Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotku saa laihdutettua itsensä kesäkuntoon? Esim 6kg kesäksi pois. Minä en saa edes kiloa pois ja ylipainoa varmaan 25kg

Vierailija
30.03.2021 |

Mistä ne saa sen motivaation normaalipainon sisällä? Laihtuuko normi painossa helpommin vai mikä siinä on.

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään vakuuttunut, että laihduttamisen helppouden tai vaikeuden ydin ei ole missään itsekurissa tai motivaatiossa vaan yksinkertaisesti nälänsäätelyn toiminnassa. Jos nälänsäätely toimii, ei ole temppu eikä mikään laihduttaa. Jos se ei toimi, laihdutus ei onnistu vaikka olisi maailman paras itsekuri ja motivaatio.

Nälän sieto pikemminkin. Nälkä on ihan normaali tuntemus, joka kuuluu tulla aterioiden välillä. Syödä pitää vain nälkäisenä.

Vierailija
102/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään vakuuttunut, että laihduttamisen helppouden tai vaikeuden ydin ei ole missään itsekurissa tai motivaatiossa vaan yksinkertaisesti nälänsäätelyn toiminnassa. Jos nälänsäätely toimii, ei ole temppu eikä mikään laihduttaa. Jos se ei toimi, laihdutus ei onnistu vaikka olisi maailman paras itsekuri ja motivaatio.

Nälän sieto pikemminkin. Nälkä on ihan normaali tuntemus, joka kuuluu tulla aterioiden välillä. Syödä pitää vain nälkäisenä.

Ei, tämä on eri asia. Itselläni oli aiemmin häikkää nälänsäätelyssä, ja yritin 15 vuotta laihduttaa vähäisin tuloksin. Sittemmin ongelma on korjaantunut ja laihduttaminen on lastenleikkiä. Nykyään aterioiden välillä tuleva nälkä ei ole mitään siihen verrattuna, mikä aiemmin oli lähes 24/7 syömisistä riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä kannattaa noin 2000 kaloria päivässä ja urheilla vähintään tunti päivässä, välillä rankempaa, välillä vähän kevyempää liikuntaa.

Vierailija
104/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorit/ päivä vietävä niin alas KUNNES laihtuu ja vauhdilla. Jos tuloksia ei synny, kalorit on SINULLE Liian korkeat. Joten älä seuraa muiden esimerkkejä. Dr Now ohjelmassa nuo pannaan 1200 kcal/ pv dieetille sillä laihtuu jos paljon tiputettavaa, mutta jos vain vähän, voi joutua viemään vieläkin vähemmälle, 1000kcal/ pv. Jos oot perusterve.jos oot sairas, kysy lääkäriltä sopiiko sulle.

Ei siihen muuta keinoa ole.

Tää on niin totta! Ärsyttävää lukea juttuja, joissa "perusaineenvaihdunta ylipainoisella on 1600-2200kcal". Höpöhöpö!

Kyllä ne kalorit täytyy tiputtaa 800-1200 tasolle, jos haluaa laihtua. Olen monta vuotta muuttanut ruokavaliotani terveelliseksi, jättänyt perunan, riisin ja pastan pois arjesta, ja korvannut ne kasviksilla ja juureksilla. Ruokavalion runko on superterveellinen! Kaloreita tulee n. 1800-2400/vrk. Paino ei ole tippunut yhtään, vaikka BMI on lähes 40. Vasta kun tiputan kalorit 1000-1200 JA liikun erittäin paljon, alan laihtua noin kilon viikossa. Valitettavasti en ole jaksanut ylläpitää tätä kitudieettiä tarpeeksi pitkään, ja paino palaa entiseen heti kun syön normaalisti.

Minä olen se 25 kilon pudottaja ja uskon, että oma tapani on helpompi. Pieni muutos silloin tällöin - tämän talven muutos oli työhön ottamassani välipalassa - pienempi banaani tai kevyempi jogurtti, mutta ilman välipalaa en aio olla. Nyt aion vähentää karkkien ostamista ja ostaa niiden sijaan tuoreita marjoja - en laihduttamisen takia, vaan huomasin yhtenä päivänä, etteivät karkit maistuneetkaan niin hyvältä kuin olin ajatellut ja mieli olisi tehnyt pitkän työvuoron jälkeen jotakin raikasta. 

Vierailija
105/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaimu, liposuktio käy kädenkääntessä.

Vierailija
106/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pudottaisit painoasi. Olet päässyt eroon poikamaisen hoikasta vartalostasi, olet voimaantunut.

Voimaannu lisää vaan. Nosta painoasi.

Ja kesällä puet voimaannuttavat pyllybikinit päälle, roikkumaan lattapyllysi päällä velttona. Sitä vatsanarua voi huoleta jatkaa.

Nauti kehopositiivisuudestasi ja jatka voimaantumistasi sisko!

Vierailija
107/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pudottaisit painoasi. Olet päässyt eroon poikamaisen hoikasta vartalostasi, olet voimaantunut.

Voimaannu lisää vaan. Nosta painoasi.

Ja kesällä puet voimaannuttavat pyllybikinit päälle, roikkumaan lattapyllysi päällä velttona. Sitä vatsanarua voi huoleta jatkaa.

Nauti kehopositiivisuudestasi ja jatka voimaantumistasi sisko!

Pakkohan se on :/

Ei ole ulospääsyä

Ap

Vierailija
108/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi laihduttaa? Mikä tämä on tämä mystinen "kesäkunto"? Luulisi että kesällä olisi helpompi laihduttaa kun ulkona ei ole helvetin kylmä (plus-asteita ainakin yleensä), yölläkin näkee liikkua kun on niin valoisaa (jos muut ihmiset lenkkipolulla häiritsee), ja kotimaisten kasvisten satokauden alettua on helpompi ja halvempi syödä terveellisesti.

Mystinen kesäkuntoon on sitä, että näyttää hiton hyvältä. Kyllä sitä jaksaa kärsiä nälkää, että kesällä saa nuorta ja tiukkaa.

Tämä on se +40v timmi miesten motivaatio. Ikuisia pelimiehiä ja syystäkin :)

Vierailija
109/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, täällä 50 v vaihdevuosista kärsivä nainen. Heti kun hyväksyt ajatuksen että et voi enää syödä itseäsi täyteen, yltäkylläseksi niin johan alkaa tapahtumaan.

Itse olen laihtunut yhdistämällä pätkäpaaston ja hiilareitten minimoinnin. Punnitsen itseni päivittäin oppiakseni tuntemaan kehoni päivittäiset muutokset. Jos alkaa nousemaan liikaa niin niskasta kiinni heti. Sokeri, pasta, riisit, leipä minimiin. Vihanneksia tilalle. Syömäikkuna max 6 tuntia. Opi tuntemaan ero oikean nälän ja tunnesyömisen välillä.

Kirjota ylös päivittäiset syömiset, pidä päiväkirjaa joka suupalasta.

Lupaan että tulet laihtumaan. Mua ärsyttää kun en ottanut ennen ja jälkeen kuvia, kannattaa. Mittaa myös mittanauhalla ja kirjaa.

Olen laihtunut 10 kiloa.

Vierailija
110/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka puhuu nälän näkemisestä täällä? Onko täällä oikeesti niin laiskoja tyyppejä ettei jakseta käydä juoksemassa ja nostaa vähän rautaa? Mä en tarvitse kuin kuukauden että saan lihakset paremmin esiin. Shokkitreeniä. Porukka kävelee tuolla tuulipuku päällä ja vetää jotain einesmoskaa ja miettii miksei pääse kuntoon?

Vierailija
111/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paratapa laihduttaa on syödä yksinkertaisesti vaan terveellisesti. Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.

Ruuaksi viljaa, leipää, täysjyväriisiä tai vastaavaa, vihanneksia, kalaa, kanaa, hedelmiä, pähkinöitä yms. Rasvaksi oliiviöljyä, rypsiöljyä tai muita pehmeitä rasvoja.

Terveellisesti syömällä en itse ainakaan pysty syömään itseäni ähkyyn, kun yksinkertaisesti ei vaan tee mieli syödä kauheesti. Ruoka sammuttaa just sen näläntunteen ja kun on nälkä, niin se ruoka maistuu hyvältä. Sen jälkeen kun syö, niin se nälkä lähtee ja ei todellakaan tee mieli mässäillä hedelmillä, kasviksilla yms. Leivällä ehkä, mut siitäki tulee täyteen, jos on täysjyvää.

Ongelmana on siis välttää herkut, mutta toki niitäkin saa syödä vähäsen. Ja kun syö terveellisesti, niin ei niitä herkkujakaan tee mieli arkena :)

Tuollainen jatkuva syöminen ei ole tervettä. Ruoka on ravinnotonta, jos kroppa vaatii syömään jatkuvasti.

Vierailija
112/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paratapa laihduttaa on syödä yksinkertaisesti vaan terveellisesti. Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.

Ruuaksi viljaa, leipää, täysjyväriisiä tai vastaavaa, vihanneksia, kalaa, kanaa, hedelmiä, pähkinöitä yms. Rasvaksi oliiviöljyä, rypsiöljyä tai muita pehmeitä rasvoja.

Terveellisesti syömällä en itse ainakaan pysty syömään itseäni ähkyyn, kun yksinkertaisesti ei vaan tee mieli syödä kauheesti. Ruoka sammuttaa just sen näläntunteen ja kun on nälkä, niin se ruoka maistuu hyvältä. Sen jälkeen kun syö, niin se nälkä lähtee ja ei todellakaan tee mieli mässäillä hedelmillä, kasviksilla yms. Leivällä ehkä, mut siitäki tulee täyteen, jos on täysjyvää.

Ongelmana on siis välttää herkut, mutta toki niitäkin saa syödä vähäsen. Ja kun syö terveellisesti, niin ei niitä herkkujakaan tee mieli arkena :)

Tuollainen jatkuva syöminen ei ole tervettä. Ruoka on ravinnotonta, jos kroppa vaatii syömään jatkuvasti.

Lihakset vaatii syömään. Jos on lihasta niin silloin tuntee nälkää useammin. Ilman ruokaa lihakset laihtuu pois.

Vierailija
113/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset vaatii syömään. Jos on lihasta niin silloin tuntee nälkää useammin. Ilman ruokaa lihakset laihtuu pois.

Ne lihakset, niin kuin muukin keho, tarvitsee ravinteikasta ruokaa.  Ravintopitoista ruokaa saadessaan keho ei vaadi saada ruokaa pitkin päivää.

Vierailija
114/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaaston avulla. Ole 16 tuntia vuorokaudesta syömättä.

Vierailija
115/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka puhuu nälän näkemisestä täällä? Onko täällä oikeesti niin laiskoja tyyppejä ettei jakseta käydä juoksemassa ja nostaa vähän rautaa? Mä en tarvitse kuin kuukauden että saan lihakset paremmin esiin. Shokkitreeniä. Porukka kävelee tuolla tuulipuku päällä ja vetää jotain einesmoskaa ja miettii miksei pääse kuntoon?

En kehtaa juosta tai nostaa rautaa yhtään missään! Ensin pitäisi laihtua se ylimääräinen 25kg.

Hyvä jos kävellä kehtaan.

Tämä on ihan toivotonta. Nolottaa katsoa instaa jossa tutut treenaa Turun fitness kisoihin ja itse ei saa pidettyä dieettiä kolmea viikkoa pidempään

Ap

Vierailija
116/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lihakset, niin kuin muukin keho, tarvitsee ravinteikasta ruokaa.  Ravintopitoista ruokaa saadessaan keho ei vaadi saada ruokaa pitkin päivää.

Ei ole ravinteista kiinni vaan geeneistä.

Vierailija
117/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin 8 kg siten, että urheilin 4 h vko, poistin kaikki herkut ruokavaliosta, söin ruoat ns ilman lisukkeita.

Aamupala: kuppi teetä, vettä, 1-2 x ohuen ohut Ruisleipäsiivu kalkkuna /kinkku + kurkku/tomaatti/Paprika päällä.

Lounas: salaattia (esim kurkku, tomaatti, salaattia, vesimeloni, punasipuli jnejne), leipäpala, oliiviöljyä ja kevytfeta+tonnikala

Välipala: Valion proteiinirahka max 120 kcal ja kahvia pikku kevytmaidolla

Påivällimen: pieni nökäre riisiä, kanafilee + tuoretta keitettyä kukkakaalia/porkkanaraaste/mistä nyt tykkää.

Iltapala: Kananmuna ja ohuen ohut Ruisleipäsiivu kinkku/kalkkunaleike päälle ja kasvikset maun mukaan. 100 g Marjoja aina välillä.

Vierailija
118/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ravinteista kiinni vaan geeneistä.

Höpöhöpö

Vierailija
119/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio vaan katoaa, vaikka se olisi aluksi korkealla. Tulee mielitekoja ja ostaa jotain herkkuja, vaikka tietää, että ei pitäisi. Sit syö niitä herkkuja noin 3 päivää ja taas vanha huono tapa palasi, vaikka siitä piti päästä eroon. Miten saisi palautettua itsensä sinne kieltäymyksen tielle, kun terveys tosiaan vaatisi painon pudotusta.

Vierailija
120/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt muutamassa vuodessa laihtunut sen 25 kiloa. Pikku hiljaa laihduttamatta. Muutokset ovat olleet pieniä lähes huomaamattomia - piimä rasvattomaksi, leipäpala pienemmäksi, perunaa, pastaa tai riisiä vähemmän jne, enkä todellakan tehnyt kuin pikku muutoksen kerrallaan. Syön edellenkin pitsaa tai karkkia, nutta pitsaa syön sen verran että nälkä katoaa, joskus tekisi syödä lisää vain sen takia, että se maistuu hyvälle, karkkia en osta kotiin, ja ostan yleensä joko minipussin tai patukan.

Se mikä minulle on ollut vaikeaa, on ymmärtää oma laihtumiseni, vaikka se on ollut hidasta - tilasin äskettäin vaatteita netistä ja tilasin taas kerran vahingossa vanhalla vaatekoolla yhden paidan. vaikka muihin huomasinkin ottaa oikean koon. Silloin kun painoa tuli lisää, osasin aina valita riitävän suuren koon.

Mahtavaa, onneksi olkoon jos saat painoa noin pienellä panostuksella putoamaan. En ole ap, mutta minä olen kymmenen vuotta syynännyt joka suupalan, laittanut kaiken uusiksi, vähentänyt syöntikertoja, pienentänyt annoksia, vähentänyt reilusti rasvaa, sokeria ja hiilihydraatteja. Mikään ei toimi, paino vain nousee. Liikuntaakin harrastin kohtuullisen paljon ilman mitään tuloksia.

Pienellä panostuksellahan se paino nimenomaan putoaa, eli sillä, että opettelee syömään normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi