Astra Zeneca aiheuttaa veritulppia
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007902643.html
Näin se on ettei savua ilman tulta, onneksi en ole ryhmässä johon tuota on jo eka erä laitettu.
Kommentit (251)
Olen vähän skeptinen, että noinkohan ottavat sairaalassa vastaan verenpurkaumien vuoksi. Mulla kerran oli (Buranasta, kai), mut käskivät vain ottaa kyypakkauksen, kun soitin ja ilmoitin
että rinnat ja nivuset on täynnä punaista piskaa. Terveyskeskuslääkäri kauhistui ja sanoi, että ehdottomasti olisi pitänyt mennä näytille ja määräsi verikokeisiin. Ne oli kunnossa ja vain parasetamolia saan käyttää, ei sitä sen enempää tutkittu.
Joo, mut ehkä ovat nyt huolellisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska AstraZenecan teho vakavaa virustautia vastaan on VAIN 63%, ei toka piikki mullekaan ole riskin väärti. 63% suoja THL sivuilta, eli ylivoimaisesti surkein teho kaikista rokotteista. Sain myös ton ekan piikin reilu 3 viikkoa sitten (nainen 49v) ja jo sen lähes 3 päivän horkkakuumeen ja kipujen kanssa ajattelin, että tokaa erää en ota, mistään en ole ikinä ennen tullut noin kipeäksi, ei ollut musta enää mikään normaali rokotusreaktio. Nyt sitten sai pelätä koronan lisäksi aivoveritulppaa, kun oli kuumehorkasta selvinnyt.
Jossain vaiheessa uutisoitiin, että AstraZ ei enää olisi kansanrokote toimitusvaikeuksien takia, vaan se Biontech. Mua häiritsee todella paljon, että yhden lehden uutisen lisäksi tästä ei ole infottu mitään tarkempaa? Eikä myöskään sanaakaan siitä, kauanko veritulppariskiä pitää pelätä, voisiko jo rokotetuilta tsekata sen verihiutaleiden määrän vedestä, ihan turvallisuuden ja tutkimuksenkin kannalta? Voidaanko toka ja kolmas annos jotain toista rokotetta antaa, ja jos voidaan, niin milloin? Onko verihiutaleiden katoamisella ja veritulpilla yhteys hormonivalmisteisiin, mikä selittää tän 50v rajan?
Voisko toi Hanna-kotka kertoa jotain muuta kuin että rokotteet on täysin turvallisia vaikka itse en ota yhtäkään? Olen sairastanut koronan my ass, kaikki tietää ettei vuosi sitten saatu korona enää suojaa häntäkään. eikä myöskään uusimman tiedon mukaan edes viime syyskuussa saatu Biontech tehoste tutkimusten mukaan. Mutta mitään ei noi THL:n mulkut kerro, kansaa pidetään tyhmänä ihan kuin toukokuussa tää "maskit ovat vaarallisia" sössötys vaikka kaikki näki että koko maailma tappelee maskeista rahtikoneiden vieressä....
Molen niin vihainen tästä rehellisen ja avoimen tiedotuksen puutteesta. Mutta joo, en minäkään ota toista Astraa, enkä varmaan mitään muutakaan ennen selkeitä tutkimustuloksia ja avointa tiedotusta.
Tuo riski on kahden viikon sisällä rokottamisesta. Pitää tarkkailla, että onko outoja verenpurkautumia kehossa ja lähteä oitis lääkäriin kertoen rokotuksesta jos saa kovenevan pääsäryn, joka jyskyttää ja yskäistessäsi aivosi tuntuvat lentävän seinille.
Ensiavussa annetaan veritulppaa liuottavaa lääkettä sekä interferonia.
Missä lähteessä päänsärkyä on kuvattu tuollaiseksi?
ohis
Olen lukenut saksan- ja englanninkielisiä lähteitä ja ohjeita. Niistä olen lukenut mutta en muista tarkalleen, että minkä sairaanhoitopiirin ohjeistus tuo oli.
Noin vaikeaa päänsärkyä kärsivä pitäisi muutenkin ottaa tarkkailtavaksi. Minulla on migreeni ja kerran minun pääni jopa kuvattiin kun olin sairaalassa tarkkailtavana useamman päivän.
Erotusdiagnoosi on helppo tehdä. Suihkauttaa migreenilääkettä nenään ja jos se ei auta MRI:n loppuun mennessä niin sitten veritulppahoito etenkin jos MRI näyttää veritulpan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki uhrit ovat olleet lisääntymisikäisiä naisia. Jokin kombinaatio rokotteen, perintötekijöiden ja mahdollisen muun lääkityksen kanssa tuon aiheuttanee. Kuitenkin ollut todella harvinainen. Pari kolme yli sadasta tuhannesta rokotetusta. Briteissä astraa käytetty paljon ja luulisi tulleen paljon havaintoja, mikäli on yleinen haitta.
Tiedetäänkö ovat ihmiset menehtyneet aivolaskimotukoksiin? Jos niihin saa nopeasti hoitoa, niin yleensä niistä toipuu hyvin.
Kyllä nyt on varmaan joka sairaalaan hankittu oikeat aineet kaiken varalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän skeptinen, että noinkohan ottavat sairaalassa vastaan verenpurkaumien vuoksi. Mulla kerran oli (Buranasta, kai), mut käskivät vain ottaa kyypakkauksen, kun soitin ja ilmoitin
että rinnat ja nivuset on täynnä punaista piskaa. Terveyskeskuslääkäri kauhistui ja sanoi, että ehdottomasti olisi pitänyt mennä näytille ja määräsi verikokeisiin. Ne oli kunnossa ja vain parasetamolia saan käyttää, ei sitä sen enempää tutkittu.Joo, mut ehkä ovat nyt huolellisempia.
Kaikki lääkeallergiset reaktiot olisi hyvä dokumentoida valokuvin ja lähettää kopio epikriisistä ja kuvat Fimeaan sekä lääkettä myyvään firmaan.
Olisi mielenkiintoista tietää, että kuinka paljon sillä AZ:lla on nyt Suomessa rokotettu. Minä tosiaan "sain" silloin viimeisellä viikolla kun rokotettiin alle 70 v riskiryhmäläisiä. Silloin mediassa puhuttiin 140000, 180000 ja 200000. Käsittääkseni ko rokotetta ei paljon ole tullut sen jälkeen. Eli lähes miljoona rokotettua, mutta kuinka paljon Astralla? Sitä tietoa en osaa etsiä esim Fimean sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL: Hyödyt ovat haittoja suuremmat.
Kuolemat hyödyllisiä.. kenelle? Väestönvaihdolle? Vihreällesiirtymälle? Vanhukset pois ja huippuosaajia tilalle?
Väestötasolla, jos aiotaan saavuttaa laumasuoja ja päästä eroon koronasta, pitää joko sairastaa tai ottaa täyden suojan antava rokote, AZlla kaksi annosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös johnson et johnson ja Sputnik perustu samanlaiseen ideaan.
Onko niillä myös tulppariski?
Johnsoniin on myös kuollut ihmisiä. Sputnikista en tiedä, itänaapurilla on aina rautaesirippu.
Olen 54-vuotias nainen, toinen annos pistetään 11.5. jos on thl:n "lupa" , mielestäni kaikista lääkkeistä voi sairastua , rokote ei ole niin paha kuin otsikot antavat ymmärtää
Toivon ja odotan, että kaikki rokoterikolliset niin Suomessa kuin ulkomaillakin löytävät pian itsensä Haagin rikosoikeudesta. Koronarikoksiin siellä on käyössä Nurnbergin säännöt. Siellä ei käytännössä enää voi puolustautua millään argumenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista riskiä ei voi ottaa. Ei yksilötasolla, ei yhteisötasolla. Venäläistä rulettia. Sitten kun se osuu omalle kohdalle, asia saa aivan uuden mittakaavan.
Älä enää ikinä kävele ulkona koska todennäköisyys kuolla salaman iskuun on suurempi kuin AZ:n aiheuttaman kuolema.
Hyviä vointeja vaan sinulle sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Toivon ja odotan, että kaikki rokoterikolliset niin Suomessa kuin ulkomaillakin löytävät pian itsensä Haagin rikosoikeudesta. Koronarikoksiin siellä on käyössä Nurnbergin säännöt. Siellä ei käytännössä enää voi puolustautua millään argumenteilla.
Foliohatut ovat jonossa etummaisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että rinnat ja nivuset on täynnä punaista piskaa. Terveyskeskuslääkäri kauhistui ja sanoi, että ehdottomasti olisi pitänyt mennä näytille ja määräsi verikokeisiin. Ne oli kunnossa ja vain parasetamolia saan käyttää, ei sitä sen enempää tutkittu.Joo, mut ehkä ovat nyt huolellisempia.
Kaikki lääkeallergiset reaktiot olisi hyvä dokumentoida valokuvin ja lähettää kopio epikriisistä ja kuvat Fimeaan sekä lääkettä myyvään firmaan.
No, vaikea oli mitään epikriisejä lähetellä mihinkään, kun en edes päässyt lääkäriin. Ei tullut kuvattuakaan kun siinä yömyöhällä ne huomasin ja tytär oli vauva. Enimmäkseen kiinnosti mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska AstraZenecan teho vakavaa virustautia vastaan on VAIN 63%, ei toka piikki mullekaan ole riskin väärti. 63% suoja THL sivuilta, eli ylivoimaisesti surkein teho kaikista rokotteista. Sain myös ton ekan piikin reilu 3 viikkoa sitten (nainen 49v) ja jo sen lähes 3 päivän horkkakuumeen ja kipujen kanssa ajattelin, että tokaa erää en ota, mistään en ole ikinä ennen tullut noin kipeäksi, ei ollut musta enää mikään normaali rokotusreaktio. Nyt sitten sai pelätä koronan lisäksi aivoveritulppaa, kun oli kuumehorkasta selvinnyt.
Jossain vaiheessa uutisoitiin, että AstraZ ei enää olisi kansanrokote toimitusvaikeuksien takia, vaan se Biontech. Mua häiritsee todella paljon, että yhden lehden uutisen lisäksi tästä ei ole infottu mitään tarkempaa? Eikä myöskään sanaakaan siitä, kauanko veritulppariskiä pitää pelätä, voisiko jo rokotetuilta tsekata sen verihiutaleiden määrän vedestä, ihan turvallisuuden ja tutkimuksenkin kannalta? Voidaanko toka ja kolmas annos jotain toista rokotetta antaa, ja jos voidaan, niin milloin? Onko verihiutaleiden katoamisella ja veritulpilla yhteys hormonivalmisteisiin, mikä selittää tän 50v rajan?
Voisko toi Hanna-kotka kertoa jotain muuta kuin että rokotteet on täysin turvallisia vaikka itse en ota yhtäkään? Olen sairastanut koronan my ass, kaikki tietää ettei vuosi sitten saatu korona enää suojaa häntäkään. eikä myöskään uusimman tiedon mukaan edes viime syyskuussa saatu Biontech tehoste tutkimusten mukaan. Mutta mitään ei noi THL:n mulkut kerro, kansaa pidetään tyhmänä ihan kuin toukokuussa tää "maskit ovat vaarallisia" sössötys vaikka kaikki näki että koko maailma tappelee maskeista rahtikoneiden vieressä....
Molen niin vihainen tästä rehellisen ja avoimen tiedotuksen puutteesta. Mutta joo, en minäkään ota toista Astraa, enkä varmaan mitään muutakaan ennen selkeitä tutkimustuloksia ja avointa tiedotusta.
Olet uhrautunut kansanterveyden nimissä, kun otit rokotteen.
Rokottamattomat koettavat tulla siivellä, mutta kyllä se vähintään on se 70% kansasta oltava rokotettu, että tästä röppöristä päästäisiin tai kaikki kiinni joksikin aikaa.
Tottakai on vaihdettava ja kiiruusti rokote toiseen. Kyllä niitä on muitakin valmisteita, kun saisivat hankittua.
E.u. taitaa olla jälkijunassa. Mitenhän se suomalainen nenäsumute?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo pakollinen-termi ole vain väärin mietitty koska Suomessa ei ole mitään pakkorokotuksia. Siinä vain haluttiin korostaa että suoja ei toimi ilman toista rokotusta.
Näin. Mutta onkohan kuitenkin tarkoituksella harhaanjohtavasti muotoiltu? Mummelit ja muutkin luulee, että sinne toiselle piikille on nyt pakko kiltisti mennä, kun lapussa niin lukee. Ainakin oma anoppi ajattelisi tuon niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL: Hyödyt ovat haittoja suuremmat.
Ei kiinnosta enää THL:n mielipiteet. Se on epäonnistunut kaikessa mitä on tehnyt.
Kuten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi ottaa. Olen sairastanut veritulpan kaksi kertaa aivoissa, toinen johti aivoinfarktiin.
N27
Mikä oli syynä jos saa kysyä, tulppiin?
Olivatko molemmat tulpat valtimotulppia vai oliko toinen laskimotulppa? Tässä on kyse nimenomaan laskimotulpista, jotka ovat aivoissa huomattavasti harvinaisempia.
Vastaavassa tilanteessa kysyisin itse neurologin kantaa.Ensimmäinen laskimo, toinen valtimo. Ensimmäisen syyksi epäiltiin e-pillereitä. Toista lääkärit eivät osanneet selittää, kun ei verikokeiden perustella löytynyt alttiutta veritulpille. Siksi en kyllä millään uskaltaisi juuri tuota Astra Zenecaa ottaa. :/
N27
Valitettavasti koronan myötä vielä suurempi riski saada veritulppa. Ystäväni on kanssa sairastanut aivoinfarktin ja sai koronan myötä uuteen infarktiin johtaneen veritulpan.
ohis
Selvisikö yStäväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti rokote lopetetaan. En varmasti ota tehostetta.
En minäkään ota. Olen yksi ensimmäisiä Astralla rokotettuja Suomessa. Menin koronarokotteeseen vasta kun olin n. kuukauden seurannut mitä työkavereilleni tapahtuu rokotuksen jälkeen. Minulle ei kerrottu, että yhtäkkiä Pfizerin rokote olikin vaihdettu AstraZenecaan. Olin täysin järkyttynyt kun rokotuksen jälkeen sain käteeni paperin, että minuun oli juuri pistetty tämä rokote. Luulin ottaneeni Pfizerin, kuten kaikki työkaverini oli saaneet. Se oli pitkällisen harkinnan tulos, että uskalsin vihdoin ottaa Pfizerin rokotteen ja ne m*lkerot pistikin muhun Astraa, jota en olisi vapaaehtoisesti suostunut kirveelläkään ottamaan!!! Mulla ei ollut rokotuksessa edes mitään hajua, että Astraa oli tullut jo Suomeen, joten en osannut epäillä mitään. Tehoste olisi toukokuun alussa, mutta en tietenkään ota sitä. Pistäköön vaikka omaan p*rseeseensä ne astrat.
Miksi sulle annettais enää Astraa, vai oletko yli 65v?
No eihän ne enää annakaan kun olen alle 65 ja hoidan koronaa sairastavia. Mutta jos ne jatkais tällä, niin toki kieltäytyisin. Se on itselleni ollut koko ajan selvää. Olen katkera, että mulle ei annettu mahdollisuutta kieltäytyä AstraZenecasta. En halua enää yhtään mitään koronarokotetta, kiitos.
Ja tartutat tahallisesti muita, tuskin työnantaja sietää.
Kuten todettu suoja saavutetaan vasta tehosteella.
jaat väärää tietoa, miten näitä urpoja täällä jotka eivät tajua että rokote EI ESTÄ SAIRASTUMISTA eikä TARTUTTAMASTA. Se estää vakavimman tautimuodon ITSELLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki uhrit ovat olleet lisääntymisikäisiä naisia. Jokin kombinaatio rokotteen, perintötekijöiden ja mahdollisen muun lääkityksen kanssa tuon aiheuttanee. Kuitenkin ollut todella harvinainen. Pari kolme yli sadasta tuhannesta rokotetusta. Briteissä astraa käytetty paljon ja luulisi tulleen paljon havaintoja, mikäli on yleinen haitta.
Brittein saarilla viidellä alle 50miehellä ja mantereella 5naisella. Myös Pfizeristä on tullut tulppia.
Sivuvaikutuksiahan ne. Tegnell ei liene ole vielä ollut mitään mieltä? Pitäneepä ryhtyä tutkimaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi ottaa. Olen sairastanut veritulpan kaksi kertaa aivoissa, toinen johti aivoinfarktiin.
N27
Mikä oli syynä jos saa kysyä, tulppiin?
Olivatko molemmat tulpat valtimotulppia vai oliko toinen laskimotulppa? Tässä on kyse nimenomaan laskimotulpista, jotka ovat aivoissa huomattavasti harvinaisempia.
Vastaavassa tilanteessa kysyisin itse neurologin kantaa.Ensimmäinen laskimo, toinen valtimo. Ensimmäisen syyksi epäiltiin e-pillereitä. Toista lääkärit eivät osanneet selittää, kun ei verikokeiden perustella löytynyt alttiutta veritulpille. Siksi en kyllä millään uskaltaisi juuri tuota Astra Zenecaa ottaa. :/
N27
Valitettavasti koronan myötä vielä suurempi riski saada veritulppa. Ystäväni on kanssa sairastanut aivoinfarktin ja sai koronan myötä uuteen infarktiin johtaneen veritulpan.
ohis
Selvisikö yStäväsi?
Kyllä, mutta pitkä kuntoutus edessä.
D-vitamiini, sinkki.