Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astra Zeneca aiheuttaa veritulppia

Vierailija
06.04.2021 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007902643.html

Näin se on ettei savua ilman tulta, onneksi en ole ryhmässä johon tuota on jo eka erä laitettu.

Kommentit (251)

Vierailija
161/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kerran ollut veritulppa jalassa. En ota zenecaa, ja jos rokotetta ei saa valita, eikä edes kerrota mitä rokotetta annetaan, niin antaa olla koko rokote.

Vierailija
162/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Sain ekan piikin ko rokotteella päivälleen 3 viikkoa sitten, olen 48 vuotias 1. riskiryhmään kuuluva nainen. Tuntuu juuri nyt helvetin hyvältä. Käsittääkseni meitä on ainakin 200000 henkilöä Suomessa. Kuinkako kauan tässä pitää pelätä sitä tulppaa ? On meinaan taustalla jonkin asteinen verenkiertohäiriö parin vuoden takaa.

Oma päätökseni on se, että en myöskään uskalla olla koekaniini sille, että pistetään ristiin toista rokotevalmistajan tuotetta.

Eli se on nyt sitten tässä.

Ketuttaa olla yksi niistä joka sai rokotteen sen viimeisen viikon aikana kun niin moni maa oli jo rokotteen tauolle laittanut ja itseäni ketuttaa myös se, että olisin siirtänyt rokoteaikaani, mutta olisin joutunut odottamaan melkein kuukauden uutta aikaa ja en siksi vaihtanut. No, se aika olisi ollut tällä viikolla ..... olisi kannattanut se tehdä.

No, meitä tulee olee aika paljon, jotka eivät uskalla ottaa nyt mitään ja aika paljon hidastaa rokotusten tahtia kun 200000 ihmistä alkaa ottanaan toista tuotetta ja nekin piikit tulee tuplana.

Lienet huomannut että toinen annos on pakollinen. 

Pakollinen? Mitenpä pakottavat?

Sillä tavoin lukee koronan ajanvarauksessa, ja tuskinpa on vahingossa laitettu niin.

Niin? Mikä on rangaistus, jos ei ota? Omasta hoidosta saa tuon verran päättää. Ei ketään pakolla rokoteta.

Riittää hallituksen antama asetus siihen:

Valtioneuvoston asetuksella voidaan säätää järjestettäväksi pakollinen rokotus, jos kattava rokottaminen on välttämätöntä väestön tai sen osan hengelle ja terveydelle vakavaa vahinkoa aiheuttavan yleisvaarallisen tartuntataudin leviämisen ehkäisemiseksi. Pakollinen rokotus voidaan rajoittaa myös tiettyyn väestön osaan, ryhmään tai ikäluokkaan.

/Tartuntatautilaki

Se olisi sitten totalitarismia ja rikos ihmisyyttä vastaan. jokaisella on oikeus määrätä mitä kehoon tungetaan. Ei kellään ole varakehoa tai mitään lisäelämiä niinkuin tietokonepeleleissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Sain ekan piikin ko rokotteella päivälleen 3 viikkoa sitten, olen 48 vuotias 1. riskiryhmään kuuluva nainen. Tuntuu juuri nyt helvetin hyvältä. Käsittääkseni meitä on ainakin 200000 henkilöä Suomessa. Kuinkako kauan tässä pitää pelätä sitä tulppaa ? On meinaan taustalla jonkin asteinen verenkiertohäiriö parin vuoden takaa.

Oma päätökseni on se, että en myöskään uskalla olla koekaniini sille, että pistetään ristiin toista rokotevalmistajan tuotetta.

Eli se on nyt sitten tässä.

Ketuttaa olla yksi niistä joka sai rokotteen sen viimeisen viikon aikana kun niin moni maa oli jo rokotteen tauolle laittanut ja itseäni ketuttaa myös se, että olisin siirtänyt rokoteaikaani, mutta olisin joutunut odottamaan melkein kuukauden uutta aikaa ja en siksi vaihtanut. No, se aika olisi ollut tällä viikolla ..... olisi kannattanut se tehdä.

No, meitä tulee olee aika paljon, jotka eivät uskalla ottaa nyt mitään ja aika paljon hidastaa rokotusten tahtia kun 200000 ihmistä alkaa ottanaan toista tuotetta ja nekin piikit tulee tuplana.

Lienet huomannut että toinen annos on pakollinen. 

Pakollinen? Mitenpä pakottavat?

Ne tulevat kotoa hakemaan rokotukselle. Poliisi avustaa tarvittaessa, jos potilas vastustaa. :D

Vierailija
164/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei tuota tarvi ottaa vaikka tällä viikolla rokotteen otankin.

Saitko valita rokotteen vai käytettiinkö kaikille jotain muuta kuin astran tekelettä?

Vierailija
165/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tiedä kuinka tuo mahdollinen veritulppa on ennalta ehkäistävissä vaikka tuon rokotteen ottaisikin?

Vierailija
166/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon rouva Nohynek voisi nyt ottaa AZ-piikin itse julkisessa tilaisuudessa - hänhän on kieltäytynyt rokotteesta vedoten jo sairastettuun koronaan (jonka ei tosin ole todettu antavan minkäänlaista suojaa uutta tartuntaa vastaan). Siihen asti kun itse ottaa rokotteen, on kivaa pelata rulettia toisten elämällä ja kuolemalla. No niin Hanna, hopihopi!

Vierailija
167/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan sairastuminen aiheuttaa suuren riskin sada veritulppa.

Vierailija
168/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ollut oletettavaa, että kyseessä on e-pillereiden yhteisvaikutuksesta. Siksi niin harva on saanut niitä tulppia, koska pääosin vanhempaa väestöä on rokotettu, eivätkä he syö e-pillereitä. Nuoreat naiset taas ovat saaneet tulppia. Monet E-pillerit yksistään, jo nostavat tulppariskia, vaikkakin hyvin vähän. Voi olla joku muukin syy tietenkin, mutta jostain syystä juuri nuoret naiset niitä tulppia saavat.

Vierailija
169/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuvalo kirjoitti:

Ettekö te tiedä kuinka tuo mahdollinen veritulppa on ennalta ehkäistävissä vaikka tuon rokotteen ottaisikin?

Kalanmaksaöljyllä.

Vierailija
170/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ollut oletettavaa, että kyseessä on e-pillereiden yhteisvaikutuksesta. Siksi niin harva on saanut niitä tulppia, koska pääosin vanhempaa väestöä on rokotettu, eivätkä he syö e-pillereitä. Nuoreat naiset taas ovat saaneet tulppia. Monet E-pillerit yksistään, jo nostavat tulppariskia, vaikkakin hyvin vähän. Voi olla joku muukin syy tietenkin, mutta jostain syystä juuri nuoret naiset niitä tulppia saavat.

Minkä suuruinen veritulpan riski näistä tulee:

a) Vuoden verran E-pillereiden käyttöä

b) Astra Zeneca rokotus

c) koronaan sairastuminen

Vierailija
171/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan voi sairastua joka tapauksessa, miten joku vielä luulee että ei. Suomessa satoja rokotettu ja sairastuneita. Tämän tyyliset rokotteet antavat suojan pahinta virusmuotoa vastaan, ehkä. Hyvin vähän tutkittu ja variantteihin ei auta. ei 100% suoja. Nyt Haloo vähän lisää tietoa hankkimaan.

Vierailija
172/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti rokote lopetetaan. En varmasti ota tehostetta.

En minäkään ota. Olen yksi ensimmäisiä Astralla rokotettuja Suomessa. Menin koronarokotteeseen vasta kun olin n. kuukauden seurannut mitä työkavereilleni tapahtuu rokotuksen jälkeen. Minulle ei kerrottu, että yhtäkkiä Pfizerin rokote olikin vaihdettu AstraZenecaan. Olin täysin järkyttynyt kun rokotuksen jälkeen sain käteeni paperin, että minuun oli juuri pistetty tämä rokote. Luulin ottaneeni Pfizerin, kuten kaikki työkaverini oli saaneet. Se oli pitkällisen harkinnan tulos, että uskalsin vihdoin ottaa Pfizerin rokotteen ja ne m*lkerot pistikin muhun Astraa, jota en olisi vapaaehtoisesti suostunut kirveelläkään ottamaan!!! Mulla ei ollut rokotuksessa edes mitään hajua, että Astraa oli tullut jo Suomeen, joten en osannut epäillä mitään. Tehoste olisi toukokuun alussa, mutta en tietenkään ota sitä. Pistäköön vaikka omaan p*rseeseensä ne astrat.

Vierailija
173/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan piikin Astraa, saas nähdä mitä toiseksi annetaan. Vai saadaanko me peräti kolme piikkiä...

Eihän tämä hauskalta tunnu, mut koitan ajatella järjellä, että riski saada jotain on ihan todella todella pieni. Ja koronan saaminen on isompi riski.

Vierailija
174/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ota. Olen yksi ensimmäisiä Astralla rokotettuja Suomessa. Menin koronarokotteeseen vasta kun olin n. kuukauden seurannut mitä työkavereilleni tapahtuu rokotuksen jälkeen. Minulle ei kerrottu, että yhtäkkiä Pfizerin rokote olikin vaihdettu AstraZenecaan. Olin täysin järkyttynyt kun rokotuksen jälkeen sain käteeni paperin, että minuun oli juuri pistetty tämä rokote. Luulin ottaneeni Pfizerin, kuten kaikki työkaverini oli saaneet. Se oli pitkällisen harkinnan tulos, että uskalsin vihdoin ottaa Pfizerin rokotteen ja ne m*lkerot pistikin muhun Astraa, jota en olisi vapaaehtoisesti suostunut kirveelläkään ottamaan!!! Mulla ei ollut rokotuksessa edes mitään hajua, että Astraa oli tullut jo Suomeen, joten en osannut epäillä mitään. Tehoste olisi toukokuun alussa, mutta en tietenkään ota sitä. Pistäköön vaikka omaan p*rseeseensä ne astrat.

Miksi sulle annettais enää Astraa, vai oletko yli 65v?

Vierailija
175/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne enää annakaan kun olen alle 65 ja hoidan koronaa sairastavia. Mutta jos ne jatkais tällä, niin toki kieltäytyisin. Se on itselleni ollut koko ajan selvää. Olen katkera, että mulle ei annettu mahdollisuutta kieltäytyä AstraZenecasta. En halua enää yhtään mitään koronarokotetta, kiitos.

Vierailija
176/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu fakta: olemme THL:n mielestä vain pelinappuloita, meidän hengillämme ei ole mitään väliä heille. Olemme koe-eläimiä. Aivan samoin kuten narkolepsia/Pandemrix-tapauksessa, koronarokotteiden haittoja ja niistä johtuvat kuolemantapaukset tullaan kiistämään ja peittelemään viimeiseen asti. Jokainen henki on arvokas eikä sitä saa vaarantaa epäluotettavilla, jopa vaarallisilla rokotteilla vain jotta kiiltokuvakulissit pysyvät pystyssä. Pyydän jokaista käyttämään omaa järkeään ja miettimään tarkkaan, kannattaako rokote ottaa.

Vierailija
177/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko enempi surullista vai huvittavaa, kun ihmiset ovat nyt voimaantuneita ja uhittelevat, etteivät ota rokotetta. Älkää ottako, mutta onko siitä pakko meuhkata? Noloa...

Vierailija
178/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n toiminta Suomessa on rikollista ja ihmisyyden vastaista.

Vierailija
179/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne enää annakaan kun olen alle 65 ja hoidan koronaa sairastavia. Mutta jos ne jatkais tällä, niin toki kieltäytyisin. Se on itselleni ollut koko ajan selvää. Olen katkera, että mulle ei annettu mahdollisuutta kieltäytyä AstraZenecasta. En halua enää yhtään mitään koronarokotetta, kiitos.

Ja tartutat tahallisesti muita, tuskin työnantaja sietää.

Kuten todettu suoja saavutetaan vasta tehosteella.

Vierailija
180/251 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä suuruinen veritulpan riski näistä tulee:

a) Vuoden verran E-pillereiden käyttöä

b) Astra Zeneca rokotus

c) koronaan sairastuminen

Unohdit listalta raskauden. Sen riski on suurempi kuin e-pillereiden. Jostain syystä siitä halutaan olla hiljaa..