Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
281/3667 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime hetken paniikki: Kait sinne saa ottaa repun mukaan mihin pakkaa tietokoneen ym? Vai pitääkö ne kantaa käsissä sisälle?

Et saa viedä reppua paikallesi asti.

Vierailija
282/3667 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime hetken paniikki: Kait sinne saa ottaa repun mukaan mihin pakkaa tietokoneen ym? Vai pitääkö ne kantaa käsissä sisälle?

Entä avaimet, lompakko ja kuulokkeet jne? Jos on reppu niin minne se sitten laitetaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/3667 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä avaimet, lompakko ja kuulokkeet jne? Jos on reppu niin minne se sitten laitetaan??

Et saa viedä mitään tuollaista paikallesi. Tulet saliin tietokone kädessäsi, et saa kaivaa sitä salissa repusta. Repun jätät seinustalle tai muuhun osoitettuun paikkaan. Kuulokkeet, lompakon jne. jätät reppuun.

Vierailija
284/3667 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa viedä mitään tuollaista paikallesi. Tulet saliin tietokone kädessäsi, et saa kaivaa sitä salissa repusta. Repun jätät seinustalle tai muuhun osoitettuun paikkaan. Kuulokkeet, lompakon jne. jätät reppuun.

Toivottavasti olis järjestetty hyvin kun sieltä ihmiset kuitenkin poistuu eri aikoihin että ei ole mahdollista lähtee jonkun toisen kamojen kanssa.

Vierailija
285/3667 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OH kirjoitti:

Kiitos vinkeistä soveltuvuuskokeeseen!

Jäin miettimään tuota motivaatiokysymystä. Mä todella haluan alalle ja olen hirmu kiinnostunut. Samaan aikaan olen pienen lapsen äiti ja oon nyt jo suunnitellut, että suorittaisin kandin 4 vuodessa, jos pääsisin sisään, jottei mene liian tiukaksi perheen ja opiskelujen yhdistäminen. Kuitenkin haluan ehdottomasti valmistua ja olen kiinnostunut alasta, ja haluaisin päästä myös vaikuttamaan lasten asioihin. Mitenköhän paljon tuollaiset suunnitelmat heikentää mahdollisuuksia päästä sisään?

Et kerro siitä mitään. Osoita motivaatiosi tutustumalla tutkintorakenteeseen.

"Lasten asioihin vaikuttaminen" kannattaa myös muotoilla toisin. Tuo kuulostaa siltä, että haluaisit tehdä esim. valtionhallinnossa vaikutustyötä. Opettaja ei tee sellaista.

Kiitos vastauksesta! Olen tutustunut tutkintorakenteeseen jo melko hyvin ja olen siitä selvillä. Olen myös selvittänyt, että tutkinto on mahdollista suorittaa hitaammin, mikäli oma tilanne sitä vaatii. Jotenkin ajattelisin, että hyvin selitettynä tuo kertoisi motivaatiosta; kolmessa vuodessa liian tiukkaan puristaminen voisi riskeerata oman jaksamisen, mikä puolestaan taas riskeeraisi opentojen suorittamisen. Tuntuu myös, että jos en toisi tuota ilmi, niin välittyisikö siitä epävarmempi kuva (jos olisi itsellä salaileva olo) kuin siitä, että kertoisi suoraan omat suunnitelmat. Toki sitten se, miten siinä tilanteessa saa vakuutettua, on eri juttu. Vai onkohan niin, että kolmeen vuoteen suoritettua pidetään niin paljon neljävuotista arvokkaampana, että suunnitelmani lähes automaattisesti vähentäisivät pisteitä...

Toiseen asiaan, haen ensisijaisesti vaka-opeksi kandi + maisteri-ohjelmaan. Varhaiskasvatuksen maisterihan voi käsittääkseni toimia esim. kuntatasolla asiantuntijana, eli tällöin tuo laaten asioihin vaikuttaminen kai on ihan pätevä termi?

Vierailija
286/3667 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille huomiseen kokeeseen! 

Vakava survivor 2018 & 2019 :) 

Vierailija
287/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiiii, kohta mennään. Jopas jännittää. Väkisin sain yhden leipäpalan syötyä.

Vierailija
288/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset fiilikset jäi kokeesta ?

Vierailija
289/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin päässä oli alkuun kaaos. Ihmisiä ei ohjattu jonottamaan selkeästi jonoihin, oli vain siellä sun täällä ihmisryppäitä, osittain autotiellä.

Kokeen alku viivästyi teknisten hankaluuksien vuoksi noin vartilla ja ohjeistuksia tuli sieltä sun täältä valvojien puolesta. Ohjeistukset olivat ristiriitaisia.

Itse koesivusto oli mielestäni helppokäyttöinen. Aineistot alkushokin jälkeen mielenkiintoisia, joskin kysymykset painottuivat paljon eri teorioihin, eli vastaaminen vaati paljon ymmärtämistä.

Jäi ihan hyvä fiilis kokeesta. Tsemppiä teille kaikille odotteluun, hyvin te veditte!

Vierailija
290/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko mitä artikkeleita aineistossa oli?

Vierailija
291/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi kokeesta ihan ok fiilis. En ollut valmistautunut oikeestaan olleenkaan, kun vuos sitten tuntu että olin päntänny ihan liikaa (kokeeseen jossa ei ees ole ennakomatskua.. XD)

Aika riitti nyt paljon paremmin mitä vuosi sitten, katotaan mihin se riittää..

Vierailija
292/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten vielä kertoko mitään sisällöstä!!!!

Vierailija
293/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee koe oli omasta mielestäni ja tuskin tulee koulupaikkaa tänä vuonna ☹️

Vierailija
294/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli haastava koe, mutta jotenkin jäi silti melkeen tunti ylimäärästä aikaa. Enpä usko, että koulupaikka aukeaa.

Vierailija
295/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tosiaan järjestelyissä olisi ollut parantamisen varaa ettei valvojien olisi pitänyt paikan päällä alkaa miettimään mitenkäs tämä homma hoidetaan. Koe tosiaan alkoi myöhässä.

Vierailija
296/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 ihan ok. Vaikea sanoa yhtään mitään.

Vierailija
297/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausaalisia selityksiä odotellessa

Vierailija
298/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla meni VAKAVA koe? Itse aain vastattua ainoastaan 35% kysymyksistä, joten soveltuvuuskokeeseen tuskin tulee kutsua. :/

Vierailija
299/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vastattuu kaikkiin muutamia tyhjiä lukuunottamatta, mut vaikeelta tuntu kyllä :D

Vierailija
300/3667 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kausaalit sentään. Oulussa ainakin meidän ryhmässä meni kaikki hyvin. Takki tyhjä, aika näyttää miten kävi!

Jäin vaan miettimään kun en aivan tarkkaan kuullut, että miten se tehtävä 10 virhe aiotaan arvosteluissa huomioida? Ja ne jotka eivät kuulleet/olivat lähteneet niin siinä tehtävässä oli väärin ilmoitettu, että koskee vain yhtä annettua artikkelia. Koski siis oikeasti kahta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan