Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
21/3667 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli tullut se kurssiin sisältyvä 3 h harjoituskoe saataville. 116 kysymystä, aika loppui kesken ja 65% vastauksista oikein. Eipä sillä vielä sisään mennä 😒

Mutta on kyllä vaikeaa. Ja ei kyllä kestä juurikaan aikaa hukata koneen/nettiyhteyden kanssa värkkäämiseen.

Vierailija
22/3667 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siellä on sellainen? Millä kurssilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/3667 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mikäköhän kurssi mulla oli... se on joku maaliskuusta toukokuun loppuun kestävä onlinekurssi missä opetus on luentotallenteilla. Siihen kuului 2 harjoituskoetta + ne 5 harjoitusta sieltä vakavanetistä.

Katsoin aamulla vielä noita viime vuoden pisteitä niin ei kuitenkaan hirveästi pidä parantaa että pääsis sisään jos rajat ei kovin nouse. Edelleen suurin ongelma mulla että vastaan vaikka en oo varma ja sitten tulee miinusta

Vierailija
24/3667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos oot saanu noin keskimäärin niistä vakavanetin harjoituksista missä 80p max pisteet?

Vierailija
25/3667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu pistemäärät 56-71 :)

Vierailija
26/3667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut 62-72 välillä. Mulla on vielä se viimeinen niistä tekemättä. Paljon sä oot saanut?

Ootteko tehnyt edellisvuoden pääsykokeita? Se v. 2020 tuntu ainakin persiillejen kans hankalalle vai mitä ne ärsyttävä taulukot oli missä oli niitä osaamistasoja.

Arpapeliä vähän tuleeko aineisto & koe semmonen "itelle passeli" eli että aineiston aihe joku jo ennalta tuttu mihin helppo tarttua ja tehtävätyypit sellaisia itelle järkeenkäypiä. Minusta esim se 4. Harjoituskoe siellä vakavanetissä oli tosi vaikea. En saanut siitä koko aikana kunnolla kii ja se on mennytkin niistä nyt huonoiten. Se aineistokin oli niin plääh että ajatukset harhaili koko ajan muualle.

Vierailija
27/3667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin vielä, se ope siellä kurssilla meinas että siitä harjoituskokeesta 50% on hyvä ja 60% oikein erinomainen tulos. Et ton arvion mukaan mulla meni erinomaisesti mutta eipä se paljon ilahduta ellei riitä sisäänpääsyyn.

Mutta onko nyt niin, mitä oon vähä kuullut että tänä vuonna saattais pisteet vähä laskee millä vois päästä sisään? Sehän olis todella positiivista. Ois jopa vähän mahkuja.

Vierailija
28/3667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh no tuohan on lohduttavaa että se on hyvä tulos! Minä pääsin TOP 10 kun olin tehnyt kaikki tehtävät, mutta saa nähdä riittääkö siellä oikeassa kokeessa.. 2 viikkoa aikaa!

Ajattelin tehdä huomenna sen viime vuoden kokeen ja testata miten käy. Katselin silloin niitä taulukoita niin oli kyllä vaikeasti tulkittavissa. Meni aikaa ennenkuin ymmärsin ne. Noissa harjoituskokeissa ne taulukot on ollut paljon helpompia.

Katsoitteko eilen sen valmennuskeskuksen ilmaisen striimin?

Vierailija
29/3667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai noilla VAKAVA kokeen tuloksilla pääse vielä sisään? Eikö se soveltuvuuskoe tule kaikille ja sen mukaan otetaan sisälle?

Vierailija
30/3667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mihin hakee. Ite hain yleiseen niin pelkkä koe riittää.

En katsonut striimiä, mikä siinä olo aiheena?

Top10 on tosi hieno suoritus!

Vierailija
31/3667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo valmistautunu mitenkää. Tuntuu siltä että pitäis valmistautua että pääsis sisään. Toista kertaa haen, ja toivon kans sitä paperista materiaalia

Vierailija
32/3667 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti vielä ennen koetta lukea tieteellistä tekstiä! Esim. Kasvatus ja Aika-lehdestä löytyy hyviä artikkeleita, joiden lukeminen varmasti auttaa pääsykoetta ajatellen. Mulla itellä oli myös viime vuonna hakiessani Valmennuskeskukselta semmonen harjoituspääsykoepaketti, josta oli itselle paljonkin hyötyä. Sen avulla pystyi harjoittelemaan erityisesti ajankäyttöä pääsykokeessa eikä hintakaan ollut mahdoton (ehkä 50 euroa).

Hurjasti tsemppiä kaikille hakijoille, luottakaa itseenne! : )

Vierailija
33/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää tänne tietoa kiitos, kun todistusvalinnoista alkaa tietoja tulemaan :)

Vierailija
34/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joillekin jo tullut viestillä qr-koodi?

Vierailija
35/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea vanhoja Vakava-artikkeleita ja niiden pohjalta vastata vanhoihin Vakava-kysymyksiin.

t. sisälle 2019 (hitto se Värrin artikkeli oli kamala!)

Vierailija
36/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma edistyy, nyt jo tiedossa tarkka osoite missä kokeen suoritan.

Vierailija
37/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tullut vielä mitään. Ouluun olen hakemassa.

Hitsit kun tuolta valmennuskeskukselta tulee koko ajan viestiä. Oli jopa hieman ärsyttävä tuo ilmainen video MAP- mallista kun ei siitä saanut mitään irti :D Ensin oli itsevarmempi olo, mutta nyt miettii että onko sinne edes mahdollisuuksia ilman valmennusta. Mitkä fiilikset teillä?

Mutta, yritetään ensin päästä edes tuosta VAKAVA - kokeesta jatkoon...

Vierailija
38/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Onko kellään tietoa tuleeko tänä vuonna aineistot 30min ennen koetta vai ei?

Kokeeseen saapumisajoista päätellen ei kun viimeiset saapuu klo.8.30 ja koe 9-12...

Vierailija
39/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole tullut vielä mitään. Ouluun olen hakemassa.

Hitsit kun tuolta valmennuskeskukselta tulee koko ajan viestiä. Oli jopa hieman ärsyttävä tuo ilmainen video MAP- mallista kun ei siitä saanut mitään irti :D Ensin oli itsevarmempi olo, mutta nyt miettii että onko sinne edes mahdollisuuksia ilman valmennusta. Mitkä fiilikset teillä?

Mutta, yritetään ensin päästä edes tuosta VAKAVA - kokeesta jatkoon...

On mahdollista! Eivätkä kaikki valmennuksen ottaneetkaan pääse sisään.

Artikkeleita täytyy osata lukea oikein ja haastattelussa myös osattava vastata oikein. Älä sorru kokeessa arvailemaan, se ei miinusten vuoksi kannata. Jätä reippaasti tyhjäksi vaan, etenkin kyllä/ei-vastaukset, jos et ole varma.

Sovarissa vastaa siihen mitä on kysytty, ei sen vierestä. Klassinen erään opettajataustaisen politiikon tapaus: häneltä kysyttiin haastattelussa ulkopoliittisesta osaamisesta ja hän vastasi iloisesti opettajan töistä ulkomailla ja rukousaamisista. Sovarissa tuollaisesta tulee auttamatta nolla pistettä.

Eräältä bloggarista jäi hyvin mieleen sovarimokamuisto: oli luokanopettajan sovarissa ja oli sanonut, että on kiinnostunut politiikasta. Niinpä oli esitetty kysymys koulutuspolitiikasta, eikä hän sitten osannut vastata siihen mitään. Ei päässyt läpi.

Vierailija
40/3667 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, haen nyt toista kertaa sisään opekouluun.. viime vuonna en päässyt ensimmäistäkään vaihetta läpi. vanhoja pääsykoekirjoja ja niiden kokeita tehnyt ja hankin sen valmennuskeskuksen viidenkympin kurssinkin... menipä eka koe niin penkin alle, että sydän melkein pysähtyi: sain 53/80 hahah rest in peace opehaaveet! pelottaa, ettei oma harjoittelu riitä edes soveltuvuuskoevaiheeseen.. olisi kyllä musertavaa, kun kuitenkin tuntuu, että on ihan oikeasti tehnyt töitä haun eteen. saa nähdä nyt sitten kuinka tänä vuonna käy.

osaako muuten kukaan teistä sanoa, että onko ctrl+f etsi-toimintojuttu tietokoneessa vilpin käyttöä tulevassa valintakokeessa? helpottaisi, jos pystyisi käyttämään.. etenkin, jos aineistot tulee sähköisessä muodossa. mulle on jotenkin hirveän vaikeaa käsitellä tuommoista sähköistä tekstiä, itselle helpompaa kun saisi tehdä konkreettisia muistiinpanoja.

tsemppiä kaikille kanssaeläjille! hyvä me 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi