Täh? Kaksion seinien maalaus maksaa 2000e
Kommentit (67)
Valtio vie puolet rahoista. Revi siitä. Kannattaa tehdä itse tai teettää pimeänä.
Maalaan 1500 eurolla. Anna numero niin otan yhteyttä.
Kaksioitakin on kaiken kokoisia. Itse oon asunut yli 70m2 kaksiossa. Mutta onhan noita 40m2 kaksioita olemassa. Että ihan vaan tuo sun aloitus ei nyt avaa sitä, onko hinta kohtuullinen vai ei.
Pakkelointi, hiominen, maalaus, siivous. Äkkiäkös noihin aikaa menee ja nykyveroilla pitää laittaa tunnille reilu hinta, että siitä jää jotain käteenkin.
Kuka tommosia maksaa?Kun voi itse maalata ilmaiseksi.Sen osaa jokainen.
Järjetön hinta, en maksaisi. Itse maalaat tai maksat jollekin pimeesti pari sataa.
Malain itse seinät, mulla meni viikko hinta oli noin 150e eli maalit eniten aikaa meni teippauksissa
Laadukas 18litran purkki maalia maksaa yli 200€. Siihen sävytys. Pohjamaali 80€ ja iso purkki kittiä lisäksi 35€. Telat ja varret, jatkovarsi, rahaa ja, hiomapaperia, Siveltimet. Suojapaperi, teippi
Jo pelkkiin tarvikkeisiin uppoaa helposti 500€.
Maalari tulee ensin kuittaamaan. Ehkä saa yhdessä päivässä kuivattimen kanssa tehtyä, jos ei niin menee 2 päivää. Sitten pohjamaali, pintamaali, ehkä 2 kertaa jos sävy.
Nopeimmillaan menee siis 3 työpäivää, jos kuivumisaikoja noudattaa.
Vaikka henkilö ei koko päivää viettäisikään niin eipä se seuraava kohde varmaan ole vieressä, niin että ehtisi montaa eri kohdetta hoitaa samaan aikaan. Minulla 13v työkokemuksella työntekijänä palkka 21€/h. Sitä en tiedä paljonko yritys laskuttaa, yleensä sotu kerroin 1,7 siihen päälle.
Eli onhan siinä joo vähän ilmaa välissä, mutta ei siitä ainakaan alle 1000€ pitäisi selvitä. (Ellei kyse ole oikeasti vaan yksi maalikerros seinään ja se on siinä)
No, ensinnäki se maalari joutuu tilittämään 25,5% arvonlisäveroa valtiolle, jos on yrittäjä. Sen päälle vielä muut verot. Eli hyvä jos tonni jää käteen tuosta. Jos on kunnollinen maalari, niin sehän ensin suojaa lattiat, irrottaa pistorasioiden ja valokatkaisimien kuoret, suojaa jalkalistat, kaapistot, patterit, puhdistaa seinät, pakkeloi ja hioo kolot. Joskus joutuu koko seinän ylitasoittamaan. Sitten seinä pohjamaalataan ja vielä maalataan kahteen kertaan varsinaisella maalilla. Osan joutuu maalaamaan siveltimellä ja rajaajalla, sitten on vielä hankalia paikkoja, joita joutuu kiertämään, kuten keittiössä. Laskepa siitä tuntipalkka, jos tuohon menee vaikkapa 20h + matkat ja matkakulut.
Halpahan tuo on. Itse maksoin yhden seinän maalaamisesta 800 euroa. Oli siinä vähän pintatöitäkin
Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata
1 teetetty hammas Suomessa maksaa yli 2000.
Suomi on kallis maa.
Pyydä tarjous useammalta maalarilta. Entä voisiko tehdä kaverin kanssa yhdessä?
Riippuu seinistä. Jos isoilta seinäpinnoilta on poistettu tapettia ja seinissä on porausjälkiä tai halkeamia, niin pohjatöihin menee työaikaa paljon.
Jos maalaat itse, voit tinkiä pohjatöistä niin paljon kuin viitsit. Ammattilaisen on pakko tehdä pohjat huolella, jotta lopputulos on laadukas.
Oon maalannut 2 isoa huonetta himasta. Isoin homma oli tyhjentää huoneet tavarasta ja peittää lattiat ja listat.
Vierailija kirjoitti:
Valtio vie puolet rahoista. Revi siitä. Kannattaa tehdä itse tai teettää pimeänä.
Niin minä teen
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata
Ihan samalla tavalla kuin minulla autottomalla maalarilla. Tarvikkeet reppuun/kestokassiin kaupasta. 2 seinään ei kovin paljoa maalia tarvitse, 3 litran purkit kulkee helposti kassissa/kädessä mukana.
Sillä eroksella, että maalit tuodaan k-raudan kuljetuksella kohteeseen. Tarvikkeet koskaan mukanani. Monilla liikkeillä on kuljetus rahaa vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin minulla autottomalla maalarilla. Tarvikkeet reppuun/kestokassiin kaupasta. 2 seinään ei kovin paljoa maalia tarvitse, 3 litran purkit kulkee helposti kassissa/kädessä mukana.
Sillä eroksella, että maalit tuodaan k-raudan kuljetuksella kohteeseen. Tarvikkeet koskaan mukanani. Monilla liikkeillä on kuljetus rahaa vastaan
Entä tikkaat?
Maalaat sitten itse.