Rintapumpuista
Mikä on hyvä merkki/malli? Mistä niitä saa? Mitä maksaa?
Eli sellaista olisin hankkimassa, mutta kaipaan kokemuksia asiaan.
Maemma
Kommentit (8)
Joskus jossain joku kehui muistaakseni jotain aventin rintapumppua, onko siitä kokemuksia?
Mistä noita ainun sähköisiä on mahdollista saada, onko sellaisesta kenelläkään muulla kokemusta?
Lisää kommentteja/kokemuksia kaipaisin.
Maemma
on muistaakseni kaupan halvin... Eli ei sähköinen vaan käsikäyttöinen. Niitä oli muistaakseni kahta merkkiä myynnissä marketeissa. Itse ostin City-Marketista. Hintaa en enää muista, kun siitä on jo yli vuosi aikaa. Olisko ollu 20E? Pakettia ei enää ole tallessa, mutta pumpun kyljessä lukee Medela. Ja siinä on kirkasta muovia ja keltaisia muoviosia.
Kotioloissa ei tarvitse sähkökäyttöistä ellei ala aivan työkseen pumppaamaan, jos esim lapsi ei pysty olemaan rinnalla tms. Ja jos haluaa maidonluovuttajaksi tai lapsi on sairaalassa tms, niin sairaalasta saa sähköpumpun lainaan.
Itse tarvitsin pumppua vain ekan 1,5kk aikana. Ja silloinkin yhteensä vain alle 20krt. Eli kun rinnat eivät ole aluksi vielä tasanneet maidon tuotantoaan. Mutta sitten kun lapsi ja rinnat löytävät oman tarpeen ja tuottavuuden suhteensa, niin pumppu on sen jälkeen turha. Siksi ei kannata sijoittaa siihen niin paljoa. Sähköpumppu on kallis käyttökertoihin verrattuna. Käsin saa myös lypsettyä. Se vaan on 50% hitaampaa kuin käsipumpulla. Käsipumpulla kestää n.10min/rinta. Ja nämä mun kokemukset siis täysimetyksellä olleesta vauvasta.
On käytössä avent isis käsikäyttöinen rintapumppu ja on ollut tosi hyvä käytössä. Itse lypsän joka päivä sillä, kun luovutan äidinmaitoa sairaalaan. Olen luovuttanut 3 vauvan imetys aikana ja tuo aventin pumppu on toiminut erinomaisesti. hinta on nyt pitkään ollut täällä meilläpäin 49 euroa tarjous. Normaali hinta n. 69 euroa. Suosittelen.
Ostin aikanaan ihan jostain marketista, olisko ollut Prisma tai Citymarket. On jo 5v. vanha, esikoisen kanssa jäi käyttämättä, mutta nyt kakkosella ollut tosi hyvä. Maitoa tulee runsaasti ja pumppailen ylijäämiä pois. Ja nyt on tiedossa, että n. 1 kk päästä en voi kahteen vuorokauteen imettää, joten pumppailen jo varastoja pakastimeen.
Sähköpumppu on ollut hyvä kun ei tartte kuin yhden käden pumppaamiseen ja siinä on säädettävä imuteho. Verkkovirran lisäksi voi käyttää paristoilla.
Kokemusta muista pumpuista ei ole, joten en voi vertailla, mutta tähän olen ollut ihan tyytyväinen.
Ainun sähkökäyttöisestä en pitänyt, koska se oli mielestäni liian kovaääninen. Pumppaaminen tosin oli helppoa, mutta tuo ääni häiritsi ainakin mua todella paljon! Maksaa muistaakseni n. 80e ja niitä myydään ainakin Citymarketeissa ja Prismoissa.
Ainun käsikäyttöinen oli mulle todella huono! Jouduin olemaan selkä ihan kaarella (siis kenottamaan eteenpäin), että olisin saanut pulloon maitoa menemään. Oli raskasta käyttää ja todella hidasta ainakin mulla. Hintaa Prismassa n. 20e, Citymarketissa muutamia euroja enemmän. Mulla olisi tuo pois lähdössä, mutta en tiedä kehtaanko myydä kun tosiaan oli mulla niin huono. Muutamalla kaverilla ja tutulla tosin toiminut hyvin.
Aventin käsikäyttöisestä pumpusta mulla ei ole muuta sanottavaa kuin kehuja vaan. Aivan uskomattoman mahtava pumppu! Kevyt ja helppo käyttää. Halvimmillaan taitaa saada siihen 49euron hintaan ja on täysin hintansa veroinen!! Siinä tulee varaosiakin todella hyvin mukana.
Joistain paikoista saa vuokrattua pumppuja. Meillä oli ainakin neuvolan seinällä ilmoitus ja ovatko ne joitain imetystukiryhmiä myös jotka vuokraavat? Kannaattaa ehkä vuokrata ensin ettei tule turhia ostoksia..
Ai niin. Ainu ja Medela on sama asia. Medela on käsittääkseni se valmistaja tai jotain sellaista??
Ainun sähkökäyttöinen ei ollut mun makuun. Kahden ekan kanssa pärjäsin tuolla Ainun käsikäyttöisellä, kun en paremmasta tiennyt. Nyt kolmosen kohdalla hankin Aventin käsikäyttöisen pumpun ja on kyllä ihan eri luokkaa! Niin on hintakin, mutta jos yhtään enempää pumppailee, kannattaa satsata. Sen jälkeen kun koitin tuota Aventia, en ole Ainun pumppua kaivanut kaapista kertaakaan...
Ja maitoa olen pumppaillut aika ahkerasta pakkaseenkin, esikoisen aikaan luovutinkin, joten aika monta tuntia on noiden pumppujen kanssa tullut vietettyä ;-)
Päädyin mielipiteidenne perusteella avent isis rintapumppuun, en löytänyt meidän neuvolasta mitään vuokraustouhua. Löysin googlettamalla kyseisen pumpun vauvatar-nettikaupasta ja hinta oli 49 euroa, tilasin samalla pari tuttipulloa. Täytyy nyt varustautua ja valmentautua kun tiedän, että vauvan ollessa 2 kk, on imetyksessä vuorokauden tauko.
Oletteko muuten käyttäneet ihan tavallisia tuttipulloja vai noita aventin omia? Onko tuteissa eroja imetyksen jatkon onnistumisen kannalta?
Maemma
Ei mitään heikkoa sanottavaa tuosta laitteesta. Toimi runsaan maidon tulon kanssa todella hyvin ja tehokkaasti.