Jaksatteko te muut tosiaan pestä hampaat kaksi kertaa päivässä ja käyttää joka päivä hammaslankaa?
Minä en pese kuin kerran päivässä, etenkään jos ei tarvitse lähteä mihinkään. Ja lankoihin en koske.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai jaksan pitää huolta terveydestäni. Kaksi kertaa päivässä pesu ja kerran päivässä lankaus/tikutus vie noin viisi minuuttia. Viisi minuuttia! Kuka ei sellaista jaksa?
Masentuneena olen kokenut ajoittain jopa hampaiden pesun vaikeaksi ja se, että sai silloin kerran pestyä hampaat, tuntui vaikealta. Että semmoset ihmiset ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka pesette aamuin illoin, onko teillä silti reikiä?
Entä te, jotka pesette vain kerran päivässä, onko reikiä?
Pesin ennen kerran päivässä illalla, mutta en käyttänyt hammaslankaa. Tulos: hampaissa on tällä hetkellä todella paljon reikiä (lähemmäs 20) ja minulla oli jatkuvia ientulehduksia. Paransin tapojani (aloin käyttämään lankaa ja pesen myös aamuisin), ientulehduksia tulee silti yhä (mutta harvemmin), paranevat nopeasti kun pidän viikon kestävän suuvesi kuurin. Reikiä ei ole tullut enää uusia samaan tahtiin. Minulla on jotenkin herkät ikenet, eivät kestä esim sähköhammasharjaa.
Veljeni taas pesee hampaansa vain pari kertaa VIIKOSSA ja hän juuri kävi hammaslääkärissä, jossa hammaslääkäri kehui, että kyllä huomaa, että on pidetty hampaista huolta. Eli joillain on suu ja hampaat terveet, vaikka eivät tekisi mitään, mokomat onnekkaat geeniloton voittajat.
Minä olen ilmeisesti perinyt pappani suukaluston, papalta lähti hampaat 40 vuotiaana ja minun oikeasti pitäisi ryhdistäytyä hoitamaan hampaitani vieläkin paremmin, pelottaa, että sama kohtalo odottaa.
Pesen kahdesti, iltapesu suihkussa kyllä usein on ennen iltapalaa....
Tikutan välit jos ja kun muistan, ehkä kerran kk.
Hammaslääkäri aina muistaa kehua miten ei ole plakkia ja hyvin hoidettu...muita ongelmia sitten senkin edestä.
Mulla on ahtaat hammasvälit, pesen hampaat vähintään kerran päivässä ja lankaan vähintään neljä kertaa viikossa. Hampaiden väleissä aina reikiä.
Mulla tosi ahtaita hammasvälejä, hankala saada lankaa menemään.
Siitä irtoaa ikäviä haituvia kun väkisin kiskon pois.
Ajaako tikutus saman asian?
Harjaan aamuin illoin, vuorotellen sähköharjaa ja manuaalista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ahtaat hammasvälit, pesen hampaat vähintään kerran päivässä ja lankaan vähintään neljä kertaa viikossa. Hampaiden väleissä aina reikiä.
+ hammaskiveä ei ole ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tosi ahtaita hammasvälejä, hankala saada lankaa menemään.
Siitä irtoaa ikäviä haituvia kun väkisin kiskon pois.
Ajaako tikutus saman asian?
Harjaan aamuin illoin, vuorotellen sähköharjaa ja manuaalista.
Xs-kokoinen hammasväliharja mahtuu mulla melkein kaikkiin hammasväleihin, kannattaa kokeilla sitä. Olin ihan varma, ettei mahdu mihinkään väliin, mutta yllättäen toimi! Merkki Gum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen vain iltaisin hampaat ja joskus harvoin aamulla/päivällä. Itsellä on niin tiukat hampaan välit ettei sinne edes lanka mahdu. Pieni epäilys että jos kuolen ennen aikojaan tai joudun kuollessani helvettiin, niin se johtunee aivan muusta kun hampaiden huollosta.
Tajuatko kuinka pahalta henkesi haisee koko päivän? Tiedoksi vaan: me muut haistamme kyllä, kuka ei pese aamulla hampaitaan. HYI.
Tajuatko että suurinta osaa ihmisistä maailmassa ei häiritse kyseinen asia ja harvoilla haisee henki hampaanpesemättömyyden takia. Jos sinun pitää pestä koko ajan hampaita jotta henkesi ei haise, suosittelisin lääkärillä käymistä. Ja hyi jos itselläsi haisee hengitys koko ajan ilman jatkuvaa suun puhdistamista:(
Sori, jos et pese hampaitasi aamulla niin kyllä haiset. Et toki itse haista itseäsi.
Aika asiatonta mun mielestä kertoa miten henkeni haisee jos kuitenkin pesen joka päivä hampaani ja et minua tunne. On muutamia poikkeuksia kun harvoin henkeni haisee ja aina naiset elämässäni ovat myöskin huomauttaneet asiasta, mutta hampaiden pesemisellä harvoin on asian kanssa mitään tekemistä. Vähän opiskelisin jos aiheesta tykkää että miksi ihmisellä henki haisee. Näin miehenä, miten on muut miehet haiseeko naisilla hengitys enemmän kuukautisten aikana ja onko kyseessä hampaiden harjaamattomuus? Toinen kysymys aiheesta miehille, menisitkö ikinä mainitsemaan asiasta naiselle, "hei ota minttu pastilli, taitaa olla taas se aika kuusta".
Mitä ihmettä selität? Kyse on siitä että yön jälkeen kukaan ei haise mintulta ja kukkasilta. Aamulla pestään kroppa ja hampaat ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. Jos näin ei tee, haisee. Se on niin yksinkertaista.
Tietysti jaksan, joskus ulkomailla asuessani maassa oli tapana jopa harjata kolme kertaa päivässä hampaat, nykyisin kaksi riittää ja myös hammaslanka iltaisin.
En halua ottaa selvää, että mitä tapahtuu, jos en hoida hampaitani, mutta sen tiedän, että hammaslääkärillä ravaaminen jonkun (itseaiheutetun) hammasongelman takia on ikävää ja voi tulla kalliiksi. Parempi siis ehkäistä ennalta.
Vierailija kirjoitti:
Pesen hampaani vain iltaisin ja hammaslankaa käytän kerran vuodessa. Hammaslääkärillä käyn vuosittain tarkastuksessa ja hammaskiven poistossa. Reikiä ei ole ollut koskaan ja hammaslääkärit kehuvat hampaitani. M44
Oma puolisoni on vähän samanlainen. Hän ei ole edes ikinä kokeillut lankaa mutta niin vaan ei ole ainuttakaan reikää hampaissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hammaslankaa tarvitse käyttää joka päivä. 2-3 krt viikossa riittää. Aamuin illoin pesu ei ole kova vaiva.
Ei riitä, ainakin kerran päivässä pitää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen hampaani vain iltaisin ja hammaslankaa käytän kerran vuodessa. Hammaslääkärillä käyn vuosittain tarkastuksessa ja hammaskiven poistossa. Reikiä ei ole ollut koskaan ja hammaslääkärit kehuvat hampaitani. M44
Oma puolisoni on vähän samanlainen. Hän ei ole edes ikinä kokeillut lankaa mutta niin vaan ei ole ainuttakaan reikää hampaissa.
Silti ilman lankaa väleihin jää haisevaa ruoanjämää.
Enpä oo koskaan käyttänyt lankaa. Pesen vain ennen nukkumaan menoa hampaani.
Hammaslääkärissä olen käynyt Tammikuussa 2000.Olin Armeijassa silloin.
Hampaani on ihan ok. Ei valittamista.
Syön mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen vain iltaisin hampaat ja joskus harvoin aamulla/päivällä. Itsellä on niin tiukat hampaan välit ettei sinne edes lanka mahdu. Pieni epäilys että jos kuolen ennen aikojaan tai joudun kuollessani helvettiin, niin se johtunee aivan muusta kun hampaiden huollosta.
Tajuatko kuinka pahalta henkesi haisee koko päivän? Tiedoksi vaan: me muut haistamme kyllä, kuka ei pese aamulla hampaitaan. HYI.
Tajuatko että suurinta osaa ihmisistä maailmassa ei häiritse kyseinen asia ja harvoilla haisee henki hampaanpesemättömyyden takia. Jos sinun pitää pestä koko ajan hampaita jotta henkesi ei haise, suosittelisin lääkärillä käymistä. Ja hyi jos itselläsi haisee hengitys koko ajan ilman jatkuvaa suun puhdistamista:(
Sori, jos et pese hampaitasi aamulla niin kyllä haiset. Et toki itse haista itseäsi.
Aika asiatonta mun mielestä kertoa miten henkeni haisee jos kuitenkin pesen joka päivä hampaani ja et minua tunne. On muutamia poikkeuksia kun harvoin henkeni haisee ja aina naiset elämässäni ovat myöskin huomauttaneet asiasta, mutta hampaiden pesemisellä harvoin on asian kanssa mitään tekemistä. Vähän opiskelisin jos aiheesta tykkää että miksi ihmisellä henki haisee. Näin miehenä, miten on muut miehet haiseeko naisilla hengitys enemmän kuukautisten aikana ja onko kyseessä hampaiden harjaamattomuus? Toinen kysymys aiheesta miehille, menisitkö ikinä mainitsemaan asiasta naiselle, "hei ota minttu pastilli, taitaa olla taas se aika kuusta".
Mitä ihmettä selität? Kyse on siitä että yön jälkeen kukaan ei haise mintulta ja kukkasilta. Aamulla pestään kroppa ja hampaat ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. Jos näin ei tee, haisee. Se on niin yksinkertaista.
Toiset meistä ei hikoile kuin sika yön aikana, saattaa tosin vaikuttaa huoneen lämpötila ja sänky/peitto jonka on valinnut. Suurimmalla osalla joilla henki haisee on kyse aftoista nielussa. Itse en tosin odota että kukaan ihminen tuoksuisi mintulta ja kukkasilta. En kyllä itse tee työtä jossa joku odottaisi minun tuoksuvan ruusulta. Jännä kuinka hiljeni keskustelu kun otettiin kuukautiset ja hengen haiseminen puheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka pesette aamuin illoin, onko teillä silti reikiä?
Entä te, jotka pesette vain kerran päivässä, onko reikiä?Pesin ennen kerran päivässä illalla, mutta en käyttänyt hammaslankaa. Tulos: hampaissa on tällä hetkellä todella paljon reikiä (lähemmäs 20) ja minulla oli jatkuvia ientulehduksia. Paransin tapojani (aloin käyttämään lankaa ja pesen myös aamuisin), ientulehduksia tulee silti yhä (mutta harvemmin), paranevat nopeasti kun pidän viikon kestävän suuvesi kuurin. Reikiä ei ole tullut enää uusia samaan tahtiin. Minulla on jotenkin herkät ikenet, eivät kestä esim sähköhammasharjaa.
Veljeni taas pesee hampaansa vain pari kertaa VIIKOSSA ja hän juuri kävi hammaslääkärissä, jossa hammaslääkäri kehui, että kyllä huomaa, että on pidetty hampaista huolta. Eli joillain on suu ja hampaat terveet, vaikka eivät tekisi mitään, mokomat onnekkaat geeniloton voittajat.
Minä olen ilmeisesti perinyt pappani suukaluston, papalta lähti hampaat 40 vuotiaana ja minun oikeasti pitäisi ryhdistäytyä hoitamaan hampaitani vieläkin paremmin, pelottaa, että sama kohtalo odottaa.
No, onneksi lääketiede edistyy ja kohta uuden hampaan voi kasvatuttaa jossain koeputkessa.
Olet fiksu kun pidät hampaistasi huolta.
Ihmiset jotka eivät hoida hampaitaan ovat mielestäni vähän yksinkertaisia. Riippumatta siitä missä kunnossa hampaat ovat. Mielestäni kun liikkuu ihmisten ilmoilla, kuuluu olla putsattu ja huollettu.
Välillä pesen orjallisen tarkkaan, mutta kaljaa kun juon en välttämättä jaksa. Käytän myös hammaslankaa pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jaksamista pesemisessä on? Sähköhammasharja hoitaa työn ja tulee puhdasta jälkeä.
Se on epämukavaa, yököttää, naamaan leviää märkää, vie voimia, ei tunnu ikinä rutiinilta vaan työltä, se ei palkitse eikä jätä kivempaa tunnetta suuhun. Harjaan vain koska tiedän sen olevan hyödyllistä. Sähköhammasharja ei auta. Se on epäkätevämpi käteen, ja sitä paitsi haluan harjaamiseen edes sen verran actionia, että saan itse tehdä sen harjausliikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset meistä ei hikoile kuin sika yön aikana, saattaa tosin vaikuttaa huoneen lämpötila ja sänky/peitto jonka on valinnut. Suurimmalla osalla joilla henki haisee on kyse aftoista nielussa. Itse en tosin odota että kukaan ihminen tuoksuisi mintulta ja kukkasilta. En kyllä itse tee työtä jossa joku odottaisi minun tuoksuvan ruusulta. Jännä kuinka hiljeni keskustelu kun otettiin kuukautiset ja hengen haiseminen puheeksi?
En ole ikinä kuullut mistään kuukautisten ja henkihajun yhteydestä. En ikinä. Jos tämä olisi totta, juttua olisi naistenlehdet pullollaan. Keskustelu hiljeni siksi että väitteesi on niin ufo.
eri