Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lääkäri pyytää laihduttamaan

Vierailija
04.04.2021 |

Voiko olla oikein jos lääkäri pyytää aikuista ihmistä laihduttamaan kun hänestä tämä on jokin diabetes 2n hoidon ehdoton kulmakivi? Ulkonäkönihän on minun ja vain minä joudun itsenäni omassa kehossani elämään. Mitä ulkomuotoni kuuluu kenellekään muulle? Olen niin paljon kuullut arvostelua, etten enää jaksa.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

“ Lihavuus on merkittävin tyypin 2 diabeteksen riskitekijä, ja sen haitat näkyvät myös terveellisiä elintapoja noudattavilla. Lihavuus jättää varjoonsa myös perinnöllisen diabetesalttiuden, tuore tutkimus osoittaa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000006495864.html

Tämä.

Vierailija
122/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset julkaistiin Diabetologia-lehdessä, ja niiden perusteella sekä lihavuus että huonot elämäntavat kummatkin altistavat tyypin 2 diabetekselle riippumatta mahdollisesta geneettisestä sairastumisriskistä. Lihavuuteen liittyvä diabetesriski on kuitenkin selvästi suurempi.

https://www.is.fi/terveys/art-2000006495864.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne, Sokeriarvot koholla, saisi normaaliksi kuulema ruokavaliolla ja laihtumalla.

ylipainoa 32kg, mutta mutta, en saa laihdutettua, ruoka voittaa aina tämän taistelun.. Toisaalta en ole mikää teini nuori, vaan keski-ikänen 36v joten tässä iässä ne vaivat alkaa muutenki.

Tsemppiä ap. Aina voi ottaa lääkityksen.

Eli ohjeesi on seuraava:

- syö paskaa + liho

- komensoi + korjaa lääkkeillä

Vierailija
124/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne, Sokeriarvot koholla, saisi normaaliksi kuulema ruokavaliolla ja laihtumalla.

ylipainoa 32kg, mutta mutta, en saa laihdutettua, ruoka voittaa aina tämän taistelun.. Toisaalta en ole mikää teini nuori, vaan keski-ikänen 36v joten tässä iässä ne vaivat alkaa muutenki.

Mieti seuraavalla kerralla jääkaapille mennessäsi, että noilla ylikiloilla olet jo elämäsi vuosissa

pitkällä illan puolella. Tuskin näet 72. syntymäpäivääsi. Enkä tarkoita diabeteksen aiheuttamaa sokeutumista.

Jos 36-vuotiaana ne  "vaivat  alkaa muutenkin" niin hyvällä mallilla ollaan.Todella "hyvällä"

(Itse kohta 55, eikä vielä ole ollut mitään "vaivoja", vaikka en mikään terveyden ikoni olekkaan)

Vierailija
125/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohjeesi on seuraava:

- syö paskaa + liho

No niin. Elämä on pa skaa, syöminen on ainoa asia mikä tuo hyvän olon, ja nyt siitäkin pitäisi luopua? Ei kiitos.

Ja onneksi mies ja lapset rakastaa minua lihavanakin :)

Vierailija
126/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti seuraavalla kerralla jääkaapille mennessäsi, että noilla ylikiloilla olet jo elämäsi vuosissa

pitkällä illan puolella. Tuskin näet 72. syntymäpäivääsi. Enkä tarkoita diabeteksen aiheuttamaa sokeutumista.

Jos 36-vuotiaana ne  "vaivat  alkaa muutenkin" niin hyvällä mallilla ollaan.Todella "hyvällä"

(Itse kohta 55, eikä vielä ole ollut mitään "vaivoja", vaikka en mikään terveyden ikoni olekkaan)

No eipä tämä elämä niin mukavaa ole, että haluaisin elää 70 vuotiaaksi. Mieluummin lyhyt elämä nauttien kuin pitkä askeettinen elämä.

Vierailija
127/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoista eikä painoni lähtenyt nousuun koko raskauden aikana. Äitiysneuvolan terveydenhoitaja passitti minut lääkärille, koska oli varma, että olen anorektikko. Lääkäri punnitsin ja teki tutkimuksia. Lopulta totesi, että "kyllä rouvalla on täällä vielä reisissä rasvaa. Ei mitään hätää". Painoin silloin noin 50 kg raskausviikolla 30. Nyt kun katson vanhoja valokuvia näytän ihan terveeltä, vaikka en kantanut ylimääräistä massaa. Tämä lienee positiivista, että lääkäri ei myöskään kauhistellut, vaan luotti maalaisjärkeen.

Vierailija
128/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tämä elämä niin mukavaa ole, että haluaisin elää 70 vuotiaaksi. Mieluummin lyhyt elämä nauttien kuin pitkä askeettinen elämä.

Jos kerran olet täysin tyytyväinen elämääsi, miksi tunget joka ketjuun hokemaan tuota samaa asiaa? Väkisinkin tulee mieleen, että ainoa jota yrität vakuuttaa asiasta olet sinä itse. (Me normaalipainoiset toki tiedetään, ettei elämä ole mitenkään askeettista. Suklaatakin olen nyt pääsiäisenä syönyt ihan päivittäin.).

Vierailija
129/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet täysin tyytyväinen elämääsi, miksi tunget joka ketjuun hokemaan tuota samaa asiaa? Väkisinkin tulee mieleen, että ainoa jota yrität vakuuttaa asiasta olet sinä itse. (Me normaalipainoiset toki tiedetään, ettei elämä ole mitenkään askeettista. Suklaatakin olen nyt pääsiäisenä syönyt ihan päivittäin.).

_Elämääni_ olen tyytyväinen. Mutta en ole tyytyväinen ulkonäkööni, tietenkään! . Ei kukaan lihava ole.

Mutta en pysty luopumaan syömisestä, taistelen päivittäin laihaksi tulemisen kanssa, ja aina se ruoka voittaa. Joten pakko luovuttaa,ja tyytyä peilikuvaan. Välillä se taisteluhalu herää mutta syömisen himo voittaa.

Elämä tuntuu askeettiselta, jos rajoituksia elämästä nauttimisesta.

Vierailija
130/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohjeesi on seuraava:

- syö paskaa + liho

No niin. Elämä on pa skaa, syöminen on ainoa asia mikä tuo hyvän olon, ja nyt siitäkin pitäisi luopua? Ei kiitos.

Jos sussa on kauan enää mitään rakastettavaa.

Päädyt pian mullan alle ennenaikaisin.

Lihavuus on merkittävä riskitekijä hyvin monessa asiassa.

Vierailija
131/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_Elämääni_ olen tyytyväinen. Mutta en ole tyytyväinen ulkonäkööni, tietenkään! . Ei kukaan lihava ole.

Mutta en pysty luopumaan syömisestä, taistelen päivittäin laihaksi tulemisen kanssa, ja aina se ruoka voittaa. Joten pakko luovuttaa,ja tyytyä peilikuvaan. Välillä se taisteluhalu herää mutta syömisen himo voittaa.

Elämä tuntuu askeettiselta, jos rajoituksia elämästä nauttimisesta.

Tsemppiä!

eri

132/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on nyt monelle niin vaikea tajuta että ylipainolla ja tyypin 2 diabeteksella on yhteys. Tiedän itse useampiakin kakkostyypin diabeetikoita joilla on ylipainoa. He kiistävät jyrkästi että painolla olisi mitään tekemistä sairauden kanssa. No helpompihan se on itselle kieltää asia ettei vaan tarvitsisi alkaa laihduttaa.

Moi vaan kaikille. Seuraavassa omakohtainen kokemus.

Sairastuin 2-tyypin diabetekseen noin 3 vuotta sitten. Tunnustan ja voin kertoa, että olen saanut ko. taudin nimenomaan liiallisen energian saannin kautta, eli syömällä liikaa ja liian energiapitoista ravintoa: liikaa rasvaista ruokaa ja sokeripitoista ruokaa tai juomaa, olemattomasti liikuntaa eli liian pieni energiankulutus ravinnonmäärään nähden. Taudin syy on käsittääkseni viskaalisen rasvan kertyminen vatsaan sisäelimien ympärille, ja tämä näkyy useimmiten nimenomaan keskivartalolihavuutena. Aiheutuu insuliiniresistanssi, joka johtaa 2-tyypin diabetekseen.

Ilmeisesti on myös kohtuullisen hoikkia yksilöitä, joilla voi olla pahasti rasvoittunut vatsaontelo, ja siis kohonnut riski saada rasvamaksa tai 2-tyypin diabetes. Useimmiten keskivartalolihavuus on erittäin suuri vaikuttava tekijä 'kakkosen' syntyyn.

Ilokseni voin kertoa, että olen laihtunut noin 12 kg/9kk, ja verensokeriarvot ovat parantuneet merkittävästi. Nyt täytyisi mennä lääkäriin tutkimaan voitaisiinko lääkitystä vähentää. Tavoitteeni on laihtua vielä n. 10 kg. Toivottavasti sen jälkeen 'pillerit' voisi jättää kokonaan pois.

Terveyttä ja pitkää ikää kaikille.

Terveisin, Aimo 60v

Vierailija
133/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohjeesi on seuraava:

- syö paskaa + liho

Tuohon päälle vielä ikä niin soppa on valmis.

Vierailija
134/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi urpot jaksaa vääntää. Edelleenkään lihavuus ei sairautta aiheuta.

Vierailija
135/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38488 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on nyt monelle niin vaikea tajuta että ylipainolla ja tyypin 2 diabeteksella on yhteys. Tiedän itse useampiakin kakkostyypin diabeetikoita joilla on ylipainoa. He kiistävät jyrkästi että painolla olisi mitään tekemistä sairauden kanssa. No helpompihan se on itselle kieltää asia ettei vaan tarvitsisi alkaa laihduttaa.

Moi vaan kaikille. Seuraavassa omakohtainen kokemus.

Sairastuin 2-tyypin diabetekseen noin 3 vuotta sitten. Tunnustan ja voin kertoa, että olen saanut ko. taudin nimenomaan liiallisen energian saannin kautta, eli syömällä liikaa ja liian energiapitoista ravintoa: liikaa rasvaista ruokaa ja sokeripitoista ruokaa tai juomaa, olemattomasti liikuntaa eli liian pieni energiankulutus ravinnonmäärään nähden. Taudin syy on käsittääkseni viskaalisen rasvan kertyminen vatsaan sisäelimien ympärille, ja tämä näkyy useimmiten nimenomaan keskivartalolihavuutena. Aiheutuu insuliiniresistanssi, joka johtaa 2-tyypin diabetekseen.

Ilmeisesti on myös kohtuullisen hoikkia yksilöitä, joilla voi olla pahasti rasvoittunut vatsaontelo, ja siis kohonnut riski saada rasvamaksa tai 2-tyypin diabetes. Useimmiten keskivartalolihavuus on erittäin suuri vaikuttava tekijä 'kakkosen' syntyyn.
Ilokseni voin kertoa, että olen laihtunut noin 12 kg/9kk, ja verensokeriarvot ovat parantuneet merkittävästi. Nyt täytyisi mennä lääkäriin tutkimaan voitaisiinko lääkitystä vähentää. Tavoitteeni on laihtua vielä n. 10 kg. Toivottavasti sen jälkeen 'pillerit' voisi jättää kokonaan pois.

Terveyttä ja pitkää ikää kaikille.

Terveisin, Aimo 60v

TÄMÄ.

A) lihavuus  ---->  insuliiniresistanssi  ---->  2-tyypin diabetes

Ihmiset, joiden insuliinierityksessä on geneettisesti puutteita, ovat alttiimpia saamaan diabeteksen. Kun ihminen lihoo, hänestä tulee insuliiniresistentti eli hänen oma insuliininerityksensä ei hallitse enää sokeri- ja rasva-aineenvaihduntaa. Diabetes puhkeaa, kun haiman insuliinieritys ei pysy perässä ja sokeri nousee diabeettiselle tasolle.  https://www.aava.fi/sivu/ylipainon-ja-tyypin-2-diabeteksella-selva-yhte…

B) hienoa, että olet laihtunut. Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
136/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus kuule vaikuttaa moneen asiaan!

Esimerkiksi koronaan ja koronarokotteeseen.

- Vasta-ainepitoisuudet olivat kuitenkin pienempiä ylipainoisilla ja lihavilla. Lihavilla, joiden painoindeksi ylittää 30, pitoisuudet jäivät puoleen siitä mitä normaalipainoisilla, joiden painoindeksi on 18,5–25.

- Toisessa tutkimuksessa todettiin, että koronaviruksen tarttuminen samaan henkilöön toista kertaa oli yleisempää ylipainoisilla.

- YLIPAINOISILLA on Meren mukaan vähän laiskempi immuunijärjestelmä kuin normaalipainoisilla. Muissakin rokotteissa on nähty, että vaste voi jäädä tavallista heikommaksi. Yhden tutkimuksen mukaan influenssarokotteen antama suoja ylipainoisilla oli vain puolet siitä, mitä se oli normaalipainoisilla.

- Isossa kehossa immuunisolujen täytyy jakaantua laajemmalle, jolloin niitä ei välttämättä riitä joka paikkaan samalla tiheydellä kuin pienemmässä kehossa.

- ROKOTE ei myöskään imeydy yhtä yhtä hyvin rasvapitoiseen lihakseen kuin rasvattomaan,

”Lipidinanopartikkelit voivat jäädä rasvaan kiinni. Vähärasvaisessa lihaksessa rokote menee lihassoluihin suuremmalla todennäköisyydellä, ja se pystyy paremmin tuottamaan viruksen s-proteiinia. Rasvasolut eivät sitä juurikaan tuota”

https://www.hs.fi/tiede/art-2000007834462.html

.....   

Koronaraportti: Ylipainoisten osuus tehohoitopotilaissa on suurempi kuin väestössä

Vain joka kymmenes tehohoitopotilas on painoindeksin mukaan normaalipainoinen.

https://yle.fi/uutiset/3-11364205

Vierailija
137/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha päivän diabetes intoilu, kuvan perusteella on ilmiselvää, että olet turvonnut kuin sika! Terveiset persutin trollille:)

Vierailija
138/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohjeesi on seuraava:

- syö paskaa + liho

Voi olla että päädyn aikasemmin mullan alle, mutta minkäs teet?

Yrittänyt tänäkin vuonna aloittaa laihduttaa varmaan 15 kertaa, ei onnistu, aina repsahdan.

Vierailija
139/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus kuule vaikuttaa moneen asiaan!

Esimerkiksi koronaan ja koronarokotteeseen.

- Vasta-ainepitoisuudet olivat kuitenkin pienempiä ylipainoisilla ja lihavilla. Lihavilla, joiden painoindeksi ylittää 30, pitoisuudet jäivät puoleen siitä mitä normaalipainoisilla, joiden painoindeksi on 18,5–25.

- Toisessa tutkimuksessa todettiin, että koronaviruksen tarttuminen samaan henkilöön toista kertaa oli yleisempää ylipainoisilla.

- YLIPAINOISILLA on Meren mukaan vähän laiskempi immuunijärjestelmä kuin normaalipainoisilla. Muissakin rokotteissa on nähty, että vaste voi jäädä tavallista heikommaksi. Yhden tutkimuksen mukaan influenssarokotteen antama suoja ylipainoisilla oli vain puolet siitä, mitä se oli normaalipainoisilla.

- Isossa kehossa immuunisolujen täytyy jakaantua laajemmalle, jolloin niitä ei välttämättä riitä joka paikkaan samalla tiheydellä kuin pienemmässä kehossa.

- ROKOTE ei myöskään imeydy yhtä yhtä hyvin rasvapitoiseen lihakseen kuin rasvattomaan,

”Lipidinanopartikkelit voivat jäädä rasvaan kiinni. Vähärasvaisessa lihaksessa rokote menee lihassoluihin suuremmalla todennäköisyydellä, ja se pystyy paremmin tuottamaan viruksen s-proteiinia. Rasvasolut eivät sitä juurikaan tuota”

https://www.hs.fi/tiede/art-2000007834462.html

.....   

Koronaraportti: Ylipainoisten osuus tehohoitopotilaissa on suurempi kuin väestössä

Vain joka kymmenes tehohoitopotilas on painoindeksin mukaan normaalipainoinen.

https://yle.fi/uutiset/3-11364205

"Vain joka kymmenes tehohoitopotilas on painoindeksin mukaan normaalipainoinen."

ELI 90 % kononan takia tehohoidossa oleva on läski.

Vierailija
140/153 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohjeesi on seuraava:

- syö paskaa + liho

Voi olla että päädyn aikasemmin mullan alle, mutta minkäs teet?

Yrittänyt tänäkin vuonna aloittaa laihduttaa varmaan 15 kertaa, ei onnistu, aina repsahdan.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi