Mitä sellaista sinulle on tapahtunut mitä luulet että kovin monelle muulle ihmiselle täällä ei ole tapahtunut?
Kommentit (2016)
Muutama vuosi sitten odotin kaksosia.
Synnytys alkoi etuajassa, puolivälissä raskautta.
En edes uskaltanut katsoa heitä, minun tyttöjäni. Olin niin sekaisin ja surullinen. He kuolivat lähes heti.
Nykyään voin ihan hyvin ja minulla on onneksi eläviäkin lapsia.
Taidan olla niitä harvoja henkilöitä joille on pälkähtänyt päähän kääntää televisio ylösalaisin kuvaputkitelkkareiden aikana, siis jo yli 20 vuotta sitten.
Tämä sama ei siis koske nykyisiä litteäruutuisia televisiovastaanottimia ja monitoreita.
Eli tiedättekö, mitä tapahtuu jos kuvaputki-TV:n ruudulla näkyy Ranskan lippu ja sitten vastaanotin käännetään ylösalaisin?
(ei nimittäin näy Ranskan lippu väärinpäin)
Olin viimeisiä sotaoikeudessa. Luvaton poissaolo palveluksesta, ei ehditty rangaista normaalisti. Pikku sakko siitä tuli. Huvittava näytelmä!
Lukematta lukion läpi pääsin minäkin, paitsi vei 4v. Pitkän matikan ehdot vielä,otti tosin koville. En suosittele. Läksyjen luvun opettelua kouluihin!
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla niitä harvoja henkilöitä joille on pälkähtänyt päähän kääntää televisio ylösalaisin kuvaputkitelkkareiden aikana, siis jo yli 20 vuotta sitten.
Tämä sama ei siis koske nykyisiä litteäruutuisia televisiovastaanottimia ja monitoreita.
Eli tiedättekö, mitä tapahtuu jos kuvaputki-TV:n ruudulla näkyy Ranskan lippu ja sitten vastaanotin käännetään ylösalaisin?
Kerro toki?!? Tuleeko siitä venäjän trikolori?!
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin rahastosijoittamisen heti teini-iässä. Kaksi kuukautta myöhemmin IT-kupla puhkesi. Jos olisin myynyt osuuteni samantien, olisin jäänyt tappiolle pankin osto- ja myyntiprovisioiden ollessa yhteensä suuremmat kuin tuon kahden kuukauden arvonnousu oli. En siis myynyt, sillä ajattelin, että tämä on vain jokin pieni notkahdus, kyllä ne kymmenessä vuodessa nousevat selvästi plussalle. No, kaksitoista vuotta oston jälkeen myin nuo osuudet, sillä ostimme asunnon. Olivat edelleen miinuksella. Olivathan ne nousseet monta vuotta ja paljon, mutta kun se alkuperäinen romahdus oli niin suuri, niin se ei riittänyt.
It-kupla oli hurjaa aikaa. Olin töissä eräässä it-yrityksessä, joka listautui internet-huuman aikana. Työntekijät saivat merkitä etukäteen osakkeita tietyllä hinnalla. Itse merkitsin niitä aika isohkolla summalla. Yrityksen listautuessa osakkeideni arvo kirjaimellisesti viisinkertaistui yhdessä yössä. En tietenkään myynyt koska hinnat jatkoivat nousuaan. Seuraavaksi sitten arvo romahti yhtä nopeasti alas kuin mitä meni ylös. Useita vuosia myöhemmin myin hetkellisessä rahapulassa osakkeeni samalla hinnalla millä olin ne ostanut. Jälkikäteen mietittynä olisi voinut toimia paremminkin.
Olin lapsena (14v.) nuorisopsykiatrisella osastolla ja osaston psykologi ihastui minuun. Kirjoitti kirjeen tunteistaan.
Ei tämän jälkeen enää työskennellyt tuolla, mutta en tiedä saiko potkut vai lähtikö itse. Työskentelee nykyään jossain hommassa lasten/ nuorten parissa.
Isäni kuoli henkirikoksen uhrina ollessani 14v. En palaa koskaan ennalleni
Vierailija kirjoitti:
Kunpa Mäkin näkisin Jeesuksen ja tulisin uskoon! Voi kunpa mullekin tapahtuisi jotakin niin ihanaa kuin esim että olisi nimi elämänkirjassa ja saisi synnit anteeksi ja ei tarvitsisi vihan aikaan jäädä,pääsisi ylöstempaukseen mukaan jne mutta Jeesus taitaa olla vain mulle haavekuva,jeesus pelastaa ketkä haluaa ja vanhurskauttaa kenet tahtoo!
Älä viitsi. Tiedät paljon Raamatusta, joten varmasti tiedät, että itse voit valita, uskotko Häneen vai et.
Vierailija kirjoitti:
Olen kääntynyt juutalaiseksi. Oli aikamoinen prosessi. Vähän samaa tapaan kuin Charlotte Sinkkuelämässä.
Opettiko Helsingin synagogan rabbi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ihan suomen vesissä järvihirviön, kyömyinen selkä ja näytti vähän entisajan liskolta, ja se järvihirviö oli about 4 metrin päästä musta ja irvisti rumalla suullaan niin että naskalihampaat näkyivät...Sitten sukelsi ja näkyi vaan kaukaisuuteen selkä ja pitkä häntä,,pituutta oli varmaan 6 metriä,,näin painajaisia tämän jälkeen vuosikausia, tapahtui siis tämä näkeminen Lapin suunnalla eräällä järvellä.
Mikä järvi?
Vierailija kirjoitti:
Eetu Hiltunen kirjoitti:
uskoontulo (kristinusko)
Mäkin haluan tulla uskoon nimenomaan kristinuskoon mutten vain tule,Jeesus pelastaa ketkä haluaa ja mun kohtalo niinkuin miljardeilla muilla on tulijärvi,reilukerho.com, vuosia rukoillut,pyytänyt on anonut mutta mitään ei tapahdu ja elämä mennyt vaan paskaksi.
Uskoon voi tulla omalla päätöksellä. Lue Raamattua, rukoile, etsi hyvä seurakunta, hanki kristittyjä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto opinnot lukematta läpi ja etuajassa valmistuin.
Kasvatustiede?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsi erittäin tunnetun ulkomaalaisen julkkiksen kanssa. Asuin lapsen syntymän aikaan ulkomailla ja kyseessä oli vain yhden yön juttu. Kyseinen julkkis ei tiedä lapsesta mitään. Enkä ole kenellekään muullekaan kertonut kuka lapsen isä on. Lapsi ei ole aivan suomalaisen näköinen ja olen mm. sukulaisilleni sanonut että lapsen isä oli lyhyt tuttavuus sieltä missä asuin eikä halua olla missään yhteydessä lapseen.
Jossain vaiheessa aion lapselle hänen isänsä kertoa, en osaa vielä sanoa milloin.
Selvitä lapsen isyys virallisesti. Hänellä on oikeus elatusmaksuun ja sitten joskus perintöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsi erittäin tunnetun ulkomaalaisen julkkiksen kanssa. Asuin lapsen syntymän aikaan ulkomailla ja kyseessä oli vain yhden yön juttu. Kyseinen julkkis ei tiedä lapsesta mitään. Enkä ole kenellekään muullekaan kertonut kuka lapsen isä on. Lapsi ei ole aivan suomalaisen näköinen ja olen mm. sukulaisilleni sanonut että lapsen isä oli lyhyt tuttavuus sieltä missä asuin eikä halua olla missään yhteydessä lapseen.
Jossain vaiheessa aion lapselle hänen isänsä kertoa, en osaa vielä sanoa milloin.
Minulla suomalaisen julkkiksen kanssa, mutta en todellakaan ikinä aio paljastaa lapselle oikeaa isäänsä. Kyseinen tyyppi on kovin rakastettu, mut oikeassa elämässä ihan k.pää. Lapseni on perinyt kaikki hänen huonot piirteensä siinä missä selvästi lahjojakin, mutta parempi ettei saa koskaan tietää.
Lapsi saa luultavasti asian selville, jos alkaa tutkia. DNA-testit ovat suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ns. henkiopas.
Niin minullakin ja on vieläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki?!? Tuleeko siitä venäjän trikolori?!
Ei, vaan tulee Italian lippu oikeinpäin. Punainen näkyy vihreänä, vihreä sinisenä ja sininen punaisena.
Itse ole vain perus kolmen L:n ylioppilas.
Lukio Lukematta Läpi. Tämä tosin ei liene erikoisuus.