---- TOUKOKUUN TUHISIJAT vko33----
Laitan pinkan pystyyn, kun en huomannut, että kukaan olis vielä kerinnyt. Kertokaahan kuulumisianne uuden viikon ratoksi. Laitan omanikin myöhemmin.
Laru kp 20/29-30
Kommentit (82)
Täällä Turuus on tänään kanssa tuoksahtanut tuo savu aika lailla. Tai no, päivällä satoi, joten ei nyt ihan kauheesti enää iltapäivällä oo haissut, mutta aamulla kyllä kattoin pariin otteeseen että tuleeko lähimmistä taloista lieskoja. Mut ei onneks.
Taitaa siellä Ruotsissakin palaa, tulisko ne tuoksut sitten tänne lounaisrannikolle helpommin kuin Venäjältä. En tiedä.
Ihanan pitkä pino meillä jo, eikä olla kun vasta tiistaissa!! Jepujee!!
Ja uusiakin on tullut mukaan, WELCOME WELCOME!!! (suokaa anteeksi etten hataralta päältäni muista nimimerkkejänne..)
Omasta navasta en puhu mitään muuta kun että oireita on, mutta mä pistän itseni kohta säkkiin ja unohdan koko raskautumisasian. Tekis niiiiiiiiiiiiiin mieli testata tuolla töistä lainatulla sikaherkällä testillä, mutta järki sanoo että turha toivo, kp16.
Olipa hienoa, että tänään vähän sateli pk-seudulla. Tuli jotenkin raikkaampi ilma. Yöllä oli täälläkin kovat savun katkut. Ikävä kun ei voi pitää yöllä ikkunaa auki ja sitten tulee liian kuuma pienessä makkarissa.
Tänään ei ole ihmeempi olo ollut, mutta mikäpä tässä, kun on vasta kp 16. Vauvahaaveissa vaan istuskelin työmatkat bussissa apaattisesti ulos tuijotellen. Meillä oli muuten työpaikalla ilmoitus yhden naisen äitiyslomalle jäämisestä syksyllä. Hihkaisin ehkä liiankin kovaa: " Voi kun ihana uutinen!" :) Tarkoitus oli kait kaikkien surra, että mites ne hänen työt jaetaan jatkossa, olin vaan ihan eri aaltopituudella kuin muut.
Vauvanimiä joku kyseli. Esikoinen oli " Onni" , kakkonen oli " Valle" ja keskenmenotapaus " Sykerö" . Ei olisi pitänyt antaa kovin aikaisin tuota vauvanimeä. Ensi kerran maltan vähän pitempään ja katson, onko vauvanimi ensin tarpeen lainkaan. Mulla oli siis ihan alkuraskauden keskenmeno. Pahensi vaan fiiliksiä, kun oli nimikin jo. Mutta tässä iässä sitä pitänee olla tyytyväinen, että raskautuu ylipäätään. Joten uutta yritystä vaan peliin.
Hyvää yritystä ja plussaonnea sen päälle toivoen kaikille !
Onnea Vilijonkalle! Tänään kp 17, ja pitkin päivää on ollut menkkasärkyilyä alavatsalla, ja sellanen tunne, että menkat alkaa ihan justiinsa, muutamia " lorahduksiakin" on tuntunut, mutta ei menkkoja vielä ainakaan näy. Sellaista rusehtavaa limaa tulee silloin tällöin pyyhkiessä. Kokeilin tänään taas ovistikkua, mutta negaa se näytti edelleen, eli ei tämä ainakaan ovisoireilua taida olla. Luulen, että ovis oli silloin kp 11. Tuskaa tämä odottelu, sormet jo syyhyää, että pääsisi testailemaan!
Joko Pepsi-80 testaat huomenna uudestaan, vai odotatko useampia päiviä? Toivottavasti nega muuttuu plussaksi. Sehän voi tosiaan ihan yks kaks muuttua plussaksi.
Miten Minni, huomasin, että sinullakin on kp30 kasassa tänään. Aiotko koska testata?
Plussaonnea molemmille!
Olikos joku muu lähipäivinä jo testaamassa? Itselläni tosiaan vasta viikonloppuna edessä, SIKÄLIMIKÄLI sinne asti maltan....sanottiinkos, että acon10 voi näyttää jo 7 päivää oviksesta, huomenna tulis tuo päivämäärä täyteen, eh eh... pitäsköhän antaa tikut miehelle säilytykseen niin piilottais ne multa intoilijalta...
Kun toi ajankäyttö on nyt niin satunnaista, ja välillä ehdin kyllä lueskella jotain mutta kun yritän itse kirjoittaa niin lapset avaavat kynsilakkapullon ja tipahtelevat kirjahyllystä tjtn. Nyt olis kp 12 jos se ed. vuoto oli tosiaankin menstruaatio. Epäilen kyllä sitä edellistä oikeaksi, koska silloin vuoti enemmän, eli nyt olisi kp 26 ja pitäisi alkaa olla havaintoa jostain, jos jokin on alkanut kasvaa! Ovulaatiota mahdollisesti oli tai ei ollut ed. vuodon tienoilla, ja siitepölyä kans, eli toiveet on kyllä korkealla.
Pahoinvontia on esiintynyt mullakin, jotain roskista ei ole voinut viedä ja erityisesti kaikki palaneen käry tekee heti oksennusrefleksin. Se voi tietysti johtua tästä #@%n helteestä joka jatkuu ja jatkuu. Tuntuu että tarvitsisi enemmän happea! Myöskin olen keventänyt ruokavaliota kasvisruoan eduksi ja syönyt vähän idätettyjä hernehiä joka toinen päivä, elimistön puhdistumisreaktio voi kanssa saada aikaan pahoinvointia ja lisääntynyttä puhtaan ilman tarvetta... tosin paasto tai kevyemmpikin puhdistus saa aikaan hammaskiven tipahtelua, jota ei nyt ole... eli mitään ei tiedä ja kaikkea kuvittelee. Raskaustestitkin pääsivät jo loppumaan kun toissapäivänä hysteerisenä taaaas testasin puhtaan negan.
Poikaa toivon kovasti meille, ja työnimenä on Pelle, mutta älkääs vaan sanoko sitä mun miehelleni!
poitsu saatu nukkumaan jo tunti sitte,tiskattu ja suihkussa käyty...nyt rauhaisaa aikaa istua koneen ääreen:)
sellasta muuten tulin kyselemään ku tässä mietin pitkin päivää tota äitiysloma asiaa tai raha-asiaa pikemminkin niin onko jollain kokemusta/tietoa kuinka se äitiysraha lasketaan,jos ei mee välissä töihin vaan on sillä hoitotuella?eli kun nykyinen äitiysloma loppuu ja jään hoitovapaalle niin jos nyt sen aikana tulee raskaaksi ja jääkin sitten uudestaan äitiyslomalle niin saako sen saman rahan mitä nytkin? en tiiä ymmärtääköhän kukaan mitä yritän sepostaa vaikeasti....miten muistelisin jostain lukeneeni tai kuulleeni et sais saman rahan mitä edelliskerralla vaikkei töis oo ollu (3v?)jonku ajan sisällä.mutta sit taas jokku sanoo et vuos pitäs olla töis välissä....noh oli miten oli,ajattelinpa kysästä,jos täälä olis jollain tietoa=)
mut eipä tänne kummempia....öitä=)
Mä putoan... :( Tiputtelu vuoto on alkanut, eli se siitää sitten taas. No, vasta 3 yrityskiertohan tää oli.. Onneksi taidan kuitenkin vielä pysyä täällä toukotoiveissa, siirryn vaan ihan loppukuuhun.. Nyt olisi nimittäin la tainnut kuitenkin olla huhtikuun lopussa. On niin vaikee ees laskee näitä kiertoja, kun en edelleenkään tiedä mistä se lasketaan, tiputtelusta vai kunnon vuodosta. No, nyt tilaan ovistestejä, niin selvitän missä vaiheessa se tapahtuu. Jospa se auttais laskemista.
Mutta paaaaaljon plussaonnea teille kaikile muille!!
Ja ai niin, meidän esikoinen oli työnimeltään vaavi. :)
Sen verran tännekin faktaa, kun oon kerta pinoutunu...
Eli huomenna tuliset paikat... Jälkitarkastus km jälkeen. Sieltä sitten voi kuulua kaikennäköistä.. mm. olet raskaana, ei, ei sulla ole menkat lähelläkään, tai , joo menkkojen pitäis alkaa näinä päivinä tai... Ihan mitä vaan!
JÄNNITTÄÄ.... Plussa uutisia en tod. sieltä oleta kuulevani, ihan siitä syystä kun ovistikutkin on pysyny suht järjissään ja näyttäneet melkein poikkeuksetta negaa. No olo on ollu omituinen, mut no tjaa-a, ei niin omituinen.
Túun ehtoommal sit kertoon uutiset. =)
Jaa niin onnea ekalle plussalle!
Olen hieman laiska kirjoittaja, mutta innolla luen muiden kuulumisia sen minkä ehdin...
Täällä menossa kp20 mikäli äkkiseltään oikein laskin. Tuntemuksista päätellen ovis ajoittui viime perjntaille. Oikeastaan koko viime viikko pupuiltiin pääsääntöisesti päivittäin, joten yritystä on ollut kovasti ilmoilla. Eipä tuo kyllä muuten olisi onnistunutkaan, mutta mies on vielä lomalla joten yhteistä aikaa löytyi kummasti.
Vauvakuume on hirrrrrmuinen! Tämä on nyt toinen yrityskierto, mutta jo viime kuussa tipahdin korkealta niin mitä sitten jos ei nytkään tärppää. Viime kerralla reilu viikko oviksesta löysin itsestäni kaikki mahdolliset raskauteen viittaavat merkit, joten nyt ainakin yritän olla innostumatta mistään tuntemuksista. Ja luultavasti en edes testaa ennenkuin menkat olis myöhässä.
Tätä vauvakuumetta on varmasti kasvattanut vielä se, että paras ystäväni plussasi juuri samoihin aikoihin kuin itsekin piinailin viime kierrosta. Olisi taas vielä enemmän yhteistä jutun juurta kun olisimme yhtä aikaa raskaana ja edes vähänkään samoilla kuukausilla.
Galluppiin: esikoinen oli melkein päivälleen vuoden ikäinen kun lähdin töihin. Mutta päivähoidon on aloittanut vasta aivan äskettäin.
Kutsuimme vauvaa Nuutiksi ennen syntymää.
Olen suht uusi täällä pari päivää ole enskoissa kirjoitellut ja huomasin et muutama enska oli tänne pinoutunut niin ajattelin itsekin.
Joku oli kirjoitellut niistä oireista joista ei tiedä kuvitteleeko vaan vai tapahtuuko oikeesti jotain..mä olen kans aika mestari niissä..kaikki mahan nipistelyt ynnä muut varmasti tarkoittavat mielestäni jotakin.. mieskin välillä nauraa että olen luulosairas..
Meidän toivottavasti tulevan nyytin tekonimi on Pähkinä..
Ainiin.. meillä on nyt täti kylässä eli alkaa nyt viides kierto mistä yritetään ensimmäistä. Haaveissa se on ollut jo jonkin aikaa..:)
Plussa säteitä kaikille varsinkin piinailijoille...
muskotti
Tänä aamuna tuli sitten plussa. Aconilla minuutissa selvät viivat. Ei menny pupuilut hukkaan tällä kertaa. Ja eilen olin jo vaipua epätoivoon niin kyllä tuntui hyvälle huonosti nukutun yön päälle. No nyt sitten vaan toivotaan parasta. Kolmen km jälkeen en vielä uskalla hurrailla liikaa. Nyt on siis kp28
Toymama kyseli tuosta äitiyspäivärahasta. Mun käsittääkseni se on juuri niin, että saat saman äitiyspäivärahan kuin edellisestä lapsesta. Edellyttäen että edellinen lapsi ei ole täyttänyt 3 vuotta ennen laskettua aikaa. Tarkemmin voi käydä lukemassa Kelan sivuilta.
Meillä oli ensimmäisessä raskaudessa tekonimenä Onni, mutta tuo raskaus meni sitten kesken. Toisessa raskaudessa meillä oli alussa nimenä voimarusina ja lopussa koikkis. Tuo voimarusina tuli siitä että vauva oli vasta rusinan kokoinen, mutta niin voimakas että vei äidiltä kaikki voimat. :)
Muute kuuluu samaa kuin eilenkin. Oireita olisi vaikka muille jakaa :)
Puzzle
Huomenta Toukokuun Tuhisijat,
Omppumamma ilmoittautuu joukkoonne. Tänään kp 16/29-31. Olen yrittänyt pongata ovista jos jonkinlaisilla ovistesteillä, tuloksetta. Vieläköhän tässä kierrossa onnistuu? Olin tuntevinani oviksen pe-la kp 11-12/29-31, mutta testit näyttivät vain haaleaa viivaa, joka ei ole siitä vahvistunut vieläkään. Tässä kierrossa käytössä ClearBlue digital ja siinä rinnalla vielä RFSU-testit. Nyt on sellainen olo, että heitän tikut menemään, hulluksi tässä tulee kun joutuu testaileen joka päivä (tuloksetta). Ärsyttää kun testatessa pitää olla pissaamatta väh. 4 t, meikäläiselle se on liikaa, kun juon aikalailla paljon vettä ihan painonhallintamielessä. Yritystä takana nyt kolme kiertoa ja endotausta, joten luulen, että käväisen gynellä tsekkaamassa onko kaikki Ok. Ikäkysymys nousee pinnalle, täytän pian 35 v, olenkohan jo ihan toivoton tapaus? No, häntä pystyyn ja katse eteenpäin. Kaikkea hyvää teille rakkaat kanssasisaret, Plussatuulia!
-Omppumamma-
Itellä ovis ohi ja nyt sitten odotellaan vaan.. mutta oli kertakaikkisen piristävää lukea plussauutisia heti aamusta!
-Emik
Jopas on pinolle kertyny mittaa ja vasta mennään keskiviikko-aamua! Kiva lukea tein kuulumisia. Tervetuloa vaan kaikille uusille mukaan! :)
Ja Pepsi-80:lle varovaiset plussaonnittelut. :) Kovasti toivon, että se pikkuruinen vauvan alku pysyy nyt matkassa mukana ensi kevääseen asti!
Huh, meni niin kauan eilispäivän kuulumisten luvussa, etten muista enää mitään, pitikö jotain kommentoida.. Ja nyt tarvis taas jatkaa töitä. Täytyy palata myöhemmin asiaan. Oikein mukavaa päivää kaikille!
Sanna-P (kp 13/27, ovista odotellessa..)
Hienoa hienoa! Ja toivon sydämestäni, että vauva nyt tarttuu lujasti kiinni ja pysyy mukana!
Minni: Ikävä, että ei tärpännyt. :( Plussasäteitä jatkossa. Seuraan sinua varmaan listan hännille tässä joku päivä..
Täällä kp 22/23-32. Oviksesta nyt sen 7 päivää ja huvikseni koitin testata, tiedän ihan " pöhlöä" , mutta se nyt oli sellainen päähänpisto, tietenkään mitään ei näkynyt. Huomasin nyt vasta että enpä ollutkaan tilannut acon10 vaan advance10. Onkohan niillä mitään eroa? Olin ajatellut puolittaa testit, mutta tuota advance oli ainakin niin kapoinen etten siihen touhuun lähtenyt.
Oireita ei ole :( Ihan oikeasti siis ei mitään, en voi ees kuvitella olevani raskaana, kun ei ole mitään minkä perusteella kuvitella. Alaselässä tosi vaimeaa menkkamaista särkyä, piste. Rinnat on ihan pehmeät eikä yhtään arat. Äh, sanon minä. Voiko ihan oikeasti olla raskaana ilman mitään oireita? Esikoisesta tuli tässä vaiheessa niin pinkeiksi rinnat, että tiesin monta päivää ennen plussausta olevani raskaana. Ja oli nimenomaan sellainen varma fiilis silloin, että olen raskaana. Nyt on varma fiilis, että en ole. Onhan täs tietty oviksesta lyhyt aika vasta, mut silti... no katsotaan nyt pari päivää että muuttuuko olo viikonloppuun mennessä.
Sellaista, ihanaa vettä sataa kaatamalla, VIHDOINKIN! Harvoin olen ollut näin iloinen sateesta.
Koralli73 kp 22/23-32 (tämä n. 26 pv kierto)
Vilijonka & Pepsi-80: Onnittelut teille molemmille. Toivotaan että pikkuiset pysyvät kyydissä!! Ihanaa!! +++++
Koralli73: Siis acon 10 näyttää tuloksen 7 pvää oviksen jälkeen? Onko muitakin. Mulla on nyt Mammaksi-testejä odottamassa. Meillä kun on ne häät sillon kun täti tulee tai mieluummin ei. Ei siis omat häät vaan mennään vieraaksi. ;-) NIIN olis sitten kiva tietää että olenko kuskina vai jos menkat alkaa niin sitten varmaan vois jo ihan " hatutukseen" ottaa boolia siellä. Mistäs niitä acon 10 voi tilata/ostaa. Löytyykö ihan apteekista. Mites se ClearBlue, onko kellään siitä kokemuksia?
Meillä ei mitään erityistä työnimeä pojalla ollu, " projekti - X " oltiin laitettu joulukortteihin sinä vuonna... " rakkaa" sukulaiset kutsuivat vauvaa polykarpokseksi. Appiukko kun on kova lukemaan ja oli sitten lukenut kirjan kreikkalaisesta taistelijasta Polykarpoksesta ja oli sitten menny sanomaan että seuraava poikalapsi meidän sukuun saakoon nimeksi sen. No ei tullu sit sitä nimee... ... ;-)
Uutta galluppia: Häistä kun tuossa puhelin niin, kuinka moni täällä on naimisissa tai onko jotain sellaista suunnitteilla?
Me ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja tänä syksynä 10 vuotta kimpassa.
Emik: mitkäs sulla fiilikset. koskas meinasit testailla...
kettu-äiti kp 18/28-30
Acon 10 saa ainakin yliopiston apteekista, muistaakseni.
Työnimi: esikoista kutsuttiin nimellä Paavo ja mie rakastuin siihen nimeen niin paljon, että annettiin se poitsulle yhdeksi nimeksikin. :)
Häät: me mentiin tänä kesänä naimisiin. Alunperin suunnitelmissa oli avioitua vasta ensi vuonna, mutta sitten todettiin, että jos meille vaikka syntyy kevät-/kesävauva, niin vois taas avioitumissuunnitelmat siirtyä eteenpäin. :) Hyvä niin, rouvana on ihan kiva olla!
Pinoudunpas minäkin vihdoin. Olen pitänyt palstataukoa kun ei ole ollut mitään hajua kierrosta ja siis päätin, että metsästelen ovista testeillä, jotta edes hieman tietäisin missä mennääm jos plussan saan. Niin sekavasti meni tuo oviksenkin testailu, että ihan en ole varma milloin plussasin, mutta jatkoin testailua niin kauan kunnes viiva haaleni eli voin ainakin olla varma milloin se on ollut kokonaan ohi.
Viime viikolla se hetki ainakin ohitettiin ja yritystäkin oli. Nyt vaan kun malttaisi vielä viikon verran odotella raskaustestien suhteen. :)
Jos seuraavatkin menkat tulevat outoina niin tää likka marssii gynelle, joskos sieltä löytyisi apu. Kun ei ole kivaa sellainen tuhruttelu ja pieni vuoto kun tuntuu, että kaikki ei poistu ja PMS-oireet pitkittyy sen vuoksi ja se kiukuttelu ei ole hyväksi millekään ihmissuhteelle.
Nyt siis kp jotain 17-20/25 ja tää on ihan veikkaus. =0 Kierron keston olen laskenut nyt kunnon vuodoista en tuhrusta eli sekin on vaan " heitto" kun muuten menee hankalaksi. :)
Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
Nyt kun esikoinen istahti pikkukakkosen ääreen niin äitillä oli aikaa istahtaa koneelle. :) Mies kun tekee tänään pitkää päivää töissä. Tervetuloa uudet kuumeilijat! Ja vilijonkalle plussaonnittelut minultakin!
kp 21/23-32. Oviksesta nyt 6 päivää. Nyt tuntuu alaselässä menkkamaista jomotusta. Menkkoja odottelen alkavaksi maanantaina. Nippanappa voisi kyllä olla menkkoja edeltävää kipua. VIime kierrossa minulla alkoi menkkapahoinvointi viikkoa ennen menkkoja. Voisihan tämä kipu tietty enteillä jotain muutakin, mutta tiedä tuota...kai se silloin tuntuisi tuossa vatsan puolella eikä selässä? Rinnat ei ole kyllä yhtään arat eikä kiinnittymisvuodosta ole tietoakaan. Valkovuotoa on ollut, sellaista juoksevaa, muuttui tänään kellartavaksi semmoiseksi kiinteämmäksi. Kaipa tuoki menkkoja edeltää? Äh, sanon minä, mutta silti pieni toivonkipinä sisimmässä.
Tänään toi posti acon10 -paketin ja sydän käski juosta saman tien vessaan testaamaan, järki pysäytti, että HALOO 6 pv oviksesta. Joten kiikutin tikut kiltisti vessan kaappiin. Jos sitten viikonloppuun malttaisi odottaa.. Vuorenvarmasti en jaksa odottaa siihen, että menkat olisivat myöhässä, ei tämä flikka. Olen niin malttamaton luonne. Mutta viikonloppuun kai maltettava odottaa, kun ei oireitakaan ole.
Kukas sitä työnimeä kysyikään, no jokatapauksessa meillä ei esikoisesta sellaista ollut. Yritettiin keksiä, mutta ei tullu mitään luontevaa. Tuskin siis nytkään tulee mitään nimeä, ellei sitten vahingossa spontaanisti, mutta ei ainakaan suunnitelmallisesti.
Jahas, esikoinen huutelee, menox. Plussia plussia plussia kaikille, vauvoja vauvoja kaikille tahoille!
Koralli73 kp 21/23-32 (tämä kierto n. 26 pv)