Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
81/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä.Hyvä.Jumala.Hae.Lukemaan.Varhaiskasvatusta.

Oikeasti! Ala on fyysisesti ja henkisesti todella raskas. Älä usko juhlapuheisiin paremmasta palkasta, resurssien lisäämisestä yms. Aika moni alan ammattilainen harkitsee alan vaihtoa,osa jo vaihtanutkin.

Alalla on varmaan sama tilanne kuin sairaanhoitopuolella, töitä riittää mutta harva alan konkari suosittelee hakemaan alalle.

Totta joka sana!

Lukekaa tämänpäiväistä "Kertokaas päiväkodissa työskentelevät" ketjua,niin vähän pääsette hajulle kentän tilanteesta. Vaikka eihän nämä asiat mitenkään uusia ole, mutta kovasti yritetään usuttaa alalle porukka. Kysymällä joltakin alalla työskentevältä saa varmaan kuulla karun todellisuuden alasta.

Vierailija
82/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka hakee varhaiskasvatusta lukemaan. Kiitoksia vain varoituksista, mutta olen ollut jo aiemmin yli 5 vuotta vaativissa lapsi- ja perhetyön tehtävissä ja myöhemmin yli vuoden päiväkodissa. Minulla on useita kavereita päiväkodissa töissä ja uskokaa tai älkää mutta hyviäkin paikkoja on. Ja toisekseen olen vakuuttunut siitä että minun paikkani on olla lasten puolella. Moni aiempi työkaveri kärsi burnoutista, mutta minä voimaannun haastavissa tilanteissa. Sillä niin tärkeäksi koen että lasten kanssa työskentelee motivoitunutta ja työhönsä sitoutunutta henkilökuntaa. Kaikki kokemukset ei oo huonoja vaikka niitä on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka hakee varhaiskasvatusta lukemaan. Kiitoksia vain varoituksista, mutta olen ollut jo aiemmin yli 5 vuotta vaativissa lapsi- ja perhetyön tehtävissä ja myöhemmin yli vuoden päiväkodissa. Minulla on useita kavereita päiväkodissa töissä ja uskokaa tai älkää mutta hyviäkin paikkoja on. Ja toisekseen olen vakuuttunut siitä että minun paikkani on olla lasten puolella. Moni aiempi työkaveri kärsi burnoutista, mutta minä voimaannun haastavissa tilanteissa. Sillä niin tärkeäksi koen että lasten kanssa työskentelee motivoitunutta ja työhönsä sitoutunutta henkilökuntaa. Kaikki kokemukset ei oo huonoja vaikka niitä on paljon.

Otathan erkkaa sivuaineeksi, pliis! Tarvitaan lisää VEO:ja.

Vierailija
84/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harjoitella kokeeseen? Tärppejä mitä hyvä osata/ymmärtää? Mistä kohtaa yleensä löytää oleellisimmat jutut aineistossa?

Vierailija
85/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako aineiston avata ja alkaa tehdä tehtäviä jos koe alkaa klo 9, annetaanko vielä erillinen lupa valvojalta, että koe alkaa, muuten saa tehdä omaan tahtiin ja missä järjestyksessä vaan? Eri osiot eivät sulkeudu tietyn ajan jälkeen ja voi pomppia eri kysymyksissä, kunnes virallinen koeaika päättyy?

Vierailija
86/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...olet ollut yli vuoden päiväkodissa töissä.

Odotteleppa kun olet ollut vaikkapa 10 vuotta töissä ja haastavia lapsia on tullut liukuhihnalta ja apuja et saa mistään, niin voi voimat loppua.

Se on totta että hyviä paikkoja on ja kaikki alan työntekijät ovat varmasti lapsen puolella,mutta useamman vuoden jälkeen tuskin enää voimaannut haastavissa tilanteissa.Joita alkaa olla päivittäin.

Mutta tsemppiä ihan oikeasti,ehkäpä tarvitsisin kaltaisesi työkaverikseni! Mutta älä vain sairastu, sijaista tilallesi ei saa..

Vierailija
87/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako aineiston avata ja alkaa tehdä tehtäviä jos koe alkaa klo 9, annetaanko vielä erillinen lupa valvojalta, että koe alkaa, muuten saa tehdä omaan tahtiin ja missä järjestyksessä vaan? Eri osiot eivät sulkeudu tietyn ajan jälkeen ja voi pomppia eri kysymyksissä, kunnes virallinen koeaika päättyy?

Kaikki ohjeet annetaan paikan päällä. Ei voi etukäteen edes tietää onko eri osioita.

Annetaan erillinen lupa aloittaa. Koe ei välttämättä ala tasan klo 9, jos on joku häslinki käynnissä.

Vierailija
88/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti! Ala on fyysisesti ja henkisesti todella raskas. Älä usko juhlapuheisiin paremmasta palkasta, resurssien lisäämisestä yms. Aika moni alan ammattilainen harkitsee alan vaihtoa,osa jo vaihtanutkin.

Alalla on varmaan sama tilanne kuin sairaanhoitopuolella, töitä riittää mutta harva alan konkari suosittelee hakemaan alalle.

Sama taitaa koskea vähän myös luokanopettajia. Erityistä ja tehostettua tukea tarvitsee todella moni. Luokat yleensä todella isoja, jopa 30 oppilasta. Yleisopetuksen luokille sitten vielä integroidaan erityistä tukea tarvitsevia oppilaita - soppa on valmis.

Olen samaa mieltä. Tosin luokanopettajille ei välttämättä ole töitä saatavilla samoin kuten varhaiskasvattajille ja sairaanhoitajille.

Vierailija
89/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ohjeet annetaan paikan päällä. Ei voi etukäteen edes tietää onko eri osioita.

Annetaan erillinen lupa aloittaa. Koe ei välttämättä ala tasan klo 9, jos on joku häslinki käynnissä.

Annetaan tarkat ohjeet ja sellaiset jotka kuuluu koko saliin hyvin jos vielä on maskit valvojilla? Jos koe alkaa 9.15, niin päättyykö koe 12.15 jos ilmoitettu koe on klo 9-12? Miksi koe on paljon lyhyempi nyt, kun aiemmin ilmeisesti kestänyt 5 tuntia? Onko 3 tuntia aika riittänyt hyvin yleensä?

Vierailija
90/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika lyhyempi kun nyt on pääasiassa kuvaajia ja oikein/väärin vastauksia. Eikä ennakkomateriaalia ole. Mutta tuo kolme tuntia on todella tiukka aika saada kaikkiin tehtäviin vastattua.

Jos koe alkaa 9.15 niin se loppuu 12.15. Jos joku yleinen hässäkkä niin eipä siitä pääsykokelaita voi rangaista.

Vierailija
91/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama taitaa koskea vähän myös luokanopettajia. Erityistä ja tehostettua tukea tarvitsee todella moni. Luokat yleensä todella isoja, jopa 30 oppilasta. Yleisopetuksen luokille sitten vielä integroidaan erityistä tukea tarvitsevia oppilaita - soppa on valmis.

Olen samaa mieltä. Tosin luokanopettajille ei välttämättä ole töitä saatavilla samoin kuten varhaiskasvattajille ja sairaanhoitajille.

Riippuu hyvin paljon paikkakunnasta. Joihinkin 6kk sijaisuuksiin ei saada pätevää.

Vierailija
92/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittääkö muita sähköinen koe?

Vierailija
93/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää tosi paljon. Olisin toivonut edes matskuja paperisena. Mut tällä mennään.

Vierailija
94/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittää tosi paljon. Olisin toivonut edes matskuja paperisena. Mut tällä mennään.

Ilmeisesti kokeessa kuitenkin jaetaan suttupaperia mihin voi tehdä muistiinpanoja?

Vierailija
95/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko hakenut muualle kuin kasvatusalalle? Itsellä on vakavan jälkeen vielä pari muuta pääsykoetta mut vakavalla aloitetaan. Olis ollu kiva ku joku vähemmän tärkeä koe eka niin ois päässyt vähä tunnusteleen minkälainen koko koetilanne on.

Vierailija
96/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suttupaperia jaetaan mihin voi tehdä muistiinpanoja itselle. Kynä ja vesipullo mukaan. Ja kannettavan laturi.

Vierailija
97/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita jotka odottavat kuumeisesti tietoa todistusvalinnasta?

Vierailija
98/3667 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko hakenut muualle kuin kasvatusalalle? Itsellä on vakavan jälkeen vielä pari muuta pääsykoetta mut vakavalla aloitetaan. Olis ollu kiva ku joku vähemmän tärkeä koe eka niin ois päässyt vähä tunnusteleen minkälainen koko koetilanne on.

Mä hain kanssa muualle. Tosin en ole menossa kokeeseen vaan haen pelkästään todistusvalinnalla.

Vierailija
99/3667 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslainen se soveltuvuuskoe sitten oli viime vuonna? Kun on verkossa nytkin. Viime vuoden keskustelussa oli aika monta haastattelutilanteesta hämmentynyttä, oli kestänyt ilmeisesti aika lyhyen hetken se haastattelu...

Vierailija
100/3667 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pistokkeita jokaisen paikan vieressä, ettei tarvitse metsästää mihin laittaa latausjohdon? Miten ohjeet annetaan kuuluvasti isoon saliin jos valvojilla kaikilla maskit koko ajan myös?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi