Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

45v ja ikäsyrjintä jo alkanut

Vierailija
06.04.2021 |

Olen akateeminen, yli 20v työura josta 16v päällikkötasolla ja viitisen vuotta johtoryhmötasolla. Jouduin perhesyistä muuttamaan uuteen kaupunkiin (autan vanhoja vanhempia) ja oletin että ilman muuta saan hyvällä CVllä ja koulutuksella (lakimies) töitä heti ja helposti.
En saa. Useasti en pääse haastatteluunkaan ja haastattelussa on ääneen pohdittu että ”alat olla jo kypsässä iässä, uskaltaakohan palkata”?
Olen terve, hyväkuntoinen, tupakoimaton, harrastan maastojuoksua.

Tätäkö se on nykypäivä? 45 jo ”liian vanha”?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt. Lähihoitajista on pulaa toisin kuin akateemikoista.

Ei saakeli tätä lähäriyden tuputusta. Älykäs pitkälle koulutettu ihminen lähäriksi on aina resurssien hukkausta. Tätä samaa ehdotettiin Nokian insinööreillekin aikanaan, osa heistä oli tohtoritasoisia.

Vielä paljon enemmän tuhlausta on älykäs pitkälle koulutettu ihminen pitkäaikaistyöttömänä. Niitä huippuluokan työpaikkoja ei riitä kaikille, vaan monet älykkäätkin joutuvat käytännössä valitsemaan joko perustason työn tai työttömyyden.

Vierailija
82/85 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt. Lähihoitajista on pulaa toisin kuin akateemikoista.

Ei saakeli tätä lähäriyden tuputusta. Älykäs pitkälle koulutettu ihminen lähäriksi on aina resurssien hukkausta. Tätä samaa ehdotettiin Nokian insinööreillekin aikanaan, osa heistä oli tohtoritasoisia.

Vielä paljon enemmän tuhlausta on älykäs pitkälle koulutettu ihminen pitkäaikaistyöttömänä. Niitä huippuluokan työpaikkoja ei riitä kaikille, vaan monet älykkäätkin joutuvat käytännössä valitsemaan joko perustason työn tai työttömyyden.

Hyvä esimerkki tästä ovat tradenomit joille koulussa lupaillaan esimiestason töitä. Mutta käytännössä pääosa tradenomeista joutuu valitsemaan kaupankassan homman ja työttömyyden väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä palstalla on johtoryhmätasoisia tyyppejä, jotka irtisanovat itsensä muuttaakseen toiseen kaupunkiin kuka mistäkin syystä. Kai tätä sitten tapahtuu usein, kun näitä tälle palstallekin eksyy tuon tuostakin (sarkasmia). 

Mutta vaikka stoori olisikin totta, niin kyllä, ikärasisimi alkaa juurikin siinä 45 ikävuoden tienoilla. Mutta toisaalta, rekrytoijat yleensä olettavat ihmiset hakevat sen tasoisisa töitä, joita ovat tehneet aikaisemminkin. Kuinkahan monta johtoryhmävakanssia (tms. johtajaa) on ollut auki tässä uudessa kaupungissa, johon olet muuttanut?

Olen hakenut alempitasoisiakin tehtäviä. Minun tyyppistä osaamista tarvitaan isoissa firmoissa joissa yritysostoja, splittejä, ym järjestelyitä. Ap

Niitä ei taida pikkupaikoissa juuri olla. Miten olisi kiinteistönvälitys? Pankissa ehkä mitään hommia yrityspuolella? Osta joku paikallinen yritys ja lähde kasvattamaan sitä?

Vierailija
84/85 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rekrytoin AINA parhaan kandidaatin. Ikä ei ole minulle minkäänlainen syrjimisen peruste.

Mutta ihmisen on hyvä pitää itsensä kunnossa. Jos näen hakijasta, ettei hän ole kunnossa niin se laskee pisteitä. Hän voi silti saada paikan, jos on pätevin.

Vierailija
85/85 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rekrytoin AINA parhaan kandidaatin. Ikä ei ole minulle minkäänlainen syrjimisen peruste.

Mutta ihmisen on hyvä pitää itsensä kunnossa. Jos näen hakijasta, ettei hän ole kunnossa niin se laskee pisteitä. Hän voi silti saada paikan, jos on pätevin.

Kunnossa eli hoikka?