Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelee ihminen joka ei päästä lasta ohitsena vessaan?

Vierailija
03.04.2021 |

Menimme lapseni kanssa wc tiloihin. Lapsella oli kova kiire päästä koppiin. Edessämme oli pari henkilöä. Kysyin, voimmeko etuilla. Edessämme olevalle kävi ilman muuta, mutta seuraavana vuorossa olleelle ei. Puhelintaan räpläävä nuori aikuinen, mutisi vain että sori ei nyt. Toivottavasti et itsekään tarvitse muiden joustavuutta ikinä!

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on siis aidosti typerä ja itsekeskeinen idiootti.

Vierailija
102/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen oletus monilla, että aikuisella oli tulossa housuun ja kuitenkin monilla samaan aikaan myös asenne, ettei ainakaan haluta antaa mennä ensin. :'(

No Suomi on täynnä ihmisiä, joille vahingonilo on paras ilo ja tämä ketju on nyt täynnä niitä. Minä olen kyllä kohdannut ihmisiä, jotka päästää lapsen ohi vessajonossa ihan pyytämättä ja olen pitänyt sitä ihan normaalina käytöksenä. Jos joku sanoisi vielä pyytäessä että ei niin kummastuisin todella paljon. Sillä ihmisellä ei ole sosiaaliset käytösnormit ihan hallussa.

Sä esität hienosti empaattista ihmistä, mutta omista puheistasi kuitenkin selkeästi huomaa, ettei sulla ole mitään kykyä asettua toisten asemaan. Juu, aina päästät lapset ohi vessaan, mutta et kykene näkemään, ettei toisilla aina ole sitä samaa mahdollisuutta, kun niillä on itse joku hätätilanne menossa, jonka takia sinne vessaan on yhtä kiire kuin sillä lapsella ja mammalla. Ne toiset on vaan ilkeitä ja vahingoniloisia ihmisiä, mutta onneksi edes sä olet aina muut edelle asettava pyhimys...

Aikuinen ihminen voi varmaan sitten sanoa, että "mulla on kanssa nyt niin kova hätä, että en voi laskea ohi." Asia ymmärretty. Mutta se, että sanoo vain, että "en laske, koska mä olin eka ja mua ei vaan kiinnosta muiden hädät," "mikset ennakoi" jne on mielestäni vaan törkeetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on äiti, joka ei käske lastaan käymään vessassa kotona ennen asioille lähtemistä?

Nyt äkkä joku tekee lasun tästä!

Vierailija
104/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, mulle tulee tästä mieleen ketju jossa vauvamammat intoilivat keksinnöllään "vessattaa" eli antaa vauvan kakata LAVUAARIIN!! Innokkaimmat kakattivat jopa tiskialtaaseen.

Ja tietysti myös kylässä.

Oli häivyttävä ettei tullut yrjö.

Yhtään vauvaseuruetta ei mun kotiini tule.

Vierailija
105/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen oletus monilla, että aikuisella oli tulossa housuun ja kuitenkin monilla samaan aikaan myös asenne, ettei ainakaan haluta antaa mennä ensin. :'(

No Suomi on täynnä ihmisiä, joille vahingonilo on paras ilo ja tämä ketju on nyt täynnä niitä. Minä olen kyllä kohdannut ihmisiä, jotka päästää lapsen ohi vessajonossa ihan pyytämättä ja olen pitänyt sitä ihan normaalina käytöksenä. Jos joku sanoisi vielä pyytäessä että ei niin kummastuisin todella paljon. Sillä ihmisellä ei ole sosiaaliset käytösnormit ihan hallussa.

Sä esität hienosti empaattista ihmistä, mutta omista puheistasi kuitenkin selkeästi huomaa, ettei sulla ole mitään kykyä asettua toisten asemaan. Juu, aina päästät lapset ohi vessaan, mutta et kykene näkemään, ettei toisilla aina ole sitä samaa mahdollisuutta, kun niillä on itse joku hätätilanne menossa, jonka takia sinne vessaan on yhtä kiire kuin sillä lapsella ja mammalla. Ne toiset on vaan ilkeitä ja vahingoniloisia ihmisiä, mutta onneksi edes sä olet aina muut edelle asettava pyhimys...

Aikuinen ihminen voi varmaan sitten sanoa, että "mulla on kanssa nyt niin kova hätä, että en voi laskea ohi." Asia ymmärretty. Mutta se, että sanoo vain, että "en laske, koska mä olin eka ja mua ei vaan kiinnosta muiden hädät," "mikset ennakoi" jne on mielestäni vaan törkeetä.

Siis ap:n tekstissä se tyyppi ei sanonut muuta kuin "sori, ei nyt". Mä laskisin sen enemmänkin tuohon "mulla on kanssa niin kova hätä, etten voi päästää ohi"- luokkaan kuin tuohon "olin eka ja sun ongelmat ei kiinnosta" -luokkaan. Kaikki ei halua selittää vessajonossa olemisen syitä vieraille ja silloin toi "Sori, ei nyt" on ihan täydellisen kohtelias vastaus.

Vierailija
106/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on siis aidosti typerä ja itsekeskeinen idiootti.

Ai jos sulla olisi tulossa kakka housuun, niin et kysyisi lupaa päästä vessaan, vaan laskisit housuun. Näinhän tekevät kaikki av-palstan hienostoladyt - laskevat kurat housuun.

Niin, miten se ap kehtaa...

Vierailija
107/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna muiden kävellä ylitseen. Jono on jono. Hänelläkin varmasti on todellinen tarve päästä sinne vessaan, kun kerran jonottaa.

Vierailija
108/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi päästää? Lapselle pitää opettaa kärsivällisyyttä. Lellimistä tuollainen ajattelu.

Vierailija
109/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IBS, IBD tai tamponi vuotanut läpi.

Crohnin taudista kärsivänä muistan eräänkin kerran jonottaneeni vessaan tietäen, että uloste voi tulla housuun hetkenä minä hyvänsä. Sitä puhelinta tiiviisti selailemalla koetan rentoutua ja keskittää ajatukseni muuhun kuin siihen hätään, että nyt tulee housuun.

Vierailija
110/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kurjaa mutta kyllä niillä muillakin jonottajilla ihan oikea hätä on.

En mä näe siinä mitään erityistä ilkeyttä, että vessaan pääsee siinä järjestyksessä kun jonoon on tullut.

Vierailija
111/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset hätätapaukset on asia erikseen.

Suurin osa aikuisista ei ole akuutissa hätätapauksessa vessajonossa.

Nyrpistely ja oman kiireen kanssa tärkeily on omituista ja järkevä, ystävällinen ihminen antaa tilaa niille joilla on hätä. Lapsille ja aikuisille.

Terveisin

lapsen, joka oli tosi surkeana, kanssa pitkän matkan bussin vaihdolla bussiasemalla jonottanut.

Pitkänmatkan busseissa on yleensä vessa. Ei nyt niin ihana, mutta yleensä siisti. Menettelee, jos on tosi tarve.

Vierailija
112/128 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ap:n lapsella housuihin?

Jos ei, niin mitä täällä nillität.

Vierailija
113/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ap:n tekstissä se tyyppi ei sanonut muuta kuin "sori, ei nyt". Mä laskisin sen enemmänkin tuohon "mulla on kanssa niin kova hätä, etten voi päästää ohi"- luokkaan kuin tuohon "olin eka ja sun ongelmat ei kiinnosta" -luokkaan. Kaikki ei halua selittää vessajonossa olemisen syitä vieraille ja silloin toi "Sori, ei nyt" on ihan täydellisen kohtelias vastaus.

Juuri näin. Jos olet jonossa, sinulla on asiaa vessaan eikä sitä tarvitse AP:lle selitellä miksi on siellä jonossa. Henkilökohtaiset asiat ei kuulu muille. Edessä olevat ovat myös voineet joutua odottamaan omaa vuoroaan pitkään muiden jäädessä kuhnimaan sinne kopperoihin, joten ennakointi on voinut muuttua jo akuutimmaksi hädäksi. Olen myöskin näin korona-aikana törmännyt siihen, miten lapsiperheet käyttäytyvät todella törkeästi vessatiloissa, eräskin mutsi kailotti kovaan ääneen lapsilleen, että heti kun on tarpeet tehty  vessaa ei saa vetää, kun sieltä tulee koronat naamalle. Jäivät ne vessat vetämättä äidiltäkin ja ne lasten ruskeat tuotokset seuraavien iloksi.

Etuilu on todella tympeää ja lapsikaan ei opi kärsivällisyyttä tai ennakoimaan omaa hätäänsä. Joku tässä ketjussa ehdotti aikuiselle vaippoja, miksei tällä lapsella ollut vaippaa, jos ei kerran osaa pidättää?

Vierailija
114/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole käytösnormit hallussa, jos luulet lapsen olevan automaattisesti vapaakortti jonottamisesta.

Vierailija
115/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan meni 50-50 eli toinen antoi ja toinen ei. Itse kyllä annan tilaa, jos ei ole mikään tulipalohätä ja harvemmin onneksi on. 

Ja jos jonon ensimmäinen antaa mennä, silloin saa mennä.

Jonon ensimmäinen ei voi luvata muiden puolesta etuilun olevan ok. Toki voi luovuttaa paikkansa ja mennä itse jonon viimeiseksi.

Vierailija
116/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse niin harvakseltaan nykyään kauppakeskuksissa tms., että ei ole tullut tällaista tilannetta vastaan. Karmivasti kuulostaa siltä, että olisi nykymammoilla jotenkin yleisestikin tämmöinen ajatus, että lapsi pitäisi päästää edelle? Juu en päästä, tietenkään. Kuten joku aikaisemmin sanoi, kaikilla julkisiin vessoihin jonottavilla on kauhea hätä, kukaan ei niissä käy, jos vain vähän pitäisi mennä, silloin pidätellään kotiin asti.

Olisiko taas peiliin katsomisen paikka mammalla, huoh.

Vierailija
117/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä IBS-potilas yleensä ajattelen paniikkihikikarpalot otsalla, että jos en pääse seuraavalla sekunnilla vessaan, tulee housuun.

Osta vaippoja. Ei sun vammas oo mikään muiden ihmisten ongelma.

Eikä ole mun ongelmani, jos joku toinen tulee vessajonoon myöhässä. Ei ole mitään velvollisuutta päästää etuilemaan, tosin toki voin päästää, jos itselläni ei ole kiire. Mutta jokainen voi vetää itselleen/mukulalleen ne vaipat jalkaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
118/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä IBS-potilas yleensä ajattelen paniikkihikikarpalot otsalla, että jos en pääse seuraavalla sekunnilla vessaan, tulee housuun.

Eikö tuossa tilanteessa kannattaisi käyttää varmuuden varalta jo vaippoja tai edes inkontinenssisuojia? WC:tä kun ei ole aina nurkan takana.

Suolistovaivaisena ensinnäkin liikun vain ihan pakolliset menot ja ennen lähtöä kartoitan jokaisen vessan sekä suunnittelen reittini niiden mukaan. Käytän myös suojaa _varmuuden vuoksi_ mutta meinaat, että voin siksi päästää jonkun edelleni jonossa, koska ainahan voin itse tehdä siihen suojaan, siinä jonossa? Juu ei. Suoja on siksi, jos en parhaasta yrityksestä huolimatta ehdi vessaan ajoissa.

Vierailija
119/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta vaippoja. Ei sun vammas oo mikään muiden ihmisten ongelma.

Lapselle voi laittaa vaipat. Ei lapsen pissahätä ole muiden vessaan jonottajien ongelma.

Vierailija
120/128 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa asiaa ihmettelin, kun 5-vuotiaalla tytöllä kauhea hätä, kiire pitkän matkan bussiin, bussi-asemalla ja housuun tuli.

Kysyin päästäisiinkö. Ei, sanoi rouva.

Jos sinä et osaa huolehtia lapsesi lähtöpissalla käymisestä, niin et voi olettaa että jotkut randomit alkaisivat sun vanhemmuuden puutetta pelastamaan.

Voi olla että joku kiltteyttään luopuu vuorostaan, mutta voi olla että ei luovu 🤷‍♀️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi