Mitä ajattelee ihminen joka ei päästä lasta ohitsena vessaan?
Menimme lapseni kanssa wc tiloihin. Lapsella oli kova kiire päästä koppiin. Edessämme oli pari henkilöä. Kysyin, voimmeko etuilla. Edessämme olevalle kävi ilman muuta, mutta seuraavana vuorossa olleelle ei. Puhelintaan räpläävä nuori aikuinen, mutisi vain että sori ei nyt. Toivottavasti et itsekään tarvitse muiden joustavuutta ikinä!
Kommentit (128)
Kyllä minä lasken jalat ristissa tuskaisena hyppivän lapsen ohi, jos itselläni on vain pissahätä. Kova vatsakipu tai yllärimenkat on sitten eri juttu.
No, tarhaikäiset nyt kuseskelee housuihin jatkuvasti, isomman numeron aikuiset siitä tekee, kuin lapset itse, kyllä alle 7-vuotiaille on ihan normaali ajatus, että välillä tulee housuun.
Ja tuosta yhtään vanhempi lapsi ei sitten enää olekaan mikään premium-passi, jolla pääsee jonon ohi yleisessä vessassa.
Ja mitä sen nuoren naisen olisi pitänyt tehdä kännykän näpräämisen sijasta, että paikan antamatta jättäminen olisi ollut ok? Lukea klassikkokirjaa? Säveltää sinfoniaa? Opiskella arabiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen oletus monilla, että aikuisella oli tulossa housuun ja kuitenkin monilla samaan aikaan myös asenne, ettei ainakaan haluta antaa mennä ensin. :'(
Omituinen oletus, että vessajonossa seisovalla ei olisi kiire vessaan. Ei siinä yleensä huvikseen jonoteta. Jos ei ole kova hätä, ei viitsi jäädä jonottamaan ollenkaan. Ainakin mä menen seuraavaan paikkaan jos ei ole jo kova hätä.
Just tämä. Jos ei ole kova hätä en tosiaankan jää jonottamaan vaan katselen seuraavaa paikkaa.
Mulla menee siellä vessankopissa yleensä noin kolme minuuttia. Mutta jos sinne päästää edeltä äidin ja mukelon, niin siinä ähellyksessä menee helposti vartti. Ensin ähelletään kassien kanssa, lasten vaatteiden kanssa, pissatuksen kanssa, lapsen pukemisen kanssa, sitten toki äiti asioi itse. Usein todistettu vessassa, että käytännössä äidillä on ollut itsellään pissahätä ja koittaa sitten lapsen hädällä ratsastaa jonon ohi. Ei onnistu. Jonon jatkoksi vaan.
No kastuiko lapsen pöksyt, kun se räpeltäjä ei suostunut vaihtamaan vuoroaan?
Tuohan meni 50-50 eli toinen antoi ja toinen ei. Itse kyllä annan tilaa, jos ei ole mikään tulipalohätä ja harvemmin onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan meni 50-50 eli toinen antoi ja toinen ei. Itse kyllä annan tilaa, jos ei ole mikään tulipalohätä ja harvemmin onneksi on.
Ja jos jonon ensimmäinen antaa mennä, silloin saa mennä.
Olisin aivan pöyristynyt jos joku kehtaisi tulla kyselemään tuollaista. Jonon perälle vaan
Minä IBS-potilas yleensä ajattelen paniikkihikikarpalot otsalla, että jos en pääse seuraavalla sekunnilla vessaan, tulee housuun.
Todennäköisesti ajatteli vessahätäänsä, jonka vuoksi siellä vessajonossa omaa vuoroaan jonotti, ehkä mahdollisesti yritti kaikkensa pidättääkseen, ettei tule housuun, mikä todennäköisesti olisi saattanut tapahtua, mikäli olisi päästänyt sinut, ja jälkikasvusi edelleen.
Ei siellä huvikseen jonotella.
Ja siellä odotellessa voi vaikka räplätä kännykkäänsä.
Ihmisistä on tullut niin ahdasmielisiä ja ilkeitä.
Minultakin on joskus kysytty edelle päästämistä, kun olen seissyt jonossa hiljaa rukoillen mielessäni että tamponi kestäisi vielä pari minuuttia. Silloin olen joutunut sanomaan, että tällä kertaa en valitettavasti voi päästää ketään edelle. Sen kummempia syitä ei tarvitse sanoa. Kellään ei ole velvollisuutta selostaa ventovieraalle runsaista menkoistaan tai muista vaivoistaan. Kyllä aikuisen tulisi ymmärtää, että jos joku ei pyynnöstä huolimatta päästä edelleen, silloin ei mitä todennäköisimmin ole kyse veemäisestä luonteesta vaan todellisesta tarpeesta päästä nopeasti vessaan.
Kyllä lapsen kanssa pitäisi päästä kaikista jonoista ohi, ei lapsen voi kuvitella jaksavan siinä jonossa.
Varsinkin kaupan jonoissa.
Jos päästää mamman ja lapsen edelleen, niin se tarkoittaa sitä, että ensin asialla käy lapsi ja sitten mamma. Eli en tosiaan päästä, sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ap on tyypillinen mamma.
Kaikkien muiden pitäisi joustaa hänen haarapirunsa takia, itselle se on kuitenkin täysin mahdotonta.
Haarapiru, kiitos päivän nauruista! :D
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ihmisistä on tullut niin ahdasmielisiä ja ilkeitä.
Ja sinä olet oikein hyvä esimerkki tästä, kaikki viestisi palstalla ovat pelkkää vituilevaa paskaa.
Tyypillinen nykyajan mamma, minäminä, minun pitää kakarani kanssa päästä ensin, muista viis! Opettakaa ne kakaranne ilmoittamaan ajoissa että on hätä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset hätätapaukset on asia erikseen.
Suurin osa aikuisista ei ole akuutissa hätätapauksessa vessajonossa.
Nyrpistely ja oman kiireen kanssa tärkeily on omituista ja järkevä, ystävällinen ihminen antaa tilaa niille joilla on hätä. Lapsille ja aikuisille.
Terveisin
lapsen, joka oli tosi surkeana, kanssa pitkän matkan bussin vaihdolla bussiasemalla jonottanut.
Olisitte menneet aikaisemmin sinne bussiaseman vessaan!
Vierailija kirjoitti:
Crohnin tautilaisilla on vessakortti.
Vaan eipä ole kaikilla. Vessapassi on vain diagnoosiyhdistyksen jäsenillä ja minulla ei monisairaana ole varaa liittyä jokaiseen yhdistykseen saadakseni todistuksen sairaudestani ulkopuolisille. Sana pitäisi riittää.
Ja lapsen kanssa oli siis pidätelty jo bussimatkalla ennen vaihtoa.
Noniin. Antakaa mennä ensin jos suinkin voitte. Itsellennekin varmaan toivotte samaa. Hätätapauksissa. Ja jos ette toivo, ettekä ikinä ole itse wc-hätätapauksessa, niin sen paremmin voitte antaa hätätapauksessa olevan mennä ensin.