Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanotte jos joku tuntematon mummo raivoaa sinulle jotain ulkona?

Vierailija
07.04.2021 |

Huudatteko takaisin, pyydättekö anteeksi vai olette kuin ette olisi kuulleetkaan?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kumarran ja kysyn nimeä. Yllättävän moni alkaa takeltelemaan. Ota vielä nauhalle ja kuva päälle. Jokainen keskustelu johon osallistut sen saa nauhoittaa.

Ja muistakaa vielä etäännyttää itsenne pysymällä kuakana ja TEITITELLEN kysyä

-Anteeksi mikä teidän nimenne on? Kun meitä olla esitelty.

Ja tämä hyväntuulisen välinpitämättömästi.

Ellei vastaa poistut vaan. Mummo jää miettimään mitähän se mun nimellä tekee.

Tälläistä mummoraivoa ei ole kohdalleni osunut, mutta suosittelisin myös peruskohteliaisuutta ja teitittelyä: "Anteeksi rouva xx, voisinko jotenkin auttaa? Mikä hätänä? " tms.

Vierailija
82/96 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut jotta kohta jääpi mummo katujyrän alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi rouva, onko teillä jokin hätänä. En oikein saa selvää puheestanne. Taidan soittaa ambulanssin tarkistamaan teidän vointinne." 

Noi ei kannata ethdä sillä se katsotaan vapaudenriiston uhkaamiseksi jos mummolla on terhakoita omaisia. Ei kannata tehdä mitään laitonta.

Poliisille soiton saa sanoa jos soittaa kanssa sitten.

Mitä sinä oikein sekoilet? Tottakai soitetaan ambulanssi tarkistamaan mahdollisesti sairaan ihmisen vointi. Ei se ole missään määrin laitonta. Myöskään se ei ole laitonta, jos sanoo "taidan soittaa", mutta ei soitakaan. Soittaminen ei kenenkään vapautta uhkaa. 

Tuo on vapaudenriistolla uhkaaminen ellet tiedä.

No ei ole. Oletko sinä se sama, joka väitti, että on vapaudenriistoa kantaa lapsi pois päiväkodista :D:D:D

Kyllä se on nimenomaan. Ja en ole ollut tuollaisessa ketjussa. Yritän vaan valottaa ettei hälytysajoneuvoja niin vaan kutsuta ellei ole tosi kyseessä. Raivoaminen ei riitä siihen alkuunkaan. Saat ison laskun vaan perään jos teet tollailla. Ne lähdöt eivät ole ilmaisia. Ja niillä on muutenkin kiire.

Näytä lakipykälistä, kohta, jossa kerrotaan, että hälytysajoneuvon soittamisen HARKITSEMINEN on vapaudenriistoa. Nythän ei puhuttu aiheettomasta soittamisesta yhtään mitään. Älä sotke sitä tähän. 

Ei vaan hälytysajoneuvolla tehty uhkaaminen on rikollista. Ei saa uhkaillakaan ja raivoaminen ei ole mikään peruste kutsua kostoksi sitä. Myös aiheeton uhkaaminen poliisilla on laitonta joskus.

Terveydenhuoltoa ei saa käyttää kostona jos ärtyy itse.

Olet idiootti. Ensinnäkin se, että olet "kiusallasi" soittanut raivoavalle vanhukselle ambulanssin, on mahdotonta todistaa. Siinä ei enää riitä omaisten tai mummon luulo kiusanteosta. Toiseksi, täällä on usein sanottu tässä ketjussa ettei ilmottajan huoli vanhuksen terveydestä ole rikos. Oli se vilpitöntä tai ei. Harmaa alue, koska todisteita ei voi saada tarpeeksi, eikä tälläistä oikein voi tutkia.

Ja sitten aiheeseen. Olen huoltomies ja silloin tällöin joku vanhus saa sekarit (eikä aina vanhukset), mutta ei se saa verenpainetta nousuun. Keski-ikäinen passiivisagressiivinen nainen on minusta rasittavin.

Vierailija
84/96 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikoina ovat kunnostautuneet nämä TURVAVÄLI!-vanhukset.

Missä tahansa tilanteessa vanhus voi alkaa huutamaan tätä turvavälimantraansa.

Esim. kun ohitin lenkillä vanhuksen mahdollisimman kaukaa ja hengittämättä, vanhus hyppäsi eteesi ja huusi sylkipisarat lentäen TURVAVÄLI! Ilmeisesti oikea turvaväli näistä olisi se, ettei kukaan lähtisi syntisesti juoksulenkille.

Ja viimeksi pakettia hakiessa kerroin paikalla seisten ystävällisesti 3 metriä edelläni kauppajonossa seisseelle vanhukselle, että hänen kannattaisi siirtyä juuri vapautuneelle postipisteelle (olisin vaihtoehtoisesti voinut tunkea sinne itse ennen vanhusta, koska olin postipisteen jonossa ensimmäinen). Kyseinen vanhus huusi minulle TURVAVÄLI!, vaikka hän itse seisoi 50 sentin päässä kauppajonossa edellään olleesta henkilöstä ja altisti sitten tämän ihmisen huutamisellaan.

Onkohan Vanhusten henkinen terveys tällä hetkellä ihan tasapainossa?

Vierailija
85/96 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on sattunut tommonen raivohullu mummeli kohdalle huito nyrkeillänsä ja huusi jotakin sanoin vaan ” hyvää päivän jatkoa sullekki😀”

Vierailija
86/96 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin lehmänhermoinen että taitaisin vähän tarkastella miten mummo artikuloi ja toimisin sitten sen mukaan joko a) soittamalla paikalle apua josjakun mummo sitä tarvitsee b) jos hänellä on vain huonopäivä niin lähtisin pois.  Kyseessä kun voi olla, kuten moni jo aiemmin epäili, muistisairaudesta kärsivä henkilö jolle kirosana voi tarkoittaa tätä nykyä ihan vaikka vain sanaa auta. Ja harmittaahan se jos apua pyytää ja ei sitä saa. Asiat kun ei siis ole aina niin yksiselitteisiä kuten ennalta voisi otaksua.

Vierailija
87/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tehnyt jotain sopimatonta, pyydä mummolta anteeksi, kyllä se siitä rauhoittuu.

Vierailija
88/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin hymynkare huulillani:  "Mikä sinnuu, mummo, oikein v*tuttaa?""

Vierailija
89/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt näin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla kaupassa, kun mummeli kuuli miten lapseni sanoi että tarvitaan vielä munia. Tuli huutamaan siitä että lapsi on pilalle hemmoteltu kun saa päättää mitä ostetaan (oltiin ostamassa karjalanpiirakoita ja munavoitarpeita muun muassa).

Toisella kerralla seisoin lasten kanssa bussipysäkillä ja tarkistin bussiaikataulua puhelimesta. Taas joku mummeli tuli avautumaan miten olen huono äiti kun roikun puhelimella.

Molemmilla kerroilla olen kerännyt kaiken auktoriteetti ni, kertonut mummolle mikä tilanne on, ilmoittanut että HÄN on se huonokäytöksinen ja voi pitää huolen ihan omista asioistaan.

Vierailija
90/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan innostua raivoamaan takaisin :Dd Kerrankin vastustaja, jonka taakseen jättäessään ei tarvitse pohdiskella mitä hän ajattelee sinusta :D Joten voi antaa palaa rauhassa :DDD

Vierailija
91/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mummon purkaa oloansa minuun.

Aika tuppisuuna aina olen, kun joku kiihtyy minulle.

Vierailija
92/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon ystävällisesti, että hakisi apua mielenterveysongelmiinsa.

Vierailija
93/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvon ystävällisesti, että hakisi apua mielenterveysongelmiinsa.

Muistisairauteen liittyvät harhat ja aggressiivisuus eivät ole mielenterveysongelmia.

Vierailija
94/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ison kiven ja heität päähän.

Vierailija
95/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää huomioimatta, koska huomiotahan nämä oman elämänsä kyläpoliisit hakevat. Näitä on ihan minkäikäisissä tahansa, toki osa saattaa luulla että jos joku vanhempi (nainen) huutaa, niin pitäisi heti todella ja varmasti on itse syypää.  Meillä on meidän naapurustossa tämmöinen vanhempi nainen joka kuvittele ilmeisesti olevansa joku "salainen agentti", jotka poliisit ovat palkanneet pitämään "järjestystä yllä". En usko että on mikään mielenterveysjuttu, mutta varmasti saattaa esim. olla joko narsisti tai epävakaa persoonallisuus. Hän oikeastaan istuu aina kamera kädessä kotinsa ikkunassa tai autonsa kyydissä. Hän saattaa huutaa ihmisille jotka kävelevät koiran kanssa ohitse, että senkin pihalle p*skottaja tms. vaikka kyseinen ihminen ja koira olisivat ekaa kertaa ohi kävelemässä, eivätkä tosiaan edes juuri pissattamassa koiraansa vaan ihan kävelemässä ohitse. 

Mummeli kulkee taloyhtiönsä rapussa katsomassa onko outoja ihmisiä, joille raivoaa jos joku on "luvattomasti" liikkeellä, eli juuri esim kyläilemässä jonkun luona. Hän tutkii varastotiloja ja niissä kans raivoaa jos joku on siellä samaan aikaan vaikka hakemassa omasta varastokopistaan tavaraa.

Hauska juttu on se, että täällä päin on ollut paljon pyörävarkauksia ja jopa varastomurtoja, että ei hänellä kyllä kauhean tarkka vahtisilmä ole tai sitten on itse se joka varastelee. 

Että en tiedä mitä lie kaikki ihmiset hänelle ovat tehneet, jos täällä kovasti yritetään syyllistää kaikkia joille joku omituinen höpötäti on alkanut huutamaan.

Itse olen tämmöisten tyyppien kanssa ottanut tavaksi naurahtaa ja kävellä pois. 

Vierailija
96/96 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut jotta kohta jääpi mummo katujyrän alle.

Olet siis niin lihava, että painoasi voi verrata katujyrän painoon. Laihduta äkkiä.