Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lääkäri pyytää laihduttamaan

Vierailija
04.04.2021 |

Voiko olla oikein jos lääkäri pyytää aikuista ihmistä laihduttamaan kun hänestä tämä on jokin diabetes 2n hoidon ehdoton kulmakivi? Ulkonäkönihän on minun ja vain minä joudun itsenäni omassa kehossani elämään. Mitä ulkomuotoni kuuluu kenellekään muulle? Olen niin paljon kuullut arvostelua, etten enää jaksa.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sun puolestasi. Kaikki eivät vain tajua ulkonäön keskeisyyttä koko identiteetille. Jotkut vaan ovat muodokkaampia eivätkä siitä ihmeemmin koe henkistä tuskaa. Kyllä kakkostyypin diabetesta pitäisi voida hoitaa vaikka laihduttaminen ei tulisi kyseeseen.

Vierailija
2/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri olisi vastuuton jos sivuuttaisi kokonaan sen ilmeisimmän hoitokeinon. Ruokavaliomuutokset, liikunnan lisääminen ja lääkkeet voivat itsessäänkin tehota, mutta kyllä hoitotulokset ovat sitä parempia mitä lähempänä normaalipainoista kakkostyypin diabeetikko on, mikäli hänellä on selkeästi ylipainoa. Loukkaantuminen on turhaa, sillä eihän lääkäri edes voisi jättää kertomatta noin oleellista asiaa, vaikkei se potilasta itseään miellyttäisi. Valinta on tietysti jokaisella sairastuneella hänen omansa, mutta jos hoitotulokset eivät sitten tyydytä, ainakaan ei voida jälkikäteen syyttää lääkäriä, etteikö hän muka olisi kertonut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin heti läääkäriä, ei se niille kuulu minkä verran painan, itse olen onnellinen tässä painossa.

Vierailija
4/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda sille, että kehorauha!!! Ja sitten aloita raivokas twitterkampanja sen erottamiseksi.

Vierailija
5/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2tyypin diabetestä hoidetaan ruualla, ei suinkaan laihduttamalla.

Vierailija
6/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-0/5

Vierailija
7/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasistilääkäri.

Vierailija
8/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes on vakava tauti ja sen komplikaatiot aiheuttavat isoja kuluja valtiolle.

Vierailija
9/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes on vakava tauti ja sen komplikaatiot aiheuttavat isoja kuluja valtiolle.

Eikä sitä hoideta painoa pudottamalla, vaan syömällä sen sairauden mukaan.

Vierailija
10/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin heti läääkäriä, ei se niille kuulu minkä verran painan, itse olen onnellinen tässä painossa.

Onnellinen ja sairas. Voisi myös olla onnellinen ja terve.

Vierailija
11/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen hidastaa huomattavasti kakkostyypin diabeteksen kehittymistä.

Vierailija
12/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle tuli 2-tyypin diabetes, johon oli piikityshoito. Sitten laihdutti ja pääsi eroon lääkityksestä. Mutta jos haluaa ottaa kaikki taudit mitä diabetes tuo niin jatka vaan samaan malliin.

Vierailija
13/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko niin, että niillä ruokailuohjeilla, joilla ko. diabetesta saa hoidettua, on taipumus myös hieman pudottaa ko. henkilön painoa?

Kuinkahan monta prosenttia kakkosluokan diabeteksesta on "itseaiheutettua" eli omilla elämäntavoilla (tavalla tai toisella) aikaansaatua?

On totta, että hieman ilkeää tuollainen lääkärin kommentointi on, mutta en usko, että hän olisi hakeutunut kyseiseen ammattiin pelkästään vit...lutarkoituksessa.

Toisinpäin. Ap, miltä tuntuisi, jos lääkärit alkaisivat sanomaan vastaanotolla:" Minä olen niin kyllästynyt teihin potilaisiin itsehankittuine sokeritauteinenne. Ulkomuotosi ja elämäntapasi ei kuulu minulle. Mene pois, en jaksa enää. Sairasta omissa oloissasi."

Vierailija
14/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiius kirjoitti:

Ei suinkaan, oikea ruoka sen tekee.

Vierailija
15/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö vai neuvoiko? 

Vierailija
16/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysikö vai neuvoiko? 

Ihan sama kumpi. Laihtuminen ei hoida 2tyypin diabetesta.

Vierailija
17/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lääkärille, ettet näe mitään syytä laihduttaa koska pidät ruoasta ja Suomessa on lähes ilmainen terveydenhuolto.

Vierailija
18/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysikö vai neuvoiko? 

Ihan sama kumpi. Laihtuminen ei hoida 2tyypin diabetesta.

Kyllä hoitaa jos pystyy kuluttaa sisäelinten rasvat pois, mutta säilyttää lihasmassa ennallaan.

Vierailija
19/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko niin, että niillä ruokailuohjeilla, joilla ko. diabetesta saa hoidettua, on taipumus myös hieman pudottaa ko. henkilön painoa?

Kuinkahan monta prosenttia kakkosluokan diabeteksesta on "itseaiheutettua" eli omilla elämäntavoilla (tavalla tai toisella) aikaansaatua?

On totta, että hieman ilkeää tuollainen lääkärin kommentointi on, mutta en usko, että hän olisi hakeutunut kyseiseen ammattiin pelkästään vit...lutarkoituksessa.

Toisinpäin. Ap, miltä tuntuisi, jos lääkärit alkaisivat sanomaan vastaanotolla:" Minä olen niin kyllästynyt teihin potilaisiin itsehankittuine sokeritauteinenne. Ulkomuotosi ja elämäntapasi ei kuulu minulle. Mene pois, en jaksa enää. Sairasta omissa oloissasi."

kakkostyypin diabetes on 100 prosenttisesti omista elintavoista johtuva

Vierailija
20/153 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiius kirjoitti:

Ei suinkaan, oikea ruoka sen tekee.

Toki, oikea ruoka ja oikeat määrät eivät lihota, laihduttaa kyllä ylipainosta. Ei sen vaikeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi