Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelee ihminen joka ei päästä lasta ohitsena vessaan?

Vierailija
03.04.2021 |

Menimme lapseni kanssa wc tiloihin. Lapsella oli kova kiire päästä koppiin. Edessämme oli pari henkilöä. Kysyin, voimmeko etuilla. Edessämme olevalle kävi ilman muuta, mutta seuraavana vuorossa olleelle ei. Puhelintaan räpläävä nuori aikuinen, mutisi vain että sori ei nyt. Toivottavasti et itsekään tarvitse muiden joustavuutta ikinä!

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen oletus monilla, että aikuisella oli tulossa housuun ja kuitenkin monilla samaan aikaan myös asenne, ettei ainakaan haluta antaa mennä ensin. :'(

No Suomi on täynnä ihmisiä, joille vahingonilo on paras ilo ja tämä ketju on nyt täynnä niitä. Minä olen kyllä kohdannut ihmisiä, jotka päästää lapsen ohi vessajonossa ihan pyytämättä ja olen pitänyt sitä ihan normaalina käytöksenä. Jos joku sanoisi vielä pyytäessä että ei niin kummastuisin todella paljon. Sillä ihmisellä ei ole sosiaaliset käytösnormit ihan hallussa.

Vierailija
82/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS, IBD tai tamponi vuotanut läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mulle, että minkä VIP-passin saa, kun sen pershedelmän pungertaa maailmaan? Koko ajan ollaan vaatimassa ties mitä etuoikeutta, millon vessajonossa pitäs päästä ohi, millon pitäs kaupassa saada antaa maksamattomia ruokia lapsen pupellettavaksi, millon on ok vaihtaa ravintolan pöydässä paskavaipat jne jne. Sukulaisia haukutaan, kun ne ei maksa lapselle kallista irtojäätelöä, vaan pirkka-tuutin ja kun ei se oma mukelo saa kaverin häissäkään viettää omaa prinsessapäivää äidin kanssa, niin vedetään raivarit. Ei se teidän kersa ole muille mikään ykkönen, eikä koko maailma pyöri teidän ympärillä.

Vierailija
84/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa mulle, että minkä VIP-passin saa, kun sen pershedelmän pungertaa maailmaan? Koko ajan ollaan vaatimassa ties mitä etuoikeutta, millon vessajonossa pitäs päästä ohi, millon pitäs kaupassa saada antaa maksamattomia ruokia lapsen pupellettavaksi, millon on ok vaihtaa ravintolan pöydässä paskavaipat jne jne. Sukulaisia haukutaan, kun ne ei maksa lapselle kallista irtojäätelöä, vaan pirkka-tuutin ja kun ei se oma mukelo saa kaverin häissäkään viettää omaa prinsessapäivää äidin kanssa, niin vedetään raivarit. Ei se teidän kersa ole muille mikään ykkönen, eikä koko maailma pyöri teidän ympärillä.

Huh mikä paha olo sulla on! Työstä ongelmias niin ei tarvi suuttua kun muut saa lapsia. Minkälainen ihminen ei ymmärrä, että lapsi on lapsi eikä aikuinen? Eli henkinen kyky ja ennakointi ei ole aikuisen tasolla, kuten ei se pissihädän tunnistaminenkaan tapahdu aikuismaisesti ajoissa etenkään pienillä lapsilla.

Vierailija
85/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te AIKUISET ette OSAA käydä ajoissa vessassa???! Lirahtelee vaan ja hirvee kiire???!

Näin vanhemmuuttaan on tullut vaivaksi. Ei pissata yhtään ja sitten yhtäkkiä onkin ihan hirveä kiire. 

Nyt saata käydä vessassa ihan varmuuden vuoksi vaikka ei edes pissata. 

Vierailija
86/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

liekö äityli vihreitä ajatus mailma viittaa minä minä puolueeseen. lasta käy sääliksi

Vierailija
87/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matkan busseissa on vessat.

Vierailija
88/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä paha olo sulla on! Työstä ongelmias niin ei tarvi suuttua kun muut saa lapsia. Minkälainen ihminen ei ymmärrä, että lapsi on lapsi eikä aikuinen? Eli henkinen kyky ja ennakointi ei ole aikuisen tasolla, kuten ei se pissihädän tunnistaminenkaan tapahdu aikuismaisesti ajoissa etenkään pienillä lapsilla.

Tietenkään lapsella ei ole ennakointikykyä, mutta sillä aikuisella pitäisi olla Nykyvanhemmilla näyttää näiden ketjujen perusteella olevan kuitenkin kaikki elämän perusasiat ihan lapsen tasolla, kun ei osata itse ennakoida, että pitäskö sen lapsen päästä ajoissa pissalle,  onko sillä nälkä tai onko se väsynyt. Mennään vaan ja sitten kaikki tulee yllätyksenä ja samalla sekunnilla. Mihinkään ei varauduta ja sitten koko muun maailman pitää väistää, että pikku-Pekka-Liisukka pääsee pissalle.

Vierailija
89/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän ohi ihan kenet vain iästä ja hädästä riippumatta, jos pyydetään (silloin on varmasti kova hätä), eikä itselläni ole paniikkia asian suhteen. Jos on tulossa housuun tai oma bussi tms. lähdössä, niin sitten en tietenkään voi niin tehdä :/

Eräänä vappuna olin Helsingin keskustassa ja jonot vessoihin olivat niin pitkät, että sinne oli pakko kyykistyä lähes ihmisten keskelle ettei tarvinnut housuun päästää :'D

Vierailija
90/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koettaa olla ajattelematta pissahätäänsä ja rukoilee mielessään ettei lirahda kenkään ennen kuin hotellihelpotuksen ovi avautuu.

Lapsille vaippa. Ihan vinkkinä vaan.

Joissain kaupoissa on vaipanvaihtohuone.

Mene seuraavan kerran sellaiseen jonoon.

Se on varmaan yllättävä havainto, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä ja mukulasi. Miten ajattelit ratkaista ongelman jos jonossa on viisi muutakin, jotka yrittävät kiilata lapsen siivellä? Tappeletteko järjestyksen selväksi?

Jos näen jonossa vanhuksen, annan ilman muuta paikkani. Mutta en räkänokille enkä näiden mutseille, jotka edellyttävät että koko maailma ilman muuta tekee heille tietä.

Lapsilla on aina jano, nälkä, pisu, kakki, yrjö, väsy, kivi kengässä tai sit vaan känkkäränkkä

Vanhempien pitää opetella hanskaamaan nämä. Sorge.

Vierailija
91/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olin minä. Kirjoitin viestiä kaverilleni, että mulla on ihan hirveä mahakipu ja pakko päästä vessaan ja kaverini vastasi, että mun pitää heti vessassakäynnin jälkeen tekstata hänelle tai muuten hän soittaa ambulanssin jos mulla olis vaikka kohdunulkoinen raskaus niin kuin hänellä joskus. Onneksi oli tällä kertaa vain pelkät tavallista kivuliaammat menkat ja ripuli.

Vierailija
92/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen oletus monilla, että aikuisella oli tulossa housuun ja kuitenkin monilla samaan aikaan myös asenne, ettei ainakaan haluta antaa mennä ensin. :'(

No Suomi on täynnä ihmisiä, joille vahingonilo on paras ilo ja tämä ketju on nyt täynnä niitä. Minä olen kyllä kohdannut ihmisiä, jotka päästää lapsen ohi vessajonossa ihan pyytämättä ja olen pitänyt sitä ihan normaalina käytöksenä. Jos joku sanoisi vielä pyytäessä että ei niin kummastuisin todella paljon. Sillä ihmisellä ei ole sosiaaliset käytösnormit ihan hallussa.

Where's the logic?

Multa tulee pissaa puoli litraa, vaahtosammuttimen kokoiselta teelusikallinen.

Sitä paitsi pissat housussa olevaa akuista pidetään pultsarina jota kaikki väistävät inhoten. Pissat housussa lapsella on normaali.

Mitä tulee auttamiseen, en ole ikinä saanut apua vauvanvankkureita työntäviltä joilla on kiljukaula tai kaksi helmoissaan.

Vaikka ihminen saisi sairauskohtauksen ja makaisi maassa hengenlähtö lähellä, vauvavankkurit toteavat pikaisesti, että siinä on täti väsähtänyt, mennäänpä ripeästi ohi.

Siinä kasvaa seuraava itsekäs sukupolvi.

Itse sain toisenlaisen kasvatuksen.

Kaikkein pahin virhe on mennä minne hyvänsä missä vankkureita on paljon.

Jos kolme äippää pesueineen on lähtenyt kimpassa vaunulenkille, he kulkevat rintamana vallaten koko jalkakäytävän.

Jos tulee vastaan, joutuu odottamaan seinän vierustalla kunnes metelöivä porukka on mennyt tai väistymään autotielle.

Vierailija
93/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään lapsella ei ole ennakointikykyä, mutta sillä aikuisella pitäisi olla Nykyvanhemmilla näyttää näiden ketjujen perusteella olevan kuitenkin kaikki elämän perusasiat ihan lapsen tasolla, kun ei osata itse ennakoida, että pitäskö sen lapsen päästä ajoissa pissalle,  onko sillä nälkä tai onko se väsynyt. Mennään vaan ja sitten kaikki tulee yllätyksenä ja samalla sekunnilla. Mihinkään ei varauduta ja sitten koko muun maailman pitää väistää, että pikku-Pekka-Liisukka pääsee pissalle.

Siis eikö täällä juuri perusteltu, että sitä paikkaansa ei voi antaa lapselle kun oma hätä on niin kauhea? Eikö muutkaan aikuiset osaa ennakoida vessakäyntejään?

Kyllä moni vanhempi ennakoi ja pissattaa lapsiaan mutta silti niitä vahinkoja sattuu. On uhmaikäisiä lapsia ja kaikennäköistä voi sattua ja tapahtua lasten kanssa vaikka vanhempi miten ennakoisi ja suunnittelisi koko elämän!

Tämä onkin sinulle hyvä ensi oppitunti lapsista: sitä elämää kun ei niiden kanssa voi ennakoida sataprosenttisesti ja vahinkoja sattuu jopa sille ennakoinnin mestarille. Jos elämä olisi täysin ennakoitavissa lasten kanssa ei kukaan lapsi ikinä huutaisi kaupassa tai saisi raivateita bussissa, ei kenellekään sattuisi haavereita tai kukaan ei loukkaantuisi missään. Ei kukaan lapsi päätyisi ryöstelemään tai tekisi mitään muutakaan pahaa. Ei se elämä vaan niin mene lasten kanssa.

Vierailija
94/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisillä on hyvä pidätyskyky, mutta alle kouluikäisille pissahätä tai kakkahätä voi iskeä kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Lasken ohi automaattisesti pyytämättä jonossa jokaisen pikkulapsen, raskaana olevan ja huonokuntoisen vanhuksen ja jokaisen joka kovassa hädässä pyytää.

Tietysti jollain voi olla itselläänkin hätä, mutta itse osaan yleensä ennakoida vessahätää niin, että harvemmin on se tilanne, että juuri NYT olisi housuun tulossa. Pitää kohdella muita kuin toivoisi itseään kohdeltavan samassa tilanteessa.

Vierailija
95/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä IBS-potilas yleensä ajattelen paniikkihikikarpalot otsalla, että jos en pääse seuraavalla sekunnilla vessaan, tulee housuun.

Osta vaippoja. Ei sun vammas oo mikään muiden ihmisten ongelma.

Eikä sinun käytöstavaton äpä**si ja sen vessahätä millään tavalla muiden ongelma. Inhoan sydämeni pohjasta näitä itsekkäitä mammoja.

Vierailija
96/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei mene lasten kanssa aina niin kuin kuuluisassa strömsöössä mutta en mä silti ala muita ihmisiä vessajonossa vainoamaan.

Eiköhän ne ole ihan syystä siinä jonossa eikä vaan huvikseen aikaansa kuluttamassa.

Varsinkin nyt korona-aikana ei kannata lasten kanssa missään niin kauan notkua, että vessahätä kerkee tulla.

Vierailija
97/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kurkistat omahyväisyyden kuplastasi, niin kerron sulle jotain.

Dementiaan sairastuva ihminen menettää pikkuhiljaa kaiken. Varhaisessa vaiheessa etenkin naiselle tulee muutos pissahädän aistimiseen.

Mummi kävi pissalla ennen kuin lähdettiin ulos. Silti oltiin kävelty n 50 metriä, kun mummi sanoi hädissään "pissattaa, pissattaa, mennään takaisin". Mentiin. Suoraan vessaan. Pissaa tuli lorisemalla.

Kyllä. Lapsi ja aikuinen ovat eri asia.

Kun aikuinen menettää syystä tai toisesta ruumiintoimintojensa hallinnan, se tuntuu hänestä niin nololta, että vierestäkin katsojaa särkee sydämestä.

Lapsi taas leikkii naama virneessä yhtä tarmokkaasti omilla eritteillään kuin ruoallaan.

Joten annan kyselemättä vuoroni hätääntyneen näköiselle aikuiselle etenkin jos hätä on niin suuri, että hän nöyryytyksestä huolimatta pyytää päästä ennen mua.

Vessaan tunkevat lapsiporukat eivät yleensä yleensä kysele eivätkä kiitä. He vain punkevat ihmisten editse muitta mutkitta. Takaisin tullessa pungetaan samaan tyyliin käsikäpesulle (mikä on toki hyvä), mutta voi kun maailmassa on muitakin ihmisiä.

Mua suoraan sanoen oksettaa jo sana "lapsiperhe". Me olemme kaikki olleet lapsia.

Lapseus ei ole vamma, vaan elämänvaihe.

Ei sen perusteella etuilla.

Vierailija
98/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei mene lasten kanssa aina niin kuin kuuluisassa strömsöössä mutta en mä silti ala muita ihmisiä vessajonossa vainoamaan.

Eiköhän ne ole ihan syystä siinä jonossa eikä vaan huvikseen aikaansa kuluttamassa.

Varsinkin nyt korona-aikana ei kannata lasten kanssa missään niin kauan notkua, että vessahätä kerkee tulla.

Lapsilla on samat ihmisoikeudet ja oikeudet liikkua kuin kenellä tahansa muullakin. Eiköhän ne koronarajoitukset koske ihan kaikkia.

Vierailija
99/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kurkistat omahyväisyyden kuplastasi, niin kerron sulle jotain.

Dementiaan sairastuva ihminen menettää pikkuhiljaa kaiken. Varhaisessa vaiheessa etenkin naiselle tulee muutos pissahädän aistimiseen.

Mummi kävi pissalla ennen kuin lähdettiin ulos. Silti oltiin kävelty n 50 metriä, kun mummi sanoi hädissään "pissattaa, pissattaa, mennään takaisin". Mentiin. Suoraan vessaan. Pissaa tuli lorisemalla.

Kyllä. Lapsi ja aikuinen ovat eri asia.

Kun aikuinen menettää syystä tai toisesta ruumiintoimintojensa hallinnan, se tuntuu hänestä niin nololta, että vierestäkin katsojaa särkee sydämestä.

Lapsi taas leikkii naama virneessä yhtä tarmokkaasti omilla eritteillään kuin ruoallaan.

Joten annan kyselemättä vuoroni hätääntyneen näköiselle aikuiselle etenkin jos hätä on niin suuri, että hän nöyryytyksestä huolimatta pyytää päästä ennen mua.

Vessaan tunkevat lapsiporukat eivät yleensä yleensä kysele eivätkä kiitä. He vain punkevat ihmisten editse muitta mutkitta. Takaisin tullessa pungetaan samaan tyyliin käsikäpesulle (mikä on toki hyvä), mutta voi kun maailmassa on muitakin ihmisiä.

Mua suoraan sanoen oksettaa jo sana "lapsiperhe". Me olemme kaikki olleet lapsia.

Lapseus ei ole vamma, vaan elämänvaihe.

Ei sen perusteella etuilla.

Kyse oli ihmisestä, jolla oli kova vessahätä. Etkö laskisi mummoasikaan ohi?

Vierailija
100/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä esität hienosti empaattista ihmistä, mutta omista puheistasi kuitenkin selkeästi huomaa, ettei sulla ole mitään kykyä asettua toisten asemaan. Juu, aina päästät lapset ohi vessaan, mutta et kykene näkemään, ettei toisilla aina ole sitä samaa mahdollisuutta, kun niillä on itse joku hätätilanne menossa, jonka takia sinne vessaan on yhtä kiire kuin sillä lapsella ja mammalla. Ne toiset on vaan ilkeitä ja vahingoniloisia ihmisiä, mutta onneksi edes sä olet aina muut edelle asettava pyhimys...