Paha mieli perheeni takia
Lapsille tuli riitaa, kun olivat luonani (asuvat isänsä kanssa) ja lasten isäkin oli meillä. Isompi halusi, että hänet viedään kotiin ja pienempi hoki, että kaikki vihaavat häntä.
En tajua, miten muilla on kivaa lastensa kanssa. Mun mielestä kaikki tekeminen ainakin on paljon paskempaa, kuin aikuisten kesken.
Ikinä ei tule tällälailla paha mieli, kun kokoonnutaan yhteiseen ajanviettoon. Mutta perheen kanssa aivan takuulla tunnet olevasi ihan paska äiti.
En sitten tiedä, oliko sillä 13-vuotiaalla yksin kotosalla kivempaa, koska sanoi, että olisi kait voinut täälläkin olla, kun soitin, mutta mies oli heti tottelemassa ja kärräämässä hänet kotiin, kun hän niin sitten halusi.
Nuorempi onneksi pääsi huonommuudentunteensa yli, kunnvakuutin, ettei tilanne johdu siitä, että hän olisi huono.
Kommentit (102)
Poika tulee syyttämään minua aikuisena siitä, että olimme kaikki pyhät ja ajanvietot jotka olivat yhdessä vain siskon kanssa. Haluan, että mies on silloin se, jota voidaan syyttää, enkä minä. Voisin sanoa, että näin, että sinunkin olisi pitänyt saada olla mukana, mutta kun halusit kotiin. En tiennyt, miten estää, ettei tehdä, kuten halusit.
Jaaha, sellaiset liemet tänään tulilla.
Ei kannata huolestua. 13-vuotias on murrosikä alkanut. Hän haluaa itsenäistyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata huolestua. 13-vuotias on murrosikä alkanut. Hän haluaa itsenäistyä.
Tämä ei ollut millään tavalla ainutkertaista. Jos tulee riita lapsille, se menee tuota samaa kaavaa pitkin.
Se vaan yllätti siksi taas, että ajattelin, että nyt isompina lapsille olisi helpompaa käyttäytyä aikuismaisemmin. Mutta ei, ellei sitten aikuinen ole niin lapsellinen, ettei osaa palata porukkaan suututuuaan, vaan lähtee pois ja haukkuu muut mielessään. Ei hauku vielä, mutta kunhan kasvaa, kaikki on takuulla perheen syytä.
Ap
"Kiitti vaan" sille eiliselle Mitä tiedämme Äitihullusta -ketjulle aloittajalle. Nyt tää vaikerrus taas alkoi.
Otat tämän nyt ehkä vähän turhan raskaasti ja vaadit liikoja muilta. Aika harva 13v haluaa viettää koko illan tiiviisti isin, äidin ja ärsyttävän pikkusisaruksen kanssa. Ja sitten vielä asperger, vanhempien ero. Etkä voi olla miehelle vihainen asiasta, jota et itsekään osannut yhtään sen paremmin hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Otat tämän nyt ehkä vähän turhan raskaasti ja vaadit liikoja muilta. Aika harva 13v haluaa viettää koko illan tiiviisti isin, äidin ja ärsyttävän pikkusisaruksen kanssa. Ja sitten vielä asperger, vanhempien ero. Etkä voi olla miehelle vihainen asiasta, jota et itsekään osannut yhtään sen paremmin hoitaa.
No ei tullut edes mahdollisuutta, koska mies ei tullut keskustelemaan asiasta kanssani. Miten mä sen olisin yksin hoitanut paremmin? Sehän vaatisi vanhempien yhteistyötä. Sitä, että molemmat ovat samaa mieltä.
Samoin koen tuon pojalta huonona käytöksenä, että jos on kutsuttu äidin luo, niin silloin ei lähdetä ja mies vielä avustaa poikaa käyttäytymään huonosti. Ennemmin poikaa pitäisi tukea käyttäytymään hyvin ja tuottaaan iloa muille ja sitä mies ei halua laisinkaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tullut edes mahdollisuutta, koska mies ei tullut keskustelemaan asiasta kanssani. Miten mä sen olisin yksin hoitanut paremmin? Sehän vaatisi vanhempien yhteistyötä. Sitä, että molemmat ovat samaa mieltä.
Olisihan sinäkin voinut mennä keskustelemaan miehen tai pojan kanssa ja tehdä sitä yhteistyötä.
Olet pettynyt ja pahalla mielellä, kun ilta ei mennyt kuten toivoit. Saat olla! Mutta älä etsi syyllisiä tunteisiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan sinäkin voinut mennä keskustelemaan miehen tai pojan kanssa ja tehdä sitä yhteistyötä.
Olet pettynyt ja pahalla mielellä, kun ilta ei mennyt kuten toivoit. Saat olla! Mutta älä etsi syyllisiä tunteisiisi.
No miten se sitten korjataan, jos syyllisiä ei muka ole? Onhan. Joku on syyllinen siihen, että mulla on paha olla ja paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis mennä sinne tänään, kun on sunnuntai ja se on päivä, jolloin teen jotain vuorotellen toisen lapsen kanssa. Vaikka on tyttären vuoro, niin mulla on sellainen olo, että voisin paljon paremmin jos ei tarttis nähdä heitä ollenkaan. Se taas ei käy, koska lapselle ei voi näyttää sellaisia tunteita. Niin että kyllä tähän joku syyllinen on, jos mulla ois hyvä olla oman perheeni kanssa, niin en haluaisi olla mieluummin tapaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olisin voinut puhua miehen kanssa, mutta kun tiedän, ettei hän hae eikä pysty pääsemään aikuisten keskenään sopimaan ratkaisuun, jossa olisi sen takana, mitä toinen sanoo, niin mitä hyötyä siitä olisi ollut?
Harmittaa, että pidettiin koko ilta. Sekin syntyi tavallaan ilmeisesti miehen velvollisuudentunnosta ja mun avuntarpeestani. Vaikka ois pitänyt pyytää se mies polttamaan ne risut täällä joskus muulloin perkele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis mennä sinne tänään, kun on sunnuntai ja se on päivä, jolloin teen jotain vuorotellen toisen lapsen kanssa. Vaikka on tyttären vuoro, niin mulla on sellainen olo, että voisin paljon paremmin jos ei tarttis nähdä heitä ollenkaan. Se taas ei käy, koska lapselle ei voi näyttää sellaisia tunteita. Niin että kyllä tähän joku syyllinen on, jos mulla ois hyvä olla oman perheeni kanssa, niin en haluaisi olla mieluummin tapaamatta.
Persoonallisuushäiriöt ovat pitkäaikaisia ja joustamattomia ajatus- ja käyttäytymismalleja, jotka aiheuttavat henkilölle haittaa. Niihin liittyy usein henkilökohtaista kärsimystä ja ongelmia ihmissuhteissa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä. Persoonallisuushäiriöihin liittyvät piirteet ovat siinä määrin syvään juurtuneita, että henkilö itse ei useinkaan miellä niitä häiriöksi. Ne saattavat aiheuttaa kuitenkin ihmissuhderistiriitoja, ristiriitaa henkilön ja yhteiskunnan välille tai toistuvaa epätasapainoa henkilön odotusten ja kykyjen välillä mikä taas voi altistaa ahdistus- ja masennusoireille
Miehellä on siis maailman surkein jälkipuinti. Eikä ole ikinä välittänyt mun pahasta mielestä yhtään mitään. Eilenkin lähti viemään mitään minulta kysymättä poikaa kotiin. Tuli vain sanomaan sisälle, että vie. Ei välittänyt, vaikka näki mun pettyvän. Ei välittänyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on siis maailman surkein jälkipuinti. Eikä ole ikinä välittänyt mun pahasta mielestä yhtään mitään. Eilenkin lähti viemään mitään minulta kysymättä poikaa kotiin. Tuli vain sanomaan sisälle, että vie. Ei välittänyt, vaikka näki mun pettyvän. Ei välittänyt yhtään mitään.
Minulla on sellainen olo, että poika on kääntänyt selkänsä minulle ja että en halua mennä sinne heille sen takia. Siis näinhän asia ei tietenkään ole, mutta en silti halua mennä sinne tämän tunteeni takia.
Poika lähti pois kiukutellen eilen, sillä hän loukkasi minua. Mutta poika on lapsi, eli ei vastuussa. Mies oli aikuinen, hän on siitä vastuussa, koska hän vei lapsen kotiin.
Ainahan sulla on jostain paha mieli, eikä syy koskaan ole sinussa. Kun sulle on noin vaikeaa olla perheesi ja sukusi kanssa tekemisissä, olisiko parasta jättää heidät rauhaan? Sitten tosin sulla ei olisi ketään ketä syyttää sun pahasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sulla on jostain paha mieli, eikä syy koskaan ole sinussa. Kun sulle on noin vaikeaa olla perheesi ja sukusi kanssa tekemisissä, olisiko parasta jättää heidät rauhaan? Sitten tosin sulla ei olisi ketään ketä syyttää sun pahasta mielestä.
Mulla oli kuule ihan hyvä mieli tätä aiemmin!!!!! Mä en todellakaan tarvitse ketään saadakseni syytellä! Koska jos mun ei tarvitse kärsiä siitä, että mua loukataan, ei ole paha MIELI!
Ap
Eikä ne perheterapeutit takuulla ois ratkaisseet pojan mielen pahoittumista sillä, että viedään poika pois. Vaan ne ois antaneet sen itsekseen kasata itsensä ja ottaneet sitten mukaan. Miksei mies tehnyt samoin?
Ap