Astra Zeneca aiheuttaa veritulppia
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007902643.html
Näin se on ettei savua ilman tulta, onneksi en ole ryhmässä johon tuota on jo eka erä laitettu.
Kommentit (251)
Sanoma lietsoo jälleen ihmisiin pelkoa.
Jännä moraali.
Olen ymmärtänyt että eka piikki sisältää vain vähän tätä soluja ”parantavaa” ainetta, toinen piikki on todella paljon kovempi. Toiset selviää, toiset päätyy teholle tai hautaan. Kiva odottaa omaa kohtaloa. Ja kyllä tiedän teholla tälläkin olevan henkilön ja kolme kuollutta. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko enempi surullista vai huvittavaa, kun ihmiset ovat nyt voimaantuneita ja uhittelevat, etteivät ota rokotetta. Älkää ottako, mutta onko siitä pakko meuhkata? Noloa...
Mitä surullista tai huvittavaa siinä on? Olen ollut tätä mieltä sieltä saakka, kun kuulin, että rokotukset kiireellä aloitetaan. En todellakaan pidä tästä mitään meteliä tai uhittele. Jokainen tehkööt, mitä haluaa. Itse en tätä halua. Taitaa olla uhittelu lähinnä toisin päin. Joku sairas yksilö täälläkin palstalla jatkuvasti huutaa jostain rokotetodistuksesta. Siinä sitä oikein viimeisen päälle voimaantuja meillä.
Rokotteen on kuitenkin saanut 18 miljoonaa ihmistä. En olisi kovin huolissani...
Esimerkiksi ehkäisypillereissä on suurempi veritulppariski. Miksei niistä kauhistella?
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että eka piikki sisältää vain vähän tätä soluja ”parantavaa” ainetta, toinen piikki on todella paljon kovempi. Toiset selviää, toiset päätyy teholle tai hautaan. Kiva odottaa omaa kohtaloa. Ja kyllä tiedän teholla tälläkin olevan henkilön ja kolme kuollutta. Ei kiitos.
Olet ymmärtänyt väärin tai muuten vaan jaat tarkoituksellisesti väärää tietoa. Eka piikki ja toka piikki ovat samaa ainetta. Annoskokokin on sama.
En uskaltaisi ottaa. Olen sairastanut veritulpan kaksi kertaa aivoissa, toinen johti aivoinfarktiin.
N27
kuuvalo kirjoitti:
Ettekö te tiedä kuinka tuo mahdollinen veritulppa on ennalta ehkäistävissä vaikka tuon rokotteen ottaisikin?
Ei hyödytä, kun siinä käy ensin niin, että verisoluja hajoaa, jonka jälkeen elimistö alkaa korjaamaan tilannetta ja tulee hyytymä. Tässä ei voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi ottaa. Olen sairastanut veritulpan kaksi kertaa aivoissa, toinen johti aivoinfarktiin.
N27
Syö vähemmän roskaruokaa.
Koska AstraZenecan teho vakavaa virustautia vastaan on VAIN 63%, ei toka piikki mullekaan ole riskin väärti. 63% suoja THL sivuilta, eli ylivoimaisesti surkein teho kaikista rokotteista. Sain myös ton ekan piikin reilu 3 viikkoa sitten (nainen 49v) ja jo sen lähes 3 päivän horkkakuumeen ja kipujen kanssa ajattelin, että tokaa erää en ota, mistään en ole ikinä ennen tullut noin kipeäksi, ei ollut musta enää mikään normaali rokotusreaktio. Nyt sitten sai pelätä koronan lisäksi aivoveritulppaa, kun oli kuumehorkasta selvinnyt.
Jossain vaiheessa uutisoitiin, että AstraZ ei enää olisi kansanrokote toimitusvaikeuksien takia, vaan se Biontech. Mua häiritsee todella paljon, että yhden lehden uutisen lisäksi tästä ei ole infottu mitään tarkempaa? Eikä myöskään sanaakaan siitä, kauanko veritulppariskiä pitää pelätä, voisiko jo rokotetuilta tsekata sen verihiutaleiden määrän vedestä, ihan turvallisuuden ja tutkimuksenkin kannalta? Voidaanko toka ja kolmas annos jotain toista rokotetta antaa, ja jos voidaan, niin milloin? Onko verihiutaleiden katoamisella ja veritulpilla yhteys hormonivalmisteisiin, mikä selittää tän 50v rajan?
Voisko toi Hanna-kotka kertoa jotain muuta kuin että rokotteet on täysin turvallisia vaikka itse en ota yhtäkään? Olen sairastanut koronan my ass, kaikki tietää ettei vuosi sitten saatu korona enää suojaa häntäkään. eikä myöskään uusimman tiedon mukaan edes viime syyskuussa saatu Biontech tehoste tutkimusten mukaan. Mutta mitään ei noi THL:n mulkut kerro, kansaa pidetään tyhmänä ihan kuin toukokuussa tää "maskit ovat vaarallisia" sössötys vaikka kaikki näki että koko maailma tappelee maskeista rahtikoneiden vieressä....
Molen niin vihainen tästä rehellisen ja avoimen tiedotuksen puutteesta. Mutta joo, en minäkään ota toista Astraa, enkä varmaan mitään muutakaan ennen selkeitä tutkimustuloksia ja avointa tiedotusta.
Vierailija kirjoitti:
N27
Mikä oli syynä jos saa kysyä, tulppiin?
Olivatko molemmat tulpat valtimotulppia vai oliko toinen laskimotulppa? Tässä on kyse nimenomaan laskimotulpista, jotka ovat aivoissa huomattavasti harvinaisempia.
Vastaavassa tilanteessa kysyisin itse neurologin kantaa.
Ei se mitään veritulppia aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Sain ekan piikin ko rokotteella päivälleen 3 viikkoa sitten, olen 48 vuotias 1. riskiryhmään kuuluva nainen. Tuntuu juuri nyt helvetin hyvältä. Käsittääkseni meitä on ainakin 200000 henkilöä Suomessa. Kuinkako kauan tässä pitää pelätä sitä tulppaa ? On meinaan taustalla jonkin asteinen verenkiertohäiriö parin vuoden takaa.
Oma päätökseni on se, että en myöskään uskalla olla koekaniini sille, että pistetään ristiin toista rokotevalmistajan tuotetta.
Eli se on nyt sitten tässä.
Ketuttaa olla yksi niistä joka sai rokotteen sen viimeisen viikon aikana kun niin moni maa oli jo rokotteen tauolle laittanut ja itseäni ketuttaa myös se, että olisin siirtänyt rokoteaikaani, mutta olisin joutunut odottamaan melkein kuukauden uutta aikaa ja en siksi vaihtanut. No, se aika olisi ollut tällä viikolla ..... olisi kannattanut se tehdä.No, meitä tulee olee aika paljon, jotka eivät uskalla ottaa nyt mitään ja aika paljon hidastaa rokotusten tahtia kun 200000 ihmistä alkaa ottanaan toista tuotetta ja nekin piikit tulee tuplana.
Lienet huomannut että toinen annos on pakollinen.
Yhdestä piikistä ei ollut mitään hyötyä, mutta eihän kukaan voi pakottaa ottaa toista piikkiä. Jää rokotesuoja vaan saamatta.
Tai veritulppa.
Sen olisi saanut jo ensimmäisestä rokotteesta jos tosiaankin on kyse siitä, että vektorina toiminut adenovirus aiheuttaa todella harvinaisen reaktion todella harvoilla ihmisillä. Kyse ei ole mistään urakkapalkasta.
Muistakaa että Rokote on 100% VAPAAEHtoinen ei saa ketään pakottaa
Vierailija kirjoitti:
N27
Moni muu ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Koska AstraZenecan teho vakavaa virustautia vastaan on VAIN 63%, ei toka piikki mullekaan ole riskin väärti. 63% suoja THL sivuilta, eli ylivoimaisesti surkein teho kaikista rokotteista. Sain myös ton ekan piikin reilu 3 viikkoa sitten (nainen 49v) ja jo sen lähes 3 päivän horkkakuumeen ja kipujen kanssa ajattelin, että tokaa erää en ota, mistään en ole ikinä ennen tullut noin kipeäksi, ei ollut musta enää mikään normaali rokotusreaktio. Nyt sitten sai pelätä koronan lisäksi aivoveritulppaa, kun oli kuumehorkasta selvinnyt.
Jossain vaiheessa uutisoitiin, että AstraZ ei enää olisi kansanrokote toimitusvaikeuksien takia, vaan se Biontech. Mua häiritsee todella paljon, että yhden lehden uutisen lisäksi tästä ei ole infottu mitään tarkempaa? Eikä myöskään sanaakaan siitä, kauanko veritulppariskiä pitää pelätä, voisiko jo rokotetuilta tsekata sen verihiutaleiden määrän vedestä, ihan turvallisuuden ja tutkimuksenkin kannalta? Voidaanko toka ja kolmas annos jotain toista rokotetta antaa, ja jos voidaan, niin milloin? Onko verihiutaleiden katoamisella ja veritulpilla yhteys hormonivalmisteisiin, mikä selittää tän 50v rajan?
Voisko toi Hanna-kotka kertoa jotain muuta kuin että rokotteet on täysin turvallisia vaikka itse en ota yhtäkään? Olen sairastanut koronan my ass, kaikki tietää ettei vuosi sitten saatu korona enää suojaa häntäkään. eikä myöskään uusimman tiedon mukaan edes viime syyskuussa saatu Biontech tehoste tutkimusten mukaan. Mutta mitään ei noi THL:n mulkut kerro, kansaa pidetään tyhmänä ihan kuin toukokuussa tää "maskit ovat vaarallisia" sössötys vaikka kaikki näki että koko maailma tappelee maskeista rahtikoneiden vieressä....
Molen niin vihainen tästä rehellisen ja avoimen tiedotuksen puutteesta. Mutta joo, en minäkään ota toista Astraa, enkä varmaan mitään muutakaan ennen selkeitä tutkimustuloksia ja avointa tiedotusta.
Stressaaminen, panikointi, hysterisointi ja muiden haukkuminen varmaan auttavatkin tosi paljon. Aivolaskimotukokset ovat erittäin harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että Rokote on 100% VAPAAEHtoinen ei saa ketään pakottaa
Byäääääää...kyllä pakotetaan ja maskeja kanssa pakotetaan, eikö saa enää edes sanoa...PAKKO PAKKO PAKKO!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kansalaisilla pitää olla oikeus valita millä rokotteella rokotetaan.
Kyllähän niin voi tehdä, ei rokotetta ole pakko ottaa, ostaa sitten vuoden päästä vapailta markkinoilta vaikka kiinalaista Sinopharmia jos siltä tuntuu :)
Aha, no rupeampa sitten pelkäämään tätäkin asiaa.