Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
2081/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain paikan jo mun ykkösvaihtoehdosta (eri tieteenala) viiden välivuoden jälkeen, joten saan tuskin koskaan tietää miten vakava meni (hain yleiseen kasvatustieteeseen kakkosvaihtoehtona, viimeksi kun hain jäin pisteen päähän paikasta) mut oon silti seuraillu tätä keskustelua ja toivon että kaikki täällä saa lopulta haluamansa koulupaikan😍

Tuloskirjeessä lukee sun Vakava-pisteet. Kirje lähetetään kaikille.

Vierailija
2082/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain paikan jo mun ykkösvaihtoehdosta (eri tieteenala) viiden välivuoden jälkeen, joten saan tuskin koskaan tietää miten vakava meni (hain yleiseen kasvatustieteeseen kakkosvaihtoehtona, viimeksi kun hain jäin pisteen päähän paikasta) mut oon silti seuraillu tätä keskustelua ja toivon että kaikki täällä saa lopulta haluamansa koulupaikan😍

Tuloskirjeessä lukee sun Vakava-pisteet. Kirje lähetetään kaikille.

No kiva! Joku vuosi ei julkaistu, kun soveltuvuuskokeisiin ei osallistuttu ja tultiin hyväksytyksi ylempään hakutoiveeseen. Lopuissa luki vain ”peruuntunut” ja muuta tietoa ei saanut. Mukava jos käytäntö muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte, riittääkö 75.5 pistettä ensikertalaisella Turun yleiseen? Oon tässä aika pitkään jo ootellu niitä tuloksia kun oon jo saanu yhen koulupaikan mut toi Turku on mun ykkösvaihtoehto :D

Vierailija
2084/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan että tulokset tulee 6. Tai 7.7!

Niin taitaa tulla. On vaa toiveajattelua et tulisivat jo tällä viikolla…

Vierailija
2085/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään mun ensisijaisen hakukohteen tulos (ei vakava-ala) ja kolmesta pisteestä jäi kii etten päässyt :(. Harmittaa kovasti koska turhauduin kokeessa ja oisin varmasti saanu puristettua ne 3pist kasaan jos oisin uskonut itseeni. Tästä siis ainakin opin sen että kaikki vaan paperille eikä mitään himmailuja. Mulla siis tänään realisoitui tilanne että kaikissa hakukohteissani olen varasijalla, parhain varasija 9.

Huomenna alan selvitteleen onko mahdollista saada aikuiskoulutustukea avoimen opintoihin joka on mun varapläni.

Oon työssäkäyvä&perheellinen ja töihin en haluaisi mennä enää syksyllä.

Pystyykö muuten vipusesta tulkitsemaan miten varasijat on edellisvuosina liikkuneet? Ei varmaan?

Vierailija
2086/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaatte, riittääkö 75.5 pistettä ensikertalaisella Turun yleiseen? Oon tässä aika pitkään jo ootellu niitä tuloksia kun oon jo saanu yhen koulupaikan mut toi Turku on mun ykkösvaihtoehto :D

Siinä se on kaikin kaakun. Eikö Turussa oo perinteisesti noussut melko korkealle raja? Toivotaan että pääset.

Vierailija
2087/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Vierailija
2088/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikkui pari vuotta sitten varmaan yli 40 sijaa 😄 Siksi tässä nyt itsekin jännäilen lo ja vakan tuloksia, kun monella monesti ne ylempänä vaihtoehtona yleisen sijaan. Jos vaikka kävis aivan älytön tuuri ja pääsisi kouluun.

Vierailija
2089/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun taktiikka on se, että oon yrittäny unohtaa koko tulosten odottamisen. mutta toistaiseksi menee aika huonosti siltä osin, että kirjoitan tänne, ja yritän vältellä jo toisen kerran tänään omaopintopolun avaamista.

kuinka monesti te ootte jo päivittäneet sähköpostin syötteen tai/ja viettäneet aikaanne siellä opintopolussa ajatellen, että kyllä ne voi päivittyä sillä välin, kun vain tuijotan tätä ruutua??

Vierailija
2090/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

timoteieitaas kirjoitti:

mun taktiikka on se, että oon yrittäny unohtaa koko tulosten odottamisen. mutta toistaiseksi menee aika huonosti siltä osin, että kirjoitan tänne, ja yritän vältellä jo toisen kerran tänään omaopintopolun avaamista.

kuinka monesti te ootte jo päivittäneet sähköpostin syötteen tai/ja viettäneet aikaanne siellä opintopolussa ajatellen, että kyllä ne voi päivittyä sillä välin, kun vain tuijotan tätä ruutua??

Käyn tsekkaa tätä sivua vähintää tunnin välein ja opintopolkua kerran päivässä. Sähköpostia päivitän pari kertaa päivässä.

Vierailija
2091/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelimessa automaattipäivitys gmailissa eli aina kun tulee postia, mun sydän hyppää kurkkuun, että joko nyt?!

Parasta olisi vain unohtaa tulosten kyttäys, itsella menee ainakin niin maanisen puolelle jo oman suorituksen ja lopputuloksen miettiminen, että huhhuh!

Tsemppiä ihan hulluna kaikille, ei oo tää vaihe helppoo! Joku osuvasti vertasikin raskauspiinailuun. Siitäkin on kokemusta usealta vuodelta, onneksi tuotti lopulta tulosta. Toivotaan, että samoin käy myös tässä.

Oliko täällä muita Helsiinkiin LO:hon pyrkijöitä! Täällä yksi hei!

Vierailija
2092/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla liikkui pari vuotta sitten varmaan yli 40 sijaa 😄 Siksi tässä nyt itsekin jännäilen lo ja vakan tuloksia, kun monella monesti ne ylempänä vaihtoehtona yleisen sijaan. Jos vaikka kävis aivan älytön tuuri ja pääsisi kouluun.

Mihin silloin hait, että liikkui noin paljon?

Vierailija
2093/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin silloin hait, että liikkui noin paljon?[/quote]

Yleiseen Ouluun.

Vierailija
2094/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään uusia tuloksia tullut? tai niitä pirun viivoja... ;)

Vierailija
2095/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, niin paljon 😀

Vierailija
2096/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä mielenkiintoinen tieto, etenkin kun oulun yleisen raja oli mielestäni kohtuu korkea. Tässähän on vielä siis toivoa :D

T. Oulun yleiseen varalla 36 :D

Vierailija
2097/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat itse jossain varasijalla 100 ja kun sieltä nousee koko ajan ylemmäksi, luulee varasijojen liikkuvan.

Siinä on kyse siitä, että varasijoilla olevat ottavat vastaan alempia toiveitaan ja poistuvat näin varasijajonosta. Ei siitä, että sisäänpäässeet luopuisivat paikoistaan.

Mitä isommalla varasijalla on, sitä enemmän ne liikkuvat. Varasija 1 ei liiku välttämättä yhtään, mutta varasija 100 liikkuu 50 sijaa.

Vierailija
2098/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat itse jossain varasijalla 100 ja kun sieltä nousee koko ajan ylemmäksi, luulee varasijojen liikkuvan.

Siinä on kyse siitä, että varasijoilla olevat ottavat vastaan alempia toiveitaan ja poistuvat näin varasijajonosta. Ei siitä, että sisäänpäässeet luopuisivat paikoistaan.

Mitä isommalla varasijalla on, sitä enemmän ne liikkuvat. Varasija 1 ei liiku välttämättä yhtään, mutta varasija 100 liikkuu 50 sijaa.

Komppaan tätä! Jäin viime vuonna jonottamaan varasijalla 5 ja jono liikkui yhdellä eteenpäin eli varasijalle 4... eli ei paikkaa yleiseltä tippunut tuolloin.

Vierailija
2099/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kaikki alat on siis julkaissu tulokset jo LO?

Vierailija
2100/3667 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kaikki alat on siis julkaissu tulokset jo LO?

Yliopistot siis :D

Ketju on lukittu.