Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotku saa laihdutettua itsensä kesäkuntoon? Esim 6kg kesäksi pois. Minä en saa edes kiloa pois ja ylipainoa varmaan 25kg

Vierailija
30.03.2021 |

Mistä ne saa sen motivaation normaalipainon sisällä? Laihtuuko normi painossa helpommin vai mikä siinä on.

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta peruna riisi pois. Täysjyväkauraa puuron tai leivän muodossa, kohtuudella. Kasviksia vihanneksia, uunijuureksia nam. Valkoista lihaa. Maito pois, pelkkä vesi ruuan kanssa ja pitkin päivää. Täysrasvaiset maustamattomat jugurtit käyttöön, kreikkalainen tai turkkilainen.

VHH on naurettavan helppo tapa laihtua.

Mitä ihmettä on valkoinen liha? Ja miksi helvetissä vaihtaisin hiilihydraatit rasvaan?

Plus että sappivaivaiselle ei oikein toimi tuo rasvan lisääminen...

Älä ihmeessä vaihdakaan. Et ymmärrä pointtia.

Vierailija
82/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso peilistä mahaasi sivusta kirjoitti:

Pavuissa on rasvaa. Ananas nostaa verensokeria mutta siinä on aineita jotka poistaa nestettä elimistöstä . Omena on hyvää ja appelsiini aineen vaihdunnalle sekä mustikka.Greippi.Ne korvaa hyvin suklaat missä on öljyä.Rasvaton kasvisruoka ilman öljyä ja muuta. Juomana vesi vesi vesi vesi. Kastikkeessa on rasvoja ja sokeria joten parasta olla ilman tai tehdä itse rasvatonta . Lientä siis. Kasviskeitto ei lihota.

Melko 70-lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh toimii minulla hyvin! Ei nälkää eikä mielitekoja. 49kg. Ikää 68. Säälittää lukea epätoivoisista nuorista jotka eivät pysty lopettamaan herkkujen syömistä. Sokeria ei tarvitse mihinkään.

Sokeri on peruspolttoainetta. Sitten tuleekin se mutta joka kumoaa kaiken ennalta sanotun. Valitettavasti nyt ei puhuta keksien ja suklaan syömisestä. Glukoosi pitää meidät hengissä ja aivotoimintamme käynnissä. Tätä peruspolttoainetta ei voi korvata millään, niin kuin ei bensa autoakaan saada käymään pelkällä sähköllä. 

Hiilihydraattien pitää tulla sellaisessa muodossa, jossa on kuidut tallella. Siis esim. marjat, kasviksikset, pähkinät ja mantelit.  

Noitahan juurikin vhh:ssa syödään.  Ei kylläkään hiilareiden takia, vaan terveellisyyden. Itse asiassa hiilareita ei tarvitse syödä lainkaan, elimistö osaa itse hoitaa homman.

Vierailija
84/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön mielestäni kohtuullisesti ja aika terveellisestikin, mutta kiloja on hiipinyt lisää vaihdevuosien alkamisen jälkeen +15 kg. Harrastan liikuntaa vähänlaisesti pari kertaa viikossa, istumatyö/ etätyö.

Olen nyt saanut painoa pois tasaisen varmasti, tosin hitaasti, seuraavilla helpoilla muutoksilla:

- Ei välipaloja, päivässä max 3 ateriaa

- Vain yksi annos pääruokaa, ei santsausta, ruoka pureskellaan hi-taaas-ti että tulee kylläinen tunne

- Suklaata saa syödä jälkiruoaksi jos tekee mieli, kuitenkin vain max 3 pientä palaa päivässä

- Voita leivän päälle niin vähän kuin mahdollista, juustoa harvoin, sen sijaan vihanneksia tai rasvatonta raejuustoa

Paino putoaa edelleen. Alussa meni helposti jopa 1 kg viikossa alaspäin, nyt ehkä 1-2 kg kuussa. Ei nälkä, ei tylsiä hikilenkkejä.

Kirjoitin tämän ja sain 4 miinusta. Miksi? Ohjeeni on toimiva, eikä mitään liikunnan lisäystä tai ihmedieettiä tai edes kalorinlaskentaa tarvita, kun annoskoot ovat kohtuullisia.

Vierailija
85/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön mielestäni kohtuullisesti ja aika terveellisestikin, mutta kiloja on hiipinyt lisää vaihdevuosien alkamisen jälkeen +15 kg. Harrastan liikuntaa vähänlaisesti pari kertaa viikossa, istumatyö/ etätyö.

Olen nyt saanut painoa pois tasaisen varmasti, tosin hitaasti, seuraavilla helpoilla muutoksilla:

- Vain yksi annos pääruokaa, ei santsausta, ruoka pureskellaan hi-taaas-ti että tulee kylläinen tunne

- Suklaata saa syödä jälkiruoaksi jos tekee mieli, kuitenkin vain max 3 pientä palaa päivässä

- Voita leivän päälle niin vähän kuin mahdollista, juustoa harvoin, sen sijaan vihanneksia tai rasvatonta raejuustoa

Paino putoaa edelleen. Alussa meni helposti jopa 1 kg viikossa alaspäin, nyt ehkä 1-2 kg kuussa. Ei nälkä, ei tylsiä hikilenkkejä.

Kirjoitin tämän ja sain 4 miinusta. Miksi? Ohjeeni on toimiva, eikä mitään liikunnan lisäystä tai ihmedieettiä tai edes kalorinlaskentaa tarvita, kun annoskoot ovat kohtuullisia.

Olet oikeassa.  Kirjoituksessasi ei ollut mitään miksi jonkun pitäisi alapeukuttaa.  Tarinahan on sinun oma kokemuksesi ja siten ihan yhtä arvokas, kuin kenen tahansa omakohtainen painoaan pudottaneen kokemus.  Mutta, miksi kirjoitat, että se olisi ohje, siis kenelle. Eihän ap pyytänyt ohjeita 😊.  Joitakin kirjoituksia kyllä ihmettelen, onko joku muka tehnyt niin kuin kirjoittaa. :) Mutta, en silti ole     -peukuttanut niitäkään, ei minun tarvitse edes kaikkea ymmärtää, joten menen jatkossakin omia polkujani.  Luen näitä kuitenkin mielenkiinnolla/ajankuluksi. 🥰                                                                                      

Vierailija
86/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratapa laihduttaa on syödä yksinkertaisesti vaan terveellisesti. Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.

Ruuaksi viljaa, leipää, täysjyväriisiä tai vastaavaa, vihanneksia, kalaa, kanaa, hedelmiä, pähkinöitä yms. Rasvaksi oliiviöljyä, rypsiöljyä tai muita pehmeitä rasvoja.

Terveellisesti syömällä en itse ainakaan pysty syömään itseäni ähkyyn, kun yksinkertaisesti ei vaan tee mieli syödä kauheesti. Ruoka sammuttaa just sen näläntunteen ja kun on nälkä, niin se ruoka maistuu hyvältä. Sen jälkeen kun syö, niin se nälkä lähtee ja ei todellakaan tee mieli mässäillä hedelmillä, kasviksilla yms. Leivällä ehkä, mut siitäki tulee täyteen, jos on täysjyvää.

Ongelmana on siis välttää herkut, mutta toki niitäkin saa syödä vähäsen. Ja kun syö terveellisesti, niin ei niitä herkkujakaan tee mieli arkena :)

Vierailija
87/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös kannatusta sille, että katsoo peilistä sivuprofiilia. Auttaa motivaation puutteeseen. Edestä sitä rasvan kertymistä ei niin hahmota ja siihen myös tottuu.

Olen myös huomannut, että jonkin verran epämukavuutta pitää pystyä sietämään, mutta parin viikon päästä siitä, kun on harventanut ruokailuja ja jättänyt välipalat pois, elimistö tottuu pienempään kalorimäärään siten, ettei enää tunnu yhtä pahalta mutta paino putoaa edelleen. Kasvisten lisääminen ei minulla riittänyt itsessään, kun kuitenkin söin aina mahan täyteen. Vasta pätkäpaastoilu alkoi auttaa, kun muuten oli jo alkanut syödä ravintorikkaampaa ruokaa.

Vierailija
88/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa.  Kirjoituksessasi ei ollut mitään miksi jonkun pitäisi alapeukuttaa.  Tarinahan on sinun oma kokemuksesi ja siten ihan yhtä arvokas, kuin kenen tahansa omakohtainen painoaan pudottaneen kokemus.  Mutta, miksi kirjoitat, että se olisi ohje, siis kenelle. Eihän ap pyytänyt ohjeita 😊.  Joitakin kirjoituksia kyllä ihmettelen, onko joku muka tehnyt niin kuin kirjoittaa. :) Mutta, en silti ole     -peukuttanut niitäkään, ei minun tarvitse edes kaikkea ymmärtää, joten menen jatkossakin omia polkujani.  Luen näitä kuitenkin mielenkiinnolla/ajankuluksi. 🥰                                                                                      

Otsikko oli Miten joku saa laihdutettua itsensä kesäkuntoon? Annoin mielestäni helpon vinkin, miten itse olen pudottanut kiloja ilman, että varsinaisesti laihdutan/ olen dieetillä/ vältän hiilareita/ lisään liikuntaa tai mitään kummallista. Pötkötän mukavasti sohvalla, syön normaalit ateriat ja silti laihdun.

Vierailija
89/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin normaalipainossa 52kg - > 49kg ihan vaan liikuntaa lisäämällä. Kauan siinä toki kesti, varmaan puolisen vuotta. Mutta mitään muuta en tehnyt kuin aloitin raskaan urheilulajin 2,5h viikossa ja päälle tunnin lenkki hölkkää/juoksua kerran tai pari viikossa. Pointti on kai se että ei sitten syö lisää kompensoidakseen kulutusta, vaan oikeasti kuluttaa. En laihduttanut tarkoituksella vaan laihduin "vahingossa", mutta kyllä se pelkkä liikuntakin laihduttaa.

Vierailija
90/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saurastakaa influenssa. kaverilta lähti 13 kg muutamassa viikossa. meinas kyllä lähteä henkikin tai oli pahasti kipeä. oli sen jälkeen hoikan (surkean) näköinen ja jotenkin kipeä monta kuukautta. toisaalta ei jaksanu liikkua tuon jälkeenkään.

Vierailija
91/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan.

Mulla kipeänä olo ei auta, syön vielä enemmän kipeänä! Se parantaa oloa(ja varmaan henkistä lohtua?)

Olisi kyllä ihana jos mulla olisi henkistä lujuutta ja tahdonvoimaa, mutta kun ei oo. Mietin jos mies vielä kerran alkaisi yhteiselle dieetille, aloittaisi vaikka nutriletilla.

Peilikään ei auta

Näen peilissä lievästi ylipainoisen naisen. Oikeasti sitä on melkein 25kg ylimääräistä. Miten sitä koti peilissä näyttää ok, mutta esim näyteikkunassa paljastuu oma koko?

Aloittaja -

Vierailija
92/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduin normaalipainossa 52kg - > 49kg ihan vaan liikuntaa lisäämällä. Kauan siinä toki kesti, varmaan puolisen vuotta. Mutta mitään muuta en tehnyt kuin aloitin raskaan urheilulajin 2,5h viikossa ja päälle tunnin lenkki hölkkää/juoksua kerran tai pari viikossa. Pointti on kai se että ei sitten syö lisää kompensoidakseen kulutusta, vaan oikeasti kuluttaa. En laihduttanut tarkoituksella vaan laihduin "vahingossa", mutta kyllä se pelkkä liikuntakin laihduttaa.

Tämä on surkein neuvo ikinä! Kävelin 1-1,5h tai 6-7km, 5-4 kertaa viikko, neljän kuukauden ajan, ja lihoin kilon per kuukausi!

N 98kiloa

Vierailija
93/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt muutamassa vuodessa laihtunut sen 25 kiloa. Pikku hiljaa laihduttamatta. Muutokset ovat olleet pieniä lähes huomaamattomia - piimä rasvattomaksi, leipäpala pienemmäksi, perunaa, pastaa tai riisiä vähemmän jne, enkä todellakan tehnyt kuin pikku muutoksen kerrallaan. Syön edellenkin pitsaa tai karkkia, nutta pitsaa syön sen verran että nälkä katoaa, joskus tekisi syödä lisää vain sen takia, että se maistuu hyvälle, karkkia en osta kotiin, ja ostan yleensä joko minipussin tai patukan.

Se mikä minulle on ollut vaikeaa, on ymmärtää oma laihtumiseni, vaikka se on ollut hidasta - tilasin äskettäin vaatteita netistä ja tilasin taas kerran vahingossa vanhalla vaatekoolla yhden paidan. vaikka muihin huomasinkin ottaa oikean koon. Silloin kun painoa tuli lisää, osasin aina valita riitävän suuren koon.

Mahtavaa, onneksi olkoon jos saat painoa noin pienellä panostuksella putoamaan. En ole ap, mutta minä olen kymmenen vuotta syynännyt joka suupalan, laittanut kaiken uusiksi, vähentänyt syöntikertoja, pienentänyt annoksia, vähentänyt reilusti rasvaa, sokeria ja hiilihydraatteja. Mikään ei toimi, paino vain nousee. Liikuntaakin harrastin kohtuullisen paljon ilman mitään tuloksia.

Mikään kohtuullinen ei tehoa jos lähtökohta, syöminen on olleet kohtuuttomat. Joka päivä 1 tunnin hikirääkki ehkä auttaa. Muttei kumoa mässäilyä kuitenkaan.

Hikirääkki kuulostaa ihanalta. Kunpa joskus hikoilisikin, lähtisin heti tunnin lenkille. En hikoile edes kuumassa saunassa enää. Pari vuotta sitten sain hien pintaan 2h kävelylenkillä.

Vierailija
94/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän että kysyit motivaatiota etkä ruokaohjeita, mutta tässä vähän faktainfoa vinkkeineen, jotka toivottavasti auttavat:

Roskaruuan ja makean himo on yleensä nälkää, jota ei tiedosta kunnolla. Silloin esim. ruisvoileipä ihan vaan margariinilla (Oivariini maistuu aika hyvin voilta) taittaa siltä piilonälältä pahimman terän, kun pureskelee hyvin ja jaksaa sen jälkeen odottaa n.15 minuuttia.

Kun ihmisen verensokeri on matalalla verrattuna omaan tasoon, tahdonvoima putoaa lähelle nollaa. Mikä tekee laihduttamisesta vittumaista koska "pitäisi syödä sokeria että olisi tahdonvoimaa olla syömättä sokeria". Se ei kuitenkaan ihan pidä paikkaansa. Yllä oleva fakta piilonälästä pätee yhä. Verensokerin saa nopeasti ja aika terveellissesti ylös hedelmillä, koska niissä on sokereita mutta myös terveellistä kuitua ja vitamiineja. Esim. yksi satsuma (kuin mandariini mutta helpompi kuoria) on helppo kuoria ja popsia. Samoin kuin ruisleivän kanssa, kannattaa pureskella ja odottaa n. 15 minuuttia. Tästä samasta syystä älä koskaan jätä normaalia ateriaa väliin, ennen kuin olet tottunut näihin pika-apuihin, koska muuten nälkää ajaa sinut syömään herkkuja.

Nopeat ruokavaliomuutokset ovat huono idea. Tätä nämä kaikki ihmedieettineuvojat eivät ymmärrä. Jos yhtäkkiä menet roskaruuasta ja herkuista dieettiruokavalioon, retkahdat helposti. Siksi muutokset pitäisi tehdä pikkuhiljaa, yksi kerrallaan. Esim. jos saunan jälkeen yleensä juot olutta/sokerilimsoja, kokeile ensin juoda puolesta litrasta litraan vettä (laita ennen saunaa vähän täydestä vajaampi puolen litran vesipullo pakastimeen, se on sitten ihanan viileää saunan jälkeen ja auttaa siihen akuuttiin janoon paremmin kuin lämmin vesi), odota kymmenisen minuuttia ja katso tekeekö sitten vielä mieli niitä saunakaljoja/limsoja niin paljon. Jos yleensä lisäksi vedät esim. munkkeja tai muuta hyvin rasvapitoista leivonnaista, tee itse tai osta kaupasta uunissa paistettuja pullia. Niissä on myös sokeria mutta paljon vähemmän rasvaa. Taas tämä "pikkuhiljaa muutoksia". Kokeile vaikka vesikikkaa ensin, juomista tulee niitä ns. tyhjiä kaloreita. Pullassa sentään on kuituakin.

Kehoa pystyy huijaamaan hyväksymään herkun korvikkeen aitona tuotteena. Jos esim. yleensä vedät suklaalevyn kerralla, syö pala suklaata ja sen jälkeen manteleita (jos on paljon paikkoja hampaissa eikä oikein uskalla purra kokonaisia, mantelia löytyy myös rouheena ja lastuina, itse käytän lastuja koska niissä on paljon pinta-alaa), muista pureskella hyvin. Kehosi tunnistaa manteleissa olevan rasvan (paljon vähemmän kuin suklaassa, kuitenkin) samankaltaiseksi kasvirasvaksi kuin suklaassa on, ja tulee helpommin tyytväiseksi. Itse olen pystynyt vähentämään suklaan syöntiäni juuri näin. Esim. Pirkalla on mantelirouhetta ja lastuja sellaissa pikkupusseissa - aluksi saat varmaan vetää koko pussin ennen kuin suklaanhimo talttuu. Tässä taas pätee se piilonälkä myöskin.

Näillä pääsee jo alkuun sen herkkujen himon taltuttamiseksi.

Älä tee kaikkia näitä muutoksia yhtä aikaa, se ei toimi! Hiljaa hyvä tulee, pätee tässäkin!

Vierailija
95/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit/ päivä vietävä niin alas KUNNES laihtuu ja vauhdilla. Jos tuloksia ei synny, kalorit on SINULLE Liian korkeat. Joten älä seuraa muiden esimerkkejä. Dr Now ohjelmassa nuo pannaan 1200 kcal/ pv dieetille sillä laihtuu jos paljon tiputettavaa, mutta jos vain vähän, voi joutua viemään vieläkin vähemmälle, 1000kcal/ pv. Jos oot perusterve.jos oot sairas, kysy lääkäriltä sopiiko sulle.

Ei siihen muuta keinoa ole.

Tää on niin totta! Ärsyttävää lukea juttuja, joissa "perusaineenvaihdunta ylipainoisella on 1600-2200kcal". Höpöhöpö!

Kyllä ne kalorit täytyy tiputtaa 800-1200 tasolle, jos haluaa laihtua. Olen monta vuotta muuttanut ruokavaliotani terveelliseksi, jättänyt perunan, riisin ja pastan pois arjesta, ja korvannut ne kasviksilla ja juureksilla. Ruokavalion runko on superterveellinen! Kaloreita tulee n. 1800-2400/vrk. Paino ei ole tippunut yhtään, vaikka BMI on lähes 40. Vasta kun tiputan kalorit 1000-1200 JA liikun erittäin paljon, alan laihtua noin kilon viikossa. Valitettavasti en ole jaksanut ylläpitää tätä kitudieettiä tarpeeksi pitkään, ja paino palaa entiseen heti kun syön normaalisti.

Vierailija
96/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tiedän että kysyit motivaatiota etkä ruokaohjeita, mutta tässä vähän faktainfoa vinkkeineen, jotka toivottavasti auttavat:

Roskaruuan ja makean himo on yleensä nälkää, jota ei tiedosta kunnolla. Silloin esim. ruisvoileipä ihan vaan margariinilla (Oivariini maistuu aika hyvin voilta) taittaa siltä piilonälältä pahimman terän, kun pureskelee hyvin ja jaksaa sen jälkeen odottaa n.15 minuuttia.

Kun ihmisen verensokeri on matalalla verrattuna omaan tasoon, tahdonvoima putoaa lähelle nollaa. Mikä tekee laihduttamisesta vittumaista koska "pitäisi syödä sokeria että olisi tahdonvoimaa olla syömättä sokeria". Se ei kuitenkaan ihan pidä paikkaansa. Yllä oleva fakta piilonälästä pätee yhä. Verensokerin saa nopeasti ja aika terveellissesti ylös hedelmillä, koska niissä on sokereita mutta myös terveellistä kuitua ja vitamiineja. Esim. yksi satsuma (kuin mandariini mutta helpompi kuoria) on helppo kuoria ja popsia. Samoin kuin ruisleivän kanssa, kannattaa pureskella ja odottaa n. 15 minuuttia. Tästä samasta syystä älä koskaan jätä normaalia ateriaa väliin, ennen kuin olet tottunut näihin pika-apuihin, koska muuten nälkää ajaa sinut syömään herkkuja.

Nopeat ruokavaliomuutokset ovat huono idea. Tätä nämä kaikki ihmedieettineuvojat eivät ymmärrä. Jos yhtäkkiä menet roskaruuasta ja herkuista dieettiruokavalioon, retkahdat helposti. Siksi muutokset pitäisi tehdä pikkuhiljaa, yksi kerrallaan. Esim. jos saunan jälkeen yleensä juot olutta/sokerilimsoja, kokeile ensin juoda puolesta litrasta litraan vettä (laita ennen saunaa vähän täydestä vajaampi puolen litran vesipullo pakastimeen, se on sitten ihanan viileää saunan jälkeen ja auttaa siihen akuuttiin janoon paremmin kuin lämmin vesi), odota kymmenisen minuuttia ja katso tekeekö sitten vielä mieli niitä saunakaljoja/limsoja niin paljon. Jos yleensä lisäksi vedät esim. munkkeja tai muuta hyvin rasvapitoista leivonnaista, tee itse tai osta kaupasta uunissa paistettuja pullia. Niissä on myös sokeria mutta paljon vähemmän rasvaa. Taas tämä "pikkuhiljaa muutoksia". Kokeile vaikka vesikikkaa ensin, juomista tulee niitä ns. tyhjiä kaloreita. Pullassa sentään on kuituakin.

Kehoa pystyy huijaamaan hyväksymään herkun korvikkeen aitona tuotteena. Jos esim. yleensä vedät suklaalevyn kerralla, syö pala suklaata ja sen jälkeen manteleita (jos on paljon paikkoja hampaissa eikä oikein uskalla purra kokonaisia, mantelia löytyy myös rouheena ja lastuina, itse käytän lastuja koska niissä on paljon pinta-alaa), muista pureskella hyvin. Kehosi tunnistaa manteleissa olevan rasvan (paljon vähemmän kuin suklaassa, kuitenkin) samankaltaiseksi kasvirasvaksi kuin suklaassa on, ja tulee helpommin tyytväiseksi. Itse olen pystynyt vähentämään suklaan syöntiäni juuri näin. Esim. Pirkalla on mantelirouhetta ja lastuja sellaissa pikkupusseissa - aluksi saat varmaan vetää koko pussin ennen kuin suklaanhimo talttuu. Tässä taas pätee se piilonälkä myöskin.

Näillä pääsee jo alkuun sen herkkujen himon taltuttamiseksi.

Älä tee kaikkia näitä muutoksia yhtä aikaa, se ei toimi! Hiljaa hyvä tulee, pätee tässäkin!

Lisään tähän vielä että siihen akuuttiin makeanhimoon joka iskee myöhään yöllä, kannattaa vetää purkillinen Dolen Tropical Gold ananasta. Se on tavallista makeampaa ananasta koska se on purkitettu oikeasti kypsänä. Menee karkista, mutta terveellisempää. Pidä kotona monta purkillista näitä äkillisiä himoja varten!

Vierailija
97/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surkein neuvo ikinä! Kävelin 1-1,5h tai 6-7km, 5-4 kertaa viikko, neljän kuukauden ajan, ja lihoin kilon per kuukausi!

N 98kiloa

En minä kävellyt vaan aloitin karaten. Kuluttaa aika eri tavalla kaloreita kuin tallustelu. Normaalistikin ihminen kävelee päivässä jonkun tunnin jos missään liikkuu, ei sitä liikunnaksi erikseen lasketa. Korona-aikana tietysti hankalampaa.

Vierailija
98/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kalorit täytyy tiputtaa 800-1200 tasolle, jos haluaa laihtua.

Ja tämä auttaa Ap:tä miten, kun hän on kertonut miten aloittaa tuollaiset hirmudieetit ja sitten retkahtaa? Sinulle toimii ehkä jos olet ihminen jolla on jokin tietty motivaatio. Jos motivaation puute on se ongelma, tuollaiset neuvot on ihan vittumaisia eivätkä auta lainkaan.

Vierailija
99/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasta peruna riisi pois. Täysjyväkauraa puuron tai leivän muodossa, kohtuudella. Kasviksia vihanneksia, uunijuureksia nam. Valkoista lihaa. Maito pois, pelkkä vesi ruuan kanssa ja pitkin päivää. Täysrasvaiset maustamattomat jugurtit käyttöön, kreikkalainen tai turkkilainen.

VHH on naurettavan helppo tapa laihtua.

Aamupala: kaurapuuro voisilmällä, banaani ja lasi vettä tai iso muki teetä ilman sokeria

Lounas: hedelmä, tai riisikakkuja 2 kpl juustolla ja keitetyllä kananmunalla (1 kpl), iso muki teetä (sokeriton). tai sitten iso annos salaattia pienellä kastikelorauksella.

Päivällinen: esim italianpataa 2 dl, vihanneksia (tomaatti, kurkku, maustekurkku, porkkanaraaste tms), vettä.

Iltapala: 2 riisikakkua, juustoa, keitetty kananmuna, maustekurkkua, iso muki sokeritonta teetä. Lisäksi hedelmä tai maustamatonta jogurttia 1 dl marjoilla (sokerittomia).

Tässä on kaloreita päivän mittaan noin 1500-1600 kcal. Peruskulutus kaikkien laskureiden mukaan 2000 tai enemmän.  Liikun pyöräillen joka paikkaan, lähes päivittäin. Liikun myös kotona vähän koko ajan, ei mitään päivä sohvalla/tietokoneen äärellä. Kiloja pudonnut 3 kk aikana nolla, lisää tullut useita, en uskalla vaakalla käydä. Niin ja herkkupäivä kerran viikossa ja silloinkin kohtuullisesti eli esim pienin karkkipussi mitä kaupasta löytyy tai suklaapatukka. Juomana aina pelkkä hanavesi tai sokeriton tee. 

Onpa tosi helppoa tämä painon pudotus! :D

Vierailija
100/204 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään vakuuttunut, että laihduttamisen helppouden tai vaikeuden ydin ei ole missään itsekurissa tai motivaatiossa vaan yksinkertaisesti nälänsäätelyn toiminnassa. Jos nälänsäätely toimii, ei ole temppu eikä mikään laihduttaa. Jos se ei toimi, laihdutus ei onnistu vaikka olisi maailman paras itsekuri ja motivaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi