---- TOUKOKUUN TUHISIJAT vko33----
Laitan pinkan pystyyn, kun en huomannut, että kukaan olis vielä kerinnyt. Kertokaahan kuulumisianne uuden viikon ratoksi. Laitan omanikin myöhemmin.
Laru kp 20/29-30
Kommentit (82)
Täällä eräs, jolla toivo korkealla. Kohdunulkoinen 10/04, Poikaenkeli +28 8/05, kaksostyttöenkelit +17 06/06. Nyt alkaa olla kierto ja olo normaali kaksosraskauden keskenmenosta. Ihanaahan se olisi, jos jokin raskaus loppuun asti menisi ja saisimme " elävän" vauvan. Itselläni todennäköinen Trombofilia eli tukostaipumus, joka ollut syynä poikavauvan menetykseen (Pre-eklampsia myös) 08/05.Istukassa infarkteja, kalkkeutumia yms. Kaksosraskaudessa käytössä hepariinihoito, mutta valitettavasti raskaustyyppi oli vaikein mahdollinen, lapsoset samassa pussissa ja raskauden onnistuminen on siinnä tapauksessa 47-50%.
Rakennusprojekti alkaa olla käynnissä, talopaketti tulee 01/07 Ennen sitä pitäisi myydä 2v. vanha omakotitalo 104 m2 (119m2) Ylästöstä.
Täällä olisi kivalla paikalla joillekkin Oma Koti!
Kaikille +-onnea!
kp 15/28
Kindness, olit näköjään säkin eksynyt tänne!
Jeps - eli oli pakko tulla tsekkailee miten täällä toukokuisissa voidaan. Itsellä kp:t 17/26-28, ja ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia, mutta eipähän niitä tulekkaan kuin sitten vasta jos menkat on myöhässä, joten en itseäni nyt ala analysoimaan.
Viimeksi meni niin päin puistikkoa ne analyysit, että otti tädin saapuminen vähän liikaa pottuun. Kaikenlaista tuntui: rinnat oli sivuilta ihan simo kipeät, nännit oli musta hiukan suurentunut (kuten rinnatkin omasta mielestäni), mahassa möyrysi ja " kaikki" raskausoireet olivat läsnä. Niin vain sitten kp 27 muuttui kp 1:ksi ja harmitti älyttömästi! Olin _ihan_ varma! Mutta se oli viime kierrossa se, ja nyt en aio uskoa tätä huijaavaa kehoani.
Testit vasta kun menkat myöhässä. (piste.)
Jahas - mutta olikos joku Toukokuinen jo plussannut? Kukas siellä listassa ensimmäisenä luuraa, sillä eikös nyt pitäisi ensimmäisen mennä jo siellä kp 25 -> paikkeilla??
Munsta oli jo niin hauskaa lukea tata maanantaipinoa, kun aktiivikirjoittajia on jo hurjasti!
Kommentteihin;
Emilia; mulla oli nelosen jalkeen taysin samanlainen olotila eli EI KOSKAAN enaa! Mutta niin sita taas ollaan taalla ihan innoissani ja toivon vauvelia joka pysyiskin sisalla!
Helga; Mulla kesti ekoihin tateihin 7 vk KM:sta ja soin jopa terot avuksi...
Jushka; Me kuljetaan aikas samoissa siina etta makin kovin epailen mun ovista niinkin aikaseks kuin kp10 (aivan outoa mulle)
ja galluppeihin; kotiaiti oon, ja meinaan pysyakin! Taalla kun mulla olis paikkakin tiedossa, muttei toistaiseksi mitaan haluja tyontekoon kodin ulkopuolella! Meitilla naiset kun saavat viela niin hurjan huonosti palkkaakin niin mina en ilmatteeks toita viitti teha!?! Ja nelja muksua kotona ja viidetta haaveillaan...
Muksujen tekonimia en enaa edes muista; kolmosta taidettiin sanoa olioksi eli ' alien' kun moyrys niin hirveesti ihan tuossa vatsanahan ' pinnalla' . Nelonen oli kirppu; on muuten vielakin kutsumanimena. Kahta vanhempaa en enaa muista.
Mutta nyt kaikille hyvat yot!
Vilijonkalle isot onnittelut plussasta! Toivottavasti näet tämän.
Allille voimia työelämään ja pikaista plussaa, kun on sen aika.
Marikolle tervetuloa mukaan. Toivottavasti sinullakin plussaa pian ja saat pitää vauvan loppuun asti.
Samaa toivon myös koko sydämestäni Kevät-toiveelle. Olen tosi pahoillani menetyksistäsi. Myös keskospojan (rv24) menettäneenä minua riipaisee todella kohtaamasi surun määrä.
Koralli: Joo, kyllä se vauva tuntuu menevän edelle vaikka allergiat uhkaa. Mullekin lääkäri keväällä ehdotti, että siirtäsin raskauden yrittämistä parilla kuukaudella. Olen saanut parina keväänä pahan nokkosihottuman ja niitä lääkkeitä ei voi syödä raskaana. Ajattelin, että kestän kaamean kutinan, jos tulen raskaaksi. En ole tullut, mutta ei tullut ihottumaakaan. Luin vaan täältä jostain pari päivää sitten, että myös raskaus voi laukaista nokkosihottuman. Tosi kiva :)
Peipposka: Olen pahoillani, että tipahdit korkealta:( Odottelen tässä sitä omaa tömähdystä kovaa ja korkealta. Huvitti vaan se sun päätöksesi testeistä vasta, kun kuukautiset on myöhässä ja erityisesti se (piste). Vitsi kun me tällä päättäväisyydellä tultais raskaaksikin, ni johan täällä olis monta plussaa :) Tai sitten ei, kun kuitenkin testaillaan ennen aikojamme :) Tai minä ainakin.
Tää traktori keskustelu tuntuu jatkuvan. Mulla on ainakin ollut hauskaa täällä, kun olen lukenut näitä traktori juttuja. Meillä ei ole sellasia vehkeitä, kun asutaan tällasella omakotialueella. Ei siis pääse testaamaan :) Tosin, en ole koskaan autostakaan innostunut.
No, niin. Hyvää yötä kuomat ja paljon plussa tikkujen kuvia!
Ai nii. Joku tais kysellä onko työnimi-ideoita masussa olevalle (toivottavasti pian) vauvalle. Mulla on niin tyhmä idea, etten kehtaa sitä edes kertoa :)
Laru
... Edellisessä raskaudessa puhuin vauvoista (kaksosraskaus) Monsterit Oy:nä. Kun se meni silloin leffassa ja mä olin kattonut netistä jotain ultrakuvia pidemmillä viikoilla olevista vauvoista ja ne näytti ihan joltain ihmeolioilta eli " hirviöiltä" . Puhuttiin siis Masista ja Taresta eli sen leffan niistä päähenkilöiden nimillä masuvauvoista.
Laru kp 20/29-31 (en meinaa ikinä muistaa laittaa näitä kp:itä)
jokos täälä joku oli plussannu(vilijonka?),ONNEA kovasti!!hui alkaa pikkuhiljaa olla jänniä hetkiä ja plussia toivottavasti tulis kaikille:) täälä menossa vasta kp5 et toiveikkaana odotellaan mahdollisia tärppipäiviä:) mulla ei kyllä oo mitään " lisäkeinoja" käytössä,kuten ne ovistikut tai muut...ainakaan vielä,saa nähdä jos ei ala tapahtumaan mitään niin ehkä pitää kaikkea kokeilla=)
täälä moni on puhunut raskausoireista...mulla niitä tuntu tulevan heti ilmaan ku ehkäsy pois jätettiin!kai sitä niin täpinöissään koko ajan mietti raskauden mahdollisuutta,että mulle tuli kaikenlaista tuntemusta vaikken raskaana sit ollukkaan:( esikoista odottaessa mulla ei kyllä ollut mitään oireita,no jatkuvaa pissahätää ja samat oireet ku menkat olis alkamassa.
