Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatteko te muut tosiaan pestä hampaat kaksi kertaa päivässä ja käyttää joka päivä hammaslankaa?

Vierailija
03.04.2021 |

Minä en pese kuin kerran päivässä, etenkään jos ei tarvitse lähteä mihinkään. Ja lankoihin en koske.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti ihmisiä joiden hampaiden väliin ei mahdu minkään moista lankaa. Jos ei harvahampaat usko, kysykää hammaslääkäriltä kun käytte oikomassa seuraavan kerran.

Vierailija
82/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen vain iltaisin hampaat ja joskus harvoin aamulla/päivällä. Itsellä on niin tiukat hampaan välit ettei sinne edes lanka mahdu. Pieni epäilys että jos kuolen ennen aikojaan tai joudun kuollessani helvettiin, niin se johtunee aivan muusta kun hampaiden huollosta.

Tajuatko kuinka pahalta henkesi haisee koko päivän? Tiedoksi vaan: me muut haistamme kyllä, kuka ei pese aamulla hampaitaan. HYI.

Tajuatko että suurinta osaa ihmisistä maailmassa ei häiritse kyseinen asia ja harvoilla haisee henki hampaanpesemättömyyden takia. Jos sinun pitää pestä koko ajan hampaita jotta henkesi ei haise, suosittelisin lääkärillä käymistä. Ja hyi jos itselläsi haisee hengitys koko ajan ilman jatkuvaa suun puhdistamista:(

Sori, jos et pese hampaitasi aamulla niin kyllä haiset. Et toki itse haista itseäsi.

Aika asiatonta mun mielestä kertoa miten henkeni haisee jos kuitenkin pesen joka päivä hampaani ja et minua tunne. On muutamia poikkeuksia kun harvoin henkeni haisee ja aina naiset elämässäni ovat myöskin huomauttaneet asiasta, mutta hampaiden pesemisellä harvoin on asian kanssa mitään tekemistä. Vähän opiskelisin jos aiheesta tykkää että miksi ihmisellä henki haisee. Näin miehenä, miten on muut miehet haiseeko naisilla hengitys enemmän kuukautisten aikana ja onko kyseessä hampaiden harjaamattomuus? Toinen kysymys aiheesta miehille, menisitkö ikinä mainitsemaan asiasta naiselle, "hei ota minttu pastilli, taitaa olla taas se aika kuusta".

Mitä ihmettä selität? Kyse on siitä että yön jälkeen kukaan ei haise mintulta ja kukkasilta. Aamulla pestään kroppa ja hampaat ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. Jos näin ei tee, haisee. Se on niin yksinkertaista.

Toiset meistä ei hikoile kuin sika yön aikana, saattaa tosin vaikuttaa huoneen lämpötila ja sänky/peitto jonka on valinnut. Suurimmalla osalla joilla henki haisee on kyse aftoista nielussa. Itse en tosin odota että kukaan ihminen tuoksuisi mintulta ja kukkasilta. En kyllä itse tee työtä jossa joku odottaisi minun tuoksuvan ruusulta. Jännä kuinka hiljeni keskustelu kun otettiin kuukautiset ja hengen haiseminen puheeksi?

Mitä minun pitäisi keskustella kuukautisista kun itselläni ei sellaisia ole? Jokainen hikoilee jonkin verran yön aikana. Et sinä asiaa kieltämällä raikkaaksi muutu. Miten vaikeaa on vain pestä itsensä kunnolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai jaksan pitää huolta terveydestäni. Kaksi kertaa päivässä pesu ja kerran päivässä lankaus/tikutus vie noin viisi minuuttia. Viisi minuuttia! Kuka ei sellaista jaksa?

Masentuneena olen kokenut ajoittain jopa hampaiden pesun vaikeaksi ja se, että sai silloin kerran pestyä hampaat, tuntui vaikealta. Että semmoset ihmiset ei jaksa.

Tämä onkin eri juttu kuin semmoset ihme hammaspesuanarkistit joiden mielestä yhteiskunta yrittää jotenkin pakottaa ne tekemään jotain. En tajua niitä. Kuuluu samaan joukkoon kuin "ei jaksa käyttää auton vilkkua".

Vierailija
84/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten korona-aikana käyneet hammashoidossa normaaliin tapaan, vai ehkä viivyttäneet käyntiä?

Vierailija
85/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen vain iltaisin hampaat ja joskus harvoin aamulla/päivällä. Itsellä on niin tiukat hampaan välit ettei sinne edes lanka mahdu. Pieni epäilys että jos kuolen ennen aikojaan tai joudun kuollessani helvettiin, niin se johtunee aivan muusta kun hampaiden huollosta.

Tajuatko kuinka pahalta henkesi haisee koko päivän? Tiedoksi vaan: me muut haistamme kyllä, kuka ei pese aamulla hampaitaan. HYI.

Tajuatko että suurinta osaa ihmisistä maailmassa ei häiritse kyseinen asia ja harvoilla haisee henki hampaanpesemättömyyden takia. Jos sinun pitää pestä koko ajan hampaita jotta henkesi ei haise, suosittelisin lääkärillä käymistä. Ja hyi jos itselläsi haisee hengitys koko ajan ilman jatkuvaa suun puhdistamista:(

Sori, jos et pese hampaitasi aamulla niin kyllä haiset. Et toki itse haista itseäsi.

Aika asiatonta mun mielestä kertoa miten henkeni haisee jos kuitenkin pesen joka päivä hampaani ja et minua tunne. On muutamia poikkeuksia kun harvoin henkeni haisee ja aina naiset elämässäni ovat myöskin huomauttaneet asiasta, mutta hampaiden pesemisellä harvoin on asian kanssa mitään tekemistä. Vähän opiskelisin jos aiheesta tykkää että miksi ihmisellä henki haisee. Näin miehenä, miten on muut miehet haiseeko naisilla hengitys enemmän kuukautisten aikana ja onko kyseessä hampaiden harjaamattomuus? Toinen kysymys aiheesta miehille, menisitkö ikinä mainitsemaan asiasta naiselle, "hei ota minttu pastilli, taitaa olla taas se aika kuusta".

Mitä ihmettä selität? Kyse on siitä että yön jälkeen kukaan ei haise mintulta ja kukkasilta. Aamulla pestään kroppa ja hampaat ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. Jos näin ei tee, haisee. Se on niin yksinkertaista.

Toiset meistä ei hikoile kuin sika yön aikana, saattaa tosin vaikuttaa huoneen lämpötila ja sänky/peitto jonka on valinnut. Suurimmalla osalla joilla henki haisee on kyse aftoista nielussa. Itse en tosin odota että kukaan ihminen tuoksuisi mintulta ja kukkasilta. En kyllä itse tee työtä jossa joku odottaisi minun tuoksuvan ruusulta. Jännä kuinka hiljeni keskustelu kun otettiin kuukautiset ja hengen haiseminen puheeksi?

Ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä. Koskee ihan jokaista elävää ja tervettä ihmistä.

Vierailija
86/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2-3krt päivässä. Lankaamisen kanssa on kausia kun teen sitä enemmän ja välillä vähemmän. Pitää taas skarpata sen suhteen.

Vierailija
87/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut mistään kuukautisten ja henkihajun yhteydestä. En ikinä. Jos tämä olisi totta, juttua olisi naistenlehdet pullollaan. Keskustelu hiljeni siksi että väitteesi on niin ufo.

eri

Tai miehet on herrasmiehiä ja teidän naistenlehtien juttuja kirjoittaa todella fiksut naiset, jotka eivät ikinä sorru kaupalliseen julkaisemiseen. Meikkiä naamaan, botoksia huuleen ja kaikki on miesten vika?

Vierailija
88/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käy koskaan aamusuihkussa, vaan aina illalla. Onpa ihmiset neuroottisia täällä.

Vierailija
89/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jaksamista pesemisessä on? Sähköhammasharja hoitaa työn ja tulee puhdasta jälkeä.

Se on epämukavaa, yököttää, naamaan leviää märkää, vie voimia, ei tunnu ikinä rutiinilta vaan työltä, se ei palkitse eikä jätä kivempaa tunnetta suuhun. Harjaan vain koska tiedän sen olevan hyödyllistä. Sähköhammasharja ei auta. Se on epäkätevämpi käteen, ja sitä paitsi haluan harjaamiseen edes sen verran actionia, että saan itse tehdä sen harjausliikkeen.

Ihanaa että en ole yksin tämän ajatuksen kanssa. Harjaan koska on pakko mutta vihaan sitä. Hammastahnat maistuvat kaikki enemmän tai vähemmän kuvottavilta ja vaahto suun takaosassa pyrkii laukaisemaan oksennusrefleksin. Pesun jälkeen tahnan vastenmielinen maku jää suuhun. Kaksi minuuttia tuntuu ikuisuudelta tuijotellessa vääntelehtivää rumaa naamaani peilistä.

Miksi kukaan ei valmista siedettävän makuista, vaahtoamatonta tahnaa?

Vierailija
90/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa tavakseen, niin helposti onnistuu. 

Vierailija
91/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai jaksan pitää huolta terveydestäni. Kaksi kertaa päivässä pesu ja kerran päivässä lankaus/tikutus vie noin viisi minuuttia. Viisi minuuttia! Kuka ei sellaista jaksa?

Masentuneena olen kokenut ajoittain jopa hampaiden pesun vaikeaksi ja se, että sai silloin kerran pestyä hampaat, tuntui vaikealta. Että semmoset ihmiset ei jaksa.

Tämä onkin eri juttu kuin semmoset ihme hammaspesuanarkistit joiden mielestä yhteiskunta yrittää jotenkin pakottaa ne tekemään jotain. En tajua niitä. Kuuluu samaan joukkoon kuin "ei jaksa käyttää auton vilkkua".

Samaan kategoriaan menee nämä jotka lopettaa hiustensa pesun / venyttää pesuvälin mahdollisimman pitkäksi. "En ole enää shampoon orja, pesin hiukset vedellä viimeksi 28 päivää sitten, katsokaa kuinka upeat ne on". Samalla eltaantuneen rasvan haju seuraa heitä joka paikkaan... Haistan työkaverini jos hän on ollut keittiössä...

Vierailija
92/156 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jaksamista pesemisessä on? Sähköhammasharja hoitaa työn ja tulee puhdasta jälkeä.

Se on epämukavaa, yököttää, naamaan leviää märkää, vie voimia, ei tunnu ikinä rutiinilta vaan työltä, se ei palkitse eikä jätä kivempaa tunnetta suuhun. Harjaan vain koska tiedän sen olevan hyödyllistä. Sähköhammasharja ei auta. Se on epäkätevämpi käteen, ja sitä paitsi haluan harjaamiseen edes sen verran actionia, että saan itse tehdä sen harjausliikkeen.

Ihanaa että en ole yksin tämän ajatuksen kanssa. Harjaan koska on pakko mutta vihaan sitä. Hammastahnat maistuvat kaikki enemmän tai vähemmän kuvottavilta ja vaahto suun takaosassa pyrkii laukaisemaan oksennusrefleksin. Pesun jälkeen tahnan vastenmielinen maku jää suuhun. Kaksi minuuttia tuntuu ikuisuudelta tuijotellessa vääntelehtivää rumaa naamaani peilistä.

Miksi kukaan ei valmista siedettävän makuista, vaahtoamatonta tahnaa?

Kiitos, mulla on täysin samat fiilikset. Masentuneena tuntui vielä pahemmalta pestä hampaita, koska se tunti niin turhalta ja aikaa vievältä ja raskaalta. Ja sitten vielä tuo, että piti tuijottaa omaa naamaa. Hammaslankaa en todellakaan jaksanur käyttää, se tuntui tosi epämiellyttävältä.

Vierailija
93/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamuin illoin ja käytän hammaslankaa kerran päivässä. Silti on käytävä reikiä paikkauttamassa, kun vanhat paikat alkavat falskata.

Vierailija
94/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kyllä, mutta en muista.  

Jaksan myös käydä 5 km lenkillä joka päivä ja lenkin jälkeen suihkussa.

Mutta hampaiden pesusta ei ole muodostunut rutiinia, joten se unohtuu usein. 

Vierailija
95/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan tosiaan, enkä koe sitä millään tavalla raskaaksi tai ongelmaksi. Käytän sähköhammasharjaa ja harjaan 3 minuuttia vähintään kaksi kertaa päivässä, joskus useamminkin, jos siltä tuntuu. Lankainta käytän kerran päivässä, iltapesun yhteydessä. Pesen hampaat muun puuhastelun lomassa. Saatan esim. tyhjentää tiskikonetta samaan aikaan.

Reikiä mulle ei tule, ei ole ollut kymmeniin vuosiin, mutta hammaskiven joudun poistattamaan kerran vuodessa.

Vierailija
96/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten korona-aikana käyneet hammashoidossa normaaliin tapaan, vai ehkä viivyttäneet käyntiä?

Olen käynyt ihan normaalisti.

Vierailija
97/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan kieli pitkällä niitä muotteja, jotka laitetaan suuhun ja infrapunavalo, vai mikä lie, putsaa kaluston sekunneissa. Odotan siis niiden saapumista markkinoille kohtuuhintaisia.

Vierailija
98/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa käyttää lankaa joka päivä, lankaa vain pari tai edes yksi hammasväli kerrallaan, kuukauden aikana käyt tällöin läpi kaikki välit yksitellen.

Pistä merkille tuleeko välistä verta ja laita ylös. Kun tiedät mitkä välit vuotaa niin keskity enemmän niihin. Hammaslankaan voi laittaa alkoholia pari tippaa ennen välin desinfiointia.

Vierailija
99/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin julkisessa hammashoidossa NORMAALI aikataulu on se, että potilas pääsee hammaslääkärille yhden kerran noin 3 vuoden välein. Nyt korona-aikana on jouduttu peruuttamaan paljon ajanvarauksia (muun muassa siksi, että jotkut hammashoitolat on täysin suljettu) ja jonotusaika pitenee.

Itse odotan tässä mielenkiinnolla sitä, että "rutiinitarkastus" koittaa ja hammaslääkäri pääsee tekemään kaikki ne työt (hammaskiven poisto, reikien paikkaus) mitä olisi pitänyt tehdä jo 3 vuotta sitten. 

Vierailija
100/156 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan kyllä, mutta en muista.  

Jaksan myös käydä 5 km lenkillä joka päivä ja lenkin jälkeen suihkussa.

Mutta hampaiden pesusta ei ole muodostunut rutiinia, joten se unohtuu usein. 

Tahnat suuhun ja lenkille. Purskuttele ja sylkäse pois kun posket pullottaa tai et saa enää happea tarpeeksi nenän kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän