Mitä sellaista sinulle on tapahtunut mitä luulet että kovin monelle muulle ihmiselle täällä ei ole tapahtunut?
Minä aloitan: synnyin reilut 1700g painavana keskosena.
Kommentit (2016)
Vierailija kirjoitti:
Olen koskettanut sutta
Olen koskettanut alligaattoria.
Oma lapseni oli hiuskarvan päässä kuolemasta. Superhyvä tehohoitotiimi ja sen raudanluja ammattitaito ja nopeus pelasti. Maksan ilomielin veroni Suomeen.
Olen kokenut Jeesuksen ja Pyhän Hengen kautta asioita, jotka voidaan luokitella ihmeiksi ja joita ei voi järjellä selittää.
Olen aivan tavallinen, minulle ei ole tapahtunut mitään tuollaista mitä teille.
Vierailija kirjoitti:
Äänestyslippuni on ollut paikalliselehden etusivulla.
Osasin pikapiirtää 1980-luvulla sen verran hyvin Aku Ankan, että kuva kyseisestä lipusta oli otettu protestiäänistä kertovan artikkelin pääkuvaksi. Saman kuvan reunoilla näkyi kaksi muuta vaalilippua, joista toisessa oli hymynaama ja toisessa jonkinlainen monen hengen soutuvene. Ilmeisesti vaalisalaisuus ei koske hylättyjä ääniä, tai sitten asiasta ei vaan oltu yhtä tarkkoja reilut 30 vuotta sitten.
Kuva mun äänestyslipusta on ollu paikallislehden sisäsivuilla kolumnin yhteydessä.
Olen viettänyt kokonaisia viikkoja, kuukausia, jopa vuosia ilman ainuttakaan käyntiä vauvafoorumilla.
Olen ollut päättämässä valtion budjetista.
Synnyin minuksi. Tuskin kovin moni - jos kukaan - teistä muista on syntynyt minuksi.
Kirjoitin ällän paperit lukematta ylppäreihin.
Olen ollut Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Nukkunut yön Eiffel-tornin lähellä olevassa puistossa. Interraililla ei löytynyt tilaa retkeilymajoista niin saatiin paikallisilta vinkki turvallisesta puistosta :D
Olen nukkunut Riemukaaren alla. Kuten myös Versailles:ssa - rättisitikassa tien laidalla. Rättisitikassa olen nukkunut kai kaikissa Länsi-Euroopan maissa.
Olen ollut lastenkodissa 80-luvulla.
Olen saanut kustannussopimuksen isolta kustannusyhtiöltä. Nykyään on jo useampi.
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon jonka hinnaksi tuli 350 000€ enemmän kuin mistä tein kaupat.
Vakuutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja käytti hyväksi minua peruskoulun aikana.
Tee poliisi-ilmoitus .Ei ole liian myöhäistä.
Joissain tapauksissa on. Itse jouduin 80-luvulla peruskoulun musiikinopettajan taholta useasti hyväksikäytetyksi. Perheellinen mies, jonka pervoa käytöstä tyttöjä kohtaan pidettiin savolaisessa pikkukaupungissa vain 'huvittavana juttuna'. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
olen nähnyt ihmisen kuolevan
Täällä palstailee toooodella moni hoitoalan työntekijä. Kuoleman näkeminen on alalla äärimmäisen yleistä.
Olen ensin kuullut ja sitten nähnyt miten isäni yritti tappaa äitini puusepän työkaluilla. Menin väliin, ja pyysin ettei isä tappaisi äitiäni. En tuntenut pelkoa silloin. Jotain tunsin, mutta sille ei ole nimeä.
Sitä miten ääntelee ihminen jota tapetaan en osaa kuvata. En edes halua yrittää. Se on hyvin primitiivistä, ja tahtoisin etten olisi koskaan kuullut sitä.
Äitini jäi eloon. Olin 7-vuotias ekaluokkalainen. Pian tuon jälkeen vanhempani erosivat, ja isäni löysi uuden vaimon pahoinpideltäväksi ja teki tämän kanssa uudet lapset. Isäni toinen avioliitto kesti 30 vuotta.
Olen joutunut avaruusolentojen sieppaamaksi.
En ollut tavannut entistä isäpuoltani 40 vuoteen. Lähetin hänelle sähköpostia. Hän vastasi siihen. Ajattelin ehdottaa seuraavassa viestissäni tapaamista. Kun seuraavan kerran olin lukemassa sähköpostia, siellä olikin hänen sisareltaan saapunut viesti hänen kuolemastaan.
Kansainvälisesti tunnettu henkilö, joka ajaa naisten oikeuksia (ei suomalainen, tapahtui ulkomailla), puristi minut yllättäen itseään vasten ollessamme kahdestaan samassa tilassa. Kukaan ei uskoisi minua. Ikinä.