Miksi vahva nainen on monelle miehelle ongelma?
Ja vahvuudella tässä tarkoitan siis henkistä vahvuutta, ei fyysistä :D
(saatan myös yleistää tietoisesti, joten palkokasveja onteloihinsa tunkevat - chill).
Olen 50+ nainen, ja henkisesti järjettömän vahva. Elämä tai kasvatus tai mikälie on tällaisen minusta tehnyt. Ehkä ei kasvatus kuitenkaan, kun muut sisarukset huomattavasti "heikompia" kuin minä.
Kaikenlaista on elämässä tullut kohdalle ja kaikesta olen selvinnyt, polvet ehkä notkahtaneet, mutta sitten olen noussut ja jatkanut eteenpäin.
En siis tarkoita retostella tällä, tämä on vain fakta. En murru, en hajoa, mistään, koskaan.
Nyt tällä iällä uudelleen deittimarkkinoilla olevana huomaan, että vahvuuteni on monelle miehelle ongelma.
En siis ole deittipalstalla paukuttelemassa profiilitekstissä että olen vahva nainen :D
Yleensä tämä tulee jutustellessa hiljalleen esiin.
Yllättävän moni mies tuntuu omaavan heikon itsetunnon ja heille kai tällainen nainen on myrkkyä.
Täyspäinen, vahva nainen on jotenkin... ei haluttava? Ja samaan aikaan näillä palstoilla saa lukea kun miehet valittaa, että niin moni deittiäpeissä tms. oleva nainen on seko, draama, mt-potilas tms.
Edesmennyt puolisoni ei ollut henkisesti kovin vahva, mutta vahvuuteni ei ollut hänelle ongelma. Hänen itsetuntonsa ei kärsinyt mitenkään siitä, että hänen kumppaninsa oli vahva.
Mutta jostain syystä nämä deittitarjokkaat kokevat vahvan naisen .. uhaksi? Ongelmaksi? Joksikin mistä ei pidä?
Kiinnostaisi tietää miksi näin on?
En siis mitenkään missään tilanteessa tällaista tuo esiin tai mainosta sitä. Mutta ehkä kun asioista jutellessa käy ilmi mitä kaikkea elämässä tapahtunut ja miten niihin suhtautunut ja niistä ylipäässyt, tule väistämättä kuva, että en ole heikko.
Mutta pitääkö naisen sitten olla heikko miehelle?
Kommentit (177)
Käsitys vahva nainen on hyvin subjektiivinen käsite,
että ehkä todellisuudessa nämä ole vahvoja naisia ollenkaan, vaan luotaan pois työntäviä.
Vahvaa naista ei ole olemassakaan. On vain narsismia.
Miksi vahva mies on feministeille ongelma?
Suomessa on outo käsitys siitä, millainen on vahva ihminen: äänekäs, ajatuksiltaan mustavalkoinen jyrä, "joka ei pelkää sanoa ääneen". Toisin sanoen toitottaa yksinkertaistavia näkemyksiään, kun ei tajua niiden olevan typeriä. Tämä on vain pahentunut twitter-aikakaudella eikä se katso ideologiaa.
En siis sano, että ap olisi tällainen. Enhän minä häntä tunne. Aiemmin kohtaamillani itseään vahvoiksi kuvailevilla ihmisillä vain tuntuu usein noita piirteitä olevan. Mielipiteet ovat selkeitä, koska asioiden sävyjä ei nähdä. Itse pidän kaikkia teini-iän ylittäneitä tällaisia henkilöitä vähän yksinkertaisina ja olen aidosti huolissani, mitä jatkuva polarisoiminen tekee aidolle keskustelulle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaisi ihan laittaa esimerkki, miten se sun vahvuus käy ilmi sun puheista? Oletko liian varma mielipiteistäsi, näkemyksistäsi, annatko tilaa toiselle ja omalle erehtyväisyydellesi? Vai oletko erehtymätön jo?
Minusta henkinen voima ja vahvuus tulee viisautena, kuuntelun taitona, toisen ymmärtämisenä oman elämänkokemuksen valossa, vahvana läsnäolon taitona. Nämä minä kytken rankkojen elämänkokemusten tuomaan naisen vahvuuteen. Miksi kukaan pelkäisi näitä ominaisuuksia?
Oletan, että se käy ilmi siitä, kun puhutaan noista asioista mitä tapahtunut enkä ole reagoinut niihin luhistumalla nurkkaan. Kerron, että työstin asian ja jatkoin eteenpäin.
Olen varma mielipiteistäni, mutta en kerro sitä välttämättä keskustelussa, voin kysellä miten toinen kokee asian X ja sanoa, että minä koen asian näin ja että meitähän on moneksi. Tietenkin kaikki olemme erilaisia, erehtyväisiä, olemme eri mieltä asioista jne. Mielestäni usein asiat riitelee, ei ihmisten tartte. Pystyn näkemään asioiden kaikki puolet vaikka en olisi samaa mieltä jostain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten tuo vahvuutesi ilmenee arkielämässä?
Minua ei sytytä nainen jolle parisuhde on vain "my highway or highway" tyyppinen kokemus. Parisuhteeseen kuuluu kompromissien tekeminen ja osaltani siihen olen valmis, mutta en yksin.
Osa "vahvoista" myös retostelee ja uhoaa sillä vahvuudellaan jatkuvasti. Kuinka minä en sitä ja kuinka minä en tätä, vaikka mikään käsillä oleva asia ei edellyttäisi sitä. Sellaista ei vain jaksa.
Osalla vahvuus saattaa ilmetä myös raivofeminisminä, eli kaikki paha maailmassa ja parisuhteessa on miesten tai miehen syytä ja aika harva moisen syyllistämisen tai negatiivisuuden ikeessä jaksaa kovin pitkään.
Jos nuo kolme kielteistä tekijää eivät ole sinussa juurikaan esillä niin silloin vahvuutesi on myönteiseltä kuulostavaa.
Lisään tuosta yhdestä hyvästä kommentista vielä sen, että vahvallakin naisella tulee olla kykyä hyväksyä ja ymmärtää omasta näkemyksistään eriäviä mielipiteitä kunhan ne on luonnollisesti esitetty asiallisesti.
Heikko maskuliininen itsetuntohan se on se syy. Alitajuinen pelko, ettei seiso, jos ei voi hallita naista.
Mutta kaikki miehet eivät ole sellaisia onneksi, osa vain.
Ketju täynnä silmitöntä naisviha.
Jo pelkästään sanat vahva nainen triggeröivät misogynistejä.
Kyllähän ne hermot menee miehellä siinä kohtaa kun huomaa että et teekään niin kuin hän käskee vaan menet oman pääsi mukaan. Myös se kun minulla on aina kaikki hyvin enkä tarvitse mitään on ongelma. Miehet haluaisi lohduttaa, mutta kun ei ole mitään lohdutettavaa. Minä olen tekijä enkä märehtiä. Sitten mies haluaa lohtua niin tarjoan ratkaisua, no eihän se käy, kun piti märehtiä. Ja sitten onkin hyvä laittaa homma pakettiin ja sopia yhteensopivuusongelmista ja jatkaa eri teille.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on. Nainen ja mies ovat muka tasa-arvoisia mutta sitten nainen on se, joka muuttaa miehen työn perässä, muuttaa nimensä, hoitaa lapsia kotihoidontuella kun mies käytätä palkkansa viihteeseen, nainen käyttää ikäviä sivuvaikutuksia sisältäviä hormoneita, jotta mies saa pa**a paljaalla jne jne.. ja sitten kun joku nainen ei tälläiseen temppuiluun suostu, on hän "hankala".
Mieheni on muuttanut työni perässä useita kertoja, meillä on yhteinen uusnimi, mies oli minua kauemmin kotona lapsen synnyttyä, jotta sain edetä uralla, palkat käytetään ensin perheen kuluihin ja matkusteluun, lopulla palkallaan kumpikin tekee mitä tahtoo. Viimeksi olen käyttänyt eri hormoniehkäisyjä teininä. Lopetin, kun mikään ei sopinut minulle. En ole koskaan kokenut olevani hankala eikä miehenikään näin koe. Oli alusta asti selvää, etten hormoniehkäisyä käytä eikä hän sitä haastanut, kun tiesi turhaksi. En olisi ottanut miestä, joka ei näitä hyväksy. Kyse on siitä, miten sallii itseään kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun olisi pitänyt ennalta kertoa minkälaisia vastauksia haluat saada niin tältäkin pettymykseltä olisi vältytty?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei sytytä nainen jolle parisuhde on vain "my highway or highway" tyyppinen kokemus. Parisuhteeseen kuuluu kompromissien tekeminen ja osaltani siihen olen valmis, mutta en yksin.
Osa "vahvoista" myös retostelee ja uhoaa sillä vahvuudellaan jatkuvasti. Kuinka minä en sitä ja kuinka minä en tätä, vaikka mikään käsillä oleva asia ei edellyttäisi sitä. Sellaista ei vain jaksa.
Osalla vahvuus saattaa ilmetä myös raivofeminisminä, eli kaikki paha maailmassa ja parisuhteessa on miesten tai miehen syytä ja aika harva moisen syyllistämisen tai negatiivisuuden ikeessä jaksaa kovin pitkään.
Jos nuo kolme kielteistä tekijää eivät ole sinussa juurikaan esillä niin silloin vahvuutesi on myönteiseltä kuulostavaa.
En missään nimessä ole highwaymyway-tyyppi. Parisuhde on kompromissia ja itse jopa olen ollut hyvin halukas ymmärtämään molempien tarpeiden merkityksen.
En itse asiassa koskaan puhu vahvuudestani ääneen.. olen vaan saanut kommentteja niin ystäviltä kuin näiltä deittiehdokkailtakin, että "vaikutat todella vahvalta ihmiseltä". Miksi ihmeessä sellaista alkaisin ääneen toitottaa?
Ei löydy raivofeminismiä, kuten tuolla jossain aikaisemmssa vastuksessa kerron, osaan nähdä kaikkien asioiden molemmat/useammat puolet, pystyn keskustelmaan kenen kanssa vaan vaikka oltaisiin eri mieltä ja hyväksyn, että olemme eri mieltä, enkä välttämättä ole oikeassa.
Sitä paitsi miehet on ihania, eihän niistä voi raivota :D (okei, on kusipäitä, ärsyttäviä, playereitä,inhottavia jne, mutta niinhän on naisissakin).
Vierailija kirjoitti:
3454326567768 kirjoitti:
Top 3 ongelmat, joista olet päässyt yli nk. vahvuudellasi?
Kerro ihan käytännössä niistä ongelmista. Ja kerro, miten joku muu on tai olisi reagoinut?
1. Kumppanin paljastuminen pedofiiliksi
2. Vanhemman paljastuminen pedofiiliksi3. Kumppanin itsemurha
oletan, että joku olisi tarvinnut terapiaa ja lääkkeitä.
Oletko ihan varma, ettet itse olisi tarvinnut? Oletko kenties esikoinen? Oletko kuullut vahvuuteen sairastumisesta?
Kirjoitukset viittaavat kyllä joihinkin muihin ominaisuuksiin luonteessa, kuin vahvuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Käännä se peili nyt itseä päin.
Misandria on se juttu täällä.
Vahvat naiset eivät yleensä tarvitse miestä mihinkään, koska osaavat tehdä kaiken itse. Sitten ihmetellään, kun miehet eivät kiinnostu. Kysy itseltäsi mitä tarjottavaa sinulla on miehille. Todennäköisesti ei mitään.
Itse suorastaan rakastan vahvatahtoisia järkeviä omilla aivoillaan ajattelevia naisia. Feministit eivät siis kuulu tosin tähän kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva = määräilevä päällepäsmäri?
En.
Olen hyvin joustava, ymmärtäväinen, kuunteleva ja kiinnostunut toisesta.
Kiinnostunut toisesta, miten voisit hänestä hyötyä.
Teflonia mihin mikään ei tartu.
Ettet vaan täytä psykopaatin/ narsistin tunnusmerkkejä?