Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin 38 ja biologinen kello tikittää. Olen seurustellut uuden miehen kanssa puoli vuotta, milloin voi ottaa puheeksi perheen perustamisen?

Vierailija
05.04.2021 |

Iän puolesta alkaa olla viime hetket käsillä..

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heittäisin ehkäisyt kaakkoon ja kertosin miehelle +testin jälkeen. Jos lähtee ni lähtee, maksaa kuitenkin elarit.

Vierailija
162/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottavat puheeksi vasta kun ovat raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti.

Jos mies ei halua, eroatte ja hommaat lapsen yksin.

Jos mies haluaa, aloitatte yrityksen.

Et tule enää yhtään nuoremmaksi, ja miehenkin se pitää tajuta.

niin p#sk##ks sillä lapsella on väliä. riski synnytys, kehitysvammaisuuden riski kasvaa samaten, riski ettei kumpikaan tai toinen selviä....

jos kehtaa puhua biologiasta pitää myös olla nöyryyttä myöntää että biologian mukaan naisen tulee tulla raskaaksi mahdollisimman pian sukukypsyyden saavutettua. se on sitten eri asia jos kulttuuri suosii 60 vuotiasta ensisynnyttäjää. ompahan sitä "elämänkokemusta".

Vierailija
164/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni oli 40 syntyessäni kirjoitti:

Älä hyvä nainen ala enää lasta tekemään! Olet ihan liian vanha.

Ajattele, kun lapsi olisi ripari-iässä, hehkeä äitiliini olisi vanhuuden eka aallossa.

syntyessäni äitini oli 44-vuotias ja isäni 49-vuotias. vaikka joskus olenkin toivonut että vanhempani olisivat edes vähän nuorempia, olen silti kiitollinen elämästä jonka heiltä sain. onneksi he eivät ajatelleet, että olisivat liian vanhoja, sillä muuten minua ei olisi.

niin ja riparin konffiksessa ihan hyvin pari hopeatukkaa sulautu muiden vanhempien joukkoon :D

Vierailija
165/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillerit voi unohtua tai kumi mennä puhki 😉 Ihan yllättäen voi se perhe-elämä alkaa 😄

Ihan sairaana vitsinäkin oksettava. Tosin kertoo naisista kaiken oleellisen 

Tää sun kommentti kertoo miehistä kaiken oleellisen.

Joku mielisairas yksilö kirjoittaa tuollaisen kommentin ja luulet, että se kertoo naisista jotenkin yleisesti? Eiköhän 99,9 % naisista tuomitse tuollaisen toiminnan.

Vierailija
166/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillerit voi unohtua tai kumi mennä puhki 😉 Ihan yllättäen voi se perhe-elämä alkaa 😄

Ihan sairaana vitsinäkin oksettava. Tosin kertoo naisista kaiken oleellisen 

Tää sun kommentti kertoo miehistä kaiken oleellisen.

Joku mielisairas yksilö kirjoittaa tuollaisen kommentin ja luulet, että se kertoo naisista jotenkin yleisesti? Eiköhän 99,9 % naisista tuomitse tuollaisen toiminnan.

#notallwomen

Vierailija
167/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ihan alussa olette jutelleet, että on yhtenevät lapsihaaveet

Tämä! Todellakin tämä!

Haluat mitä haluat. 

Selkeytä omia haaveitasi ensin itsellesi, niin kommunikointi niistä helpottuu.

Vierailija
168/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne. Nyt olen 41 ja lapsettomaksi jään. Aloitettiin liian myöhään.

Miten niin jäät?

Vierailija
169/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin, että minä olin 35-vuotias, kun miehen kanssa tavattiin. Kun oltiin tapailtu 3 kk, jätettiin ehkäisy pois ja tulin raskaaksi heti. Sain keskenmenon ja tulin heti sen jälkeen raskaaksi. Siitä syntyi lapsi, kun olin 37. Seuraavasta yhdyntäkerrasta tulin taas heti raskaaksi, mutta tuli keskenmeno. Sitten tulin heti keskenmenon jälkeen raskaaksi ja sain toisen lapsen. 

On meillä ollut välillä rankkaa, mutta niin on varmasti jokaisella lapsiperheellä. Rankkuus ei siis johdu vain pikkulapsiajasta, vaan elämässä on ollut muuta vastoinkäymistä. Nyt kaikki rullaa aika mukavasti. Esikoinen koulussa ja nuorempi eskarissa. 

Vierailija
170/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

odottakaa vielä pari vuotta.

Minä sanon, että nauttikaa toisistanne vuosi, yhteisistä asioista ja aidosta tutustumisesta. Mutta sitten asia puheeksi, viimeistään. Ehkä vihjaisin asiasta hienovaraisesti aiemminkin. Ja haluatko perheen etkö pelkästään lapsen....suhde mieheen tärkeä myös.

Vierailija
171/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa itsekäs kun haluat lapsen tähän maailmaa. Odottele 5 vuotta niin kello lakkaa tikittämästä. Perhe-elämä ja ihmissuhteet ovat nykyään täyttä skeidaa ja muutoinkin maan ja maailman tulevaisuus näyttää katastrofaaliselta.

Vierailija
172/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tuon ikäisenä alkanut seurustella miehen kanssa, josta et tiedä haluaako se lapsia?!

Vakiintuneet pariskunnat on tuossa iässä jo klinikalla.

Sinulla ei ole enää aikaa. Joko tuolle miehelle sopii alkaa yrittää heti, tai mene klinikalle itsellisenä naisena luovutusspermalla.

Vierailija
173/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

odottakaa vielä pari vuotta.

Minä sanon, että nauttikaa toisistanne vuosi, yhteisistä asioista ja aidosta tutustumisesta. Mutta sitten asia puheeksi, viimeistään. Ehkä vihjaisin asiasta hienovaraisesti aiemminkin. Ja haluatko perheen etkö pelkästään lapsen....suhde mieheen tärkeä myös.

Kysymys ei tuossa iässä ole enää, haluatko sekä perheen että lapsen. Tottakai olisimme kaikki halunneet ydinperheen, daa.

Kysymys on, haluatko lapsen vai miehen. Voihan vaihtoehto olla myös ensin lapsi yksin, ja joskus myöhemmin mies, kun sillä ei ole enää mikään kiire. Itse tapasin elämäni miehen 47-vuotiaana, kun meillä molemmilla oli jo lapsia.

Vierailija
174/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytätte hormonaalista ehkäisyä, jätä ehkäisy pois. Tuskin heti tulet raskaaksi. Jos sitten eroatte niin eroatte. Kun olet pari kiertoa ollut ilman ehkäisyä, voit varovasti kommentoida tutun lasta ja katsoa, miten reagoi.

Aidosti heti raskaaksi tulo ei ole kovinkaan todennäköistä. Olen nyt 42-vuotias ja jonotan lahjamunasoluhoitoon. Ollaan yritetty noin 5 vuotta.

Vierailija
175/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata roikkua epävarmassa tapauksessa.Ota asia puheeksi ja päätä sitten tietojen perusteella mitä teet.

Vierailija
176/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti.

Jos mies ei halua, eroatte ja hommaat lapsen yksin.

Jos mies haluaa, aloitatte yrityksen.

Et tule enää yhtään nuoremmaksi, ja miehenkin se pitää tajuta.

niin p#sk##ks sillä lapsella on väliä. riski synnytys, kehitysvammaisuuden riski kasvaa samaten, riski ettei kumpikaan tai toinen selviä....

jos kehtaa puhua biologiasta pitää myös olla nöyryyttä myöntää että biologian mukaan naisen tulee tulla raskaaksi mahdollisimman pian sukukypsyyden saavutettua. se on sitten eri asia jos kulttuuri suosii 60 vuotiasta ensisynnyttäjää. ompahan sitä "elämänkokemusta".

Mun kuukautiset alkoi kun olin 12-vuotias, niin meinaatko siis että olisi pitänyt silloin hankkiutua raskaaksi? Kun oli kerran sukukypsyys saavutettu. Ja 38-vuotias ei ole 60-vuotias. Selvitätkö itsellesi vaikka biologian perusteet ja numerot 1-100 niin on helpompi keskustella.

Vierailija
177/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset ei tarkoita automaattisesti sitä, että tulet raskaaksi enää. Hedelmällisyys laskee rajusti kolmenkympin tietämissä. Ota lapsi puheeksi heti ja ota silti huomioon ikäsi, voi olla, ettei lapsia edes tule.

Vierailija
178/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe puheeksi HETI.

Vierailija
179/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöliitto:

”Yleistäen voi sanoa, että molemmat sukupuolet ovat hedelmällisimmillään 20-vuotiaina tai hieman sen jälkeen. Naisten keskimääräinen hedelmällisyyden huippu on noin 20–24-vuotiaana. Sen jälkeen naisten hedelmällisyys alkaa laskea, mutta voi jatkua suhteellisen korkeana melkein 30-vuotiaaksi asti. Jyrkempi lasku alkaa sen jälkeen ja viimeistään noin 35-vuotiaana väestöstä ja mittaustavoista riippuen. ”

Puhu lapsihaaveista ihan heti, älä toimi selän takana.

Vierailija
180/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet itse päätöksen.

Mies on tehnyt päätöksen siinä kohtaa kun ei käytä kondomia.

Tai mies on voinut salaa myös käydä sterilisaatiossa ja väittää lasta hinkuaville eukoille että kyllä vielä onnistaa kun vaan tarpeeksi jyystetään joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi