Olenko pikkumainen? Ärsyttää, kun uusi miesystävä haluaa aina, että tavataan mun luona.
Haluaisin joskus päästä kyläilemään ja että hän laittaisi illan minua varten.
Kommentit (1216)
Vierailija kirjoitti:
Sama oli mun exän kanssa. Aina minä passasin ja maksoin kaiken. Lopulta kun monesti pyydettyäni pääsin hänen luo sain nuudeleita iltapalaksi ja halvinta lonkeroa...
Pihi pska joka halusi vain läyttää hyväkseen.
Aika törkeä mies.
Olisi edes vienyt syömään johonkin .
Kun ajattelee että olit kestinnyt häntä useasti!
Syystä ex, todellakin.
Mä olin joskus kuin ap. Deittailin miestä, joka oli kiva, fiksu, hauska mutta vähän etäinen. Sanoi olevansa eronnut ja oli aikoja, ettei nähty, koska lapset. Ei myös kutsunut kotiinsa käymään, vaikka oltiin tapailtu jo ehkä 3-4 kk. Aina mun luona tai jossain muualla, mökillä, viikonloppumatkoilla tms. Mä olin ihan satavarma, että tyyppi kusettaa ja valehtelee, ja löin jo mielessäni aikarajan milloin nostan kytkintä, jos ei meno muutu.
Vaan muuttuihan se, pikku hiljaa. Nyt 8 v avioliiton ja yhteisen lapsen ja asuntolainan myötä tunnen jo tyypin, ja tiedän, että on vaan perusluonteeltaan aika varovainen ja etäinen, kunnes voi olla varma, että asiasta kehittyy jotain oikeaa. Esim tyttärensä tapasin 10 kk ensi treffien jälkeen, pojan (silloin alakouluikäinen) vasta kun oltiin oltu yksissä pitkälti yli vuosi, ja oltiin jo puhuttu yhteenmuuttamisesta.
Eli voi sillä miehellä olla myös ihan puhtaat jauhot pussissaan, on vain tavallista varovaisempi alussa. Mutta silti olisin ap:na hyvin skeptinen ja varautuisin siihen tyypillisempään vaihtoehtoon eli että mies ei olekaan vapaa.
Onpas mustavalkoista ajattelua monella! Mies voi olla varattu, yhtä hyvin voi olla, että ei ole. Mikään ei ole varma merkki siitä. Muuten kaikkien teidän kumppanit olisivat varmoja pettäjiä.
Olemme tapailleet vasta sen pari kuukautta. Emme ole sopineet seurustelusta. Haluan tutustua rauhassa ilman paineita. Olen itse pyytänyt miehen käymään luonani, koska se on ollut minulle helppoa. Mies taas on kutsunut minut mökilleen ja muihin paikkoihin. Emme tapaa päivittäin enkä ole mikään rimputtelija, joka soittaa pitkin päivää. Tykkään enemmän viestitellä. Nyt kuitenkin, vasta pari päivää sitten aloin ajatella, että en tosiaan ole vieraillut miehen asunnossa, mikä olisi välillä tosi kivaa. Kyse ei ole siis ”suhteesta, jossa ei voi puhua”.
Tapasin miehen pari päivää sitten ennen kuin hän lähti kavereiden kanssa pääsiäisreissuun. Hän ei ole varma, minä päivänä palaa. Olemme yhteydessä kyllä joka päivä.
En todellakaan aio leikkiä salapoliisia. Jos saisin tietää miehen tarkistaneen taustojani, menisi maku koko mieheen. Mutta nyt voi olla se vaara, että menee maku joka tapauksessa, mikäli tämä ärsytys jatkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
...ttu että ärsyttää nää ketjut, jossa ap:lla ongelma X ja ketju on täynnä hyviä ehdotuksia ja vinkkejä miten hoitaa tilanne, niin ap ei vastaa mihinkään eikä aio tehdä mitään asialle vaan ruikuttaa sivu toisensa jälkeen jotain mutku mutku-mantraa. Mikä järki edes tehdä koko ketjua.
Ehkei kannata ehdottaa uudestaan väijymistä miehen kodin lähellä, jos olen sen jo kerran torpannut. En toimi niin.
Ap
Tutullani oli vuosia sitten vastaavanlainen suomalainen seurustelukumppani Italiassa. He matkustivat yhdessä mm. Suomessa ja Italiassa, mutta miehen kotiin ei koskaan voinut mennä. Oli vesivahinkoa, tulipaloa, jossa lemmikit kuolivat jne.
Miehen autossa oli "veljen lapsen piirustuksia". Joo, niin varmaan.
Et varmaan ylläty siitä, että miehellä oli vaimo ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Miten tapasitte?
Oltiin käyty samalla salilla, mitä kautta mies oli kuullut nimeni. Hän etsi minut instagramista, ihastui kuviini kuulemma ja otti sitä kautta yhteyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onpas mustavalkoista ajattelua monella! Mies voi olla varattu, yhtä hyvin voi olla, että ei ole. Mikään ei ole varma merkki siitä. Muuten kaikkien teidän kumppanit olisivat varmoja pettäjiä.
Olemme tapailleet vasta sen pari kuukautta. Emme ole sopineet seurustelusta. Haluan tutustua rauhassa ilman paineita. Olen itse pyytänyt miehen käymään luonani, koska se on ollut minulle helppoa. Mies taas on kutsunut minut mökilleen ja muihin paikkoihin. Emme tapaa päivittäin enkä ole mikään rimputtelija, joka soittaa pitkin päivää. Tykkään enemmän viestitellä. Nyt kuitenkin, vasta pari päivää sitten aloin ajatella, että en tosiaan ole vieraillut miehen asunnossa, mikä olisi välillä tosi kivaa. Kyse ei ole siis ”suhteesta, jossa ei voi puhua”.
Tapasin miehen pari päivää sitten ennen kuin hän lähti kavereiden kanssa pääsiäisreissuun. Hän ei ole varma, minä päivänä palaa. Olemme yhteydessä kyllä joka päivä.
En todellakaan aio leikkiä salapoliisia. Jos saisin tietää miehen tarkistaneen taustojani, menisi maku koko mieheen. Mutta nyt voi olla se vaara, että menee maku joka tapauksessa, mikäli tämä ärsytys jatkuu.
Ap
Miten se nyt korona-aikaan lähtee kavereidensa kanssa reissuun?
Vierailija kirjoitti:
Sama oli mun exän kanssa. Aina minä passasin ja maksoin kaiken. Lopulta kun monesti pyydettyäni pääsin hänen luo sain nuudeleita iltapalaksi ja halvinta lonkeroa...
Pihi pska joka halusi vain läyttää hyväkseen.
Miten itse sitten? Veitkö hänet kalliisiin ravintoloihin syömään monen ruokalajin aterioita ja tarjosit shamppanjabrunsseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten se nyt korona-aikaan lähtee kavereidensa kanssa reissuun?
Aika monikin lähtee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun myös omakotialueella ja tämä on varsin suljettu. Täällä liikkuu vain täällä asujat tai satunnaiset kävijät. Ei ole siis läpikulkuliikenettä. Katu kiertää niin, että ikkunoista näkyy kun joku siellä kävelee.
Jos nyt minun joku treffikumppani tai muu tuttu siellä kävelisi niin jos olisin kotona ja sattuisin katsomaan ikkunoista kyllä huomaisin.
Itse en ainakaan tänne tulisi kyyläämään kenenkään asuntoa, senverran tyhmäksi tuntisin itseni.Niin, sinä tuntisit. Ei sinun olekaan mikään pakko mennä tutkimaan, missä joku toinen asuu. Mutta anna toisten tehdä niin jos haluavat, äläkä käytä oireellisen paljon aikaa sen todistelemiseen, miten mahdotonta on tarkistaa, missä joku asuu. Se on ihan helppoa, ja vaikka kuinka ikkunoista näkisi kuka tiellä liikkuu, niin on hyvin pieni todennäköisyys, että juuri se ihminen, jonka ei halua katsovan ulos pimeään iltaan, sattuisi juuri silloin ulos katsomaan.
Jotkut on sulkeneet itsensä jonkinlaiseen ylevyyshäkkiin, joka pakottaa heidät toimimaan mielestään ylevästi silloinkin, kun vastassa voi olla patologinen valehtelija ja manipuloija.
Ylemmyyshäkistä täältä hei!
Rautalangasta: jos minun nykyinen tapailukumppanini kävelisi, varsinkin nyt kun on valoisaa aikaa, tuolla kadulla tai läheisessä avoimessa puistossa ilman syytä, että tulisi meille niin kyllä ihmettelisin. Tai siis huomaisin. Koska hänellä ei ole täällä muita tuttuja.
Ikkunat ovat isot ja niistä näkyy suoraan ulos vaikka en nimenomaan katsoisikaan. Eri asia jos en ole silloun kotona.
Eli toisinpäin kääntäen, jos kumppanini asuisi tässä missä minä nyt ja minä hiippailisin tuolla ulkona ilman mitään muuta asiaa kuin uteliaisuus kotitaloani kohtaan. Miten en häntä tuntisi?
Ei muiden tarvitsekaan tuntea tai tietää millä asioilla joku liikkuu kuin nämä asianomaiset.
En tietenkään tiedä missä aloittaja ja aloittajan mies asuvat, mutta kyse olkin siitä, että jotkut ihmiset saattavat asua sellaisella alueella, että siellä liikkumisen huomio ja huomaa.
Kaikki eivät asu vilkkaan kadun varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihi pska joka halusi vain läyttää hyväkseen.Miten itse sitten? Veitkö hänet kalliisiin ravintoloihin syömään monen ruokalajin aterioita ja tarjosit shamppanjabrunsseja?
Hän tarjosi - ja maksoi - kaiken muun.
Jos vasta pari kk tapailtu, ei oman kodin jemmaaminen ole outoa. Mutta nyt on aika päästä sinne vierailulle. Asia puheeksi.
Tai sanot että ensi kerralla haluat tavata hänen luonaan. Sitten soitat vaikka yllärinä että olet kadulla tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun myös omakotialueella ja tämä on varsin suljettu. Täällä liikkuu vain täällä asujat tai satunnaiset kävijät. Ei ole siis läpikulkuliikenettä. Katu kiertää niin, että ikkunoista näkyy kun joku siellä kävelee.
Jos nyt minun joku treffikumppani tai muu tuttu siellä kävelisi niin jos olisin kotona ja sattuisin katsomaan ikkunoista kyllä huomaisin.
Itse en ainakaan tänne tulisi kyyläämään kenenkään asuntoa, senverran tyhmäksi tuntisin itseni.Niin, sinä tuntisit. Ei sinun olekaan mikään pakko mennä tutkimaan, missä joku toinen asuu. Mutta anna toisten tehdä niin jos haluavat, äläkä käytä oireellisen paljon aikaa sen todistelemiseen, miten mahdotonta on tarkistaa, missä joku asuu. Se on ihan helppoa, ja vaikka kuinka ikkunoista näkisi kuka tiellä liikkuu, niin on hyvin pieni todennäköisyys, että juuri se ihminen, jonka ei halua katsovan ulos pimeään iltaan, sattuisi juuri silloin ulos katsomaan.
Jotkut on sulkeneet itsensä jonkinlaiseen ylevyyshäkkiin, joka pakottaa heidät toimimaan mielestään ylevästi silloinkin, kun vastassa voi olla patologinen valehtelija ja manipuloija.
Rautalangasta: jos minun nykyinen tapailukumppanini kävelisi, varsinkin nyt kun on valoisaa aikaa, tuolla kadulla tai läheisessä avoimessa puistossa ilman syytä, että tulisi meille niin kyllä ihmettelisin. Tai siis huomaisin. Koska hänellä ei ole täällä muita tuttuja.
Ikkunat ovat isot ja niistä näkyy suoraan ulos vaikka en nimenomaan katsoisikaan. Eri asia jos en ole silloun kotona.Eli toisinpäin kääntäen, jos kumppanini asuisi tässä missä minä nyt ja minä hiippailisin tuolla ulkona ilman mitään muuta asiaa kuin uteliaisuus kotitaloani kohtaan. Miten en häntä tuntisi?
Ei muiden tarvitsekaan tuntea tai tietää millä asioilla joku liikkuu kuin nämä asianomaiset.En tietenkään tiedä missä aloittaja ja aloittajan mies asuvat, mutta kyse olkin siitä, että jotkut ihmiset saattavat asua sellaisella alueella, että siellä liikkumisen huomio ja huomaa.
Kaikki eivät asu vilkkaan kadun varrella.
Ylevyys, ei ylemmyys.
Asiasi tuli selväksi, olet siis aina hereillä ja ikkunan ääressä ja pidät joitakin sellaisia asioita noloina, jotka eivät ole noloja.
Jokaisella on oikeus liikkua yleisillä teillä missä haluaa. Se ei ole hiippailua ellei itse tee siitä sellaista. Minä en tee asioista noin vaikeita tai mahdottomia. Jos minulla olisi epäilys, kävisin sumeilematta asian tsekkaamassa ja vielä morjestaisin kaikkia koiranulkoiluttajia ja pihassaan puuhastelevia reippaasti. Toinen saisi sitten itse ottaa puheeksi, jos olisi minut kulmillaan nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja miehen kavereiden äänet kuuluu taustalta, kun puhutte puhelimessa?
Vai vaan viestittelette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten se nyt korona-aikaan lähtee kavereidensa kanssa reissuun?
Aika monikin lähtee.
Ap
En kyllä tapaisi ihan heti sitten reissun jälkeen vaan pitäisi varoajan. Omassa tuttavapiirissä kukaan ei reissaa nyt turhanpäiten jollain kaveriporukalla. Jotkut perheelliset ovat menneet mökilleen.
Jos saisin tietää että joku deitti tulisi stalkkaamaan asuinalueelleni tai tulisi kummalliselle "yllätysvisiitille" niin ajattelisin että hänellä on vakava luottamuspula ihmisiin, ja se varmaan näkyisi myöhemmin sairaalloisena mustasukkaisuutena, eli ei jatkoon.
Itse mieluummin lähtökohtaisesti luotan ihmisiin ja oletan samaa muiltakin, kuin rupean ajattelemaan että jokainen huijaa ja valehtelee minkä kerkeää kunnes toisin todistetaan. Eli sikäli ymmärrän ettei ap halua alentua sellaisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa miehen kavereiden äänet kuuluu taustalta, kun puhutte puhelimessa?
Vai vaan viestittelette?
Ai kun mies on juuri päässyt perille ja on eka varsinainen päivä paikan päällä? Kuinka tiheästi te oikein soittelette? Olisi ahdistavaa yrittää lomailla, jos joku mies soittelisi minulle vähän väliä. En pystyisi sellaiseen suhteeseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat ovat isot ja niistä näkyy suoraan ulos vaikka en nimenomaan katsoisikaan. Eri asia jos en ole silloun kotona.Eli toisinpäin kääntäen, jos kumppanini asuisi tässä missä minä nyt ja minä hiippailisin tuolla ulkona ilman mitään muuta asiaa kuin uteliaisuus kotitaloani kohtaan. Miten en häntä tuntisi?
Ei muiden tarvitsekaan tuntea tai tietää millä asioilla joku liikkuu kuin nämä asianomaiset.En tietenkään tiedä missä aloittaja ja aloittajan mies asuvat, mutta kyse olkin siitä, että jotkut ihmiset saattavat asua sellaisella alueella, että siellä liikkumisen huomio ja huomaa.
Kaikki eivät asu vilkkaan kadun varrella.Ylevyys, ei ylemmyys.
Asiasi tuli selväksi, olet siis aina hereillä ja ikkunan ääressä ja pidät joitakin sellaisia asioita noloina, jotka eivät ole noloja.
Jokaisella on oikeus liikkua yleisillä teillä missä haluaa. Se ei ole hiippailua ellei itse tee siitä sellaista. Minä en tee asioista noin vaikeita tai mahdottomia. Jos minulla olisi epäilys, kävisin sumeilematta asian tsekkaamassa ja vielä morjestaisin kaikkia koiranulkoiluttajia ja pihassaan puuhastelevia reippaasti. Toinen saisi sitten itse ottaa puheeksi, jos olisi minut kulmillaan nähnyt.
Ok, sinä saat tehdä kunka haluat. En ole väittänytkään, että ihmisillä ei olisi oikeutta liikkua yleisellä aluella.
Mutta minä en halua mennä vain sen takia salaa "liikkumaan" kenenkään asuinalueelle, ainakaan omakotialuelle jossa ei ole läpikulkua, vain sen takia, että olen utelias tai tiedonhaluinen.
En myöskään halua, että miesystäväni on niin "tiedonhaluinen" minun elämästäni, että vartavasten tulisi liikkumaan tänne yrittäen salata liikkumiseni minulta. Ärsyttäisi, kuten ärsyttäisi montaa muutakin, luulen. Se ei hyvää tiedä parisuhteen kannalta.
Kyllä ne mieltä vaivaavat asiat täytyy muulla keinoin saada selville.
Kuten aloittajakin sanoi, toisten kodin kyttääminen on poissa laskuista.
Niin, sinä tuntisit. Ei sinun olekaan mikään pakko mennä tutkimaan, missä joku toinen asuu. Mutta anna toisten tehdä niin jos haluavat, äläkä käytä oireellisen paljon aikaa sen todistelemiseen, miten mahdotonta on tarkistaa, missä joku asuu. Se on ihan helppoa, ja vaikka kuinka ikkunoista näkisi kuka tiellä liikkuu, niin on hyvin pieni todennäköisyys, että juuri se ihminen, jonka ei halua katsovan ulos pimeään iltaan, sattuisi juuri silloin ulos katsomaan.