Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?
Kommentit (567)
Ei mikään lyö Rostenin kermamunkkia!
Vuosikymmen sitten Houtskarin farmorscafen britakakku on paras syömäni kakkupala. Se oli ennenkuin farmorscafe paisui liian suureksi.
Rakastan Fazerin porkkanakakkua, jossa kuorrutetta on yhtä korkea kerros kuin itse kakkuakin - eikä se kakkukaan mikään lituska ole. Ei se ehkä absoluuttisesti mitään maailman parasta porkkanakakkua ole, mutta siinä on hienosti ymmärretty, että kuorrute on porkkanakakun juttu.
Amerikkalaisen Cheesecake Factoryn juustokakut; Pineapple Upside-Down, Vanilla Bean, Fresh Banana Cream, Lemon Rasberry Cream.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunaleivosta olen miettinyt vuosikausia. Saako niitä enää mistään? Ovat varmaan nykymaailmaan liian rumia.
Eikö Fazerilta enää saa?
Fazerilta saa ja myös Malmin Novassa Cafe Baguetista! Ovat sielläkin aivan mahtavia, aitoa rommia mukana, kuten kuuluukin.
Asuin joskus Puolassa. Ikuisesti muistan ison ostarin kahvilan. Valkoessuinen tarjoilijaneiti tuli pöytään ottamaan tilauksen ja pyysin espresson ja Schwartzwaldenin kakkua. Tyttö toi pöytään sokeriastian ja kermanekan, kahvi ja kakku olivat ylimaallisen ihania. Tietenkään minun ei tarvinnut siivota pöytää, neidit kävivät sen tekemässä.
Schwartwaldenin kakkua myydään Lidlissä pilkkahintaan ja on hyvä!
Yksi ihana kahvila joka lopetti toimintansa valitettavasti, sieltä sai ihanan tahmeaa suklaakakkua nyt ei enää mistään saa samanlaista:(
Tarton Werner (1893) kahvilan leivokset. Suussasulavia herkkuja!
-Omenamarenkileivos ja kinuskikastike tai muu kastike
-Juustokakku, siihen sopisi vaikka karhunvatukka
-Mansikkaleivos tai mansikkakakku (kevytversio, ei pakko olla rasvainen), mansikkaviineri
-Marjaleivokset (hedelmäkin käy)
Savonlinnassa oli kahvila/leipomo josta sai rommirusina korvapuusteja. Oli niin hyviä. Niillä herkuteltiin opiskelu aikoina. Vieläköhän niitä saa? Kahvila oli sairaalan lähellä.
Jyväskylässä aikoinaan Mummin pullapuodin ambrosiatorttu. Sain sitä lapsena aina nimipäivää.
Jyväskylässä Mestarin Herkussa myydään Amerikkalaista Suklaakakkua. Pikkupalan hinta taisi viimeksi olla 4,5 €, ja on hintansa arvoinen. Aivan käsittämätön luomus, joka muuttuu vielä paremmaksi, kun palasen vie kotiin, laskee lautaselle pienen keon kermavaahtoa, ja kakkupalan siihen kermavaahtopilven päälle. En muista, mistä tuo kakku tuodaan kauppaan myytäväksi, mutta Mummin Pullapuoti on tässäkin tapauksessa vahva arvaus.
Leipomo nurmi & sulonen Turku
Lumoava suklaa-fudge leivos oli todella hyvää.
Mulle on jäänyt kouluajoilta mieleen nurkkakioskissa lepälaatikoittain myydyt kermamunkit! Maailman parhaita!
Aikuisiältä sen sijaan asematunnelin Fazer-kahvilan Madeleine-leivos, nam. Melkein tekisi mieli hypätä junaan ja käydä leivoskahvilla. Täällä meillä kaupassa myytävät saman nimiset ovat ihan eri tuote.
Otan aina sen ABC:n tarjouspullan.
Se vaan vituttaa reissussa kun se on itten sama koko Suomessa.
Sillanpää-leivos.