelupaikan on varmasti yksittäinen poikkeustapaus. Eli sitä mukaa kun joku ottaa paikan niin ne isot luvut, varasijat, muuttuu. Mutta mitä löhemmäksi tuut 5. varasijaa niin sitä epätodennäköisempää on enää päästä. Aikaisempien vuosien kokemuksella niin varasijoilta 1-2 on vielä jotain mahdollisuuksia, mutta epävarmoja nekin.
Haluan vaan sanoa kun täällä jotku edelleen mietti, että onko kenties muutto edessä.. Ja inhottava jos koko kesä meni toivossa, kun voi alkaa jo miettiä uutta sotasuunnitelmaa vuodeksi, kunhan on toipunut pettymyksestä.
Pääsin varasijalta 3 opiskelemaan :) Niin kauan on toivoa, kun paikkoja on ottamatta vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta suurin osa opiskelupaikoista on tullut. Ja se tarkoittaa, että ne jotka ovat päässeet ovat päässeet sinne minne pisteet ovat riittäneet. Jos joku peruu nyt opiskelupaikan on varmasti yksittäinen poikkeustapaus. Eli sitä mukaa kun joku ottaa paikan niin ne isot luvut, varasijat, muuttuu. Mutta mitä löhemmäksi tuut 5. varasijaa niin sitä epätodennäköisempää on enää päästä. Aikaisempien vuosien kokemuksella niin varasijoilta 1-2 on vielä jotain mahdollisuuksia, mutta epävarmoja nekin.
Haluan vaan sanoa kun täällä jotku edelleen mietti, että onko kenties muutto edessä.. Ja inhottava jos koko kesä meni toivossa, kun voi alkaa jo miettiä uutta sotasuunnitelmaa vuodeksi, kunhan on toipunut pettymyksestä.
Pääsin varasijalta 3 opiskelemaan :) Niin kauan on toivoa, kun paikkoja on ottamatta vastaan
Onnea! 🙂 minne pääsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylempi kirjoittaja: Onko kivaa pilata toisten toive siitä että pääsee sisään varasijalta? Niin kauan kuin on varasijalla suht pienellä luvulla on toivoa. Eilen katsoin vipusesta että n. 100 ei ole vielä ottanut paikkaa vastaan kasvatustieteistä Helsingin yliopistossa. Paikat pitää ottaa vastaan 16.7 mennessä eli kyllä toivoa on. Ihmettelen sinun halua pilata muiden toiveikkuus.
Ei tainnu paikkaa tulla tänä vuonna. Roikkunu tulosten julkaisun jälkeen ensimmäisellä varasijalla (ei ensikertalaisena)...
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnu paikkaa tulla tänä vuonna. Roikkunu tulosten julkaisun jälkeen ensimmäisellä varasijalla (ei ensikertalaisena)...
Älä vielä luovuta. Voi olla että joku ei ota paikkaa vastaan sillon viimestään 16.7 ja sitten sen saa varasijalla oleva. Itekkin olin varasijalla 7 ei-ensikertalainen ja menetin heti toivon että en pääse ja sitten pääsinkin!
Vierailija kirjoitti:
Mihin hait? Sama tilanne!
Varasijalla 8 ensikertalaiskiintiössä ja 19 muiden. 17 vielä ottamatta paikkaa vastaan. 🤞
Vierailija kirjoitti:
Valitse syksy yhteishaku. Mobiilistakin näkyy paikkojen vastaanotto. Välttämättä vipunen ei ole aina ihan ajantasalla. Viime vuonna siis 2020 ainakin oli jäänyt tilastoihin selviä virheitäkin, joten kannattaa tarkistaa hakuyliopiston hakijapalveluista, ovat aina vastanneet ystävällisesti sekä puheluihin että sähköposteihin. Useampaan yliopistoon olen ollut yhteydessä.
Kiitos! Nyt löysin. Turku lo paikoista vastaanotettu 93/105, mahikset pienenee 😕 edelleen varasija 2, ei-ensisijainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Nyt löysin. Turku lo paikoista vastaanotettu 93/105, mahikset pienenee 😕 edelleen varasija 2, ei-ensisijainen.
Siis ei-ensikertalainen piti kirjoittaa.
Tuo sama ongelma lienee työhaastatteluissakin, ja silti se on maailman laajuisesti käytössä :D Kyllä minä kuitenkin uskon, että nyt kun on pidempään tutkittu alalla pysyneitä ja motivoituneita opettajia niin on saatu selvää siitä, että millaiset ominaisuudet ennustaa hyvää opettajaa. Ja näitä ominaisuuksiahan nyt etsittiin. Mutta saa varmasti vielä kehittyä, mutta muutaman vuoden päästä nähdään, että onko alalla muutosta! Ja mihin suuntaan.