Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytin 38 ja biologinen kello tikittää. Olen seurustellut uuden miehen kanssa puoli vuotta, milloin voi ottaa puheeksi perheen perustamisen?

Vierailija
05.04.2021 |

Iän puolesta alkaa olla viime hetket käsillä..

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin asian puheeksi heti ja jos mies ei samoilla linjoilla, hommaisin lapsen yksin lahjasiittiöillä. Tämä on luultavasti jopa helpompaa kuin lapsen saaminen parisuhteessa, koska vaikka lapsi ei sitten tunnekaan isäänsä, ei voi tulla eroa eikä ainakaan tarvitse riidellä katkeran exän kanssa elatuksesta ym pashasta vuositolkulla. Nimimerkillä kokemusta on, valitettavasti.

Mua kiinnostaa tämä vaihtoehto, mutta en ole tullut aiemmin ajatelleeksi... Miten tämä käytännössä toimii? Mihin tahoon otetaan yhteyttä? Ja kuinka kauan menee, että voisi ensi kertaa raskautua, jos tällaiseen prosessiin lähtisi? Kuinka monta kertaa yhdellä maksulla yritetään? Olen 39-vuotias, mutta ei lasta haluavaa miestä elämässä. 😕

Yksityisillä lapsettomuuklinikoilla (Mehiläinen, Dextra ym.) hoidetaan naisia muistaakseni 45-46-vuotiaaksi asti. Omilla munasoluilla voi moni raskautua vielä 38-42-vuotiaana, mutta sen jälkeen lahjamunasolujen käyttö yleistyy. Inseminaatio maksaa noin 1000 euroa ja koeputkihoito (ivf) noin 4500 euroa lahjasoluilla. Yhdestä koeputkihoidosta voi tulla useita alkioita, joiden istutus on n. 1000 euroa kerta. Hoitoon pääsee käytännössä heti. Ensin tutkitaan sun hedelmällisyyttä ja käyt psykologin antamassa lahjasoluneuvonnassa. Jos ei löydy mitään vikaan, niin ehkä alkuun tehdään inseminaatio ja sitten ivf, jos ei ole tärpännyt. Itsellä oli noin 10000 euron budjetti. Minusta ei kuitenkaan tullut itsellistä äitiä vaan aloimme yrittämään miesystäväni kanssa ja raskauduinkin nopeasti. Olen myös 39. Katso Simpukka ry ja Helminauhaprojekti.

Julkisella hoidetaan korkeintaan 40-vuotiaita eli sinne et välttämättä enää ehdi, koska jonot lahjasoluhoitoihin ovat kuukausien pituisia.

Vierailija
242/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et milloinkaan, miesten mielestä nykyään, olet jo liian vanha haahka siihen hommaan. Plus sä pilaat sen vähäisenkin ulkonäkös. Hommaa joku Mbutu adoptiopoika Ghanasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täräytät nyt vaan suoraan miehelle, että haluat perheen ja naimisiin. Jos ei sormusta ala puolen vuoden sisään näkyä, nostat kytkintä. Et sinä perhettä saa jos vaa venailet, etkä kerro selkeästi mitä etsit. Sun pitää arvostaa omia toiveitas sen verran, että et tingi niistä pelkän seksin vuoksi. Perheen saamiseksi joutuu tekemään nainen töitä oikean löytämiseen, eikä sellaiseen kelpaa jokainen mies, joka sun kans haluaa seurustella. Seurusteluun halukkaita miehiä löytyy varsin helposti, mutta perheen perustamiseen ei.

Vierailija
244/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin asian puheeksi heti ja jos mies ei samoilla linjoilla, hommaisin lapsen yksin lahjasiittiöillä. Tämä on luultavasti jopa helpompaa kuin lapsen saaminen parisuhteessa, koska vaikka lapsi ei sitten tunnekaan isäänsä, ei voi tulla eroa eikä ainakaan tarvitse riidellä katkeran exän kanssa elatuksesta ym pashasta vuositolkulla. Nimimerkillä kokemusta on, valitettavasti.

Mua kiinnostaa tämä vaihtoehto, mutta en ole tullut aiemmin ajatelleeksi... Miten tämä käytännössä toimii? Mihin tahoon otetaan yhteyttä? Ja kuinka kauan menee, että voisi ensi kertaa raskautua, jos tällaiseen prosessiin lähtisi? Kuinka monta kertaa yhdellä maksulla yritetään? Olen 39-vuotias, mutta ei lasta haluavaa miestä elämässä. 😕

Yksityisillä lapsettomuuklinikoilla (Mehiläinen, Dextra ym.) hoidetaan naisia muistaakseni 45-46-vuotiaaksi asti. Omilla munasoluilla voi moni raskautua vielä 38-42-vuotiaana, mutta sen jälkeen lahjamunasolujen käyttö yleistyy. Inseminaatio maksaa noin 1000 euroa ja koeputkihoito (ivf) noin 4500 euroa lahjasoluilla. Yhdestä koeputkihoidosta voi tulla useita alkioita, joiden istutus on n. 1000 euroa kerta. Hoitoon pääsee käytännössä heti. Ensin tutkitaan sun hedelmällisyyttä ja käyt psykologin antamassa lahjasoluneuvonnassa. Jos ei löydy mitään vikaan, niin ehkä alkuun tehdään inseminaatio ja sitten ivf, jos ei ole tärpännyt. Itsellä oli noin 10000 euron budjetti. Minusta ei kuitenkaan tullut itsellistä äitiä vaan aloimme yrittämään miesystäväni kanssa ja raskauduinkin nopeasti. Olen myös 39. Katso Simpukka ry ja Helminauhaprojekti.

Julkisella hoidetaan korkeintaan 40-vuotiaita eli sinne et välttämättä enää ehdi, koska jonot lahjasoluhoitoihin ovat kuukausien pituisia.

Todellakin yli 42-vuotias voi tulla raskaaksi omalla munasolulla, ilman mitään virityskiä ja hoitoja. Tällaista on aina ennen ehkäisyä ollut paljonkin, itsekin tunnen yhden nykyisin ton ikäisen miehen, jonka äiti oli 46, kun poika syntyi. Tunnen koko perheen läheisesti.

Itse sain ekan lapseni 44-vuotiaana. Ystäväni 43-vuotiaana, ihan omia on olleet munasolumme.

Ei se kauhean yleistä ole, muttei mitenkään mahdotontakaa. Ei edes olla mitään suurempia terveysintoilijoita, ravinto kummallain kyllä terveellinen eikä tupakoida, mutta esim viina on aiemmin juhliessa maistunut. Naistenklinikalla rauhoiteltiin, kun aluksi pelkäilin, että oonko liian vanha. Sanoivat että heillä on paljon yli nelikymppisiä synnyttäjiä, vanhin sinä vuonna oli neljökymmentäseitsemän.

Ärsyttää toi oletus, että lapsi on jotenkin tehtailtu jossain. No, on ihan näköiseni, oikea miniminä, ei paljon tule mieleen epäillä lainamunasoluja.

Vierailija
245/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin yli 42-vuotias voi tulla raskaaksi omalla munasolulla, ilman mitään virityskiä ja hoitoja. Tällaista on aina ennen ehkäisyä ollut paljonkin, itsekin tunnen yhden nykyisin ton ikäisen miehen, jonka äiti oli 46, kun poika syntyi. Tunnen koko perheen läheisesti.

Itse sain ekan lapseni 44-vuotiaana. Ystäväni 43-vuotiaana, ihan omia on olleet munasolumme.

Ei se kauhean yleistä ole, muttei mitenkään mahdotontakaa. Ei edes olla mitään suurempia terveysintoilijoita, ravinto kummallain kyllä terveellinen eikä tupakoida, mutta esim viina on aiemmin juhliessa maistunut. Naistenklinikalla rauhoiteltiin, kun aluksi pelkäilin, että oonko liian vanha. Sanoivat että heillä on paljon yli nelikymppisiä synnyttäjiä, vanhin sinä vuonna oli neljökymmentäseitsemän.

Ärsyttää toi oletus, että lapsi on jotenkin tehtailtu jossain. No, on ihan näköiseni, oikea miniminä, ei paljon tule mieleen epäillä lainamunasoluja.

Osa saa, mutta tämä on erittäin harvinaista eikä pidä ketään yllyttää pitkittämään lapsentekoa sinun perusteluilla. Suhtaudut kovin halveksivasti lahjasolulapsiin ja puhut lapsettomushoidoista tehtailuna. Häpeäisit.

Vierailija
246/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja voi tapahtua.

Vierailija
247/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut lapsiasiat jo treffailuvaiheessa. Ei kannata kiintyä ihmiseen, jonka kanssa on eri sivuilla kun kyse on yksi elämän perusasioista. Ei miehet sitä keskustelua ole hätkähtäneet. Nyt siis olen jo naimisissa ja muutama lapsikin löytyy.

Vierailija
248/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut lapsiasiat jo treffailuvaiheessa. Ei kannata kiintyä ihmiseen, jonka kanssa on eri sivuilla kun kyse on yksi elämän perusasioista. Ei miehet sitä keskustelua ole hätkähtäneet. Nyt siis olen jo naimisissa ja muutama lapsikin löytyy.

Itse asiassa parempikin jutella tästä heti kuin jos on jo suhteessa. Treffaillessa voi asian kevyemmin ns. kartoittaa kun taas suhteessa ollessa asiasta voi tulla painostava.

Vierailija
249/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ap:n ajatella asiaa myös miehen kannalta. 31v on niin paljon nuorempi ja vasta elämänsä alussa kun taas 38 alkaa olla jo aika vanha. Mieheltä olisi todella ajattelematonta sitoutua lapsen kautta noin suuren ikäeron naiseen. Ja luulenkin että tässä on sellainen kevyt tinder tapailu miehen puolelta kyseessä. Tuon ikäinen nainen antaa varmaan mielellään nuorelle miehelle seksissä kaiken mitä mies ymmärtää pyytää ja enemmän. Mutta että perhe ja lapset mummoutuvan naisen kanssa... mitä miehen äiti ja muut sukulaisetkin sanoisivat?

Mä olin 34v kun tein lapsen 24v miehen kanssa.

Oletteko jo eronneet vai saiko mies kansalaisuuden ja perheenyhdistämisen?

Miksi ajattelet noin?

Ollaan oltu jo vuosia naimisissa ja mieheni on ihan suomalainen.

Höpö höpö.

Vierailija
250/253 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen korkeakoulutettu helsinkiläinen ja tuttavapiirissä useampi yli nelikymppisenÄ lapsia saanut nainen. Vanhin heistä sai esikoisensa 44-vuotiaana, terve ja luomumenetelmin saatu. Isä oli nuorempi kuin äiti. Tai on siis edelleen, hehheh.

Sanon yhden karun asian, jota ei saisi ääneen sanoa: jokainen näistä naisista (tunnen läheltä kolme ja etäisemmässä tuttavapiirissä viisi lisää) on keskivertoa kauniimpi, sellainen hehkeä, hyvinki nuoren näköinen ja oloinen. Koskaan ei olisi tullut mieleen veikata heitä nelikymppisiksi nelikymppisinä. Eikä puhuta nyt mistään botoxjutuista, ei meidän piireissä harrasteta sellaisia, rypyt nökyy ja ne on cool. Että ihminen on vain sellainen iätön, sorja ja virkeä, nuoren näköinen.

Niin se mun johtopäätös on, että jos ikääntyminen on muutenkin hitaampaa kuin keskivertoihmisellä, niin kai se on loogista, että munasolut yms vehkeet on myös keskivertoa paremmassa kuosissa.

Kaikki me nelikympoiset tiedetään, että ihmiset ikääntyy tosi eri lailla. Joku näyttää vanhalta jo vähän ennen kolmeakymppiä. Jollain ei mitään ikääntymisen merkkejä 45-vuotiaana. Yhdne tuollaisen ystäväni kanssa uidaan aina yhdessä ja vaikka en kyttää ihmisiä uimahalli saunassa, niin näen sen vain, että rinnat ei roiku, ei selluliittia, on ihan kiinteä, Ei ryppyjä oikein ollenkaan, oma kehoni ja naamani näytti tuolta kun olin 26-27 ja elintavat meillä aika samanlaiset, suht terveelliset, ei tupakoida, maltilkinen suhde alkoholiin, liikuntaa mutta ei hulluna mitään himotreeniä. Hänellä ei taatusti olisi varaa johoihinki kauneusleikkauksiin tms, matalapalkka-alalla tutkija pätkätyösuhteet, yksin elää. Hänellä On yksi lapsi, saatu suht nuorena eli ei kovaa kulutusta keholle kuten vaikka viisi lasta olisi, mutta siis ihailenvain sitä hyvin säilyneisyyttä.

Eli ihmisten geeniperimä vaikuttaa tosi paljon. Toisissa suvuissa 35 on hyvilläkin elintavoilla tukevasti keski-ikäisen näköinen, toisissa suvuissa edes viiskymppinen ei ole. Eli jos pohdit lasta, olet nuoren näköinen ja kaunis, ehkä saat lapsen helpommin.

Ihan typerä tällainen analyysi pienellä otannalla, mutta sanonpahan vaan nyt sitten. Kaikki minun tuntemat nelikymppisenä äidiksi tulleet ovat olleet hyvin söpöjä, kauniita, selkeästi nuoren näköisiä. Se kauneus jotenkin selkaista hyvin naisellista kauneutta, en puhu nyt yhtään tyylivalinnoista tai mistään sellaisesta.

HUOM!!

Paino sanoilla helsinkiläinen ja korkeakoulutettu.

Se on aivan eri asia kun hesalaiset duunaa, kuin vaikka Tamperelainen yliopiston käynyt.

Vierailija
251/253 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on tyyliin täysin perzeellään ja vetelee loppuaan, mut jotkut ne vaan on silti hankkimassa vielä lisää lapsia maailmaan. Todellista lapsirakkautta kyllä <3

Toisaalta, tehtiinhän niitä lapsia sotienkin jalkoihin. Euroopassa käytiin toista maailmansotaa, luodit lenteli ja pommit putoili, mutta silti jotkut vaan lastakin siinä teki. Uskoa tulevaan täytyi olla.

Sehän olikin fiksua myöskin, kuten koko sotiminen. Ja nyt maapallokin tällä kertaa on aivan taudeissa ja finaalissa. Mut mikäs se ihmistorakkaa nyt haittaisi :D

Jos jonkun Suomen kaupungin yläpuolella räjähtäisi ydinpommi, henkiin jäisivät ainoastaan torakat ja ulosottovelalliset.

Vierailija
252/253 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti.

Jos mies ei halua, eroatte ja hommaat lapsen yksin.

Jos mies haluaa, aloitatte yrityksen.

Et tule enää yhtään nuoremmaksi, ja miehenkin se pitää tajuta.

niin p#sk##ks sillä lapsella on väliä. riski synnytys, kehitysvammaisuuden riski kasvaa samaten, riski ettei kumpikaan tai toinen selviä....

jos kehtaa puhua biologiasta pitää myös olla nöyryyttä myöntää että biologian mukaan naisen tulee tulla raskaaksi mahdollisimman pian sukukypsyyden saavutettua. se on sitten eri asia jos kulttuuri suosii 60 vuotiasta ensisynnyttäjää. ompahan sitä "elämänkokemusta".

Mun kuukautiset alkoi kun olin 12-vuotias, niin meinaatko siis että olisi pitänyt silloin hankkiutua raskaaksi? Kun oli kerran sukukypsyys saavutettu. Ja 38-vuotias ei ole 60-vuotias. Selvitätkö itsellesi vaikka biologian perusteet ja numerot 1-100 niin on helpompi keskustella.

olen kasvanut kulttuurissa jossa 12 vuotias on vielä lapsi. on kulttuureja joissa 13 vuotias on jo täysi aikuinen ja vastuussa elämästään. näissä kulttuureissa mennään avioliittoon myös aikaisin.

38 vuotias on riski synnyttäjä.

http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:255

numerot 1-100:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

Vierailija
253/253 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsia ja suunnittelet yhteistä tulevaisuutta miehen kanssa niin kyllä tuo kannattaa ottaa jo puheeksi. Oletteko yhtään jutelleet mikä on kummankin toive lapsiasian suhteen? Haluaako mies lapsia? Asutteko jo yhdessä?