KIDNESS kyseli nimistä...me ei olla mietitty mahdolliselle tulevalle mahamönkiäiselle nimeä eikä oikeestaan ollu mitään varsinaista nimeä esikoisen aikanakaan.nyt kyllä tullut muutama hassu nimitys mieleen...mun masukkaan nimi olis ehkä mölli,heh=)
KEVÄT-TÄHTI onpas sulla ollu rankkoja kokemuksia:(,ihan kamalaa.toivotan paljon onnea uuteen yritykseen,toivottavasti seuraava raskaus onnistuu..
jahas nyt täytyy lopettaa,poika hermostui lopullisesti :(
mukavaa päivää kaikille:)
Taas mä olen täällä :)
Piti vaan tulla purkautumaan, kun särkee niin menkkamaisesti mahaa. Anopilla oli toissapäivänä jotenkin outo olo ja eilen mulla alkoi mahaa kiertää ja tuli huono-olo. Nyt on maha edelleen sekaisin, ihan samalla tavalla kun aina juuri ennen menkkoja ja jomottaakin hieman samalla tavalla. Ärsyttävää. Maalailen täällä jo piruja seinälle. Vaikka ei ne menkat nyt vielä voi alkaa, kun ovisplussakin tuli vasta viime torstaina eli viisi päivää sitten.
Jos tää olisikin jotain kiinnittymis oireilua :)
No, taas helpotti, kun jaoin teidän kanssa :)
Kertokaahan muutkin tiistain kuulumiset, ettei mene ihan yksinkirjoitteluksi. Teen tänään etänä töitä ja mulla on tässä kaks kannettavaa vierekkäin ja kasa kansioita ympärillä.
Laru
Empä ole ehtinyt aikoihin kirjoitella, joka päivä kyllä pikaiseen lukenut uudet jutut. Menossa nyt kp 27. Pääkipua aika paljon, metallin makua suussa ja välillä pistelee rintoja. Luulen kyllä et megaluokan yrityksestä huolimatta tää kuukausi menee kankkulan kaivoon. Eilen testasin ja negaa näytti, esikoisesta näytti selvää plussaa kp 26. No jos nyt odotellaan vileä kun en yhtään tiedä kierron pituudesta
Levinia: ( Oliko oikein?) Siis voi elämä.... Mulla hajoo kyl sit jo pää, jos niitä menkkoi tarttee oottaa niiiiiiiiiiin kauan! No huomenna jälkitarkastus lääkäri, ja kaitpa siellä sitten osaavat jotain sanoa. Toivon niin!
Tää oikeesti syö naista, kun välillä tulee sellanen fiilis, et no nyt alkaa ja juosten vessaan, mut ei mitään.
Mutta jatkamma harjoituksia ja odottelua...
Miekin viimein sain aikaiseksi kirjautua (olipas muuten hankalaa löytää vapaata nikkiä).
Meille siis kuumeillaan kolmatta, pojat vm. -01 ja -02 joten " isoja" tarhalaisia jo ovat, ja siksi uskaltaudunkin haaveilemaan kolmannesta.
Menossa on kp 2, eilen illalla täti körryytteli tontille. Vielä silloin en luopunut toivosta, mulla kun oli kuopusta odottaessa menkat vielä 7 kk ennen laskettua aikaa. Mutta viimeistään tänä aamuna oli pakko tunnustaa, että nyt on tosi kyseessä...
Ei auta muu kuin nostaa ahteri tästä penkistä (jos se vielä suostuu irtoamaan) ja lähteä sopan keittoon.
Palaga 2/29-30
Mietin tässä että voiko ovis olla jo kp 8?? Oli ihan selvästi juuri sellainen lima kuin pitääkin (sitkeää venyvää ja kirkasta). Innostuin siitä niin että mieskin joutui valvomaan vähän myöhempään että olis varmasti vauvan siemeniä valmiina. Huomaan olevani kyllä aika " höyrähtänyt" tässä vauvakuumeilussani verrattuna elämään ennen yrityspäätöstä. Koko ajan on vaan raskausjutut ja vauva mielessä. Jatkuvasti tarkkailen tuntemuksia kropassani jne.. Mutta taitaa silti olla aivan normaalia. Hassua tässä on se että vaikka onkin jo kolme lasta niin ihan samanlainen on olo kuin ensimmäistä yrittäisi!
Joku kyseli masuasukin kutsumanimeä, meillä puhutaan tulevasta " rimpsrempsasta" eli prinsessasta, vaikka poika käy tietysti yhtä hyvin niin jotenkin kai kuitenkin alitajunnassa tyttöä ajatellaan kun edellinen on poika. Edellisistä en muista mitään erityisiä kutsumanimiä mutta olihan niitä joitain, vaihtelivat vaan raskauden edetessä.
Mietin tässä myös sellaista että lähes kaikissa asioissa jaksaa aina vähän odottaa...ehtiihän sen huomennakin..tai ensi kuussa. Mutta raskautumisen odottelu on kyllä aikamoista piinaa mutta samaan aikaan niin ihanan kihelmöivän jännittävää!! (Tosin tuskin silloin jos plussaa ei näy eikä kuulu ): )
Onpas sekavaa sepustusta joten sorry siitä. Ihanaa odotuksen odotuspäivää kaikille (= (kp siis 8/28?)
Tervetuloa uudet palstailijat. Meitähän alkaa olla melkoinen pino, kivaa!
Täällä sitä töissä pakerretaan mutta aina vähän väliä käyn kurkkailemassa josko joku olisi laittanut kuulumisia;)
Laru: eihän ne menkkaoireita tosiaankaan voi olla, joten peukut pystyyn että olisi kiinnittymis" kipuiluja" !
Ja sitten gallupivastauksia: Töissä olen. 2,5 vuotias esikoistyttö meni 1,5-vuotiaana tarhaan. Esikoisella ei tainnut olla mitään ihmeellistä työnimeä. Vauvasta vaan puheltiin.
Ja sitten vähän omaa napaa: Kp 16/27-30. Veikkaanpa, että kierto on normaali 28 päivää tässä kuussa. Eilen bongasin sen ovulaation ja nyt sitten on puuhasteltu.. Ajattelin, että voisi pelata varman päälle ja tänään illalla vähän vielä yrittää työstää! Jännittää, että miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa kaksi viikkoa!! Päätin nimittäin minäkin, että testiä en tee ennenkuin menkat varmasti myöhässä. Eli aikaisintaan maanantaina 28.8. testailen. Pelkäänpä vaan, että tällä terveellä " tänne-mulle-kaikki-heti" -asenteella ei pääse ko.viikonlopun yli testailematta! Katoaan miten käy, heh! Nyt pitää jatkaa töitä.. Kuulumisiin!
-Emik
Eli minä se yhä täällä mietiskelen ja oirehdin :D. Nyt jo alavatsalla tuntuu " ihan selvästi" vähän menkkamaisia tuntemuksia ja ihan varmasti rinnatkin ovat vähän kipeät ja nii-in, mua närästää. Nämä kaikki olivat viime raskauksissakin oireena eli ihan selvästi nytkin sitten olen raskaana :)
Kun sitten järjellä ajatelee, niin mistä sitä tietää, mikä vatsaa kipristelee ja tuleehan ne rinnat kipeäksi, kun niitä vähän väliä kokeilee, että onko kipeänä ja närästyshän todennäköisesti johtuu syömästäni tulisesta lounaasta :) Mutta nämä järkisyyt ei mun iloani pilaa ja niinpä sitten innostuin tilaamaan parit testitkin netistä.
Nyt eletään kp 26/35-?. Ja joskus ensiviikolla ajattelin testailla, jos vielä on aihetta.
Helgelle (?) vielä tuosta keskenmenosta. Mulla meni km (rv8) jälkeen 3 kk ennenkuin menkat alkoivat. Eli saattaa mennä kauankin. Ja pahoittelut keskenmenon vuoksi, se on aina surullinen asia.
Puzzle
Mie bongasin viime kierrossa liman kp 10. En tiiä oliko sitten sitä itteänsä, ainakaan ei tärpänny kovasta panostuksesta huolimatta...
Ja mulla siis viime kierron pituus oli 29.
Palaga
Eli täällä huomenna pitäisi menkkojen alkaa...ja harmittaa ihan vietävästi. Mutta pahiman masiksen yli olen päässyt, kun ei tästäkään kierrosta tärpännyt...:( Meillä siis 3. yrityskierto takana. Alkaa sitä jo vähän huolestumaan että mikä on vikana kun on nuori,terve, ja elää terveellisesti eikä vaan tärppää...noh, mut tää oli tosiaan VASTA 3. yrityskierto, mut silti...
Ite opiskelen vielä korkeakoulussa, reilu vuosi enää jäljellä! Vaavi olisikin nyt hyvin tervetullut, mies sai töitä ja mun opinnot joustaa sen verran, että nyt olisi meille hyvä aika.
Aikasemmat kierrot olen stressannut ja tarkkaillut oireita minkä ehdin, mutta tässä kierrossa olen jättänyt tarkkailut vähemälle, etten vaan sillä pilaa mahdollisuuksiani. Greippimehu ollut käytössä ja aamulämpöjä olen ahkeraan mittaillut. Niiden perusteella ovuloin (luojan kiitos), kierto ollut aina 29 pvää pitkä. Siitä tiedänkin että täti oln tulossa (vaikka vielä ei ole alkanut kunnolla vuotamaan) kun aamulämmöt ovat laskeneet!
Plussasäteitä kaikille, pidetään peukkuja!;)
Helgalle: etta omat fiilikset oli just tuollaiset, kun meni 5 viikkoo KM:sta olis jo valmis uuteen vauvaan noin henkisesti mutta missa ne hitsin tadit? Eli menin sitten gynikselle tarkasti kaiken olevan ok ei tulehduksia tms. muttei tadeista tietoakaan ultralla katsottaessa? Antoi siis terot auttamiseksi ja silti meni 10 paivaa...
Nyt elellaan kp 14 - ovis varmasti oli ja meni, kun pupuilu ei huvita...
Mutta eipa nyt tassa kummempia mietteita - jatkan myohemmin...
Viimein suostui nämä sivut aukeamaan, pitkään aikaan ei ole ollut tätä ongelmaa. Eilen raapustin pitkät stoorit kahteen kertaan ja kaikki lensi taivaan tuliin.
Koululainen kotiutui jo tunti sitten koulusta ja kerholaisen hain aamupäivällä. Kivaa oli kuulemma molemmilla ollut ja sehän on pääasia. Mollemmille vaihtuivat myös opetkin ja nekin kuulemma mukavia:)
Täälä onkin sitten jo ensimmäinen plussakin tullut, lämpimät onnittelut hänelle! Kovasti on myös heitä joilla jo hyvää vauhtia piina päällä++++tuulia heille.
Omassa navassa ei oikeastaan mitään kummosempia, ovis on jo mukavasti ohitettu ja yritystä on ollut ennätykseen asti :) Eli toiveet ovat nyt korkeammalla kuin koskaan, joten tiputuskin on KORKEA......ja sitähän jo rupesin äsken etukäteen suremaan:(
Mullahan oli ovis jo kp9/10 niin eiköhän ne ekat oireetkin pitäisi pian alkaan ilmaantumaan, nyt kp16/24,30. .........ja tää aika kun menee nyt niin hitaasti että!
Lisää plussia ++++++ toivottaapi Lalla
Onpa ihanan paljon tätä pinoa jo taas kertynyt! Ja joku jo plussannutkin, ihanaa! Itsellä tuo seuraava mahdollinen plussaamisajankohta olisi tulossa vasta vajaan 3 vkon päästä, joten vielä pitäis vaan malttaa odotella ja pitää jonkinnäköistä toimintaa yllä että se plussa ylipäätään olis mahdollinen.. :)!!
Ja sitten gallupiin: Oon ollu nyt pian 2 kk ajan töissä 2 pv:nä vkossa, ja 1v lapsukaiseni on työpäivinäni kotona turvallisesti läheisen sukulaisen hellässä huomassa. Kyllä töihin lähtö oli aika rankka juttu, mutta toisaalta tehny yllättävän hyvääkin. Ja kyseessä on kuitenkin ainoastaan tilapäisratkaisu, sillä todennäköisesti en saa enää lapselleni tuttua hoitajaa enää marraskuun alun jälkeen, joten silloin sitten taas näillä näkymin palaan täysaikaiseksi kotiäidiksi, ellen nyt sitten jotain vähäistä keikkaa silloin tällöin tekisi.. Toiveena tosiaan olis että pikkukakkonen syntyis mahdollisimman pian, niin ei tarttis esikoista viedä hoitopaikkaan tässä välissä. Saa nyt sitten nähdä miten käy jos raskaaksi tulo ei onnistukaan niin yksinkertaisesti.. Tarhapaikkaa kun ei olla haettu ja talous ei välttämättä antaisi myöten ihan hirveän pitkään pelkällä hoitotuella elelemistä... Pitäisköhän sitä tarhapaikkaa sitten kuitenkin varalta hakea... hmmm.. Noh, ehkä vielä kuitenkin haluan luottaa siihen että plussaonni meitä suosii..
Niin, ja esikoista kutsuttiin alusta alkaen nimellä, joka eli aika pitkään vielä syntymän jälkeenkin: Vauva-" sukunimemme" .
Plussasäteitä toivotellen,
Päivikk11, kp12
Viime viikko menikin valittaessa, mut nyt näyttäis jo valosammalta:) Kävin tänään lääkärissä sen km:n jälkeisen vuodon takia, josta viime viikolla kävin täällä valittamassa (vuoto ei meinannut millään loppua, vaikka km kesäkuussa). Viime viikolla löytyi vielä raskaushormonia verestä, mutta tällä viikolla ei enää ollu mitään. Ja vuotokin loppui muutama päivä sitten itekseen! Ja kaiken lisäksi bongasin eilen oviksenkin eli paremmin ei tällä hetkellä voisi asiat olla, paitsi jos olisin raskaana... Mutta lähtökohdat on ainakin hyvät, onneks en ihan vielä kirvestä kaivoon heittäny!
Ja sitten muuta kuin omaa napaa...
Helgelle paljon tsemppiä ja voimia! Mulla kesti 1,5kk km:n jälkeen, ennen ku kierto palas normaaliks ja raskaushormoni hävis kokonaan verestä. Raskasta on, mutta älä luovuta!
Emilia, toymama, Palaga ja marikko, tervetuloa mukaan (toivottavasti muistin kaikki nimet...)! Nyt on vasta tiistai ja pinkkakin taitaa olla ennätyspitkä, saadaan hienoja keskusteluja aikaan. Ja vielä toymaman kyselyyn: töissä olen ollut jo pari kuukautta, nyt tosin kesälomalla. Tyttö (05/2005)alottaa perhepäivähoidon 4.9 jolloin menen itse takaisin töihin. Nämä pari kuukautta on ollut isänsä kanssa kotona. Vähän jänskättää miten kaikki alkaa sujua!
kindnessin kyselyyn: tekonimeä ei olla mietitty, ei ollut esikoisellakaan. Yritin esikoista odottaessa miettiä jotain kivaa, mut mitään sopivaa ei tullu mieleen joten asia jäi. Vauvasta taidettiin puhua sillon.
Nyt pitää lopetella, paljon +onnea kaikille ja mukavaa viikkoa! Ja jokuhan oli jo plussannut (nimeä en lahopäänä muista), isot onnittelut!!! Tästä se lähtee!
Nellukk@ kp17/29-32, tai jotain siihen suuntaan...
Täällä ollaan hieman oltu pakko-pimennossa netin suhteen joten sen tähden ollut hiljaiseloa pinoutumisen jälkeen.
Täällä siis ensikkoa yrittävä savolaispariskunta, joka pupuillut viime päivinä ahkerasti (kp 14), saapi nähdä miten käy. Piinailu alkakoon! Tai toivottavasti menis piina-aika nopeasti ettei kerkeäis ahdistella.. Tällä hetkellä olen töissä ja opiskelen jatkoa, lapsia kun ei aiempia ole. Ketkä oli täällä tuhisijoissa muuten ensikertalaisia? *lähtee vakoilemaan*..
Ihana että täällä aika tasaisesti on kierron eri vaiheissa porukka, niin voipi jännätä toisia sillä aikaa kun itse viettelee piina-aikaa. Kaikille ovislaisille paljon pirteitä parisuhdehetkiä, piinailijoille ajan rientämistä ja ne joilla täti viel' kyläilee niin karkottakaahan se täti kauas pois, eksyttäkää ferrari vaikka venäjän puolen savuihin ;)
Moikkis kaikille!
PS. Yks galluppi olis mielessä, oletteko miettineet tulevalle pikkuiselle tekonimeä tai ne joilla jo aiempia lapsia niin millaisia tuhisijoita sieltä löytyy? Me puhuttu ihan yleisesti vaan muksusta (varsinkin mies) ja raksupakkauksesta.
Sateenodotusterveisin kindness