Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMISIMPUKAT alkuviikkoon ma-ke***

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs sieltä se nyt viimein puhkes se kauan odotettu ensimmäinen hammas!!! Mies sen huomasi, kun oltiin kaupassa. =) Sitä on sitten oikein urakalla tänään ihailtu ja ihmetelty. 4kk:tta on sukulaiset olleet ihan varmoja, että kohta puhkee pojalle hammas, kun on koko ajan nyrkki suussa! =)

Jeps, me ollaan taas oikein urakalla reissattu kodin ja mökin väliä Onnin kanssa. Lähdettiin taas perjantaina takaisin vaikka keskiviikkona tultiin kotiin. Mies oli töissä joten lähdettiin Onnin kanssa mun vanhempien ja sisarusten kanssa sinne mökille. Kivaa oli, kun sai syödä valmista ruokaa, saunoa ja uida rauhassa sekä pelata pihapelejä. =) Kävin soutelemassakin päivällä (Onni ei ollut mukana) ja illalla katseltiin, kun lepakot lenteli rannassa! Hyi! Minä sain joka kerta " hysteerisen kohtauksen" , kun se lepakko räpytteli siinä parin metrin päässä! =)

Minä en ole töihin paluuta sen kummemmin miettinyt tai suunnitellut. Johtuu ehkä siitäkin ettei ole varsinaisesti mitään paikkaa minne palata. Lähinnä olen " haaveillut" opiskelusta, kun ei oikein nuo oman alan työt niin innosta.. Mutta hankalaahan se on, kun ei täällä käpykylällä ole mitään mahdollisuuksia niin sitten pitäis lähtee johonkin kauas ja ei se sekään taida onnistua. :/

Ehkä jotain tuurauksia ja lyhyitä sijaisuuksia vois tehdä jos sattuis saamaan Onnin mummolaan siksi aikaa jos mieskin on töissä. Vaikka voihan se olla, että rahatilanteen puolesta on pakko keksiä jotain työtä vaikka ei kyllä yhtään houkuta viedä Onnia vielä hoitoon. Ainakaan vieraalle. Ja sekin voi olla hankalaa jos meillä molemmilla on vuorotyö... No, en jaksa vielä stressata! Empä... :/

Siitä matkasängystä vielä, että empä tiedä viitsinkö sitä enää ikinä avata, kun se saakelin rotisko on jo rikki!!!! Sitä on nyt käytetty muutamia kertoja ja eilen, kun yritin saada sitä kasaan niin ei kerta kaikkiaan millään!!! Minä olisin ollut jo aivan valmis nakkaamaan metsään koko pas*an mutta isäni sai sen sitten lopulta murjottua kasaan.. Ilmeisesti olisi siinäkin pitänyt satsata vähän kalliimpaan eikä ottaa halvinta... :(

Kirppareista... Minäkin tykkäisin ostella kirppareilta tavaraa mutta täällä meillä ei ole kunnollista kirpputoria. Ei oikein kiinosta ne vanhat pierun polttamat kalsarit mitä täällä päin on myynnissä!

Netistä en ole vielä " oppinut" mitään ostamaan vaikka tiuhaan selailenkin myytäviä juttuja.

Meilläkään ei maito maistu heti kiinteiden jälkeen. Menee ainakin tunti ennen kuin kelpaa.

Ringae : Me tullaan savolaisten tapaamiseen jos vaan saan kyydin järjestettyä. Sopikaa joku päivä mikä teille käy parhaiten ja me sitten tullaan jos päästään. Mulle helpointa olis ajaa " hurauttaa" Siilinjärvelle mutta meidän takia ei kyllä kannata paikkaa valita! =)

Minäkin osallistun helmipulliin heti, kun muistan käydä vaa`alla. Mun painonpudotus on nyt taas repsahtanut mutta tänään ostin 3 euron kukkakaalin, että pääsee taas kasvissosekeittoa tekemään! Kallista on tämä laihdutus...

No nyt toivottavasti menen sänkyyn lukemaan ja ajoissa nukkumaan! Mulla on niin hullu rytmi itsellä, että saatan helposti valvoa klo 2 saakka ja sitten väsyttää koko seuraavan aamupäivän. Iltaa kohden aina sitten virkistyn.

-Kumppari&Onni jolla on hammas- Eipä muuten enää voi laulaa Onnille, että Onni istu puussa, ei oo Onnilla hampaita suussa... =) Kyllä ne on köyhät huvit mullakin!! ;)

Vierailija
22/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla pikaseen virkistäytymään tänne puolelle, niinkuin kerroin, nää myöhäisillat kun kuluu meiltä raksahommissa..

OODIlle... Minä ainakin olen ollut " yh:na" jo pidempään eli osallistuisin innolla taas tapaamisiin ja eilen näin pikasesti Jeltsua ja tyttöjä Sellossa sattumalta, ymmärsin, että heitäkin voisi treffit kiinnostaa. Ei muuta kuin aikaa ja paikkaa sopimaan.

Joku kirjoitti, että vauvan syöminen rasittavaa, kun huitoo ja hosuu koko ajan. Joo niin on meilläkin, ja mä en kerta kaikkiaan selviytyisi koko hommasta ilman oheisrekvisiittaa! Eli tiedän, et kuulostaa tyhmältä, mut näin mä oon tehny joka mimmin kanssa, kun on ollut pakko, eli mulla on itsellä toisessa kädessä joku pikkukirja tai kiinnostava lelu, mitä annan neidin pyöritellä ja tutkia, niin keskittyy syömiseen paljon paremmin. Toki homma jää päälle ja Almakin tajuaa jo vaatia viihdykettä, mutta en kestä sitä sotkua muuten. Ja nimenomaan kun pidän tavarasta itse kiinni, ei saa vedettyä sitä suuhun. Ruokapurkki mulla on siinä lattialla vieressä ja olen näiden kolmen kans kehittynyt tosi taitavaksi esim.kaapimaan sitä ainoalla vapaalla kädelläni. Kyllä tuli nyt yksityiskohtasesti selvitettyä...

RINGAElta ja muiltakin piti kysyä noihin atreioihin liittyen, että annatteko jo kaksi lihasosetta päivässä vai onko toinen kasvis? Kiva muuten kuulla teistäkin, jokos Aleksi vääntää kohta savoa? Mekin käynnistettiin eilen meidän asunnonmyynti eli kohta on lähtö edessä meilläkin.

Taisinkin muistaa jo mainita Oodin tavoin onnestani, kun on ruvennu noi kilot lähtemään, mutta mihkähän sais tän eturepun piilotettua?! Mä olen kohta muuten jo ihan ok mitoissa, mutta mahapussi näyttää just siltä, että siitä on eilen viilletty 5-kilonen esiin. Almahan siis todella painoi sen 5kg, mun esikoinen painoi aikoinaan vaan 3,4kg ja siitäkin sektiosta jäi vuodeksi ihan hillitön pussi, mitenköhän sit nyt? Onko kellään samanlaista ongelmaa?

Kerrankin ihanaa jos alkais sateet ja syksy, vai mitä!?

Adalmiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla oikein kerrankin tunteella lukemaan nämä pinot kun sain Eetun nukkumaan....Tuntuu, ettei päivällä pänttäämisen ja pojan ohella oikein ole muuta aikaa.

Mä otin ensin aamupuuron " käyttöön" , katsoin miten pojalle uppoaa, ja sitten ehkä viikon kuluttua iltapuuron. Soseet on jotenkin itsekseen lisääntyneet. Nykyään menee purkki porkkana-perunasosetta, purkki kanaa/possua ja sitten puolisen purkkia vadelma-mustikka sosetta jota sekoitan siihen riisipuuron sekaan. Eli poju saa nykyjään 4 kiinteää ateriaa.

Mä menen ensi toukokuulla töihin. Lomat loppuu marraskuussa, mutta haluan, että poika täyttää vuoden ennen hoitoon menoa. Lisäksi ammatistani johtuen (kirjanpitäjä) pahin ryysis on juuri tammi-huhtikuu joten en kyllä itseäni siihen soppaan pistä. Suunnitelmissa olisi aloitella kolmella päivällä viikossa.

Kirppareilla ei ole tullut käytyä vaikka täällä niitä on joka nurkalla. Juuri kasailin vanhoja vaatteitani jotka pitäis viedä kirppikselle tai ylipäätään jonnekin tuolta varastosta. Mulla on paha tapa penkoa niitä laatikoita ja sitten niitä riepuja palautuu vaatekaappiini takaisin...

Meillä Eetu myös kovasti mönkii, mutta olen antanut mönkiä ja suosiolla käynyt oikomassa jäpikkää välillä. Pojalla ihme vimma ahtaa itsensä petin päätyyn poikittain. No, jospa sitä joskus opittais nukkumaan rauhassa.

Kovasti myös istutaan, sylissä ei millään haluttaisi olla makuulla. Turvakaukalossakin pynnätään istumaan. Saa nähdä milloin joudutaan ostamaan uusi istuin. Päätettiin myydä sitten tuo " vanha" alta pois.

Pakko mennä unille jotta jaksaa aamulla herätä ennen poikaa lukemaan. Good night...kroooooooooohhhhhhhhhhhh...

Uninen Sasuliini ja jo sammunut Eetu 6,5 kk

Vierailija
24/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, näyttää lupaavan sateiselta... Jospa tänään ei tarvisi kastella pihaa!

Täällä menee edelleen tosi huonosti kiinteitä... Ainoa mitä suht kunnolla menee on riisipuuro. Tissiä menee ihan samaan tahtiin kuin aina, ja pulautuksia tulee joka välissä. No, perjantaina on 6kk neuvola, saa nähdä vieläkö kasvu on ollut ihan tasaista!

Mä olen tosiaan menossa töihin vuodenvaihteessa, saan silloin Siirin samalle pph:lle millä esikoinen oli. Jatkan edelleen sitä 6 tunnin työpäivää niin kauan kuin saan.

Jaha mutta lapset heräsi!

FannyK

Vierailija
25/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin vihdoin pääsisin mukaan teidän juttuihinne. Odotusaikana olin aktiivinen, mutta tyttösen synnyttyä ei mukamas ole ollut aikaa kirjoitella...

Eli vähän taustatietoja; Senni syntyi 20. helmikuuta, ja isosiskonsa Sonja on syntynyt 20.2.02. Minä olen 23-vuotias ikuinen opiskelija ja isäntä on 28-vuotias. Asumme Hämeessä omakotitalossa. Lemmikkikin oli, mutta karkasi tasan vuosi sitten.

Senni viikko sitten ensimmäisen kerran perunaa, ja lauantaina perunaa ja porkkanaa. Kauheasti ei alas mene (n. 2 rkl), mutta suuta aukoo innolla. Pakko antaa neidille oma (tyhjä) lusikka käteen, muuten yrittää koko ajan ottaa kiinni minun lusikasta, ja silloinhan ruoka on pitkin naamaa... Tissitelty ollaan ruuan jälkeen, tai jos neiti on mummulassa hoidossa, niin hän saa tissimaitoa pullosta. Vielä ei olla annettu kuin 1 ateria päivässä. KUINKA PIAN SAA RUVETA ANTAMAAN 2 RUOKAA PÄIVÄSSÄ, JA KOSKA KOLMEA? Olen tosi onnellinen, että Senni syö edelleen tissiä; Sonja söi vain 2 kk, koska en tiennyt imetyksestä mitään ja se oli yhtä sohlausta... Mutta nyt sujuu hienosti!

Työrintamalla mulla on sellainen tilanne, että viime keväänä valmistuin yo-merkonomiksi, kesän ja syksyn olin töissä kahdessa vanhassa tutussa työpaikassa yhtä aikaa (vähän tunteja kummassakin...pitkä selitys :)). Toiseen työpaikkaan on kosiskeltu takaisin, mutta en pidä mitään kiirettä! Haluaisin opiskella, mutta sama ongelma kuin kumpparilla(?), en oikein pääse täältä käpykylästä minnekään... Opettaja on unelma-ammattini, ja olen opiskellutkin avoimessa yliopistossa kasvatustieteen perus- ja aineopinnot sekä psykologiaa. Nyt kaikki opinnot ovat kuitenkin jäissä.

Nyt juuri tällä hetkellä olen 3 viikkoa töissä! Minua pyydettiin keskusneidiksi siskoni työpaikalle, vastailen siis puhelimeen ja hoidan postia yms. Senni on mummun ja isän hoivissa (miehellä alkaa joka toinen viikko työt vasta klo 13). Senni saa pakastettua tissimaitoa pullosta, ja sitä pepoa kerran päivässä. Hyvillä mielin olen vauvani " hoitoon" jättänyt, mummu meinaan hoiti Sonjaakin 3-vuotiaaksi (ottaen huomioon että opiskelin ja miehellä vuorotyö, eli ei täydet päivät).

Taidanpa siirtyä nyt tuonne Helmipulliin, samaa vaivaa on kuin muillakin äideillä :D

-Pikri & Senni, vähän vajaa ½ vuotta

Vierailija
26/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi gallupista mun muisti kun on niin huono: eli töihin olen menossa vuoden päästä. Jään siis reiluksi puoleksi vuodeksi hoitovapaalle. Onhan se kotihoidontuki surkea, meillä kun ei mitään kuntalisiä ole ja miehen palkka on " liian hyvä" mut kai me jotenkin kituutetaan. Tätä aikaa kun ei saa takaisin (kuulostipa kliseiseltä). Toisesta autosta menee liisuri umpeen just sopivasti lokakuussa niin siitä saadaan lähes 700 euron " säästö" .Sit kun palaan töihin niin todnäk teen vain osittaista päivää/yksi päivä viikossa vapaa.

Me oltiin viikonloppuna manit pois maailmassa eiku siis muumimaailmassa. Mä ihastuin Naantaliin ei ennen ole siellä keskustassa käyty. Muumimaailmakin oli vallan ihastustava paikkana mutta eipä siellä juuri mitään tekemistä ole lapselle. Ne pari näytelmää on hyvin nopeasti nähty ja sen jälkeen kaikki alkaa maksamaan. Aika hyvä keskustelu oli jollain perheellä kun niiden lapsi kovaan ääneen selvitti äidilleen, että hän haluaa leikkipaikkaan. Äiti parka siinä selitti, että tämä nyt on se leikkipaikka. No meidän neiti oli iloinen kun pääsi halailemaan muumeja ja eiköhän me sinne ensi kesänä suunnata uudestaan.

Soseet meillä maistuu tosi huonosti, velliä ei mene lainkaan eli tississä roikkuu kiinni. Pulloa ei neiti huoli vieläkään. Meillä on nyt nukuttu vähän paremmin kun ilmat on jäähtyneet. Tai siis luulisin, että nuo helteet valvottivat voihan se muustakin johtua.

Miehelle olisi tarjolla (jos haluaa mennä) työreissuja Lontooseen, Köpikseen ja Budabestiin nyt sykyn aikana. Kysyi, että mihinkä haluttaisiin. No mä valitsin tuon Budan se olisi lokakuussa ja olisi koko viikon matka. Lennot ei maksaisi kuin 400 euroa mut silti mietin, että onko siihenkään varaa kun äippäloma loppuu heti marraskuun alussa. Ja mitähän tekemistä mulla olisi noiden neitien kanssa päivät. Tai lähinnä ettei esikoinen pitkästyisi.

Nyt täytynee alkaa siivoamaan, plääh

Marcel

Vierailija
27/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä muut ovat jo niin laihoja ja vain muutaman kilon laihdutus edessä... Täällä on sellainen valas, että oksat pois :D

-Pikri

Vierailija
28/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan piti vielä sanoa, että yritän ottaa tämän työnteon ihan loman kannalta. Saa istua IHAN RAUHASSA tuolilla, eikä kukaan komenna nousemaan ja tuo-sitä-hae-tätä koko ajan! Ja ihanaa on sekin, että huomaa ihan selvästi, kuinka lapsien ja isin välit ovat lämmenneet uudella tavalla :o) Ja hyvä kommentti tuli isältä ekan viikon jälkeen; " Ei tässä ainakaan ehdi mitään tekemään!" . Ihan totta, kyllä me äidit se jo tiedettiin ;)

Tuohon töihin paluu & raha-asiaan; Tässä nuorena lapsensa saaneena on ainakin se hyvä puoli, että koska ei ole tottunut hyviin tuloihin, ei osaa niitä kaivata! Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa saan kunnon palkkaa ja laskutkin saadaan maksettua niin, että jää rahaa käteenkin. Silloin voisi tuntua tosi pahalta " pudota" Kelan avustuksille, mutta nyt siihen on jo niin tottunut :D Lapset on vaan kerran pieniä, nautin nyt niiden kanssa puuhailusta. Sitten joskus kun saan sitä kunnon palkkaa, lapsetkin vois jo muuttaa pois kotoa ja matkustellaan isännän kanssa oikein kunnolla :o)

-Pikri

Vierailija
29/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmiina ja muutkin: Kiva kuulla teistäkin! Teillä alkaakin sitten kohta muutorumba, vaikka taitaa siinä talon rakentamisessakin olla rumbaa ihan riittävästi. Niin ja niistä soseista. Meillä Aleksi saa yhden kasvis (n.1prk)-, yhden hedelmä- (1/2-1prk) ja yhden lihakasvissoeen (n.1prk) päivässä niin ja tietty maitoa noiden ruokien kans. Lisäks aamuin ja illoin velliä. Puuroakin kokeiltiin, mutta se vähän tökki ja velli on riittänyt vallan mainiosti yötä vastan, joten en kiirehdi sen puuron kanssa. Tänään tosin sai nyt lounaaksi puuroa ja hyvin maistui. Tein sellaista kaurariisi puuroa (siis valmis kaurariisi sekoitus) ja hienonsin sit tehosekoittimella. Maistui A:lle paljon paremmin kuin kaupan valmiit. No nyt hommiin, kun jätkä lähti päikkäreille.

Ringae + A

Vierailija
30/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ois vauvelille hyvä aamupala? Mitä ootte antanu? Puuro ois hyvä ja tukeva ateria, mut entäs sit ku iltasinki on puuroo... Ootteko vaihdellu eri puuroo aamulla ja illalla? Tietty hedelmäsoseilla saa vähä eri makuja, mut mitä eri puuroja voi ylipäätään antaa puolivuotiaalle? Entä teettekö puurot itse vai käytättekö kaupan valmiita? Tai mitä muuta aamiaiseks ku puuroa?

Meneehän se päivä näitäkin miettiessä... =)

Nii ja galluppiin... Ollaan aateltu et oisin kotosalla viä ens kesän. Tietty ois kiva olla siihen asti et valmistun iltakoulusta, mut voi olla ettei rahatilanne anna periks...

Jahas, tyttö heräs...

Vierailija
31/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaan tulla mulle kaveriksi tuonne helmipulliin! Mullakin on tähtäimessä isompi kilojen kadotus! =)

Minä onnetonhan se taas valvoin yli klo 1 yöllä! Onni heräsi ja alkoi juttelemaan iloisesti klo 3 yöllä. Sain sen tainnutettua viereen mutta herra heräsi joskus klo 4 uudelleen ja alkoi kiljumaan hysteerisesti, kun ei ollutkaan ihan kiinni äidissä!!! Voi jee!! No mies tuli töistä klo 5.30. Heräsin taas siihenkin. Ylös noustiin sitten oikeesti klo 9.30. Väsyttää.... Join jo puoli pannullista kahviakin.

Onnilla on nyt joku kauhee ÄitiOnYkkönen-buumi! Se on niin mun perään, että alkaa heti kiljumaan ihan kauheena jos kadottaa silmistään. Mm. eilen kaupassa, kun kumarruin ottamaan herralle ruokaa niin samantien alkoi kamala huuto! Höppänä jätkä.

Meillä soseita menee yleensä aamupäivällä 1 purkki lihasosetta ja illalla 1 purkki hedelmää/marjaa. Lisäksi illalla ja aamuyöllä syödään velliä. Päivällä muuten maitoa. Ajattelin minäkin aloitella antamaan noita puuroja pikkuhiljaa. Kunhan tässä saadaan aikaiseksi...

Juupa juu, pitäis lähteä tutkimaan mikä meidän UUTTA imuria vaivaa, kun ei enää ime roskia kovinkaan tehokkaasti... :( Ja keittiön mattokin on pesua vailla, kun pudotin siihen lähes täyden purkillisen metsämarjasosetta!!

-Kumppari&Onni-

Vierailija
32/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin olla ainoa Helmis, joka menee töihin heti äitiysloman päätyttyä. Mä en kyllä oikein mitään kotiäitiainesta olekaan, enkä oikein pysty kuvittelemaan, että jäisin kotiin vaikka ei tätä taloudellista pakotetta töihin olisikaan. Nyt mies ollut duunissa 2pv ja meitsi jo ihan tylsistynyt kotiin... että ehkä ihan hyväkin mun päälle päästä taas töihin. Tosin saas nähdä mikä tilanne siellä mun duunissa on marraskuussa -nyt siellä on jo toiset YT:t puolen vuoden sisään. Onneksi äitiysloma suojaa meikäläistä, mutta en tiedä kuinka kauan. No, sitten täytyy vaan keksiä uusi duuni jostain kivenkolosta.

Meillä menee kiinteitä 2krt päivässä. Lounas on noin klo 12 ja se sisältää kasvis-lihasoseen + vettä tai maitoa nokkamukista. Päivällinen on hedelmäsose + vettä nokkamukista ja illalla annetaan iltavelli (maissi- tai riisivelli). Muuten maitoa 2-3 kertaa päivässä. Kohta pitäis varmaan lisätä 1 ateria, mutta en tiedä olisiko se sitten aamupuuro vai yksi soseateria lisää.

Olenko muuten muistanut hehkuttaa: Leon iho on parantunut!!! Noin 2 viikkoa imetyksen lopetuksen jälkeen iho-oireet katosivat ja nyt kaikki punotus on ollut poissa jo kuukauden -poitsun jalathan olivat pahimmillaan nilkoista ja polvitaipeista vereslihalla. Jäljellä on 2 vaihtoehtoa: vilja-allergia tai pelkkä atooppinen iho, jonka aiheutti heinäkuun megahelteet.

Mitään viljatuotteita Leo ei vielä syö. Allergialääkäri suositteli aloittamaan kaurasta, joten ehkä voisimme ottaa seuraavaksi aamuun kaurapuuron? Kaura on kuulemma miedoin vilja. Mä niin toivon, että ei ole vilja-allergiaa. Lääkäri oli kyllä itsekin sitä mieltä, että ei ole allergiaa vaan olisi vaan tuota kuivanahkaisuutta, kun poika iho-oireista huolimatta niin virkeä ja hyvävointinen. No, kohtahan se nähdään kun niitä viljoja lisätään.

Ja sitten lopuksi uudella taidolla brassailua: Leo nousi konttausasentoon eilen. Ihan yhtäkkiä... eteenpäin ei vielä mene, mutta huojuu sillai vaarallisen näköisesti käsiensä varassa, että eiköhän se liikekin kohta löydy. Ilmeisesti jätkän pätkä jätti siis ryömimisen kokonaan väliin ja aloittaa suoraan konttaamisella.

Huomenna suuntaamme syöttötuolin ostoon. Käytiin Ikeassa koe-istumassa pari tuolia ja nyt jo aika ryhdikkäästi pysyy niissä istumassa, joten nyt sen tuolin voi varmaan ottaa. Lisäksi alkaa ottaa pannuun, kun poika koko ajan sitterissä potkii mua mahaan...

Jeps, nyt menen suihkuun. Leo nukkuu jo toisia päikkäreitä tänään -Halleluja, ihme on tapahtunut!

Vierailija
33/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikri ja kumppari! Mäkin ilmoittaudun siihen isompien kilojen pudotukseen helmipullien joukkoon!!! Mun pitäis saada 15-20kg pois, mutta ne ei siis ole tullut raskauden aikana vaan jo ennen sitä! Sainkin pois painonvartijoissa 15kg mutta nopeasti ne vaan takaisin sai! vaikkei halunnut!

Pikrille vielä kysymys, että mistäpäin Hämettä olet?

VOI TAIVAS!!! Toi jätkä ei nukkunut kuin puoli tuntia, ja nyt huutelee tuolta sängystään!!! MURR! Toivottavasti nukahtaa itekseen uudestaan!

Napero ja Eetu 6kk ja 5päivää

Vierailija
34/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikri mukaan kanssa Hämeenlinnalaisten treffeille huomenna! Mä siis tulen sillä varauksella ettei mies keksi just huomenna lähtee autoa katsastamaan, mutta Napero tekstailen sulle jos tulleepi esteitä!

Joopa, meikäläisellä kanssa tuota läskiä riittää pudotettavaksi, ainaskin 20 kg on lähdettävä, mieluummin 25. Nyt olen viitisen kiloa saanut pois reilussa kuukaudessa, mutta tuntuu että tuon imetyksen takia on kilot aika tiukassa.

Meidän vaavi on alkanut heräilemään useammin, ainakin kaksi kertaa herää yössä, joskus useamminkin. Silläpä aloinkin antamaan noita soseita, tällä hetkellä ruokalistalle kuuluu peruna, maissi ja banaani. Velli ei uppoa, joten todennäköisesti siirrytään sitten jonkin ajan kuluttua puuroon.

Ihanaa, tänään alkoi perhekerho kesätauon jälkeen, sieltä saa kivasti samanlaista vertaistukea kuin täältäkin, huomaa ettei nuo omat lapset olekaan ihan toivottomia =)

Mä olen ajatellut aloittaa sekä Niklaksen että Eveliinan kanssa muskarin, Niklaksen kanssa olin vauvana mutta viime vuonna oli pakko lopettaa kun poika keksi liikaa kaikkea omaa tekemistä... no jospa olisi vuodessa kasvanut ohi siitä. Eveliinan ajattelin myös vauvauintiin viedä, katsotaan mitä tykkää. Mä aina syksyllä innostun kaikista harrasteista, sitten ne vuoden mittaan pikkuhiljaa jää... täytyis kyllä itsekin alkaa jotain vaikkapa liikunnallista harrastamaan...

Mammalomasta... mun täytyi ihan tarkastaa, tosiaan se loppuu jo marraskuun lopussa, mun tulevat kuviot riippuu ihan siitä, saanko nyt syksyllä tuon opparin tehtyä, sitten voisi hakea töitä, vanhaan työpaikkaan en aio enää palata. Mä en myöskään ole mitään kotiäiti tyyppiä, eikä tällainen shoppausholisti millään kotihoidontuella pärjäisikään =) Meillä myös miehellä " liian hyvät" tulot jotta saisi edes sitä hoitolisää. Niklas sai paikan syyskuun alusta ihanalla pph:lla tässä lähellä, toivon että saisin Eveliinan vuodenvaihteessa samaan paikkaan. Riippuu tietysti vähän noista työkuvioista. Eilen jo soitin yhdestä työpaikasta, mutta se olisi pitänyt aloittaa jo lokakuun alusta. Meillä Niklas meni osa-aika hoitoon jo 10kk:n iässä ja kaikki sujui hienosti.

No jospas nyt yrittäisi noita kotihommiakin tehdä eikä vaan istua koneella =)

Huomiseen Napero, tosiaan tekstaillaan jos tulee muutoksia!

Manna ja Eveliina 5kk

Vierailija
35/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että täällä on muitakin isompia Helmipullia :) Mulla paino on heilunut 80-90 kilon välillä. Onneksi (?) raskauspahoinvointi on ollut molemmilla kerroilla niin pahaa, että viitisen kiloa on tippunut alussa ja vaan se sama tullut takaisin raskauden aikana. Mutta mutta. Se on se syöpöttely kun liikaa houkuttelee... Nyt paino on 85 kg ja koska pituutta on vain 167 cm, niin ihan liikaahan se on. Ihan turha haave on saada 25 kg pois, jos vaikka 15 kg olisi realistinen tavoite. Mulla on PV:den romppu kotona, mutta aina se on miinuspisteillä *noloa*

Mies ei ollut taaskaan saanut syötettyä neidille pepoa. Voihan rähmä. Viime viikolla meni peruna hienosti, suu auki odotti uutta lusikallista. Jäiköhän liian kököksi vai mikä on. Lauantaina voisi koittaa perunaa ja parsakaalia. Sitten kun ensi viikon jälkeen olen taas kotona, niin voisi ottaa toisen aterian mukaan kuvioon.

[color=red]napero79= Olen Lounais-Hämeestä, Forssan läheltä. Mistäs itse?[/color]

[color=green]Mann@= Kiitos vaan kutsusta, mutta olen töissä tämän ja ensi viikon, joten en taida päästä... Mutta joskus toiste![/color]

[color=blue]oOo Jes, alkoi satamaan! oOo[/color]

-Pikri

Vierailija
36/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä saanut tota ukkoo nukkumaan uudestaan, nyt kiljuu koirien kanssa tuossa eteisen lattialla, ja hauskaa on!!! Syö maton kulmaa, njam!!!

Pikri!!! Me taasen asustetaan tässä Rengossa... Joten ei olis pitkä matka... Meillä siis on huomenna Hämeenlinnalaisten miittinki meillä, eli jos kiinnostaa niin tervetuloa!!! Meille siis tulossa Mann@ ja Yo_Larvanto!!! S-postiosoitteeni on katinieminen3@hotmail.com (no, nyt sitten " paljastin" itteni!!!) Ja jos löytyy muita Hämeenlinnalaisia, niin tervetuloa!!!

Napero ja Eetu, jolla kova ääni!!!

Vierailija
37/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona aloitti eilen kiinteiden syömisen-tai siis piti aloittaa...Ajattelin aloittaa maissivellillä, että olisi sellainen pehmeä siirtyminen kiinteisiin ja siitä monet vauvat tykkäävät. Monet joo, muttei meidän Jonttu. Joona puistatteli, yökkäili ja alkoi itkemään, eikä varmasti ottanut puolta teelusikallistakaan. Tuttipulloakin katseli kuin jotain kidutusvälinettä. Hymy levisi korviin asti, kun sitten lohduttelin poikaa tissillä=) Saa nähdä yritänkö vielä tarjota velliä vai annanko perunaa tai bataattia.

Joona heräsi, jatkan myöh.

nonnu78

Vierailija
38/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]napero79= Tulisin tosi mielelläni, mutta kun olen töissä tämän ja ensi viikon... Mutta tulen sitten joskus toiste! Meiltä olisi teille n. 60 km (kävin enirossa testaamassa ;)[/color]

[color=blue]nonnu= Ei meilläkään esikoinen tykännyt yhtään maissista! Eikä omenasta, kaakaosta... Mutta pelkkää sitruunaa imeskeli innoissaan 8/ Mutta kyllä se mieli muuttuu, nyt kaakao on suurta herkkua! Saas nähdä onko se porkkana Sennille inhotus, vai mikä on kun ei maita.[/color]

Vierailija
39/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli meillä tänään ja toi meille monta litraa eilen poimittuja vadelmia, joten päätettiin tehdä niistä vadelmakakku Helmin huomisten synttäreiden kunniaksi. Itse sankari kyllä nukkui bileiden ajan. Meitä oli siis kakkua syömässä mun lisäksi esikoinen ja mun äiti. Mies oli vielä töissä. Hurjat bileet siis =)

Helmi huusi viime yönä klo 02-03.30... Olen siis päättänyt, että ennen klo 03 en tissiä anna. Helmi saa aamuisin pariin otteeseen maitoa. Lounaalla (aika vaihtelee) kesäkurpitsasosetta, päivällä sitten ehkä 3 kertaa maitoa, illalla riisipuuroa ja ennen unia maitoa. Meillä ei siis ole aamupuuroa, mutta kokeiltiin kyllä ensin puuron sopivuus aamuisin. Huomenna otetaan varmaan se bataatti uudestaan kuvioihin mukaan. Helmihän sai sitä jo pari viikkoa sitten, mutta lopetettiin 2 päivän jälkeen. Helmi pulauttelee myös edelleen, mutta on ehkä vähän vähentynyt. Tänään tuli ensimmäinen kiinteähkö kakka (mitä sai raputtaa kynnellä irti neidin pepusta).

Onko muiden vauvat käynyt puistossa tai pihalla jo " leikkimässä" ? Me kun käydään puistossa päivittäin, niin pari kertaa Helmi on päässyt vauvakeinuun keinumaan. Tykkää tosi paljon! Yleensä ajotetaan kyllä puistoon meno niin, että Hekmi nukkuu siellä, mutta kunhan oppii istumaan, saa alkaa olemaan myös hiekkalaatikolla. Oltiin viikonloppuna Pihlajasaaressa, missä on ihana hiekkaranta ja siellä Helmi ryömi viltiltä koko ajan hiekkaan. Annoin sitten istua ja " kontata" (pidin mahan alta kiinni, ettei mene makaamaan) hiekassa ja Helmi oli ihan ihmeissään. Ja olihan hiekkaa toki myös maistettava =)

Mä en ole vielä muutamaan vuoteen menossa töihin. Olen ollut reilut 3 vuotta kotona ja rakastan kotiäitinä olemista. Olin ennen päiväkodissa töissä, mutta määräaikaisena, joten sitten kun haluan töihin mennä, pitää etsiä uusi duuni. Olen suunnitellut, että ottaisin pari hoitolasta vuoden päästä syksyllä tai tammikuussa 2008, kun Helmi olisi vajaat 2 v. Tai sitten meneisin töihin 2 vuoden päästä, kun Helmi olisi 2,5 v. Alle 2 v ikäistä lasta en itse pystyisi viemään varsinkaan päiväkotiin töihin (enkä viraalle pph:lle). Täällä saa onneksi kuntalisää ja me saatiin esikoisesta hoitolisää, joten taloudellisesti on varaa olla kotona siihen asti, kun nuorin lapsi on 3 v. Vaikka ollaankin siis pienituloisia, mutta menot on myös pienet (eikä ole autoa), vaikka vuokraa maksetaan kyllä liian paljon.

KUMPPARILLE vielä piti kirjoittaa siitä matkasängystä. Meidän uutena ostettu matkasänky on myös joku halpis ja se meni heti rikki (laidat ei pysynyt ylhäällä). Saatiin toinen tilalle ja se on pysynyt ehjänä. Kannattaa siis mennä valiitamaan asiasta!

Nyt pitää lähteä ulos ja illalla aion mennä juoksulenkille niin, että esikoinen ajaa pyörällä vieressä.

T:fassiloora ja Helmi (huomenna 6 kk)

Vierailija
40/46 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outoo taas lueskella piiiitkästä aikaa helmisten viestejä kun ei niit oo päässy lukee reiluun kahteen viikkoon!!!!! Siis älyttömän pitkään aikaan..

Meillä ruokailut sujuu aikas hyvin. Sohimista ja sähläämistä on mutta sama käytäntö kun Adalmiinalla että joku lelu kourassa heilun ja kiinnitän Mintun huomion siihen, niin johan sapuskat uppoo ihan huomaamatta :) Meillä syödään kasin aikaan aamupuuro + maito, 11-12 lihasose, 14 maitoateria, 16-17 hedelmäsosetta ja illalla noin seiskan aikaan iltapuuro ja sit just ennen nukkumaan menoa vielä maitoa. Yö menee yhellä syötöllä josta aion eroon päästä kuukauden sisään. Pidän unikoulua niinkuin esikoisellekkin aikoinaan. ..

Mintulla on joku ihme vaihe menossa. Tosi tyytymätön kaikkialla muualla paitsi sylissä ja samalla täytyy olla liikkeessä.. Viihtyy tietty joskus lattialla pitkiäkin aikoja (yleensä aamulla) mut muuten tuntuu että jatkuvaa kitinää jos ei sylissä pidä tai kärryttele. Onneks sentään vaunuissa viihtyy eikä vaunujen tartte välttämättä olla liikkeessä. Onneks, sillä esikoisen kanssa kun puistossa ollaan muutaman kerran päivässä niin se tästä vielä puuttus että puistossa tarttis jatkuvasti vaunuja hytkytellä...

Äh, onpa kello paljon.. Olis kai sitä paljonkin kirjoteltavaa mutta pakko mennä petiin...

Mutta huomenna sitten Napero ja Manna nähdään! Kiva juttu.

Öitä toverit!

Larvanto, Eevi (lauantaina 3vee) ja Minttu (sunnuntaina puoli vuotta)