Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lihava ravitsemusterapeutti uskottava?

Vierailija
03.04.2021 |

Isäni on sairaalassa, ja hän kertoi että ravitsemusterapeutti oli käynyt puhumassa ravitsemuksesta. Isälleni tehty suolioperaatio. Oli puhunut terveellisestä ruokavaliosta jne. Lopussa olin kertonut ylipainosta jne. Isäni oli kysynyt lopussa ns. vitsinä, että toimiikohan nämä ohjeet kun teillä terapeutti näyttää olevan ainakin 30kg ylipainoa. Isäni on eläkkeelle jäänyt terveyskeskuslääkäri. Tämä terapeutti oli suuttunut ja lähtenyt niskaa nakellen huoneesta.

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isäsi voi joutua sairaalaan vaikka on lääkäri? Ei anna oikein hyvää kuvaa ammattitaidosta

Vierailija
22/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin selkävaivojen takia fysioterapeutilla. Sain hyvät jumppaohjeet ja neuvon liikkua lisää ja pudottaa lievä ylipainoni. Ihan hyvä, tyytyväinen olin. Mutta ihmetytti kun fyssari itse oli todella ylipainoinen. Miksi ei pidä itsestään huolta ammattilaisena ja ammattinsa edustajana? Eihän se ylipaino ammattitaitoon vaikuta mutta on jotenkin ristiriitaista.

Olen itse hammashoitaja enkä ikipäivänä menisi töihin harjaamattomilla hampailla missä on plakkia ja ruuanmuruja. Puhumattakaan reikiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ravitsemusterapeutti on oppikirjaesimerkki valtion virallisten lautasmallien ja ravintoympyröiden ym. paskasuositusten tehokkuudesta. Ne eivät vaan kertakaikkiaan toimi vaikka kuinka on oppikirjoihin kirjoitettu ja jos vähintään kolme neljästä aikuisesta on ylipainoinen suosituksia noudattaessaan, niin fiksumpi tekee jo johtopäätökset

Vierailija
24/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuuntelisi lihavan terapeutin neuvoja!

Vierailija
25/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän arvostelut pitää hyväksyä auta armias jos sanot vastaan se onkin viha puhetta. ISÄSI OLI TÄYSIN OIKEASSA ONNEKSI ON VIELÄ HEITÄ JOTKA PALAUTTAA NOITA KAVERIN PALKKAAMIA MAAN PINNALLE. MINÄ MINÄ JEESUKSIA

Vierailija
26/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ainoastaan kirjaviisas. Kovasti opiskellut. Mutta kokemus ja sitä kautta minusta aito osaaminen puuttuu.

Apu saattaa jäädä pinnalliseksi.

Uskon, että päihdeongelmista kärsivät saavat parhaan avun niistä, joilla ollut omia kokemuksia.

Tupakan poltosta on helppo saarnata, jos et ole itse polttanut.

Voihan hoikka ihminenkin olla vain kirjaviisas ja kokemuksia vailla.

Eivät lääkäritkään ole sairastaneet niitä tauteja, joita he potilailta hoitavat.

Hammaslääkärillä ei milloinkaan ollut hammassärkyä, mutta silti hän ymmärtää missä vika piilee, kun potilas oireensa kertoo ja tutkii asian.

Nuoria vastavalmistuneita kätilöitä on töissä, vaikka eivät ole koskaan itse synnyttäneet.

Vierailija
27/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihava Jeesus uskottava?

Kirkossa roikkuisi venyneiden käsien varassa läskijeesus?

Me ei tiedetä miltä Jeesus näytti?

Miksi vapahtaja on anorektinen?

Eihän lihava kärsi?

Lihavat on lepposii..

ne ei tee tuhmii kepposii..

Vierailija
28/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n isä vaikuttaa ikävältä ihmiseltä, joka ei osaa normaaleja käytöstapoja. Monet ketjuun kommentoijat taas vaikuttavat yksinkertaisilta ihmisiltä, jotka ajattelevat ravitsemusterapeuttien olevan samanlaiselta muutaman viikon kirjekurssilta valmistuneet kuin personal trainerit, joiden osaminen perustuu lähin oman kehon tuntemiseen. Normaalijärjellä varustetut ihmiset ymmärtävät, että ravitsemusterapeutit antavat ohjeita yhtään sooloilematta tiettyjen raamien sisällä, eikä siihen liity ulkomuoto, omat kokemukset tai iltapäivälehdistä luetut vinkit millään tavalla.

Vierailija
29/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköön keskittyvissä ammateissa asiantuntijan uskottavuus kieltämättä kärsii, jos hän itse ei ole ulkoisesti siellä päinkään, mihin asiantuntijana toisia ohjaa. Tällaisia ammatteja ovat ravitsemusterapeutin lisäksi ainakin mallien rekrytoija, personal trainer ja kauneuskirurgi, eli kauneusleikkauksiin keskittynyt plastiikkakirurgi.

Selkeästi on todettu, että päihdetyössä kokemusasiantuntijuus on arvossaan. Uskottavin on siis päihdetyöntekijä, joka on kuntoutunut ex-alkoholisti tai nähnyt lapsuudessaanperheessään alkoholismin lähietäisyydeltä. En sano, etteivätkö muut voisi olla hyviä päihdetyöntekijöitä, mutta ainakaan he eivät voisi väittää tietävänsä, miltä päihdeasiakkaasta tuntuu.

Kaikissa ammateissa ei tietenkään tarvitse olla itse mallikappale. Voisin hyvin uskoa kätilöä, joka ei ole itse synnyttänyt tai lääkäriä, joka ei ole sairastanut kaikkia sairauksia, joita hoitaa. Kutsumus tai jokin henkilökohtainen kärsitty kokemus ei ole mikään autuaaksitekevä ammattitaidon mittari, vaikka se voisikin olla kimmoke hakeutua alalle.

Vierailija
30/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites hampaaton suuhygienisti, oisko uskottava?

Miksi ei? Normaalit ihmisethän tietävät, että hammas voi irrota vaikka hoitaisi suuhygieniansa täydellisesti. 

Jos hoidat hampaasi kunnolla ja käyt säännöllisesti hammaslääkärillä niin on epätodennäköistä että hampaasi irtoaisivat. Ja suuhygienisti hankkisi kruunun, sillan tms eikä näyttäytyi potilaille en ilman hampaita.

Vierailija
31/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläsi on oikeus kieltäytyä palvelusta. Hänellä ei ole oikeutta puuttua henkilön yksilöön.

Kyllä, kyllä minä uskoisin asiantuntijan ammattitaitoon, vaikkei hän itse oppeja syystä x noudata/kykene noudattamaan. Emme voi tietää miksi henkilö on ylipainoinen, eikä hänellä ole mitään velvollisuutta asiasta tiedottaakaan.

Vierailija
32/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi oli aika epäkohtelias laukoessaan tuollaisen kommentin päin naamaa. Omassa päässäni ajattelisin toki samaa, mutta en sanoisi ääneen.

Mutta onhan se huvittavaa, jos selkeästi ylipainoinen lääkäri tai ravitsemusterapeutti saarnaa suureen ääneen asiakkaan ylipainosta.

Vierailija
33/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ainoastaan kirjaviisas. Kovasti opiskellut. Mutta kokemus ja sitä kautta minusta aito osaaminen puuttuu.

Apu saattaa jäädä pinnalliseksi.

Uskon, että päihdeongelmista kärsivät saavat parhaan avun niistä, joilla ollut omia kokemuksia.

Tupakan poltosta on helppo saarnata, jos et ole itse polttanut.

Päin vastoin. Ylipainoinen ravitsemusterapeutti osaa asettua asiakkaan asemaan, hän saattaa todella tietää että oikeanlaisen ruokavalion noudattaminen ei ole helppoa.

Ravitsemusterapeuteista huomattavan suurella osalla on syömishäiriötausta. Sepä vasta ituttaakin kuunnella neuvoja joltain kuivan kesän oravalta, joka ei ole koskaan syönyt suklaalevyä yhdeltä istumalta, ja joka hulluttelee syömällä pääsiäisenä jälkkäriksi yhden minisuklaamunan (tämä esimerkki ihan elävästä elämästä työpaikaltani).

Vierailija
34/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ravitsemusterapeutti ei herätä minkäänlaista luottamusta, uskottavuutta, ei voi mitään. Mutta onpas ap:n isä melkoinen moukka, varmaan alzheimeria jo?

Vierailija
35/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lihavuus vie uskottavuutta kaikissa fyysiseen terveyteen liittyvissä töissä.

Vierailija
36/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu annetaan ja jos se ei ole uskottavaa, niin sitten se lopetetaan ja täytyy luottaa omaan asiantuntemukseen. Julkisella puolella varsinkaan ei pidä lähteä mihinkään ulkonäön perusteella tehtävään valkkaamiseen.

Vierailija
37/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Poliisit-sarjassa oli hauska juttu, kun vuorossa oli ratsupoliisit. Tämä ratsupoliisi naureskeli, että uskottavuus on koetuksella, jos on juuri kirjoittamassa jollekin baarista poistuneelle sakkolappua julkisella paikalla kuseskelusta, niin oma hevonen lorottaa kunnon lammikon siihen viereen :D

Vierailija
38/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäsi on idiootti.

Lihavuus ei mitenkään vähennä ravitsemusterapeutin ammattitaitoa. Ei tarvitse elää kuten saarnaa.

Hyvin sanonut tämä isä. Ravitsemusterapeutin pitäisi näyttää siltä, että syö terveellisesti. Samoin joku jumppaohjaaja, joka painaa sata kiloa ja istualtaan neuvoo ei ole sopiva alalleen.

Vierailija
39/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että ravintoterapeutti noudattaa itsekin niitä virallisia oppeja, mutta sen lisäksi kiskoo kaksinkäsin siideriä iltaisin. Eniveis elämänhallintaongelmalta vaikutta ennemminkin

Vierailija
40/172 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava ravitsemusterapeutti on oppikirjaesimerkki valtion virallisten lautasmallien ja ravintoympyröiden ym. paskasuositusten tehokkuudesta. Ne eivät vaan kertakaikkiaan toimi vaikka kuinka on oppikirjoihin kirjoitettu ja jos vähintään kolme neljästä aikuisesta on ylipainoinen suosituksia noudattaessaan, niin fiksumpi tekee jo johtopäätökset

No me kaikki tiedämme, että suurin osa suomalaisista ei noudata virallisia ravintosuosituksia ja siksi olemmekin ylipainoinen kansa. Tuskin siis ylipainoinen ravintoterapeutti syö suositusten mukaan, vaan niin kuten muutkin suomalaiset, eli kaikkea ns. roskaruokaa. Eikä suomalaiset liiku kuten suositellaan.

Ei voida sanoa juuta eikä jaata miten suositukset toimivat, koska niitä ei noudateta. Olisihan se kiva saada tutkimusta, että jos oikeasti suurin osa kansasta toimisi suositusten mukaan tietyn ajan, niin miten se vaikuttaisi kehoon ja mieleen. Pitäisi siis saada todella iso joukko sitoutumaan tutkimuksen ajaksi noudattamaan virallisia suosituksia, jotta sillä olisi mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme