Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin 38 ja biologinen kello tikittää. Olen seurustellut uuden miehen kanssa puoli vuotta, milloin voi ottaa puheeksi perheen perustamisen?

Vierailija
05.04.2021 |

Iän puolesta alkaa olla viime hetket käsillä..

Kommentit (253)

Vierailija
181/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta taitaa olla suurin syy sille miksi Suomessa syntyvyys laskee. Suomen suosituin ja kaikkia yli 30-vuotiaita kielletään hankkimasta lapsia ja pelotellaan vaurioilla. Vissiin ajatellaan että sillä hommalla saadaan ihmiset hankkimaan niitä lapsia nuorena, mutta eihän ne nuoret tällä palstalla käy näitä lukemassa. Ne tulee tänne sitten vasta 30+ kun vauva on suunnitelmissa ja sitten ne pelotellaan lapsettomiksi

Vierailija
182/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuossa iässä on ihan ok keskustella toiveesta perustaa perhe jo silloin kun on käynyt muutamilla treffeillä. Ei tuossa vaiheessa voi seurustella jokaisen kivan tyypin kanssa vuotta ennen kuin käy ilmi ettei toisella ole aikomusta hankkia lasta. Tuossa iässä voi toinen osapuoli jo olettaa että lapsia ei ehkä ole tarkoituskaan enää tehdä. Enkä toki tarkoita että ensitreffeillä ilmaistaan halusta tehdä lapsia heti, mutta voi kertoa etsivänsä parisuhdetta joka jossain vaiheessa etenisi myös perheen perustamiseen. Tuossa iässä on ihan mahdollista sekin että toinen on siltä osin jo tulevaisuuttaan suunnitellut, että on laittanut piuhat poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamusiili kirjoitti:

Mielestäni tuossa iässä on ihan ok keskustella toiveesta perustaa perhe jo silloin kun on käynyt muutamilla treffeillä. Ei tuossa vaiheessa voi seurustella jokaisen kivan tyypin kanssa vuotta ennen kuin käy ilmi ettei toisella ole aikomusta hankkia lasta. Tuossa iässä voi toinen osapuoli jo olettaa että lapsia ei ehkä ole tarkoituskaan enää tehdä. Enkä toki tarkoita että ensitreffeillä ilmaistaan halusta tehdä lapsia heti, mutta voi kertoa etsivänsä parisuhdetta joka jossain vaiheessa etenisi myös perheen perustamiseen. Tuossa iässä on ihan mahdollista sekin että toinen on siltä osin jo tulevaisuuttaan suunnitellut, että on laittanut piuhat poikki.

On epäreilua miestäkin kohtaan, että asiaa ei ole nostettu aiemmin pöydälle, vaan on mahdollisesti rakastutettu mies, joka ei voi enää kuin menettää. Toki olisihan mieskin voinut ottaa asian esille.

Vierailija
184/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni ihan heti kannattaa ottaa puheeksi. Itse tapasin mieheni ollessani 26v ja puhuimme ekoilla treffeillä siitä, mitä haluamme tulevaisuudelta (eli halutaanko ylipäätään naimisiin ja lapsia, tapahtuipa se sitten meidän kesken tai jonkun muun kanssa). Minulle ainakin oli ihan ensisijaista saada tietää, että mies haluaa lapsia, koska en olisi halunnut tavata ja ihastua yhtään enempää kumppaniin, joka ei tahdo lapsia. Kun itse niitä tahdoin kovasti. Mielestäni tällaiset isot asiat pitää selvittää ihan heti, mikä järki muuten edes viedä suhdetta eteenpäin.

Vierailija
185/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hittolainen kolmekasina haluaa jotain rumaa ja lihavaa paskakonetta taloon? Ziisus tsuukeli! 

Vierailija
186/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mielestäni ihan heti kannattaa ottaa puheeksi. Itse tapasin mieheni ollessani 26v ja puhuimme ekoilla treffeillä siitä, mitä haluamme tulevaisuudelta (eli halutaanko ylipäätään naimisiin ja lapsia, tapahtuipa se sitten meidän kesken tai jonkun muun kanssa). Minulle ainakin oli ihan ensisijaista saada tietää, että mies haluaa lapsia, koska en olisi halunnut tavata ja ihastua yhtään enempää kumppaniin, joka ei tahdo lapsia. Kun itse niitä tahdoin kovasti. Mielestäni tällaiset isot asiat pitää selvittää ihan heti, mikä järki muuten edes viedä suhdetta eteenpäin.

Tämä. Ollessani 23v minäkin otin lapsiasian heti puheeksi ensimmäisissä viestittelyissä jo ennen kuin oltiin edes tavattu. Ei minun olisi ollut mitään järkeä edes tavata miestä, joka ei halua lapsia ollenkaan tai jos haluaa niin vasta joskus 35 vuotiaana. Itse halusin saada lapset nuorena reilusti alle 30 vuotiaana ja useamman kappaleen.

Mies oli samaa mieltä, että nuorenahan ne pitää tehdä ja tällä hetkellä odotamme kolmatta lastamme.

Vierailija
187/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää alkaa kertyä, on hyvä ryhtyä tositoimiin. Vanhemmalla iällä raskauksiin liittyy enemmän riskejä ja raskautuminen on hankalampaa. Ottakaa asia heti puheeksi ja katso kuinka mies reagoi. Jos suhde toimii nyt ja molemmat olette samaa mieltä lapsien hankkimisesta, pulla uuniin vain. Turha odottaa ja mahdollisesti pettyä, kun itselle on jo liian myöhäistä raskautua. Helpompi erota lasta traumatisoimatta kun lapsi on vauva mikäli suhde ei toimikaan.

Vierailija
188/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä lienee miehen vakavaraisuus ja säälliset elämäntavat jotta milf-äitylin kanssa alkaa homma pitemmän päälle kiinnostamaan.

Keski-ikäistyvät lapsettomat miehet ovat yleensä tiensä päässä ettei uusioperhe kiinnostanutkaan ja kun lasta ei ole tullut, olkoon tulematta on monella saundi. Toki pian aikuistuvat lapset on monelle ok uudella kumppanilla.

Vierailija
189/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ilkeää kommentointia aloittajaa kohtaan.Voisin vannoa,että ketjun aloittaja on 38v vetävässä kunnossa ja terve itsetuntoinen.Mieskin niin nuori 31.Ilkeät kommentit varmaan sellaisilta jotka menettäneet siinä 20v kohdalla muotonsa naiseutensa ja tätä myöten itsetunnon.

Vierailija
190/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa esille heti. Jos haluat välttämättä lapsia ja mies ei, kannattaa suhde lopettaa ja etsiä joku, joka haluaa perheen kanssasi. 

Toki ei heti kannata heittää, että tehtäiskö lapsi. Mutta kysy mitä mieltä mies on lasten hankkimisesta ja kuuluuko se toiveisiin. 

Vierailija
191/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa ilkeää kommentointia aloittajaa kohtaan.Voisin vannoa,että ketjun aloittaja on 38v vetävässä kunnossa ja terve itsetuntoinen.Mieskin niin nuori 31.Ilkeät kommentit varmaan sellaisilta jotka menettäneet siinä 20v kohdalla muotonsa naiseutensa ja tätä myöten itsetunnon.

Tämä kommentti nyt kertoo enemmän sinusta kuin kommentoijista.

Miten "naiseuden" voi menettää? Yllättyisit, millaista itsetuntoa vaatii elää itseään kunnioittavana lihavana naisena tässä maailmassa. Sieltä löytyy todella vahvoja tyyppejä, joilla ei ole tarve alentaa yhtään ketään.

Vierailija
192/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa ilkeää kommentointia aloittajaa kohtaan.Voisin vannoa,että ketjun aloittaja on 38v vetävässä kunnossa ja terve itsetuntoinen.Mieskin niin nuori 31.Ilkeät kommentit varmaan sellaisilta jotka menettäneet siinä 20v kohdalla muotonsa naiseutensa ja tätä myöten itsetunnon.[/Vetävällä kunnolla tai ulkonäöllä tai itsetunnolla ei ole mitään tekemistä hedelmällisyyden kanssa. Ap:n juna saattaa olla jo mennyt ohi tai ehkäpä ei olisi koskaan edes lähtenyt asemalta. Emme tiedä, mutta faktaa on se, että 3-kympin rajan jälkeen raskaaksi tuleminen vaikeutuu. Aina on silti niitä, jotka lapsen saa ja niitä, jotka jää ilman. On sitten vetävän näköinen tai ei.

Vierailija
193/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä ajattelua taas. Puolen vuoden suhde ei ole tarpeeksi vakaa, että siihen lasta kannattaisi alkaa tekemään.

194/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tärkeää, että kummallakin on samat elämän tavoitteet ja arvot kuten lapsien hankkiminen. Joten kannattaa ottaa selvää. Siis eipä ole järkeä olla yhdessä jos mies ei haluakaan lapsia siis jos itse haluat. Älkää veikö toistenne aikaa ja se aika on pois sen löytämiseltä joka haluaa samoja asioita. Kannatan ihmiseen kunnolla tutustumista ennen isoja päätöksiä. Onhan olemassa kirjoja joista voi katsoa mitkä kysymykset kannattaa kysyä ennen kihloja etc.

Vierailija
195/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti puheeksi niin ei kulu aikaa hukkaan jos ei sovi suunnitelmiin. Ei varmasti tule yllätyksenä ja jos tulee niin voivoi.

Vierailija
196/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä ajattelua taas. Puolen vuoden suhde ei ole tarpeeksi vakaa, että siihen lasta kannattaisi alkaa tekemään.

Ei välttämättä kannatakaan, mutta ap on senikäinen, että lapsihaave on hyvä ottaa puheeksi mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Vaikka yrittäminen aloitettaisiin myöhemmin, on silti hyvä tietää haluaako puoliso myös perheen ja millä aikataululla.

197/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 101 questions to ask before you get engaged

Vierailija
198/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs siinä on vaihtoehtoja. Kysyt, haluuko mies vai ei. Tai sitten kusetat. Kummassakin tapauksessa ukko tod näk juoksee karkuun minkä kerkiää mutta tärkeintähän on se kello joka tikittää. Jos ei muuta, otat jonkun jorman baarista pariksi yöksi, eiköhän se maha jossain vaiheessa ala pyöristyä. Loppuu tikitykset hetkeksi.

Todella vastenmielistä ja asiatonta kommentointia, josta kuultaa läpi että mielestäsi nainen ei saisi siis haluta lasta. Voiko sen luonnollisempaa toivetta olla kuin oma jälkeläinen, se on koko biologisen elämän tarkoitus että siirtää geeninsä eteenpäin ja ylläpitää elämää. Luonnosta vieraantunutta tuollainen v*ttuileva puhe, ikään kuin olisi jotenkin typerää että prioriteettina on lapsen hankinta.

Vaistojen varassa eläminen on todella typerää.

Vierailija
199/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli olisi välittömästi selvä jos nainen alkaisi lapsen teosta puhumaan puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Vierailija
200/253 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni niin, että minä olin 35-vuotias, kun miehen kanssa tavattiin. Kun oltiin tapailtu 3 kk, jätettiin ehkäisy pois ja tulin raskaaksi heti. Sain keskenmenon ja tulin heti sen jälkeen raskaaksi. Siitä syntyi lapsi, kun olin 37. Seuraavasta yhdyntäkerrasta tulin taas heti raskaaksi, mutta tuli keskenmeno. Sitten tulin heti keskenmenon jälkeen raskaaksi ja sain toisen lapsen. 

On meillä ollut välillä rankkaa, mutta niin on varmasti jokaisella lapsiperheellä. Rankkuus ei siis johdu vain pikkulapsiajasta, vaan elämässä on ollut muuta vastoinkäymistä. Nyt kaikki rullaa aika mukavasti. Esikoinen koulussa ja nuorempi eskarissa. 

Toisin sanoen, hankit lapsen tuntemattoman miehen kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme