VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko kaikki VAKAVA kokeet tänään ettette vaan kerro täällä artikkeleita ym. etukäteen niille joilla se on vielä edessä?!
Oli tietenkin. Yksi ja sama koe.
Miksi ei saisi kertoa? Koe on kaikilla jo ohi.
Tietääkö joku millon tulokset tulee tosta?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku millon tulokset tulee tosta?
9.6. mennessä
Mutta toi 9.6. ei sitten tarkoita sitä, että yleisen tulokset tulisivat jo silloin. :(
Mun mielestä koe oli helppo, niin helppo että epäilen että oon varmasti jotain käsittäny väärin 😂
Oli se kyllä melkoista rypistystä! Ja sit eikun odottelemaan!
Luojan kiitos ei ollut kaavioita ja kuvaajia, olen niissä huono. Kausaalijutut olivat vaikeita, mutta kokeen loppupuolella jokin naksahti päässä ja koen, että ymmärsin sen Raatikaisen tekstin ja sain vastattua kaikkiin kokeen kysymyksiin. Saa nähdä tajusinko oikein vai en. Aikaa oli juuri ja juuri riittävästi. Vaikein asia vakavassa kyllä on ajan riittämättömyys. Kysymyksiä on ihan hemmetisti ja aikaa vain 3h. Englantia kun hain lukemaan 9 vuotta sitten niin kysymyksiä oli vähemmän ja enemmän aikaa. Enkkuun sisään pääseminen oli kyllä helpompaa...
Kysymykset julkaistu jo https://www2.helsinki.fi/sites/default/files/atoms/files/vakava-koe_202…
Vilkaisin molemmat tekstit läpi. Nuo on kyllä ihan peruskauraa, just sen tyyppisiä tekstejä, joita humanistisissa tieteissä ja kasvatustieteissä tentteihin ja esseisiin luetaan. Tuossa Raatikaisen artikkelissakin kaikki termit on kyllä tekstissä avattu.
Se tietysti vaatii rauhallisuutta ja keskittymistä, että tuohon artikkeliin pystyy paneutumaan. Jossain kylmässä teltassa ei ehkä ideaalitilanne tuollaiseen paneutua.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin molemmat tekstit läpi. Nuo on kyllä ihan peruskauraa, just sen tyyppisiä tekstejä, joita humanistisissa tieteissä ja kasvatustieteissä tentteihin ja esseisiin luetaan. Tuossa Raatikaisen artikkelissakin kaikki termit on kyllä tekstissä avattu.
Se tietysti vaatii rauhallisuutta ja keskittymistä, että tuohon artikkeliin pystyy paneutumaan. Jossain kylmässä teltassa ei ehkä ideaalitilanne tuollaiseen paneutua.
Eiku nyt oltiin patonkeja messuhallissa.
Ai hyi, oikein-väärin-kysymyksiä. Kun mä osallistuin joskus muinoin taannoin pääsykokeeseen, oli pääsykoekirja ja siitä esseekysymyksiä 2 kpl.
No, tollanen koe tietysti helppo tarkastaa. Mutta tosi inhottava paineessa vastata.
Apua en ollut näköjään kirjautunut ulos kokeesta.. Koeaika kuitenkin päättyi ja koe katosi kun olin loppuun asti.. Haitanneeko tuo sitten että jäi kirjautumatta ulos..? Kun koe ehti päättyä itsestään kello 12.00..
Vierailija kirjoitti:
Apua en ollut näköjään kirjautunut ulos kokeesta.. Koeaika kuitenkin päättyi ja koe katosi kun olin loppuun asti.. Haitanneeko tuo sitten että jäi kirjautumatta ulos..? Kun koe ehti päättyä itsestään kello 12.00..
Ei haittaa.
multa ei kysytty lainkaan sitä qr-koodia.. olinko ainut?
Koska valinnat julkaistaan? En ole menossa soveltuvuuskokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa.
Huh. Säikähdin jo. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
multa ei kysytty lainkaan sitä qr-koodia.. olinko ainut?
Mulla ei se ainakaan toiminu niin hoidettiin henkkareilla.
Mielestäni kysymykset olivat helppoja. Fysiikan gradua varten luin paljon vaikeampia tekstejä.