Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelee ihminen joka ei päästä lasta ohitsena vessaan?

Vierailija
03.04.2021 |

Menimme lapseni kanssa wc tiloihin. Lapsella oli kova kiire päästä koppiin. Edessämme oli pari henkilöä. Kysyin, voimmeko etuilla. Edessämme olevalle kävi ilman muuta, mutta seuraavana vuorossa olleelle ei. Puhelintaan räpläävä nuori aikuinen, mutisi vain että sori ei nyt. Toivottavasti et itsekään tarvitse muiden joustavuutta ikinä!

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa mun vuoro tulisi pian tai tulee paskat housuun.

Siinä mun ajatukseni enkä päästä ohi lasta tai aikuista.

Vierailija
62/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä IBS-potilas yleensä ajattelen paniikkihikikarpalot otsalla, että jos en pääse seuraavalla sekunnilla vessaan, tulee housuun.

Osta vaippoja. Ei sun vammas oo mikään muiden ihmisten ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran lentokoneessa näin:

Istuin ikkunapaikalla, vieressäni istui n. 55-vuotias kalliisiin merkkivaatteisiin pukeutunut nainen. Kaksi lastani istui edessämme olevalla rivillä. Kesken matkaa pienempi lapsi pyysi minua tulemaan kanssani vessaan. Nousin, sanoin naapurilleni anteeksi ja pyysin päästä ohi. Nainen nousi ylös ja sen sijaan, että olisi päästänyt meidät ohi, käveli päättäväisesti vessoille, jossa sitten jonotimme yhdessä, hän meidän edellä. Olin  suoraan sanottuna pöyristynyt.

Sama nainen haukkui sitten lentoemon maskipakosta alimpaan helvettiin todella rumaa kieltä käyttäen. Kontrasti ulkoisen ja sisäisen kauneuden välillä oli aikamoinen...

Vierailija
64/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä saattoi olla kuukautiset menossa juuri läpi.

Pääsitte yhden ohi, mitä valitat?

Miten voi joutua tilanteeseen että kuukautiset on menossa läpi? Eikö osaa ajoittaa WC-käyntejään riittävän tiheästi jos sellaiseen on tarvetta?

Vierailija
65/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee välillä vatsa ihan sekaisin, kouristaa kipeästi ja vessaan pitää päästä nopeasti, että ei ole ripulit housuissa. Jos tilanne tuollainen, niin ei siinä voi ketään ohi päästää.

Vierailija
66/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä IBS-potilas yleensä ajattelen paniikkihikikarpalot otsalla, että jos en pääse seuraavalla sekunnilla vessaan, tulee housuun.

Tiedätsä paljon aikuisten vaipat maksaa? 18€+/12kpl. Ja niitähän ei tarvikejakelusta saa, ellet ole täysin pidätys- ja liikuntakyvytön. Toivottavasti sua ei tuu vastaa kaltaistasi välinpitämätöntä henkilöä kun seuraavan kerran tarttet apua.

Hyvää viikonloppua! :)

Vierailija
67/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa tilanteessa kannattaisi käyttää varmuuden varalta jo vaippoja tai edes inkontinenssisuojia? WC:tä kun ei ole aina nurkan takana.

Vierailija
68/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Crohnin tautilaisilla on vessakortti.

Vaan eipä ole kaikilla. Vessapassi on vain diagnoosiyhdistyksen jäsenillä ja minulla ei monisairaana ole varaa liittyä jokaiseen yhdistykseen saadakseni todistuksen sairaudestani ulkopuolisille. Sana pitäisi riittää.

Eikä sinulla ole mitään velvollisuutta selostaa diagnoosiasi ja oirekuvaasi vieraalle ihmiselle. Sanot vain, että nyt en voi päästää edelle. Joka sen jälkeen vielä jankkaa on moukka, ja sellaiset voi jättää omaan arvoonsa. 

Vierailija
69/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätsä paljon aikuisten vaipat maksaa? 18€+/12kpl. Ja niitähän ei tarvikejakelusta saa, ellet ole täysin pidätys- ja liikuntakyvytön. Toivottavasti sua ei tuu vastaa kaltaistasi välinpitämätöntä henkilöä kun seuraavan kerran tarttet apua.

Hyvää viikonloppua! :)

Ei niitä tarvitse koko ajan käyttää vaan asiointireissuilla yms.

Vierailija
70/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan pyytänyt, että pitäisi lapsen takia päästä etuilemaan vessajonossa. Joskus joku on ystävällisesti päästänyt ohi, mutta harvoin on ollut edes tarvetta. Ja ollaan liikuttu ihmisten ilmoilla paljon, vankempi lapsista on nyt 6-vuotias. Silloin kun olivat pienempiä, menin usein kyllä ihan reippaasti invavessaan jos semmoinen oli tarjolla, enkä jonottamaan naisten vessaan.

Vierailija
71/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa tilanteessa kannattaisi käyttää varmuuden varalta jo vaippoja tai edes inkontinenssisuojia? WC:tä kun ei ole aina nurkan takana.

IBD-potilaana (ja vaippahintahaukkana ;) voin sanoa, että suolistosairaat tekevät etukäteen ihan kaikkensa pärjätäkseen kodin ulkopuolella. Sitä ei koskaan tiedä, koska kroppa päättää et nyt on pakko päästä ja se todellakin saattaa olla sekunneista kiinni ilman varoitusta. Itse jouduin vain puoli vuotta sitten omasta taskusta tt-tuella (ei lasketa kuluihin) maksamaan vaipat varmuuden varalta ja söin "ripulipillereitä" monta päivässä, että uskalsin lähteä edes kodista ulos. Monet kantavat myös vaihtovaatteita mukana.. :/

Vierailija
72/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te AIKUISET ette OSAA käydä ajoissa vessassa???! Lirahtelee vaan ja hirvee kiire???!

Vierailija
73/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva aikuinenkaan sinne yleiseen vessaan tunkee odottamaan, josko se hätä vaikka tulis ..

Sinne mennään, kun on hätä.

Vierailija
74/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee välillä vatsa ihan sekaisin, kouristaa kipeästi ja vessaan pitää päästä nopeasti, että ei ole ripulit housuissa. Jos tilanne tuollainen, niin ei siinä voi ketään ohi päästää.

Niin ja jos asenne on niin ankea kuin täällä, niin ei suakaan varmaan kukaan päästä nopeammin.

Vierailija
75/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on äiti, joka ei käske lastaan käymään vessassa kotona ennen asioille lähtemistä?

Voihan Sitä käskeä mitä vaan. Kos ri ollut pissahätä lähtiessä.

Kyllä sä olet toope, kommentistasi päätellen.

Vierailija
76/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ankeita. Vaihdan muuhun tekemiseen. Heippa!

Vierailija
77/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minä ainakaan luovu jonottamastani vessavuorosta siksi että sinä harrastit joitain vuosia sitten (todennäköisesti) suojaamatonta seksiä.

Oikeasti? Onko elämäsi hyvää kun olet noin itsekeskeiseksi ja töykeäksi oppinut? Pieni kohteliaisuus ei kuule satuta sinua vaan voi parantaa elämäsi laatua. Minä päästän jopa kassajonossa ihan aikuisiakin ohi jos minulla on vyöry tavaraa eikä kiirettä ja toisella on limu tai lounas ostoskorissa. Oletko ikinä kuullut moisesta?

Vierailija
78/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä kauheeta etenkin juhla-aikaan, esim vappuna. Ei sillä lapsella mene kuin ihan hetki siihen toimitukseen kuitenkaan. Eikä lapsi pysty pidättämään samalla tavalla kuin aikuinen.

Olen huomannut että miehet päästää ohi helpommin kuin naiset. Niinpä mennään aina kysymään miesten puolelta onko ok ja aina on ollut. Ne lastenhuoneet kun on myös täynnä meikkaavia teinityttöjä, niin sinnekään ei lapsen kanssa pääse.

Tyttölapsi voi aivan hyvin käydä pisuaarilla siinä missä miehetkin.

Aivan luonnollista käydä ventovieraiden miesten kanssa vessassa äidin kanssa.

Vierailija
79/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkenen epäillä, että yksikään näistä nyt muiden joustamattomuudesta vessajonossa märisevistä, ja syyllistämistä yrittävistä luopuisi itsekään omasta vuorostaan yhtään sen ystävällisemmin, tai joustavammin, oli sitten kyseessä aikuinen, tai lapsi, joka sitä pyytää ..

Tuttua, turvallista hyvesignalointi -teatteria taas ..

Vierailija
80/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tuo vessajonossa ohittelutarve ei kyllä taida johtua lapsen kiireestä vaan hänen seurassaan olevan vanhemman...

Samaten oli ravintolassa lapsiperhe, jonka lapsi oli niin nälkäinen, että pyysivät tarjoilijaa ensin heidän luokseen. Eikö sille kullannupulle voinut antaa jotain pientä etukäteen? Eikä se rikki menisi, jos opettelisi odottamaan.