Olenko pikkumainen? Ärsyttää, kun uusi miesystävä haluaa aina, että tavataan mun luona.
Haluaisin joskus päästä kyläilemään ja että hän laittaisi illan minua varten.
Kommentit (1216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap nostat kissan pöydälle ja vaadit päästä miehen luo kylään. Kerro sitten meille oliko siellä hämmästynyt vaimo vastassa.
Tää menee jännäksi!No siis en vaadi. En vaadi keneltäkään mitään, mutta toki haluan tietää, mikä on tilanne ylipäätään.
ApSelkeästi AP aavistaa asian todellisen laidan (että mies on varattu) mutta itseään suojellakseen yrittää kieltää asian. Et halua katsoa totuutta silmiin koska se tietää särkynyttä sydäntä.
Itse loukkaantuisin moisesta petoksesta niin paljon että menisin taatusti miehen kotiin tai mökille yllätysvierailulle.
Mikä tuossa nykyisessä tilanteessa on petos?! Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla: turha lähteä hysterisoitumaan, mutta hyvä on selvittää asia mahd. pian, koska se vaivaa. Voihan asioita selvittää myös ilman, että on jo etukäteen ylikierroksilla saatu että ryntää mielipuolisena yllättäen miehen kämpille!
Jos se kasvattaa k a n n a b I s t a kotona?
No ei vaan, mutta osittain ohiksena, vaikka juttu onkin tuore ja tuoreet jutut aina hiukan herkkiä, niin ap:na kyllä miettisin siltäkin kantilta, että millanes suhde sellainen on, jossa ei uskalleta suoraan kommunikoida? Niin kuin aiemmissakin viesteissä on sanottu, eihän sitä tarvii mitenkään hyökkäävästi tai kuullustellen ilmaista vaan ihan kevyesti että hei, tajusin just että ei olla vielä vietetty iltaa sun kotona!
Olin itse nuorempana kanssa sellainen etten oikein uskaltanut ottaa puheeksi mua vaivaavia asioita tapailusuhteissa. Sitten koin jonkun heurekan, ajatellen just että jos meillä on jo intiimiä kanssakäymistä, niin todellakin voin ottaa puheeksi ja että tapailun tarkoitushan on nimenomaan tutustua toiseen ihmiseen.
Kissa pöydälle ap!
No jätä mies jos ahdistaa ja keskity suklaan syöntiin. Älä unohda siideriä.
Asiasta suoraan puhumisesta puhuttaessa unohdetaan usein se, että jos toisella on jotain salattavaa, välttelee hän aihetta viimeiseen asti ja luikertelee keskusteluista ulos. Normaalissa tilanteessa tuollainen "mennäänkö vaihteeksi teille/en muuten ole koskaan nähnyt sinun asuntoa" keskustelu soljuisi sujuvasti ja asunto esiteltäisiin seuraavassa tapaamisessa. Keskustelu on kuitenkin hyvin erilainen, jos toinen ei missään nimessä halua tapailukumppania omaan kotiinsa.
Tässäkin tapauksessa mies voi todeta, että ei hänellä tietenkään ole mitään salattavaa ja voidaan esim. viikon päästä viettää aikaa hänen kotona, mutta sitten jostain syystä onkin niin kiva ilma että mökillä on kivempaa tai putki meni juuri rikki tms... Tai hyökkäysversio: "mistä sinä minua epäilet ja en kyllä varmasti tämän jälkeen sinua kotiini vie, parisuhteen pitää perustua luottamukseen". Halutessaan mies voi maalata toisesta ihan psykopaatin outoine vaatimuksineen, koska luikertelee pois kaikista yhtään epäsuorista keskusteluista ja toinen päätyy vahingossa huutaen vaatimaan että asuntoon on juuri nyt päästävä.
Yksi vaihtoehto on myös taktiseen aikaan asunnon nopea esittely (vaimo reissussa), mutta sen jälkeen jatkuva aiheen välttely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotkut naiset nyt tekee ongelman mistä tahansa.
Kerta ja jos tapaileminen sujuu hyvin noinkin, niin miksi hyväksi todettua menetelmää pitäisi muuttaa ihan vain muuttamisen vuoksi.
Ei muu muuttuisi kuin ympäristö.
Yleensä tuollaisia tyytymättömyydenilmaisuja alkaa tulemaan milloin mistäkin, kun on uusi jo tyrkyllä ja arpoo, että kumpi olisi parempi...
Ilmeisesti AP:n mielestä ei suju hyvin, joten menetelmää olisi syytä muuttaa.
Siinä sijaitsi justiinsa se tehty ongelma. Tapaileminen sujuu hyvin noinkin, niin miksi on tyytymätön?
En mäkään ymmärrä, miksi ap on tyytymätön, kun sun mielestä kaikki sujuu hyvin..tosi outoa. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Asiasta suoraan puhumisesta puhuttaessa unohdetaan usein se, että jos toisella on jotain salattavaa, välttelee hän aihetta viimeiseen asti ja luikertelee keskusteluista ulos. Normaalissa tilanteessa tuollainen "mennäänkö vaihteeksi teille/en muuten ole koskaan nähnyt sinun asuntoa" keskustelu soljuisi sujuvasti ja asunto esiteltäisiin seuraavassa tapaamisessa. Keskustelu on kuitenkin hyvin erilainen, jos toinen ei missään nimessä halua tapailukumppania omaan kotiinsa.
Tässäkin tapauksessa mies voi todeta, että ei hänellä tietenkään ole mitään salattavaa ja voidaan esim. viikon päästä viettää aikaa hänen kotona, mutta sitten jostain syystä onkin niin kiva ilma että mökillä on kivempaa tai putki meni juuri rikki tms... Tai hyökkäysversio: "mistä sinä minua epäilet ja en kyllä varmasti tämän jälkeen sinua kotiini vie, parisuhteen pitää perustua luottamukseen". Halutessaan mies voi maalata toisesta ihan psykopaatin outoine vaatimuksineen, koska luikertelee pois kaikista yhtään epäsuorista keskusteluista ja toinen päätyy vahingossa huutaen vaatimaan että asuntoon on juuri nyt päästävä.
Yksi vaihtoehto on myös taktiseen aikaan asunnon nopea esittely (vaimo reissussa), mutta sen jälkeen jatkuva aiheen välttely.
Jep, mutta tollasista reaktioista voi sitten vetää ne johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se mies on sanonut kun olette keskustelleet asiasta?
Ei me erikseen olla keskusteltu siitä. Joskus olen sanonut, että voisin poiketa hänen luonaan, jolloin hän on sanonut, että ottaa minut kyytiin ja mennään mökille. Yleensä hän ehtii ehdottaa tapaamista eli luokseni tuloa tai ravintolaan menoa (ennen sulkua) tai sinne mökille menoa. Ollaan myös oltu saunomassa ja altaassa miehen työpaikan tiloissa. Siellä tuli vastaan miehen työkavereita ja hän sanoi heille, että me mennään x:n kanssa saunomaan, eli ei piilotellut minua.
Ei mies siis kokonaan passuuta itseään minulla. Myös hän tekee meillä ruokaa ja siivotaan aina yhdessä jäljet. Silti olisi kiva olla se vieras.
ApEli et ole puhunut miehen kanssa asiasta, mutta miehen pitäsi lukea ajatuksesi?
Minusta miehen olisi helpompaa kuunnella, mitä sanotaan. Toki niitä ajatuksiakin saa yrittää lukea, jos se tuntuu kivammalta.
Sulle voisi olla avuksi, jos lukisit mitä sanottiin.
Mun miesystävä ei alkuun spontaanisti kutsunut mua asunnolleen. Epäröin ottaa asiaa puheeksi, kun tuntui jotenkin niin oudolta. Mietin kaikki kuviot alkaen jostain mielenterveyskämpästä vaimoon asti. Lopulta totuus paljastui, eli miehellä oli vaan aika perusankea poikamiesboksi. Ei mitenkään erityisen sotkuinen eikä likainen, mutta vähän vaan ankea, naisen kosketus ja tyylitaju puuttui. Esim. fillari tukkimassa eteisen, käsipainoja hujan hajan lattialla, iso telkkari ainoana "sisustuselementtinä", ei tauluja, ei viherkasveja, ainoana valaisimena kirkkaan ja kylmänvalkoinen kattolamppu ilman kivaa varjostinta, lakanat ja tyynyliinat kaikki eri paria, verhot vaan jotkut ensimmäiset Prismasta valmiina löydetyt, tietokoneelle iso ja tilaavievä työpiste, kun useampi kone ja näyttö (tekee osin etätöitä it-alalla). Oma asuntoni taas on paljon kodikkaampi, alkaen siitä että esim. asiat samaa, kivaa sarjaa, värit sointuu keskenään, kiva tunnelmavalaistus, tauluja, viherkasveja jne. Ei mikään ihme, että mies viihtyi minun luonani mieluummin.
Lihaisa pastori Maatuska kirjoitti:
Tämä sama ihminen jaksaa aloittaa jatkuvasti uusia ketjuja milloin mistäkin joutavasta asiasta.
Kirjoitustyyli ja sanojen käyttö paljastaa helposti.
Eikö sinulla ole mitään muuta elämää kuin roikkua täällä tekemässä typeriä aloituksia?
Sinä olet se, joka kulkee ketjusta toiseen ilkeilemässä. Sanavarastosi paljastaa sen.
Minulle on useampikin mies ehdottanut, että haluaisivat alkaa käydä minun luonani. Syitä siihen, että en olisi voinut käydä miehen luona, oli parikin. Muutamalla oli syynä naimisissa olo ja vaimo ja lapset siellä kotona. Parilla muulla se, että ei halua, että naapurit näkee, että joku nainen käy heidän luonaan. Olisivat voineet kysellä poikamiehiltä, että kuka se oli joka kävi. Tai että ei ollut samannäköinen kuin se, joka yleensä käy, kun oli jonkinlaista seurustelua ollut siinä ja suhde oli siinä vähän mietinnässä. No kiitos vaan tarjouksesta, mutta ei kiitos. Entäs mun naapurit, minä ne olis mua sen jälkeen pitäneet, vaikka sillä ei nyt niin väliä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan miehen tykönä suurimmaksi osaksi, koska itse asun aikuisen tyttäreni kanssa ja on mukavampaa olla omissa oloissa ja en halua kovin usein ajaa tytärtäni pois kotoaan. Mieheni on käynyt täällä kotonani ja olen myöskin ollut avoin asumisjärjestelyistäni. Toivottavasti mua ei pidetä heti edelleen naimisissa olevana.
Tällä miehelläni on vielä omistusasunto toisella paikkakunnalla, jossa ex asuu yhteisen poikansa kanssa. Mun mielestä on ihan ymmärrettävää ettei halua saattaa poikaansa kodittomaksi eli ei tilanteet ole aina niin yksiselitteisiä. Toki avoimuutta ja rehellisyyttä vaaditaan molemmin puolin.
No eihän tällä sun tilanteella ole mitään yhteneväisyyksiä apn tarinan kanssa. Sun miehesi on käynyt sun luona, vaikka ette vietäkään siellä aikaa. AP ei ole edes käynyt oman miehensä asunnolla. Sun miehelläs on kakkosasunto jossain, jossa vuokralaiset - miten tää nyt liittyy mihinkään kun sun ukkos ei ite siellä kumminkaan asu?
Puhelinnumero fonecta finderiin, sieltä saat osoitteen. Sitten kävelet iltalenkin talon ohi (koska ethän sä tiennyt että on miehen talo kun et ole sitä koskaan nähnyt). Voi olla että on pieniä polkupyöriä pihassa tai kaksi autoa, jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me erikseen olla keskusteltu siitä. Joskus olen sanonut, että voisin poiketa hänen luonaan, jolloin hän on sanonut, että ottaa minut kyytiin ja mennään mökille. Yleensä hän ehtii ehdottaa tapaamista eli luokseni tuloa tai ravintolaan menoa (ennen sulkua) tai sinne mökille menoa. Ollaan myös oltu saunomassa ja altaassa miehen työpaikan tiloissa. Siellä tuli vastaan miehen työkavereita ja hän sanoi heille, että me mennään x:n kanssa saunomaan, eli ei piilotellut minua.
Ei mies siis kokonaan passuuta itseään minulla. Myös hän tekee meillä ruokaa ja siivotaan aina yhdessä jäljet. Silti olisi kiva olla se vieras.
ApEli et ole puhunut miehen kanssa asiasta, mutta miehen pitäsi lukea ajatuksesi?
Ei asukastietoja saa kukaan ulkopuolinen. Miksi tätä ehdotetaan? Mistä te sen tarkistaisitte?
Ovesta, postilaatikosta, naapureilta kyselemällä, fonectasta sukunimellä ja kadunnimellä jne. Keinoja on vaikka kuinka, en tiedä mistä sinä sitten ajattelit kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asukastietoja saa kukaan ulkopuolinen. Miksi tätä ehdotetaan? Mistä te sen tarkistaisitte?
Ovesta, postilaatikosta, naapureilta kyselemällä, fonectasta sukunimellä ja kadunnimellä jne. Keinoja on vaikka kuinka, en tiedä mistä sinä sitten ajattelit kysyä.
En mistään eikä ilmeisesti ap:kaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinnumero fonecta finderiin, sieltä saat osoitteen. Sitten kävelet iltalenkin talon ohi (koska ethän sä tiennyt että on miehen talo kun et ole sitä koskaan nähnyt). Voi olla että on pieniä polkupyöriä pihassa tai kaksi autoa, jne....
Ei Fonectasta löydy läheskään kaikkien numeroita tai löytyy firman osoitteella. Tai jos asuu keskustakerrostalossa kuten minun tuntemani petturi, en mistään näe omia kulkupelejä. Suhteelle ei lupaa hyvää se, ettei tällaisesta voi keskustella suoraan. Minä sanoisin että haluaisin nähdä sun kämpän, voidaanko nähdä siellä seuraavan kerran.
Tulee mieleen yksi mies, jolla on monia naisystäviä. Mielellään menee aina naisen luo. Hänellä on myös asuntoja eri paikkakunnilla Suomessa. Yhdessä asuu hänen yksi poikansa vuokralla, toisessa toinen. Muut on vuokrattu ulkopuolisille. Mies on kirjoilla vapaa-ajan asunnollaan, jotta saa hyvät työmatkavähennykset verotuksessa, todellisuudessa hän majailee työpaikkansa virkistystiloissa tai pojalleen vuokraamassaan asunnossa. Vapaa-ajan asunnolla hän viettää aikaa yhden naisen kanssa, muuten menee siis naisten koteihin. Parikin eukkoa on uskonut olevansa miehen kanssa parisuhteessa, yksi tuolla Jyväskylän lähellä taitaa vieläkin uskoa olevansa... Kihloissakin on oltu, kihlaus saa naisen uskomaan suhteeseen vaikka tyyppiä ei paljon näy. Kihlauksia on monta. aina tarpeen vaatiessa voi ostaa sormuksen.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei mitään stalkkailuja tai yllätysvierailuja, häiriintynyttä puuhaa. Jos ei asia keskustelemalla selviä ja etene, tekee siitä johtopäätökset. Ei kannata alentua stalkkeriksi.
Vakoilemisessa ja asian selvittämisessä ei ole mitään alentumista. Kaikki ei vain uskalla siihen ryhtyä. Moni uskoo mieluummin valheisiin ja jää odottelemaan, kuin ottaa itse aktiivisesti asioista selvää.
Ap, millaista työtä mies tekee? Onko sellaista, että voi olla työmatkoja, joilla voi selittää poissaoloaan mahdolliselle vaimolle?
Juu ei mitään stalkkailuja tai yllätysvierailuja, häiriintynyttä puuhaa. Jos ei asia keskustelemalla selviä ja etene, tekee siitä johtopäätökset. Ei kannata alentua stalkkeriksi.