Mitä sellaista sinulle on tapahtunut mitä luulet että kovin monelle muulle ihmiselle täällä ei ole tapahtunut?
Minä aloitan: synnyin reilut 1700g painavana keskosena.
Kommentit (2016)
Karkasin sairaalasta kun itsariyrityksen jälkeen paykologi uhkaili M1-lähetteellä. En uskalla enää terapiassa kertoa rehellisesti asioistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen julkaissut tieteellisen artikkelin 23-vuotiaana.
Ei erityisen poikkeuksellista.
No Suomessa ja varsinkin tällä palstalla kuitenkin. Harva tohtorikoulutettava aloittaa julkaisutoimintansa ihan noin nuorena.
Ei tarvitse olla (edes) tohtorikoulutettava julkaistakseen tieteellisiä artikkeleita.
No se olisikin harvinaista nykypäivänä, jos joku ei-akateeminen julkaisisi artikkelin jossain tieteellisessä lehdessä eikä vain jonkin paikallislehden yleisönosastopalstalla. Onko täällä sellaisia?
Olen ollut mieheni kanssa Isäntäparina ja vastaanottamassa vieraita Linnan juhlissa. En kuitenkaan kerro, minkä linnan ettei ihmiset tunnista. Hienot oli puitteet ja tarjottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin leskeksi ja yksinhuoltajaksi 19-vuotiaana.
Voi ei, mikä kohtalo, otan osaa.
Mummini jäi myös leskeksi ja yksinhuoltajaksi 19-vuotiaana. Hän meni myyjättäreksi hattukauppaan ja siellä hän tapasi tulevan rikkaan liikemiehen Helsingissä vuonna 1930. Tapio Rautavaaran laulu myyjättären sinisistä silmistä muistuttaa aina mummiani ja kohtalon katseesta. Isoisän olkihattu ja todellinen romanssi.
Siis mitä? Tapasi siis miehen, josta tuli rikas liikemies vai tapasi tulevan miehensä, josta tuli rikas liikemies? Kysyn tosissani.
Eräs käräjätuomari antoi päivänselvässä asiassani mitä oletettavimmin täysin tahallaan tuomion, jota muuttokiireinen hovioikeus ei ryhtynyt muuttamaan kuin epäolennaisin osin eikä korkein ottanut asiaa käsiteltäväkseen. Lopputuloksena menetin elinkeinoni ja syrjäydyin oletettavasti lopullisesti yhteiskunnasta.
Vastapuoli yritti myöhemmin täsmälleen samalla todistusaineistolla saattaa minua asiassa rikosvastuuseen, mutta yleinen syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen, koska ei mieltänyt mitenkään, miten olisin edes teoriassa voinut syyllistyä mihinkään. Lopulta vastapuoli syytti minua asianomaisoikeutensa nojalla ja tuli miltei huudetuksi ulos salista, kun silloinen käräjätuomari antoi ymmärtää, että tuomioistuimiin on tarkoitus tuoda vaatimuksia, joissa on edes jollain tavalla järkeä.
Hieman myöhemmin vastapuoli vaati minulta vahingonkorvauksina muutamia miljoonia euroja hieman ns. päivän kunnosta riippuen. Lähtökohtaisesti tämän asian laajennetussa kokoonpanossa käsitelleen käräjäoikeuden olisi tullut ottaa aiempi, syyttäjänkin ääneen kummastelema, mutta sinänsä täysin tuomiovoimainen tuomio oman tuomionsa pohjaksi. Vaivaantunein perusteluin he sinänsä arvattavasti kieltäytyivät tästä havaittuaan aiemman tuomion mielivaltaiseksi ja ottivat vastaan aiempaakin laajempaa todistelua, joka entisestään tuki *yksinomaan* minun kantojani. Tuomio oli tietysti kannaltani myönteinen.
On siis olemassa pohjimmiltaan samoin oikeustosiseikoin kaksi toisilleen täysin vastakkaista ja nyttemmin lainvoimaistunutta tuomiota, kun hovioikeus ei asiaa suostunut ottamaan käsiteltäväkseen, koskapa käräjäoikeuden perusteluista kävi kattavasti ilmi, että vastapuolen väitteet olivat puutaheinää ja että hän mitä oletettavimmin syyllistyi omassa puheenvuorossaan jopa perättömään lausumaan tuomioistuimessa, jota wanha kansa kutsuu yhä vääräksi valaksi.
Lopputulos on, että olen puhdas pulmunen (kuten olenkin), mutta elinkeinoni on silti mennyttä eikä tässä iässä vaikuta mahdolliselta työllistyä enää alalleni. Taidankin laatia seuraavaksi päivityksen työllistymissuunnitelmaani. Sitä aina silloin tällöin utelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Mensan jäsen.
mensan testit kertoo vain yhdenlaisesta älykkyydestä. todellisuudessa tavalliset ihmiset on monipuolisemmin älykkäämpiä kuin sinä.
En ole listoilla virallisesti mutta todennäköisesti pääsisin sinne mikäli muihin testeihin on yhtään luottaminen. En ole tehnyt virallista testiä. Tilasin kyllä joskus paperit kotiin ja katsoin millaisia ne on.
Ongelmallista on myös se että testejä pystyy harjoittelemaan joten kuka tahansa saa harjoittelemalla korkeita pisteitä.
Totta kai älykkyyttä on vaikea mitata kokonaisvaltaisesti koska sitä on niin monenlaista. Yliopistot antaa sinänsä vääristynyttä kuvaa ihmisille koska siellä ei tarvitse olla kovinkaan älykäs päästäkseen läpi. Riittää että seuraa tiettyä jatkumoa joka alkaa ala asteelta ja päättyy valmistumiseen. Jos jatkumo katkeaa on vaikea jatkaa pidemmälle koska ei ole suorittanut niitä edellisiä juttuja. Ihminen ei silti ole tyhmä vaikka näin kävisikin. Itse ajattelen että älykkyys on kuin tehokkaampi tietokone mutta sen hyödyt riippuu siitä mitä ohjelmia sinne laittaa ja kuinka paljon näkee vaivaa. Eli automaattisesti älykäs ihminen ei ole viisas tai tee hyviä ratkaisuja tai ole koulutettu tai edes tiedä asioita. Jokaiseen työhön vaaditaan omanlaisensa ammattitaito ja niksejä joten ehkä älykäs oppii ne helpommin jos haluaa. Älykkäällä on varmasti myös jos sattuu vielä olemaan tutkiva ja pohdiskeleva parempi kokonaiskuva monista asioista kuin monella muulla.
Mensan testit mittaavat nimenomaan kulttuuriepäsidonnaisesti yleisälykkyyttä. Jos olisi olemassa jotakin parempaa testiä sen mittaamiseen, sellainen olisi luotu. Samoin olisi luotu testejä, jotka suosisivat muitakin kuin kuolleita, keski-ikäisiä, valkoisia miehiä.
Mutta ei ole. Päätelkää loput itse.
Vierailija kirjoitti:
Miks jotkut alapeukuttaa joidenkin huonoja kokemuksia? Todella outoa.
En alapeukuta huonoa kokemusta vaan sitä, että se kokemus ei ole mielestäni ainutlaatuista. (Ko. ketjun otsikko)
Esim. yritin itsemurhaa, minut raiskattiin jne. ovat valitettavasti yleiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tilaisuudessa, jossa olin ainoa eurooppalainen ja valkoihoinen.
Tuo oli jokapaivainen tapahtuma kun asuin Intiassa kuusi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen nähnyt ihmisen kuolevan
Minä kahden.
Minä niin monen, etten pysty laskemaan
T. Hoitaja
Vietin 50v. Las Vegasissa.Kerrakin tein jotain oikeaan aikaan oikeassa paikassa!
Näin lapsena unta että nainen nimeltä Sylvi Kekkonen on kuollut. En edes tiennyt kuka hän on. Aikuiset naureskelivat, kun siitä kerroin, mutta eivät enää kun hän olikin kuollut sinä päivänä. Nähnyt välähdyksenä lentokoneen tippuvan ja aukaisin radion ja niin oli käynyt hetki sitten. Monia tämmöisiä juttuja ollut. Miestä joskus hirvittää kun sanon että nyt just on sattunut jotain ja kohta siitä kuuleekin uutisista. Minua tämä ärsyttää. Ei minua huvittaisi tietää juttuja etukäteen. Pidän itseäni ihan järki ihmisenä enkä usko mihinkään yliluonnollisiin juttuihin niin miksi sitten on tämmöisiä juttuja tiedän. Ei huvittaisi.
Olimme tyttären kanssa Tokiossa ja menimme ravintolaan syömään. Ruokalista oli japaniksi eikä englanninkielistä vastinetta ollut. Ravintolassa oli länsimainen perhe ja ajattelin, että ehkä he osaavat japania. Suuri oli hämmästykseni, kun he olivatkin suomalaisia (miljoonakaupungissa sentään). Kun siinä ajatuksia vaihdettiin, niin kävi ilmi, että he olivat samasta suomalaisesta pikkukaupungista kuin mekin ja vielä samasta kaupunginosasta! Mikä on tällaisen todennäköisyys?!
Minulle on tehty väkivaltaa suomalaisessa terveydenhuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Olimme tyttären kanssa Tokiossa ja menimme ravintolaan syömään. Ruokalista oli japaniksi eikä englanninkielistä vastinetta ollut. Ravintolassa oli länsimainen perhe ja ajattelin, että ehkä he osaavat japania. Suuri oli hämmästykseni, kun he olivatkin suomalaisia (miljoonakaupungissa sentään). Kun siinä ajatuksia vaihdettiin, niin kävi ilmi, että he olivat samasta suomalaisesta pikkukaupungista kuin mekin ja vielä samasta kaupunginosasta! Mikä on tällaisen todennäköisyys?!
Olin Israelissa Negevin autiomaassa. Ei missään ristin sielua kunnes yllättäen kaukana horisontissa näkyi hoipparoivan ihminen. Tuli meidän leiriin ja olikin mun entinen ala-asteen opettaja parinkymmenen vuoden takaa:) kiva leiri-ilta oli.
Pelastin yhden työkaverin hengen Heimlichin otteella, olisi tukehtunut muuten.
Sain selville juureni, jotka ovat kaltaiseleni suomalaiselle tavikselle poikkeukselliset.
Minusta on julkaistu paskajuttu arvostetulla sivustolla ilman haastattelua ja faktojen tarkistusta.
Onneksi ketään ei kiinnostanut.
Käyn töissä.